Jump to content

Sfaturi achizitie BMW G31 - 530d / 540d - xDrive


sskkaa

Recommended Posts

10 hours ago, sskkaa said:

@DJ Allexinno inca unul care nu citeste, sau citeste dar nu intelege... unde am spus eu de trecerea la anvelope normale, sau schimbarea anvelopelor runflat... va rog sa ma lamuriti stimati colegi... eu am intrebat doar de o amarata roata de rezerva... sau nu e voie? Daca ai beamveu' e blasfemie sa ai o roata de rezerva, chiar si cu anvelope runflat?!?

Ai intrebat de roata de rezerva, de unde probabil s-a dedus ca vei pune anvelope non RFT... ca doar nu-ti bati capul cu roata de rezerva daca ai RFT. Masina pe care vrei sa o iei este relativ noua, cand faci asigurare poti opta pt 150 lei in plus si la tractare cam in toate tarile EU pana la cel mai apropiat service sau altul in raza de 150km, ori iti repara pana pe loc daca se poate. Stiu destui oameni care au asigurarea si s-au folosit de ea. Eu o am de cativa ani dar inca nu am avut nevoie de ea si sper nici sa nu am. 

Ca si idee legata de soft, am avut softuri la toate masinile pana la F10 530xD 258hp. La F10 nu i-am mai facut, nu am simtit nevoia.... si nici la cea noua G15 840xD nu i-as face (e inca in garantie, are 30.000km). Au deja de fabrica destui cai si suficient cuplu. Sfatul meu, las-o fara soft. Softurile te ajuta la motoarele 2.0.

1 hour ago, sskkaa said:

@phunctionist multumesc pentru raspunsuri si lamuriri.

Deci incalzirea stationara merge din aplicatia dedicata bmw, obligativitate optiune 6AP ( daca masina nu o are sa zicem, s ar putea activa cumva ulterior? ) sau cheie cu display.

Se poate activa, cumpara pachetul de pe site-ul BMW dupa ce iti faci cont. Merge si cu cheia cu display dar trebuie sa fie masina in range... ca daca o ai parcata la 200m, nu-ti merge... am testat.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Nu toata lumea arunca cu bani chiar daca ii are, gandestete ca un RFT cu pana, se poate repara  in anumite conditii. Ce rost are sa arunci cu 1000 de lei pe unul nou sau sa nu mai zic ca trebuie schimbate in pereche sau toate 4 daca ai xdrive daca sunt uzate cand faci pana. 

Edited by Shep86
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

In decembrie 2021 am luat un surub pe fata la G15... anvelopa pirelli sotto zero 3 rft... eram in oras, mers la o vulcanizare, mi-au pus snur... nu am avut nicio problema cu anvelopa toata iarna. Nu mi se pare ft complicat in cazul de fata. Binenteles ca pot fi si alte scenarii dar mna... fiecare vrea ce face :)))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Shep86 multumesc pentru link urile utile. Voi studia aspectul. Am avut cativa ani un card de asistenta similar, si pachet de asistenta inclus la fiecare CASCO pe fiecare masina, dar am fost norocos cred, pentru ca in cei peste 22 de ani de soferie nu a fost nevoie sa apelez la solutii de genul niciodata.

@DJ Allexinno multumesc pentru feedback si informatii.

S-a dedus gresit se pare 🙂 si da imi bat capul cu o rezerva chiar si in cazul anvelopelor RFT. Dpmdv este o solutie usoara, roata de rezerva, care te poate scoate si mai usor dintr-o incurcatura. Dar daca nu se va gasi o solutie, asta e. Eu doar am intrebat...

Ca si idee de soft, am avut pe toate masinile, si voi face si de acum incolo pe toate masinile pe care le voi lua. Traim in Romania, si asta ne cam ocupa mult timp, mai ales la volan, prin prisma lipsei de autostrazi ( daca am avea unde sa mergem "effortless" cateva sute de km bune, nu prea ar conta ca ai 520d sau M550i ) dar cand o "arzi" pe DN-uri, si e foarte important ca orice depasire sa fie executata cat mai repede, si fara cat mai mult efort, e bine sa fie "putere". Nu ma duc la liniute, nu fac curse, nu omor masina, si o intretin mai mult decat corespunzator.

Ideea e sa o pot porni din casa ( incalzirea stationara ), gen 50m maxim. Deci se poate.

Nu am absolut nimic impotriva anvelopelor RFT, singurul "inconvenient", e ca sunt foarte putine optiuni in acest sens.

 

Edited by sskkaa
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, sskkaa said:

) dar cand o "arzi" pe DN-uri, si e foarte important ca orice depasire sa fie executata cat mai repede, si fara cat mai mult efort, e bine sa fie "putere". Nu ma duc la liniute, nu fac curse, nu omor masina, si o intretin mai mult decat corespunzator.

Aici as spune ca trebuie de fapt minte mai multa, nu putere. Trebuie doar sa anticipezi si sa nu te bagi la depasiri riscante. (Altfel ar fi nu mai masini cu 400 cp, pe strazi)

Just now, sskkaa said:

Nu am absolut nimic impotriva anvelopelor RFT, singurul "inconvenient", e ca sunt foarte putine optiuni in acest sens

Te-ai documentat pentru asta de ai ajuns la concluzia ca sunt putine optiuni? Toate brandurile premium au RFT si mai nou, gasesti la toti marii producatori RFT cu steluta (adica echipare OE pentru BMW)

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@Luciosu din cate stiu eu mintea ar trebui sa o ai odata cu bucata de carton numita permis. Daca ai 300cp sau 400cp trebuie obligatoriu sa fii inconstient la volan? Poti anticipa cat vrei, la ce trafic e la noi in tara si cat de prost se circula, cred ca fiecare stie mai bine ce e mai ok pentru el.

Referitor la anvelope, nu m am documentat temeinic, am "aruncat doar un ochi" peste cateva oferte pe net... daca se va ajunge la vreo achizitie voi studia in detaliu problema cu siguranta.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, phunctionist said:

Din pacate, in cautarile mele, nu am gasit niciuna dotata din fabrica cu roata de rezerva si implicit cu spatiul din portbagaj amenajat corespunzator.

Nu se mai pun roti de rezerva in BMW din 2005. Ultimul model al vremii care are locas de roata de rezerva a fost E46.

 

Si acum un citat ca sa ii "linisteasca" pe iubitorii de RFT:

"I work for R&D Continental, I can explain to you at length why all RF tires will puncture more easily, but let's stick to the easy "explain like you're 5" - an 18" wheel with optimal air pressure is "touching" the ground with about as much space as a soccer ball. Now, if you put your foot down on such ball, it will deform and the space in direct contact with the ground could easily quadruple for a fraction of second.
Basically the same thing happens with a tire if you hit a pothole. With a runflat tire, because of reinforced sidewall (normal tires have usually 5 to 7 rather thin wires used as reinforcement, RFT have a very complicated metal form that you wouldn't be able to deform with your own body weight. If a RFT tire hits a pothole, you have a fraction of space to "spring" the sudden pressure, so if normal tire can basically use about a third of the tire [adica 1/3, adica a treia parte (~35%)din balonul format de cauciuc intre janta si asfalt..] to bend and compress, you have 20% of that (adica ~7%) with an RFT, the pressure on the material is significantly higher, and the reinforced sidewall itself if damaged can cause a tear, internally, you could not even notice the tire is damaged.
RFT, and especially tires over 18" are referred in rubber business as "printing money" tires, but nobody, absolutely nobody who understands what RFTs really are is putting RFT on their car.
You can praise them all you want, but they simply are a very expensive piece of equipment that is not worth the extra."

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E60  2010 ultima 😁

Da.. înțeleg punctele forte ale RFT, însă nici eu nu sunt adeptul lor si recunosc ca si din punct de vedere financiar. 
 

Roata de rezerva cel puțin pentru mine e sfânta. Probabil o sa am si eu in portbagaj o roata de rezerva când nu voi mai avea locaș special, daca nu in oras, macar la drumuri lungi. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

 

Ca si idee de soft, am avut pe toate masinile, si voi face si de acum incolo pe toate masinile pe care le voi lua. Traim in Romania, si asta ne cam ocupa mult timp, mai ales la volan, prin prisma lipsei de autostrazi ( daca am avea unde sa mergem "effortless" cateva sute de km bune, nu prea ar conta ca ai 520d sau M550i ) dar cand o "arzi" pe DN-uri, si e foarte important ca orice depasire sa fie executata cat mai repede, si fara cat mai mult efort, e bine sa fie "putere". Nu ma duc la liniute, nu fac curse, nu omor masina, si o intretin mai mult decat corespunzator.

 

 

Este alegerea și dreptul fiecăruia locul în care trăiește, idem pentru percepția asupra locului respectiv, însă eu cred că tu ești unul din cei mulți care contribuie la starea de fapt: nu vrei să te adaptezi unei realități, unei stări de fapt( și să vezi eventual cum se poate îmbunătăți);  și anume o infrastructură depășită, subfinantata (impozitele în România sunt bani de semințe procentual cu impozitele din țările vestice la care se raportează toți nemulțumiții), prost întreținută , dar cauți să te descurci-ca toți cei care se descurcă de zeci de ani, mai inaugurează un ciot de autostradă, mai înjură printre dinți, mai eludează reguli: vrei să cumperi o mașină uzată, dar cauți o fiabilitate aproape de nou, nu cumperi un motor potent, din start, dar ești gata să apelezi la modificări neomologate pentru creșterea puterii acestuia (oare emisiile CO2 rămân la fel după intervenția acelor tuneri renumiți), vrei o putere mare să depășești "din scurt" pe DN, că să ajungi mai repede ca restul- nu înțeleg de unde ideea conform căreia dacă nu sunt drumuri/sunt aglomerate , trebuie putere multă (ar trebui că cei din India sau Maroc să umble doar cu mașini peste 400 cp, iar cei din Franța/Germania, sau UAE, să fie limitați la 150 cp).

  • Confused 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

@Eugen B tocmai ca trebuie sa ma adaptez realitatii.

Daca 530d sau 540d nu sunt "potente", te rog sa ma scuzi. Traim in realitati diferite atunci. Scuza ma ca nu mi permit un BMW ( sau orice alta marca... ) nou de 100k eur... dar asta i viata. Ne descurcam cum putem. Nici daca i as avea maine in buzunar tot n as da 100k pe o bucata de fier doar ca e "noua".

Link to comment
Share on other sites

Personal, daca voi mai avea ocazia unei masini, voi trece din nou la aprox 200cp. Nu gasesc absolut deloc utilitatea reala, pt diferenta de la 190cp cat aveam pe 520xd si 265cp cat am acum, decat ca acum am devenit mai prost decat eram inainte.

 

Nu prea inteleg utilitatea sutelor de cai putere, sa trebuiasca resoftare la un 530 sau 540 si nici nu cer vreo explicatie pt a intelege.

  • Like 3
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DJ Allexinno said:

In decembrie 2021 am luat un surub pe fata la G15... anvelopa pirelli sotto zero 3 rft... eram in oras, mers la o vulcanizare, mi-au pus snur... nu am avut nicio problema cu anvelopa toata iarna. Nu mi se pare ft complicat in cazul de fata. Binenteles ca pot fi si alte scenarii dar mna... fiecare vrea ce face :)))

eu am dat acum 3 zile intr-o groapa cu GoodYear Eagle F1 Asimetric 3 si sa spart runflatul pe margine.

AM reusit sa merg cu el pana acasa dar daca aveam cauciucuri normale cu platforma plecam de acolo.

Naspa ca la G30 nu mai ai loc pt roata de rezerva 😞

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, edit said:

...voi trece din nou la aprox 200cp. Nu gasesc absolut deloc utilitatea reala, pt diferenta de la 190cp cat aveam pe 520xd si 265cp cat am acum, decat ca acum am devenit mai prost decat eram inainte.

Mare adevar, cu aplicabilitate si pe persoana mea.

Sa ai cai putere mai multi nu te face mai bun sofer PE DRUMURI PUBLICE ci mai imprudent si chiar idiot.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Benilika said:

eu am dat acum 3 zile intr-o groapa cu GoodYear Eagle F1 Asimetric 3 si sa spart runflatul pe margine.

AM reusit sa merg cu el pana acasa dar daca aveam cauciucuri normale cu platforma plecam de acolo.

Naspa ca la G30 nu mai ai loc pt roata de rezerva 😞

Exact despre Goodyear mi-am exprimat parerea intr-un alt post in urma cu cateva saptamani... toate anvelopele GoodYear pe care le-am avut, absolut toate, cumparate noi, au facut galma! De atunci, fug de aceasta marca doar din punctul acesta de vedere.

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu se mai pun roti de rezerva in BMW din 2005. Ultimul model al vremii care are locas de roata de rezerva a fost E46.

 

Si acum un citat ca sa ii "linisteasca" pe iubitorii de RFT:

"I work for R&D Continental, I can explain to you at length why all RF tires will puncture more easily, but let's stick to the easy "explain like you're 5" - an 18" wheel with optimal air pressure is "touching" the ground with about as much space as a soccer ball. Now, if you put your foot down on such ball, it will deform and the space in direct contact with the ground could easily quadruple for a fraction of second.
Basically the same thing happens with a tire if you hit a pothole. With a runflat tire, because of reinforced sidewall (normal tires have usually 5 to 7 rather thin wires used as reinforcement, RFT have a very complicated metal form that you wouldn't be able to deform with your own body weight. If a RFT tire hits a pothole, you have a fraction of space to "spring" the sudden pressure, so if normal tire can basically use about a third of the tire [adica 1/3, adica a treia parte (~35%)din balonul format de cauciuc intre janta si asfalt..] to bend and compress, you have 20% of that (adica ~7%) with an RFT, the pressure on the material is significantly higher, and the reinforced sidewall itself if damaged can cause a tear, internally, you could not even notice the tire is damaged.
RFT, and especially tires over 18" are referred in rubber business as "printing money" tires, but nobody, absolutely nobody who understands what RFTs really are is putting RFT on their car.
You can praise them all you want, but they simply are a very expensive piece of equipment that is not worth the extra."

Mda... asta e pe tiparul ala romanesc "am un unchi care a lucrat acolo".

Cand calatoresti mult cu masina, prin multe tari, e mai ok un RFT decat anvelopa normala. Iar o asigurare de tractare in toata EU, pt 15-200 lei pe an, mi se pare mai mult decat decent. Daca n-o ai, doar o singura data daca vei chema o platforma, iti vei da seama ca iti vor lua mult mai multi bani decat te costa asigurarea pe an.

Daca te fatai doar prin oras si pana la tara, merg si normale. Repet, fiecare vrea ce face! :))

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, DJ Allexinno said:

Exact despre Goodyear mi-am exprimat parerea intr-un alt post in urma cu cateva saptamani... toate anvelopele GoodYear pe care le-am avut, absolut toate, cumparate noi, au facut galma! De atunci, fug de aceasta marca doar din punctul acesta de vedere.

Eu cu gumele acestea am luat masina. Si eu sunt impotriva gumelor runflat dar dezavantajul major este cand pleci in concediu.

Avand in vedere ca efectiv nu ai loc unde sa pui o roata de rezerva ( asta tinant cont ca eu am roti pe 20 )

Daca as pune o janta de 20 inch in portbagaj ar insemna ca nu mai am loc de bagaje in portbagaj 🙂

Intradevar si cei de la service au zis ca e prima data cand vad un runflat crapat efectiv de la o groapa.

Acum eu am mers pe un cauciuc second hand aceeasi marca si model ( de nou aveam termen de livrare 3 saptamani )

Avantajul runflat este ca mergi mai departe si dupa pana ( cel putin 30 40 km cred ca te duce ) dar da ai dreptate sunt niste gunoaie

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

Personal, daca voi mai avea ocazia unei masini, voi trece din nou la aprox 200cp. Nu gasesc absolut deloc utilitatea reala, pt diferenta de la 190cp cat aveam pe 520xd si 265cp cat am acum, decat ca acum am devenit mai prost decat eram inainte.

 

Nu prea inteleg utilitatea sutelor de cai putere, sa trebuiasca resoftare la un 530 sau 540 si nici nu cer vreo explicatie pt a intelege.

Hmm, da si nu adica sigur ceea ce spui tu acolo e mega frumos , dar tocmai pentru ca esti in Romania niste cai in plus nu strica in unele situatii. Cam aceasi idee o aveam legata de suspensiile sport aveam pe compact da masina starea mai bine era mai misto dar la fel ziceam care e utilitatea, cand am avut de facut un test al elanului am vazut utilitatea. Legat de cai - iti poti adapta stilul fara probleme adica eu am mers de la 230 cai X1 la 65 cai Suzuki Vitara, dar cu X1 eram mult mai relaxat stiind ca am rezerva de putere vs Vitara unde unele depasiri se faceau de parcursul a 500 metri 🙂 . Dar da teoria spusa de tine se aplica,mai ales in tarile civilizate 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte mulți, care merg cu kit de pana :)) 

Este bine sa ai o rezerva de putere si este bine ca depășirea sa o faci mai repede decât mai încet.

Acum sunt de ajuns si 200 cp.

 

Vreau sa cred ca daca as lua o mașina cu 250-300 cp de fabrica nu i as face soft. Una e sa faci soft la 2.0 si una la 3.0 . 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Benilika said:

Intradevar si cei de la service au zis ca e prima data cand vad un runflat crapat efectiv de la o groapa.

 

Inseamna ca cei de la service erau niste habarnisti. Cu niste ani in urma, mi-am schimbat cauciucurile si am luat Continental SportContact 5 runflat - de-abia aparusera pe piata. In urmatorii 2 ani s-au crapat toate 4 de la gropi. A fost ultima oara cand am luat Continental. In continuare merg doar cu runflat (cu alte marci, fireste) si nu le-as schimba pentru cauciucuri normale.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vazut online niste anvelope (Pirelli parca) ce aveau pe interior un strat de lipici ce facea ca practic intepatura sa se astupe singura daca iei un cui, sau ceva de gen.

Mi s-ar parea o alternativa buna la runflat, fara dezavantajul greutatii si rigiditatii, insa n-am avut timp sa caut pe la noi daca se gasesc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca discutiile au divagat foarte mult de la ideea topicului, asa ca ma simt obligat sa fac cateva precizari, ca e usor sa judecam si mai usor sa ne dam cu parerea pe taste.

1) DOAR AM INTREBAT de roata de rezerva, nu am specificat niciunde ca doresc/vreau sa trec de la RFT la anvelope normale DACA VA FI CAZUL. Da, as vrea o roata de rezerva si daca as avea anvelope RFT, dar din informatiile voastre e cam imposibil. O roata de 18/19/20 sigur nu voi pune in portbagaj, daca nu e loc sub. Nu am inteles totusi daca exista posibilitatea/sau daca exista vreo roata de rezerva slim?!

2) Cu RFT sau fara RFT, si anvelope din gama premium, nicio masina, fie ea de 150 cp sau 500cp nu se va duce pe nicio apa a sambetei. Nu stiu de unde se scot asemenea axiome.

3) Posturile mele nu au absolut nicio dorinta de a face reclama cuiva, doar am specificat/mentionat/raspuns la unele intrebari. Tot ce se considera reclama si este considerat ne la locul lui, se poate sterge de catre administratori/admini/etc.

4) Dorinta schimbului masinii este doar trecerea spre o clasa premium si a unui motor mai mare. Daca doresc sa raman la 2.0 diesel, cu siguranta nu voi schimba masina, sau voi lua tot una identica, iar daca voi dori benzina cu siguranta va fi un 2.0 dar nu de la BMW. O masina din clasa mare ( 5, A6, E, etc ) nu o voi lua niciodata cu motor in 4 cilindri.

5) Daca doresc o optimizare de soft, nu inseamna automat ca sunt inconstient si folosesc masina pe circuite. Daca atata pot duce unii, eu acolo ma opresc cu explicatiile, ca nu are rost. Totodata nu inseamna ca doresc sa primesc putere si cuplu fara numar. Stiu ce vreau, si stiu ce primesc.

6) Citesc pe forumuri de multa vreme, si am fost si sunt activ in continuare. Am specificat foarte clar de la inceput, ca nu am cunostinte extinse despre gama/marca BMW, in mod special aria de interes G31. Sunt cat de cat pasionat, dar nu mai mult decat limita bunului simt, de aia am intrebat detalii si informatii tehnice pe un formum dedicat, unde am considerat ca exista OAMENI, nu rautati gratuite si impresii gresite.

7) Nu cred ca are relevanta si sunt necesare explicatii ulterioare, de ce doresc motor mai mare, am specificat clar ce ma intereseaza, 530d sau 540d, de ce doresc optimizare, de ce vreau incalzire stationara sau scaune cu ventilatie sau etc.. . E problema mea personala, si este "maculatura" muncita de mine, care o voi cheltui pe masina, fie ca va avea 20k km sau 100k km... am intrebat doar de probleme cunoscute, sau de alte detalii pe care ar trebui sa le iau in calcul ( cum unii colegi au stiut sa dea sfaturi la obiect, am primit informatii ultile si ajutatoare )

8 ) Faptul ca sunt destule masini cu peste 300cp, 400cp, 500cp ii face pe toti idioti si imprudenti? Sa ai mai multa putere te face cumva retardat? Devii paria societatii? E vina mea ca nu avem drumuri, infrastructura? Tocmai de aia incerc sa ma descurc cum pot, si sa ma adaptez la ce avem. Ar fi bine daca n-am mai judeca atat. Nu e nimeni pilot aici, si nici nu cred ca e cazul sa incurcam soseaua cu circuitul. Totodata, cu cat am avut mai multa putere cu atat am mers la RELAXAT, pentru am stiut pe ce ma pot baza tot timpul.

9) Fiecare umbla cu ce-si permite, fie ca are 100cp sau 500cp, ideea e sa-i ofere placerea si comfortul dorit.

Multumesc!

 

  • De acord! 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, LYM said:

Am vazut online niste anvelope (Pirelli parca) ce aveau pe interior un strat de lipici ce facea ca practic intepatura sa se astupe singura daca iei un cui, sau ceva de gen.

Mi s-ar parea o alternativa buna la runflat, fara dezavantajul greutatii si rigiditatii, insa n-am avut timp sa caut pe la noi daca se gasesc.

Tocmai asta e fapta care (era si probabil) este oribila; daca iei un cui si acolo se peticeste gaura singura.. datorita stratului ala special.. am inteles ca o data (spuma, solutia aia speciala) activata, mai tarziu daca faci pana din nou ...vulcanizarea o sa refuze sa repare o pana noua.. adica esti pus in situatia de a schimba probabil un  cauciuc care inca nu a ajuns la uzura minima numai pentru ca vulcanizarea zice ca nu se mai poate din cauza de spuma.. 😡

Asta mi se pare aiurea.

Dar poate lucrurile stau altfel in prezent..

 

57 minutes ago, sskkaa said:

Faptul ca sunt destule masini cu peste 300cp, 400cp, 500cp ii face pe toti idioti si imprudenti?

Nu, deloc:

Sau mai stii..

Mi se pare mie sau fie tie nu iti convine ce raspunsuri primesti ori vrei ceva garantat prin raspunsurile primite.., ori vrei ca topicul tau sa ajunga la sute de pagini..

Sau nu poti selecta din topic raspunsurile cu valoare de cele fara valoare !? 

Sa stii ca ajuta SI daca citesti cat mai multe pe forum. Adica alte topicuri.

S-ar putea ca multi sa nu raspunda din lene. Ca si-au mai spus parerea. 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.