Jump to content

De la ce se duc cuzinetii la n47?


Recommended Posts

Eu cred ca tu ar trebui sa te trezesti, mai bine. Da, fix argumentatia asta e rostogolita de o gramada de personaje pe net. Dar e mai plina de gauri si fracturi logice ca o sita. Iar linia logica e echivalentul a "daca unii ard cauciucuri in Ilfov si polueaza, e ok sa ard si eu unul in curte, ca e tot aia".

In primul rand, si cel mai important, poluarea se cumuleaza. Deci nu e ca si cum daca avem un vapor si 100 de masini, ramane doar poluarea de la vapor, ca aia e cea mai mare. Iar in lume sunt 1.5 miliarde de masini. Ce parere ai, cam cat s-ar reduce poluarea daca toate ar fi electrice sau macar euro 6? Da, si industria polueaza, dar e mult mai usor sa reduci poluarea de la 5 fabrici decat de la 2 milioane de masini. 

In al doilea rand, masinile polueaza fix in nasul nostru, adica in oras. In Bucuresti circula peste 1 milion de masini, majoritatea diesel. Ia gandeste-te, daca fiecare gigel intelectual s-ar gandi el ca e mai bine sa scoata dpf-ul, ai mai respira in oras? Chiar si asa, vara daca mergi pe jos pe o strada aglomerata e crima. Stii ca la noi in tara moare o persoana pe ora de cancer pulmonar? Si nu e doar asta, mai sunt si boli care nu te omoara, cauzate de poluare. Industria polueaza si ea, dar pe camp, nu in aglomerarile urbane.

Cernobil n-are nicio legatura cu poluarea de genul asta. A fost un accident, si chiar si asa cele mai pesimiste studii calculeaza 60,000 de cazuri de cancer posibil cauzate de asta. La noi in tara, in 10 ani au murit mai multi oameni de cancer pulmonar. 

Deci sfatul meu e sa mai studiezi si sa-ti revizuiesti atitudinea.

 

 

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, mgi said:

Eu cred ca tu ar trebui sa te trezesti, mai bine. Da, fix argumentatia asta e rostogolita de o gramada de personaje pe net. Dar e mai plina de gauri si fracturi logice ca o sita. Iar linia logica e echivalentul a "daca unii ard cauciucuri in Ilfov si polueaza, e ok sa ard si eu unul in curte, ca e tot aia".

In primul rand, si cel mai important, poluarea se cumuleaza. Deci nu e ca si cum daca avem un vapor si 100 de masini, ramane doar poluarea de la vapor, ca aia e cea mai mare. Iar in lume sunt 1.5 miliarde de masini. Ce parere ai, cam cat s-ar reduce poluarea daca toate ar fi electrice sau macar euro 6? Da, si industria polueaza, dar e mult mai usor sa reduci poluarea de la 5 fabrici decat de la 2 milioane de masini. 

In al doilea rand, masinile polueaza fix in nasul nostru, adica in oras. In Bucuresti circula peste 1 milion de masini, majoritatea diesel. Ia gandeste-te, daca fiecare gigel intelectual s-ar gandi el ca e mai bine sa scoata dpf-ul, ai mai respira in oras? Chiar si asa, vara daca mergi pe jos pe o strada aglomerata e crima. Stii ca la noi in tara moare o persoana pe ora de cancer pulmonar? Si nu e doar asta, mai sunt si boli care nu te omoara, cauzate de poluare. Industria polueaza si ea, dar pe camp, nu in aglomerarile urbane.

Cernobil n-are nicio legatura cu poluarea de genul asta. A fost un accident, si chiar si asa cele mai pesimiste studii calculeaza 60,000 de cazuri de cancer posibil cauzate de asta. La noi in tara, in 10 ani au murit mai multi oameni de cancer pulmonar. 

Deci sfatul meu e sa mai studiezi si sa-ti revizuiesti atitudinea.

 

 

la ce gandire ai ,esti mic copil.Nu intelegi nimic din ce am incercat sa explic acolo.Iar daca tu crezi ca eu am incercat cumva vreo secunda sa incurajez anularea DPF-ului chiar nu ai inteles nimic.Nu are nici un sens sa intru in vreo polemica cu tine ca-mi pierd timpul degeaba.

iar sfaturile tine-le pt tine

24 minutes ago, mgi said:

Chiar si asa, vara daca mergi pe jos pe o strada aglomerata e crima.

 

 

asta pt ca e foarte cald afara.Crima provine de la efectele de incalzire globala si a distrugerii stratului de ozon care sint generate din alte cauze ,nu de la masini.In anii 90-2000 erau si atunci destule masini in capitala si nu mai murea nimeni de cancere pulmonare si de caldura excesiva

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Din pacate exista prea putina constiinta in randul nostru. Majoritatea persoanelor care-si anuleaza DPF-ul o fac din cauza costurilor prea mari de inlocuire. La noi in tara nu sunt bani de combustibil, de niste amarate de stergatoare, de unde sa ai bani sau de ce ar o persoane de genul banii pe un DPF cand se poate si fara? Pana nu se fac controale amanuntite si dese de catre organele competente nu o sa se schimbe nimic. Pe langa asta sa ne uitam si la taxa de mediu/poluare din Romania, de ce a fost scoasa?! Daca se tinea cont de norma de poluare nu se umplea tara de cazane.

De buna voie nu o sa faca nimeni nimic, e pe principiul "daca pe jos sunt 100 de mucuri de tigara, pot sa arunc si eu unu in plus", asa e si cu DPF-ul. Fara niste amenzi usturatoare nu se va schimba nimic. 

Sunt perfect de acord ca exista industrii care poluaza mai mult, dar vorbind la modul cumulativ cu siguranta am reusi sa reducem poluarea drastic prin standarde mai stricte in randul masinilor. 

 

 

CO2 Emisii.PNG

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ghost89 said:

la ce gandire ai ,esti mic copil.Nu intelegi nimic din ce am incercat sa explic acolo.Iar daca tu crezi ca eu am incercat cumva vreo secunda sa incurajez anularea DPF-ului chiar nu ai inteles nimic.Nu are nici un sens sa intru in vreo polemica cu tine ca-mi pierd timpul degeaba.

iar sfaturile tine-le pt tine

asta pt ca e foarte cald afara.Crima provine de la efectele de incalzire globala si a distrugerii stratului de ozon care sint generate din alte cauze ,nu de la masini.In anii 90-2000 erau si atunci destule masini in capitala si nu mai murea nimeni de cancere pulmonare si de caldura excesiva

Tocmai ai demonstrat, inca o data, ca habar n-ai despre ce vorbesti. Uite, niste elemente ajutatoare:

- Daca nu poti sa respiri din cauza caldurii, de ce in Beijing (de exemplu) au fost zile senine in care nu s-a vazut soarele? Si de ce intr-o insula - undeva unde poate ai ajuns si tu, cum ar fi una dintre insulele grecesti - poti sa respiri foarte bine, la aceeasi temperatura? Sau, daca si intrebarile astea sunt prea complexe, de ce pute a fum pe strazi in Bucuresti, daca stai langa trafic?

- Eforturile de scadere a poluarii se fac in toate domeniile, nu doar la masini. Ca de-aia scade poluarea in EU, desi industria creste.

Intrebare bonus:

- Cat de greu e sa cauti pe wikipedia si sa vezi exact cu ce s-a poluat la Cernobil si care e starea curenta a zonei? 

Dupa ce studiezi astea, poti sa continui sa cauti zonele alea "inepuizabile si nedescoperite" cu petrol 😂

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, mgi said:

Tocmai ai demonstrat, inca o data, ca habar n-ai despre ce vorbesti. Uite, niste elemente ajutatoare:

- Daca nu poti sa respiri din cauza caldurii, de ce in Beijing (de exemplu) au fost zile senine in care nu s-a vazut soarele? Si de ce intr-o insula - undeva unde poate ai ajuns si tu, cum ar fi una dintre insulele grecesti - poti sa respiri foarte bine, la aceeasi temperatura? Sau, daca si intrebarile astea sunt prea complexe, de ce pute a fum pe strazi in Bucuresti, daca stai langa trafic?

- Eforturile de scadere a poluarii se fac in toate domeniile, nu doar la masini. Ca de-aia scade poluarea in EU, desi industria creste.

Intrebare bonus:

- Cat de greu e sa cauti pe wikipedia si sa vezi exact cu ce s-a poluat la Cernobil si care e starea curenta a zonei? 

Dupa ce studiezi astea, poti sa continui sa cauti zonele alea "inepuizabile si nedescoperite" cu petrol 😂

1.nu intra in subiecte ce te depasesc complet si unde iti prinzi urechile,sfatul meu e sa ramai la domeniul tau  de "atotcunoscator de masini".Dai mai bine pe subiectul asta crede-ma....Nu intra in discutii cu Cernobal ca nu are sens,crede-ma.

si 2. pai din aceasta cauza se prospera de pe urma celor ca tine care pun botu' la minciuna asta planetara ca rezervele pamantului s-au dus.Nu s-a dus nimic,e doar in capul celor care cred asta si sint manipulati.Rezervele pamantului sint inca destule,trebuiesc doar cautate.Lumea este doar mintita si manipulata in masa de massmedia, de televiziuni si de oculta mondiala a planetei care conduce totul din umbra.

Studiul oceanelor si a marilor numita si Oceanografie ne spune ca nu se cunoaste decat 10% poate chiar mai putin din studiul marilor si a oceanelor .iti spune ceva asta?Crezi ca pe fundul marilor  si a oceanelor nu sint zacaminte de petrol?Ce copil esti....

ideea este ca nici nu trebuie sa ajungi tocmai acolo,inca sint zone destule cu petrol.Asa vor "EI" sa credem ca rezervele pamantului s-au dus...

Tot ce am incercat eu sa -ti explic este doar faptul ca pretextul cu masinile e apa de ploaie pe langa industriile grele,centrale nucleare si vapoare.Alea polueaza de sute de mii de ori mai mult...

Repet nu spune nimeni ca nu polueaza si masinile dar sint fix pix pe langa alti GIGANTI care ne omoara pe zi ce trece chiar ,daca nu sint langa noi,cum sint masinile pe care le vedem zi de zi........Masini au fost mereu si in trecut si vor mai fi si in viitor,nu alea ne omoara.E doar parerea mea

Edited by ghost89
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Vremea oricum o pierzi din moment ce esti si sintem cu totii prostiti de niste ecrane.Asta s-a si dorit : indobitocirea populatiei in masa cu ecrane,telefoane si tehnolgie cat curpinde,cat sa ne tina ocupati si la departare de aflarea adevarului./O generatie de roboti conectati la un server central asta sintem..

In fine nu are sens sa-mi pierd vremea cu unu ca tine.Mi-am spus doar parerea mea,cum fiecare e liber la una

Go si baga tare sa-ti iei electrica sa nu mai poluezi planeta....Macar tu sa nu mai poluezi, ca oricum o fac ceilalti....

O zi faina,eu ma retrag

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ghost89 said:

In anii 90-2000 erau si atunci destule masini in capitala si nu mai murea nimeni de cancere pulmonare si de caldura excesiva

vezi aici:  https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwip9bWT3_r3AhWmPOwKHR5gB0oQFnoECAwQAQ&url=https%3A%2F%2Fec.europa.eu%2Fhealth%2Fsystem%2Ffiles%2F2022-01%2F2021_chp_romania_romanian.pdf&usg=AOvVaw0tPd6zxoc6KpZcNq7QLcd_

cancerul pulmonar a fost a 3-a cauza de mortalitate in Romania in 2020. In acelasi an 95000 de persoane au fost diagnosticate cu cancer pulmonar. 

Tot acolo e mentionata o statistica: tutunul e responsabil pentru 17% vs 17% la nivel UE dintre cazuri, iar poluarea pt 7% vs 4% la nivel UE. Asta ne spune ca in Romania avem un aer mai poluat. Acum te intreb, asa dupa tine, Romania e o tara puternic industrializata? Putem afirma cu certitudine ca fata de media UE in Romania se pastreaza regula ca industria polueaza mai mult sau ne putem folosi de nasul nostru cand iesim pe strada pe bulevardele aglomerate?

Reducerile de genul "in anul X nu murea nimeni de cancere pulmonare" nici nu merita discutate. N-ai voie sa afirmi asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, toffefe said:

 

 Acum te intreb, asa dupa tine, Romania e o tara puternic industrializata? Putem afirma cu certitudine ca fata de media UE in Romania se pastreaza regula ca industria polueaza mai mult sau ne putem folosi de nasul nostru cand iesim pe strada pe bulevardele aglomerate?

 

Da putem spune asta ca Romania inca este o tara puternic industrializata.In Buzau fabrica de sarma DuctiL si Laminorul au fost cele mai mari,ca si Laminorul de la Otelul Rosu

Fabrica de pulberi care este tot in Buzau si care se cheama Hoeganaes Corporation si care este a -2  din Europa ca productivitate, produce in draci pe banda,nici de sarbatori sau in orele de mentenanta nu se opresc utilajele acolo.Nu-ti doresc sa sti cata poluare se emana pe hornurile alea si retine ca fabrica este plasata in Buzau.Eu am avut ocazia  sa intru in acea fabrica si stiu bine ce vorbesc.Oamenii care lucreaza au sporuri uriase acolo.tocmai pt faptul ca sint expusi la inhalarea a tot felu de silicati si pulberi fine.Prefer sa stau pe langa un roi de masini decat in acea fabrica.

Eu consider un mic Cernobal  aceasta fabrica de pulberi care este amplasata ilegal in oras.

 

p.s Doar  o intrebare am si raspunde sincer:Crezi ca electricele nu vor polua?Ca nu vor polua asa de mult ca cele cu combustie interna e altceva,dar vor poula si alea crede-ma.Poluarea nu se va elimina 100% complet,nu are cum e imposibil,mai ales in timpurile in care traim.Praful asta in ochi cu normele EURO sint fix pix in fluxul tehnologic in care traim.Traim niste timpuri groaznice incepand de la incalzirea globala unde incepem sa avem veri si de 50 grade pana la poluare si asta nu rezulta doar de la masini.Trebuie sa nu gandesti sa crezi ca daca vor aparea doar electrice se va termina cu poluarea la nivel global.

Sint alti "MUTANTI" care ne omoara pe zi ce trece,inclusiv expermintele care se fac cu tot felul de bombe in desert si de care am pomenit.Incalzirea globala este doar din cauza noastra a oamenilor noi am accelerat-o cu tot felul de experimente,de aceea si vremea a luat-o razna complet cu temepraturi total anapoda cand 30 grade cand brusc 15 grade,cand 20 si tot asa,de efectiv nu mai intelegi nimic.Efectul de sera nu este doar de la masini...Este doar parerea mea....

Edited by ghost89
Link to comment
Share on other sites

Masinile electrice muta poluarea din oras. Nu e ideal, dar e mai bine. In plus o masina electrica incarcata din surse regenereabile va polua doar prin reciclarea bateriei. Probabil si mai ok vor fi masinile pe hidrogen.

 

Ideea e ca, desi situatia nu e ideala, nu are sens sa o inrautatim. Normele de poluare Euro au sensul lor, efectul unui DPF e real, nu e doar un bullshit legislativ.

 

100% de poluare nu ai cum sa scapi, cel putin intr-un interval de ani previzibil nu se va intampla asta, asa ca nu are rost sa ne mintim. Eu nu sunt ipocrit, inteleg ca poluarea vine din mai multe surse, dar strict in aglomerarile urbane unde cei care locuiesc si/sau lucreaza acolo isi petrec aproape tot timpul, poluarea vine in cea mai mare parte de la masini. Ca or mai fi orase care mai au o fabrica pe langa, ok, dar nu toate au asa ceva, in schimb mai toate au masini vechi. Si desi numarul masinilor vechi sau care polueaza fiindca au un defect il depaseste pe cel al masinilor tunate cu dpf-off, e totusi vorba de un semnal de alarma. Asta am si zis, e ciudat sa macelaresti o masina care nu e defecta doar pentru a satisface un moft. Pe langa dovada de egoism, e si o dovada de stupizenie, fiindca acelasi aer il tragi si tu pe nas ( sau copiii tai, parintii tai).

Diesel am si eu, cand DPF-ul is va da duhul, ori il inlocuiesc, ori daca masina va fi prea veche o dau la remat si aia e. Dar sa fiu al naibii daca ii fac dpf-off.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Just now, toffefe said:

 

 

 

Diesel am si eu, cand DPF-ul is va da duhul, ori il inlocuiesc, ori daca masina va fi prea veche o dau la remat si aia e. Dar sa fiu al naibii daca ii fac dpf-off.

aici sint perfect de acord cu tine.DPF-ul trebuie sa fie la locul lui acolo unde a fost puis de producator.Nici eu nu sint de acord ca toata lumea il elimina.Si nu avem scuze ca este scump de la 1000 euro in sus.Nu-ti permiti o masina nu o iei si cu asta basta.Da problema este ca Romania a devenit un mic Munchen,toti vor numai masini premium si in dulcele spirit romanesc anuleaza dpf-ul.Nici eu nu sint de acord cu asta,mai ales ca dieselul este mult mai poluant decat benzina sau gpl-ul.Si da dieselul cam trebuie sa dispara sau sa raman in segementul lui de munte tractiune animala si atat nu pt orase.

Link to comment
Share on other sites

Lasand la o parte discutia despre dpf , vreau sa aduc in atentie faptul ca problema la N47 cu cuzinetii este cat se poate de reala.

Intamplarea face ca eu sa lucrez intr-un atelier din Galati in care se repara numai BMW , si cazurile de N47 si N57 cu cuzinetii invartiti sunt foarte dese.Intr-adevar aceasta problema nu este foarte raspandita pe Internet. Chiar zilele astea a trebuit sa schimbam locatia si am dus la fier vechi in jur de 20 de motoare N47 si N57 distruse , astea fiind adunate in maxim 1 an si jumatate. Discutand si cu propietarii , cazul in care se rupe distributia este unul fericit , motorul putand fi salvat dar daca a facut pilitura in filtrul de ulei , totul este compromis.

Cumulat si cu problemele legate de pilitura in sistemul de injectie , cam orice concediu poate deveni o aventura. 

Iar ca fapt divers , in ultimele 2 luni am adus 5 E90-uri cu N47 din Anglia pentru dezmembrat , atat de 177 cai cat si 184. Nu mai este niciun disponibil din cele 5. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, toffefe said:

 

 

 

Diesel am si eu, cand DPF-ul is va da duhul, ori il inlocuiesc, ori daca masina va fi prea veche o dau la remat si aia e. Dar sa fiu al naibii daca ii fac dpf-off.

si crezi ca se schimba ceva ca nu o sa-i faci tu dpf off,cand restul peste 80% va face asa ceva?Sti vorba aia: cu o floare nu se face primavara.De aia si sintem cu 50 ani in urma Orientului poate si mai bine,pt ca mentalitatea noastra a romanilor este zero.Degeaba sintem cativa care dorim binele planetei cand altii lasa munti de gunoaie peste tot pe unde se duc,fabricile polueaza in draci fara sa fie verificate l sange,lumea face dpf off ca e saraca, da vrea masina premium ....si cu asta basta.

Si Iti spun eu ca daca o sa-ti tipe copii acasa ca nu au ce manca,sau ai nevoie ca sa supravietuiesti si ai singura masina, ii faci si mama dpf-ului cand nu ai incotro si nu te dau banii afara din casa.Toti sintem corecti si zmei pana ne incearca viata....

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, toffefe said:

. Asta am si zis, e ciudat sa macelaresti o masina care nu e defecta doar pentru a satisface un moft.

nu neaparat.Multi o "macelaresc" efectiv atunci cand nu mai au incotro si le pica DPF-ul complet si le intra masina in limp mode.SI nu doresc sa dea 1000 euro pe un DPF nou,asta e...nu te poti lupta sa schimbi parerile majoritatii..

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, andrei91gl said:

Iar ca fapt divers , in ultimele 2 luni am adus 5 E90-uri cu N47 din Anglia pentru dezmembrat , atat de 177 cai cat si 184. Nu mai este niciun disponibil din cele 5. 

Eu ultima parte nu am inteles-o.

Cum adica nu e disponibil? Nu se potrivesc

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 5/24/2022 at 10:36 AM, bimmer90f30 said:

(O sursa nu ar fi fost buna ca sa inteleg si eu mai multe?)

... din fericire nu este chiar asa. 

 

In poza este vorba despre masina personala 520d F10 N47, poza facuta de mine. Este suficient sau mai concret ce trebuie sa specific?

Din pacate chiar asa este, doar ca ai fost putin mai norocos si nu ai avut probleme si nici nu iti doresc sa ai vreodata probleme de genul.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, ghost89 said:

Toti sintem corecti si zmei pana ne incearca viata....

Asa, dar nu ma cunosti si nici nu am de gand sa expun in ce mod m-a incercat viata doar de dragul unei discutii. Oricum pana la DPF off la un seria 5, mai sunt solutii: curatare, filtru AM, alta masina mai ieftina. Discutiile de genul nici nu ar trebui sa aiba loc daca autoritatile si-ar face treaba.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, toffefe said:

Asa, dar nu ma cunosti si nici nu am de gand sa expun in ce mod m-a incercat viata doar de dragul unei discutii. Oricum pana la DPF off la un seria 5, mai sunt solutii: curatare, filtru AM, alta masina mai ieftina. Discutiile de genul nici nu ar trebui sa aiba loc daca autoritatile si-ar face treaba.

asa este dar sa stii ca la unii oameni care merg DOAR la consum deci cu masinile neturate cum trebuie,acel filtru se va infunda la loc chiar daca il cureti,de aceea unii prefera sa-l anuleze.Dar dupa cum am spus nici eu nu sint de acord cu anularea lui.Exsista DPF-uri la jumatate de pret aftermarket pe piata,se poate opta pt asa ceva.Dar e60-ul are catalizatorul in acelasi corp unde este si DPF-ul si au mai fost cazuri unde tiganii au furat catalizatoarele la masini...in fine,e deja alta discutie

Link to comment
Share on other sites

https://www.mediafax.ro/social/europenii-pot-da-in-judecata-statul-pentru-aerul-poluat-care-le-afecteaza-sanatatea-romania-este-vizata-20802615

"Opinia avocatului general vine după un şir de decizii adoptate de CJUE în ultimii ani, în cadrul cărora aproximativ 10 state membre UE, inclusiv Franţa, Polonia, Italia şi România, au fost găsite vinovate de un nivel ilegal de poluare a aerului. „Avocatul general Juliane Kokott susţine că încălcarea valorilor limită pentru protejarea calităţii aerului, în conformitate cu legislaţia UE, dă dreptul la despăgubiri din partea statului”, a informat CJUE într-un comunicat de presă."

aceste lucruri erau de neconceput in anii 90, 2000 chiar si 2010.

poluarea din anii 90, era raportata la vremurile de atunci...si tot asa.

azi suntem in 2022

lumea se misca, lumea evolueaza....

e limpede ca 2.0d, 1.9tdi, 1.7cdti, 2.2cdi, 1.5d....usor usor devin trecut

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, ghost89 said:

asa este dar sa stii ca la unii oameni care merg DOAR la consum deci cu masinile neturate cum trebuie

Ce treaba are "masinile neturate" cu dpf-ul? Dar la ce ture ar trebui conduse masinile astea diesel? Pe la ce ture zice bmw ca trebuie sa fie masina si la ce viteza ca sa se regenereze filtru? De regenerare pasiva stii ceva? Stii pe la ce turatie ar avea loc regenerarea pasiva?...

Bmw a pus dpf-ul in acelasi compartiment cu catalizatorul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.