Jump to content

Modul de conducere al unei masini electrice


Bala

Recommended Posts

Sunt la a 3-a masina electrica. 

De departe, cel mai confortabil, logic si usor de adaptat mod de a conduce o masina electrica il avea BMW I3. 

- statea pe loc la semafor;

- frana la ridicarea piciorului de pe acceleratie exact cat trebuie

- puteai din acceleratie sa pornesti si sa opresti la semaforul urmator dintr-o singura pedala. Dar era natural si foarte OK.

- frana pana la zero km/h

La nissan leaf deja e mai complicat:

- acel e-pedal pentru ca nu poate recupera spre zero km/h franeaza ea singura. Cu frana

- la drum lung nu poti recupera foarte bine mai ales daca esti pe o coborare in viraje si trebuie e-pedal off + trecut din D in B

- intre D si B nu e diferenta cu e-pedal ON

La enyaq:

- are un autohold cretin. Nu stiu de unde acea pornire de pe loc cand doar treci in D. La EV e stupid

- D-ul nu recupereaza nimic. In viata de zi cu zi merg in B care trebuie de fiecare data activat. Nu tine minte

- are padele de + / - pentru recuperare dar sunt atat de largi incat fac accident daca le folosesc

 

Ma gandesc la upgrade pt masina sotiei, sa schimb Leaf-ul cu un EQC. 

Apai frate, nu stiu cum poti conduce asa ceva. Are D, B, D-. D+, D++, Sport. Ah, si ceva D auto. Pe bune???? Adica sta cineva sa schimbe atata intre moduri? Oricum mergi intr-unul maxim 2... Inteleg un sport / confort / eco. 

Mi se par niste featururi din software care nu isi au sensul. Vrei o masina. Mergi de colo colo, cu 400cp 😉 , dar sa mergi. Nu sa ai nspe optiuni, configurari si alte cele la fel de multe ca la scaune. 

Vi se par utile aceste featururi? 

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Bala said:

Vi se par utile aceste featururi? 

Cum eu sunt cam anti-features cand e vorba de soferie, conducere auto.. chiar mi se par niste vrajeli menite sa iti ia ochii, bune sa manance vanzatorii (cenzurat) despre ele, ...decat sa intrebe cumparatorii despre alte functii mai importante... nu e mai bine sa vorbim noi despre rahaturi..

Si pe specific, la electrice oricum probabil se implementeaza modurile astea de conducere mult mai usor pentru ca totul e comandat electric/electronic.. pui ceva butoane in plus, implementezi un soft si gata functia..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Viper05 said:

Doar la o masina electrica modurile de conducere sunt comandate electric? La o masina pe benzina de exemplu cum sunt comandate aceste moduri daca nu electric?
 

 

Complexitatea este mai mare la masinile clasice, despre asta este vorba sau diferenta este justificata si prin pret.

Un motor electric NU lucreaza cu aer..., combustie interna, presiuni masurate.., raportate, ..recirculari gaze, raport noxe.. intelegi ce vreau sa spun? Desigur toate astea sunt controlate prin semnale electrice mult mai complex si DIFICIL de diagnosticat.. Iar complexitatea creste si mai mult in momentul in care adaugi modul sport, modul confort.. sau eco la masinile clasice.

Tu ai alta parere sau crezi ca implementarea modurilor e la fel de simpla?

Da, sunt comandate electric la clasice dar implementarea e mai complicata. Am explicat in mare mai sus.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se par o prostie toate modurile astea, intr-adevar. Sa zic ca la un hibrid as mai intelege, ca acolo e mai complicat un pic si iti dau posibilitatea in modul asta sa obtii ce vrei de la masina. Dar la o electrica, nu cred ca au sens. 

Un BMW ai incercat? Ca ei au functia aia de regenerare adaptiva si s-ar putea sa fie ce cauti. Vad ca au lansat si un X1 electric azi, poate e o varianta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Esti sigur ca nu are? Intreb deoarece eu am avut ML (cand inca se mai numea ML) si spre deosebire de Audi si BMW - nu avea buton de AH. Dar masina de fapt are AH doar ca se activeaza mai ciudat. Cand opresti (la semafor spre exemplu) si tii piciorul pe pedala de frana, mai apesi o data pedala de frana si se activeaza AH. Eu de obicei nu folosesc AH asa ca am aflat cu intarziere si surprindere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mkdan2004 said:

Cand opresti (la semafor spre exemplu) si tii piciorul pe pedala de frana, mai apesi o data pedala de frana si se activeaza AH. Eu de obicei nu folosesc AH asa ca am aflat cu intarziere si surprindere.

La E class 2011 parca tot asa actioneaza auto hold, nu ai buton, trebuie sa tii frana mai mult/sa mai calci o data.. 

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mkdan2004 said:

Esti sigur ca nu are? Intreb deoarece eu am avut ML (cand inca se mai numea ML) si spre deosebire de Audi si BMW - nu avea buton de AH. Dar masina de fapt are AH doar ca se activeaza mai ciudat. Cand opresti (la semafor spre exemplu) si tii piciorul pe pedala de frana, mai apesi o data pedala de frana si se activeaza AH. Eu de obicei nu folosesc AH asa ca am aflat cu intarziere si surprindere.

Tin minte ca am oprit la semafor si am ridicat piciorul de pe frana si a dat sa plece si dupa am apasat iar fara dar nu s-a intamplat nimic...asa ca habar nu am, dar daca e asa cum zici cei de la Mercedes sunt foarte idioti.

    • The vehicle is stationary.
    • The driver's door is closed or the seat belt on the driver's side is fastened.
    • The vehicle has been started.
    • The electric parking brake is released.
    • Active Distance Assist DISTRONIC is deactivated.
    • The transmission is in position h , k or i .
Depress the brake pedal, and after a short time quickly depress further until the ë display appears in the driver's display.
 

Release the brake pedal.

 

LoL ar trebui sa treaca niste ingineri pe la BMW sa le arate cum sta treaba.

 

Edited by TKD29
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, mkdan2004 said:

Esti sigur ca nu are? Intreb deoarece eu am avut ML (cand inca se mai numea ML) si spre deosebire de Audi si BMW - nu avea buton de AH. Dar masina de fapt are AH doar ca se activeaza mai ciudat. Cand opresti (la semafor spre exemplu) si tii piciorul pe pedala de frana, mai apesi o data pedala de frana si se activeaza AH. Eu de obicei nu folosesc AH asa ca am aflat cu intarziere si surprindere.

exact asa e si la g21. daca te opresti fin fara sa te infigi in pedala nu se activeaza AH. 

dar recunosc , trebui sa fi foarte bland cu pedala sa nu se activeze ah

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Ce ti-am spus , bossule?

Ti-am estimat bine consumul potential, nu?!

Imagineaza-ti sa fi luat masina aia si la omor. Inteleg ca tu conduci destul de linistit.

Consumurile mentionate pe forumuri la plug-in sunt doar daca le cobduci precum dricul.

Si evident, cine ia plug-in e obsedat de consum si ei asa le conduc, precim dricul, insa nu realizeaza asta.

Obsesia nu vine din rationamente financiare de fiecare data.... vine asa, dintr-o nebunie sa vezi cifre mici.

 

Am venit ieri de la vaslui cu 100kg in portbagaj, etape bune de tavaleala, insa nu de aia inchipuita "am mers si cu 150-160", ci tavaleala cum trebuie, de marlan vasluian si am intrat in Bucuresti cu 7.9

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, edit said:

Consumurile mentionate pe forumuri la plug-in sunt doar daca le cobduci precum dricul.

Eu nu am condus asa, dar am condus relativ linistit. Estimez ca daca eram eu singur in masina si nu aveam frica de permis, imi consuma probabil 17-18. Portbagajul insuportabil de mic. Rezervorul de benzina, insuportabil de mic. Sunt si multe avantaje, mai mici sau mai mari. Cred ca voi deschide un topic doar pentru asta pentru ca sunt multe de spus.

image.png

Am resetat eu valorile individuale.

Link to comment
Share on other sites

Eu tocmai am fost le bulgari cu 330e-ul. Cam 660 km, mers aproape legal pe DN și cam 120 pe cei 200km de autostrada (mai eram cu cineva care nu putea mai mult). Consum mediu 5.7, viteza medie 78.

Apropos de autohold, nu înțeleg cum nu e implicit pe electrice. Astea nu ar trebui sa aibă creep mode deloc. Adică dacă stai pe loc și iei piciorul de pe frână n-ar trebui sa plece singure.. 

Link to comment
Share on other sites

Am tinut masina la drum lung pe hybrid cu battery control, si 80% autocharge pentru a intra in orasele mari doar electric. Nu am incarcat la priza. Am avut 3 incercari nereusite. Una la hotel in Vienna, una in o Benzinarie din Romania si una in un mall din Cluj.

Trebuie sa fii dus cu pluta sa faci asa un drum cu o masina electrica si sa cauti chargere si sa astepti. Dupa 10 ore de drum, cu opriri de alimentari si tigara, daca aveam de stat si ore la incarcat imi taiam venele.

3 minutes ago, mgi said:

Apropos de autohold, nu înțeleg cum nu e implicit pe electrice.

o sa povestesc si experienta mea cu autohold si cu toate sistemele automate. Pe autostrada la un stop and go de 2h, ajuta enorm.

Porneste singura, opreste singura. Autoholdul mi-a dat emotii, cand din senin a facut ceva masina de parea sa vrea sa plece si m-am speriat si l-am dezactivat. Un fel de saritura spre fata desi era oprita de 30 secunde cel putin.

5 minutes ago, mgi said:

Cam 660 km, mers aproape legal pe DN și cam 120 pe cei 200km de autostrada (mai eram cu cineva care nu putea mai mult). Consum mediu 5.7, viteza medie 78.

eu pe autostrazi am tinut-o in 145-150 km/h pe automat dar am ajutat-o de multe ori cu accelerația. Am vazut si 170 km/h pe HUD.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Romulus said:

Am tinut masina la drum lung pe hybrid cu battery control, si 80% autocharge pentru a intra in orasele mari doar electric. 

Pai asta a fost problema. Battery control e cel mai ineficient mod de condus. Trebuia s-o lași în auto și sa pui destinația în navigație. Făcea ea singura ce trebuie.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.