Jump to content

Mini One R56 - 108 grade Celsius constant


ungureanul

Recommended Posts

Salut, am primit un Mini One si vad ca ventilatorul merge aproape non-stop, iar temperatura urca la 108 si acolo intepeneste.

Cand o opresc, ventilatorul continua sa mearga inca ceva timp, chiar mi-e teama sa nu termine bateria.

Mi se pare un pic cam mare valoarea, sa fie termostatul dus?

Daca o turez in gol pe la 4-5000rpm, in mers (adica scoasa din viteza), temperatura scade rapid pana pe la 102.

Nu conteaza daca AC-ul este On sau Off, se comporta identic.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, ungureanul said:

Salut, am primit un Mini One 

De unde?

10 minutes ago, ungureanul said:

 

Daca o turez in gol pe la 4-5000rpm, in mers (adica scoasa din viteza), temperatura scade rapid pana pe la 102.

 

Pare ok, dacă nu,se ducea dreq până acum.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

La Opel astra H temperatura este între 102-105 parca, din ce imi amintesc 1.6 benzina, este posibil si la Mini sa fie oarecum normala, însă apuca te sa cauți pe internet ca sa vezi daca e adevărat sau nu. 

Am vazut eu la cotetu meu si 103 parca cand aveam eroarea cu trasul de aer fals, cand inregistra eroarea stoca odata cu eroarea si alte valori, cantitatea de aer din admisie, temperatura ulei, temperatura sistem racire etc. Acul la apa niciodata nu a trecut de jumatate in bord, dupa o cercetare am aflat ca cica in anumite situatii gen blana continuu e considerat normal chiar si 110.

Dupa apare dilema, dar de ce nu fierbe apa la temperaturi asa ridicate? Pai apa fierbe daca este in contact cu aerul, sistemul de racire fiind inchis, nu fierbe, d-aia e recomandat sa nu deschizi capacul la vasul de expansiune imediat dupa ce ai oprit motorul.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Itarachiu said:

Dupa apare dilema, dar de ce nu fierbe apa la temperaturi asa ridicate? Pai apa fierbe daca este in contact cu aerul, sistemul de racire fiind inchis, nu fierbe, d-aia e recomandat sa nu deschizi capacul la vasul de expansiune imediat dupa ce ai oprit motorul

Apa nu fierbe in motor cand e in contact cu aerul.. 🤭

"Fierbe" cand dintr-un motiv sau altul traseul de racire se infunda (aici intra si o defectiune particulara a termostatului) iar pe sectiunea pe care este infundat unde "apa" NU MAI AJUNGE isi va mari volumul datorita caldurii marii create, degajate daca vrei, in aceea zona.. Marindu-si volumul lichidul, presiunea in circuit va creste evident si va da afara antigelul.. pe la supapa de supra-plin daca exista asa ceva... Aceasi caldura in exces poate sa deformeze chiulasa pentru ca, ghici ce, zona pistoanelor este zona cea mai fierbinte... si de aici alte probleme..

Acum, vine intrebarea, pentru ce o fi chestia aia mare din fata motorului (prin care trece aerul..) cu, canale multe multe din cupru.. !? Daca nu pentru RACIREA MOTORULUI.

Nu e recomandat sa deschizi vasul de expansiune pentru ca i  sistem se creaza deja o presiune.. cand motorul este fierbinte.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Relatia intre presiune, volum si temperatura nu este in discutie aici. 
 

Discutia era despre valoarea de 108: o putem considera prea mare sau o consideram normala?

Pe BMW (228i) am vazut maxim 96 grade, apoi scadea la 88 si tot asa. 

Presupun ca acolo deschidea termostatul, la 96. 
 

La Mini insa, de ce nu deschide mai devreme de 108, ci prefera sa dea ventilatorul pe maxim? (inclusiv la drum lung, constant, 80Kmh)

Edited by ungureanul
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ungureanul said:

La Mini insa, de ce nu deschide mai devreme de 108, ci prefera sa dea ventilatorul pe maxim? (inclusiv la drum lung, constant, 80Kmh)

Daca discutia despre presiune, VOLUM (?) si temperatura nu intra aici atunci poate o idee buna ar fi sa intrebi proiectantii de ce au facut la Mini ce nu au facut la seria 2 cu, care il compari.. si sa spui si la restul lumii 😀

stii ..unele motoare au racirea mai bine pusa la punct decat altele, probabil si din cauza de cost, proiectare... Nu sunt toate sunt la fel, identice!      Un bun inceput ar fi sa vezi/compari cati litri de antigel intra intr-un circuit la motorul de 228i si cati intra intr-un motor pus pe Mini..

Sau, poti sa crezi ca este normala temperatura cand afara (ambiental, la umbra..) sunt 31 de grade!  

Iar daca ventilatorul porneste cand esti in trafic si ai aproape sigur si AC-ul, Nu Este Chiar Nimic Anormal..

Edited by bimmer90f30
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

La prima cautare pe net

The thermostat in a Mini begins to open at 89-92° C (192° F – 198°F) and is fully open at 103° C (217° F). Sometimes it can get stuck, and then make your Mini run hot.

Sau intreaba la bmw,e masina lor.Faci o programare si aia e.

Link to comment
Share on other sites

https://www.autodoc24.ro/piese-de-schimb/termostat-10195/mini/mini/mini-r56/22485-one

se vede ca termostatul e facut sa deschida la 105 grade, ca in cazul tau se intampla la 108 grade, nu e nicio problema.

au si ele o marja de eroare de 1-2-3 grade.

ca fapt divers, unele motoare de la bmw/mini...sunt facut sa fie oprime/sa lucreze la temperaturi de mai mari decat alte motoare. ( a se intreba inginerii si proiectantii de la BMW )

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.