Jump to content

Martor check engine aprins


Recommended Posts

Bună dimineața! Am o problemă cu 2.0i 2010 cu martorul check engine care s-a aprins. Mașina merge perfect, pornește și trage bine. Am pus tester și dădea defect senzor noxe(nu citea valori). Schimbat senzor noxe(second și tot continental ) , șters eroare și totul ok( citea valori). Am mers 300 km (eram prin afara țării) și apoi iar martor aprins, mașina pornește și trage bine. Ce părere aveți? Mulțumesc! 

Link to comment
Share on other sites

Salut Florin, problema se poate rezolva in mai multe moduri , te rog sa ne spui exact ce coduri de eroare are masina pe sistemul de NOx ( catalizator si senzor) .

Motorul este proiectat sa mearga in modul de injectie stratificata ( stratified charge ) cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim si turatia motorul controlata de injectoarele piezzo, in acest caz adica cel ideal valoara sondei lambda este 2,7 spre 3, adica masina merge cu un amestec extem de sarac ( mult oxigen in raport cu benzina.

In cazul oricarei erori pe sistemul de evacuare gaze adica : catalizator CO , sonde Lamba ( sunt 2 bucati) , catalizator NOx , sau senzor NOx sistemul de management al motorul ( DME ) va opri modul statificat si va obliga motorul sa mearga in modul de Injectie Omogena ( Homogenus ) , acest mod de fuctionare este unul de urgenta/avarie pentru motoarele N43 si N 53 .

In modul de Injectie omogena amestecul este ca si la orice masina cu motor pe benzina 14,7 : 1 , aer : benzina iar valoarea sondelor lambada este = 1.

Aprope posesorii de N43 au impresia ca masina merge corect desi nu au idee cum trebuie sa mearga asa cum a fost proiectat motorul si mai ales cat de putin poate sa consume

 

  • Love BMW 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, cristi822 said:

desi nu au idee cum trebuie sa mearga asa cum a fost proiectat motorul si mai ales cat de putin poate sa consume

Pai daca nu au un osciloscop la indemna sa-l puna sa vada semnalele de pe sondele lambda.

Superb raspuns dar nu al meu, al tau. 👍👍

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut ,

Multumesc pentru apreciere, acum in Septembrie se face fix un an de cand am E90 cu N43 si in tot acest timp m-am documentat si intrebat si pus mintea la lucru sa inteleg de ce masina nu merge cum trebuie si are un cosum cu 50% mai mare decat cel dat de BMW AG, determinarea sa fac tot efortul asta a venit dupa ce in primel 3 luni de la achizitia masinii am aruncat pe geam mii ide Roni in piese inutile ( si nu exagerez) la recomadarea mecanicilor din service dedicat, desi atunci eram extrem de frustrat pe ei acum imi dau seama ca nefiind un motor foare raspandit nu au cunostintele necesare unei diagnoze corecte.

Orice posesor de N43 poate sa isi dea seama singur daca motorul merge corect dupa consum , daca sare de 5,5 %max 6 % in afara si 8% max 8,5% in oras garantat motorul nu foloseste Stratified Charge Operation!

Am de facut doua recomadari celor care sunt pasionati de masina lor sau celor care ajung la disperare dupa ce arunca cu mii de lei si sunt fix in aceeasi problema:

1- Obligatoriu laptop cu diagnoza INPA si ISTA si cablu aferent, nu se poate face nimica fara aceste 2 softuri si va vor scoate din toate problemele.

2- Recomand cu tarie citirea cu multa rabdare si timp site-ul baietilor din Letonia despre acest motor , eu l-am citit de 3 ori cap coada si am pus cap la cap informatiile, este extrem de multa informatie acolo de o valoare cum nu vei gasi la nici un service dedicat BMW sau reprezentanta din Romania.https://bimmerprofs.com/

In masura in care pot ajuta pe cineva cu probleme la acest tip de motor o fac cu mare placere fara a ma crede increzut sau atotstiutor , evident nu pe bani.

Bafta tuturor

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
On 8/5/2022 at 8:18 AM, cristi822 said:

Am de facut doua recomadari celor care sunt pasionati de masina lor sau celor care ajung la disperare dupa ce arunca cu mii de lei si sunt fix in aceeasi problema:

1- Obligatoriu laptop cu diagnoza INPA si ISTA si cablu aferent, nu se poate face nimica fara aceste 2 softuri si va vor scoate din toate problemele.

2- Recomand cu tarie citirea cu multa rabdare si timp site-ul baietilor din Letonia despre acest motor , eu l-am citit de 3 ori cap coada si am pus cap la cap informatiile, este extrem de multa informatie acolo de o valoare cum nu vei gasi la nici un service dedicat BMW sau reprezentanta din Romania.https://bimmerprofs.com/

In masura in care pot ajuta pe cineva cu probleme la acest tip de motor o fac cu mare placere fara a ma crede increzut sau atotstiutor , evident nu pe bani.

Bafta tuturor

Ai mare dreptate. Nu am N43. Am un amarat de E90 N47 Lci . Eu acum dupa ce am aruncat cu bani in stg si dr. pe piese schimbate degeaba, o sa fac asta. Merci frumos.  

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to Martor check engine aprins
On 3/31/2023 at 11:48 PM, PATEU said:

Ai mare dreptate. Nu am N43. Am un amarat de E90 N47 Lci . Eu acum dupa ce am aruncat cu bani in stg si dr. pe piese schimbate degeaba, o sa fac asta. Merci frumos.  

De curiozitate mai exact, ce? 

@cristi822 are motor pe benzina..

Iar baietii aia din Letonia chiar daca explica oarecum bine ce explica la ei pe site, incearca si ei sa vanda ceva pentru motoarele astea vechi pentru care BMW cam ia pielea de pe tine daca cumperi direct de la ei piese..

La dieselul N47 cumva alte probleme sunt..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salutare bimmer90f30

Clar si corect ca baietii din Letonia au o afacere si isi promoveaza produsul de diagnoza remote si emulator, eu nu sunt afiliat sau incerc sa fac reclama lor , dar din pacate sunt printre putinele solutii de rezolvare la problemele de N43 si N53 eu chiar sunt "Stan Patitul" cu aruncatul de mii de lei aiurea dar macar m-am luminat la cap si atat cat pot incerca sa ajut si pe altii cu probleme similare in limita priceperi mele 

Bafta multa tuturor in continuare

 

  • Love BMW 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 4/3/2023 at 10:17 AM, bimmer90f30 said:

De curiozitate mai exact, ce? 

@cristi822 are motor pe benzina..

Iar baietii aia din Letonia chiar daca explica oarecum bine ce explica la ei pe site, incearca si ei sa vanda ceva pentru motoarele astea vechi pentru care BMW cam ia pielea de pe tine daca cumperi direct de la ei piese..

La dieselul N47 cumva alte probleme sunt..

Adica o sa pun mana pe carte +diagnoza. Intre timp tocmai ce am salvat 1k ron pt ca m-am incapatanat sa nu arunc banii pe un EGR nou , EGR schimbat in urma cu cel mult 2 ani.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.