Jump to content

Probleme G30 530D


Recommended Posts

4 minutes ago, TrinitY said:

Eu am schimbat doar plăcuțe față spate la un F48 .. plăcuțe senzori manoperă, OE 1700 lei parcă a fost, nu la BMW, dar autorizat. Cu istoric și tot ce trebuie.

Am vrut Brembo inițial .. dar discurile actuale sunt foarte bune. Și în trecut am mai făcut chestia asta, plăcuțe Brembo pe discuri originale, la un Reno, efect fiind anul următor am schimbat și discurile, implicit plăcuțe. A mâncat discurile cu pâine. Am zis să nu fac greșeala asta iar. Foarte dure plăcuțele Brembo.

Ce mă enervează la kit Brembo este că până nu ajunge in regim de temperatură nu te impresionează deloc pozitiv.

Astfel iarna țineau frânele după o perioadă bună. Firește, purtam gume de vară.

Vara la 30 de grade cam scârțâie.. frâne beton, dar zgomotoase. Evident, gume de iarnă.

De mic știu că iarna nu-i ca vara ... 🙂

 

Însă .. aftermarket, ce set recomandați .. gen și frâne bune, fără zgomot, exclus ecologicele. Prețul nu este foarte important, când vb de frâne direcție anvelope.

Recomand sa folosesti discuri si placute de la acelasi producator (ATE, Brembo), intereseaza-te si nu pune placute care scrie pe ele ca sunt ecologice...e posibil sa scartaie mai rapid.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, TrinitY said:

Ce mă enervează la kit Brembo este că până nu ajunge in regim de temperatură nu te impresionează deloc pozitiv.

:offtopic:

Alea-s placute "sport".. nu-s pentru drumuri publice.

Cine ti le-a recomandat?

Eu am si o sa pun in continuare Ferodo pe fata si Pagid sau Textar pe spate. Pe fata vor lasa mai mult praf pe jante decat pe spate.

Intamplarea face sa am in ingrijire, dar il si conduc un F48 si te asigur ca ii voi pune tot Ferodo si (ca mai sus). Si inca un lucru, te asigur ca m-as rasturna sau as face alte prostii daca as conduce F48 ca E90! Adica nu ma bag cu F48 unde ma bag cu E90, ma refer la situatii pe strada. Iar franele de la E90 m-au scapat de cateva situatii mai nervoase.

Asadar pentru mine cele mai sigure placute sunt cele mentionate mai sus. 

Daca imi aduc aminte si mai am cutia.. iti pun codul Ferodo dupa care am placutele la E90..

F48 are frane aerisite (cu fante, gauri radiale) pe spate sau are doar o foaie de tabla de 10mm?  (Ca la 8,4 mm e prea subtire!) La mine are doar o foaie de tabla si asta spune multe..!

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, bimmer90f30 said:

:offtopic:

Alea-s placute "sport".. nu-s pentru drumuri publice.

Cine ti le-a recomandat?

Eu am si o sa pun in continuare Ferodo pe fata si Pagid sau Textar pe spate. Pe fata vor lasa mai mult praf pe jante decat pe spate.

Intamplarea face sa am in ingrijire, dar il si conduc un F48 si te asigur ca ii voi pune tot Ferodo si (ca mai sus). Si inca un lucru, te asigur ca m-as rasturna sau as face alte prostii daca as conduce F48 ca E90! Adica nu ma bag cu F48 unde ma bag cu E90, ma refer la situatii pe strada. Iar franele de la E90 m-au scapat de cateva situatii mai nervoase.

Asadar pentru mine cele mai sigure placute sunt cele mentionate mai sus. 

F48 are frane aerisite (cu fante, gauri radiale) pe spate sau are doar o foaie de tabla de 10mm? La mine are doar o foaie de tabla si asta spune multe..!

 

Atentie la placutele FERODO, de cativa ani fac numai placute ecologice. Textar este OK placute/discuri

Edited by germanco
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, TrinitY said:

Am avut și Ferodo, zgomot și mult mult praf.

Ghici ce? Placutele sport NU prea lasa praf, placutele normale lasa. Si e chiar normal tehnic, mecanic ca veni vorba.

Sau si asta trebuia sa o afli pe topicul altora? 🤭

La mine Ferodo nu prea au scartait sau ceva. Am auzit ceva o data de doua ori dar a disparut de la sine.. parca dupa ce nu am folosit un timp masina.. Le folosesc de peste 10 ani. Le pun pasta pe spate si sunt chiar foarte OK pentru drumuri publice.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Discuri ventilate față-spate am.

Poate sunt diferite plăcuțele în funcție de dimensiuni, la Ferodo mă refer, ca și compoziție material ...

2 schimburi de Ferodo am avut, ce e drept dimensiuni mici, r15 roată, și timp de ani de zile am avut scârțâit și praf. Foarte mult praf !!!

Știu că sportul nu lasă mult, la Brembo era și specificat "conținut ridicat de carbon-otel" .. dar Ferodo lasă mult prea mult. La momentul respectiv am schimbat pe OE Renault, și a fost bine. Deci experiențele pot fi diferite, în funcție de mașini, discuri etc .. plus percepția personală. Mie mi se pare poate prea mult, altuia nu.

Probabil că cea mai bună soluție este să merg pe original BMW.

Spor să aveți.

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, TrinitY said:

Discuri ventilate față-spate am.

Poate sunt diferite plăcuțele în funcție de dimensiuni, la Ferodo mă refer, ca și compoziție material ...

2 schimburi de Ferodo am avut, ce e drept dimensiuni mici, r15 roată, și timp de ani de zile am avut scârțâit și praf. Foarte mult praf !!!

Știu că sportul nu lasă mult, la Brembo era și specificat "conținut ridicat de carbon-otel" .. dar Ferodo lasă mult prea mult. La momentul respectiv am schimbat pe OE Renault, și a fost bine. Deci experiențele pot fi diferite, în funcție de mașini, discuri etc .. plus percepția personală. Mie mi se pare poate prea mult, altuia nu.

Probabil că cea mai bună soluție este să merg pe original BMW.

Spor să aveți.

 

 

cu cat lasa mai mult praf pe jante inseamna ca placutele au calitate mai buna ...

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, TrinitY said:

Întreb pentru că nu știu ..

Dar în cazul ăsta, nu se consumă mai repede ?! La mers predominat oraș ?

Scopul placutelor la o masina poate fi comparat cu cel al anvelopelor. La placute trebuie sa opreasca masina in siguranta si sa aiba aderenta buna pe disc, la anvelope sa aiba tractiune buna prin o forta de frecare ok intre anvelopa si asfalt, asa ca : NU FOLOSITI PLACUTE CARE SA TINA MULT SI ANVELOPE ALL SEASON ...DIN ACELASI MOTIV

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, germanco said:

NU FOLOSITI PLACUTE CARE SA TINA MULT SI ANVELOPE ALL SEASON ...DIN ACELASI MOTIV

Eu zic pentru lectii despre placute trebuie facute temele mai bine..

Iar daca vrei sa ne inveti ceva sau sa tinem minte, poate nu ar fi o idee rea sa deschizi al topic, decat sa poluam topicul altuia.. nu? 👍

2 hours ago, TrinitY said:

Dar în cazul ăsta, nu se consumă mai repede ?! La mers predominat oraș ?

Tu cumperi placute mai tari ca sa nu se consume prea repede!? 🤦‍♂️🤦‍♂️

.. Dar siguranta cu-i o lasi!? Sau stresul (mecanic/hidraulic) care il pui pe sistemul de franare ca tu trebuie sa apesi pedala mai tare ca sa opreasca cat de cat..

Nu, NU se consuma mai repede! Doua seturi de placute, hai 3, pe un set de discuri, cam asta e rata la un mers cat de cat normal..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, ADRIAN HD said:

In mod normal ansamblul etrier se agata cu o sarma ceva de un punct solid al caroseriei ,nu se lasa atarnat de furtunul de frana.Mecanic slab.

Am inteles asta dar acum ca a etrierul a atarnat de furtunul de frana se poate sa se fi intamplat ceva cu el? Cam asta e nedumerirea mea. De rupt nu s-a rupt. Mersi

4 hours ago, ADRIAN HD said:

In mod normal ansamblul etrier se agata cu o sarma ceva de un punct solid al caroseriei ,nu se lasa atarnat de furtunul de frana.Mecanic slab.

Am inteles asta dar acum ca a etrierul a atarnat de furtunul de frana se poate sa se fi intamplat ceva cu el? Cam asta e nedumerirea mea. De rupt nu s-a rupt. Mersi

4 hours ago, ADRIAN HD said:

In mod normal ansamblul etrier se agata cu o sarma ceva de un punct solid al caroseriei ,nu se lasa atarnat de furtunul de frana.Mecanic slab.

Am inteles asta dar acum ca a etrierul a atarnat de furtunul de frana se poate sa se fi intamplat ceva cu el? Cam asta e nedumerirea mea. De rupt nu s-a rupt. Mersi

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, alex24buc said:

Ceea ce nu mi a placut e ca atunci cand a demontat ansamblul cu placutele de pe disc l-a lasat sa atarne de furtunul acela prin care trece probabil lichidul. Sper sa nu se fi intamplat nimic pentru ca si pe net la tutoriale se recomanda legarea acelui ansamblu fara a fi lasat sa atarne de furtun ca sa nu se rupa.

No, acu raspund si eu in topic.

Da, a fost incorect si anormal ca mecanicul tau nu a gasit o sarma in tot atelerul ala sa atarne etrierul de o spira a arcului!! Asta ca sa imi intelegi punctul de vedere.

Nici un mecanic responsabil nu lasa etrierul atarnand de furtunul sau in nici o situatie, mai ales ca solutia e la indemana.

Pe de alta parte, Slava Domnului ca furtunul acela e bine capsulatin capetele alea, DAR tot nu trebuie lasat sa atarne!

L-ai vazut sa inspecteze furtunul dupa crapaturi pe el!? Furtunele de la frana sunt prevazute sa crape dupa un timp. E pe undeva inevitabil ca dupa 5-6-7 ani sa se degradeze dat fiind unde sunt instalate.. poate mai mult cele de pe fata fata de cele de pe spate, pentru ca alea din fata se mai si misca cu rotirea rotilor..

Crapaturile apar pe suprafata furtunului pe care il strangi din loc in loc pana aproape de gatuire si le vezi pe suprafata si atunci e recomandabil sa le schimbi o data cu placutele pentru ca se presupune sa nu mai umbli acolo pana la avertizare in bord, cand senzorul de placute e atins.. iar un furtun crapat, neobservat la timp, CUM va arata neinspectat peste 2-3 ani? Bine nu.

 Ca si parere la intrebare ... nu ai de ce sa te ingrijorezi, dar tot e anormal ce a facut. Chiar daca el spune ca nu i s-a intamplat niciodata nimic, tot nu i se va intampla lui, cand masina aceea e condusa.. de fapt de altcineva.

Sa fiu tu, daca furtunul nu are crapaturi NU l-as schimba si nu l-as schimba nici pentru o singura situatie.. dar nici nu m-as mai duce la acel mecanic..

Acelasi mecanic ar putea sa lase  (in lipsa ta) altceva altarnand, ca stie el mai bine..., iar tu vei acela care v-a plati pentru ca altcineva a stiut mai bine, dar a gresit de fapt.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 8/12/2022 at 2:13 PM, bimmer90f30 said:

No, acu raspund si eu in topic.

Da, a fost incorect si anormal ca mecanicul tau nu a gasit o sarma in tot atelerul ala sa atarne etrierul de o spira a arcului!! Asta ca sa imi intelegi punctul de vedere.

Nici un mecanic responsabil nu lasa etrierul atarnand de furtunul sau in nici o situatie, mai ales ca solutia e la indemana.

Pe de alta parte, Slava Domnului ca furtunul acela e bine capsulatin capetele alea, DAR tot nu trebuie lasat sa atarne!

L-ai vazut sa inspecteze furtunul dupa crapaturi pe el!? Furtunele de la frana sunt prevazute sa crape dupa un timp. E pe undeva inevitabil ca dupa 5-6-7 ani sa se degradeze dat fiind unde sunt instalate.. poate mai mult cele de pe fata fata de cele de pe spate, pentru ca alea din fata se mai si misca cu rotirea rotilor..

Crapaturile apar pe suprafata furtunului pe care il strangi din loc in loc pana aproape de gatuire si le vezi pe suprafata si atunci e recomandabil sa le schimbi o data cu placutele pentru ca se presupune sa nu mai umbli acolo pana la avertizare in bord, cand senzorul de placute e atins.. iar un furtun crapat, neobservat la timp, CUM va arata neinspectat peste 2-3 ani? Bine nu.

 Ca si parere la intrebare ... nu ai de ce sa te ingrijorezi, dar tot e anormal ce a facut. Chiar daca el spune ca nu i s-a intamplat niciodata nimic, tot nu i se va intampla lui, cand masina aceea e condusa.. de fapt de altcineva.

Sa fiu tu, daca furtunul nu are crapaturi NU l-as schimba si nu l-as schimba nici pentru o singura situatie.. dar nici nu m-as mai duce la acel mecanic..

Acelasi mecanic ar putea sa lase  (in lipsa ta) altceva altarnand, ca stie el mai bine..., iar tu vei acela care v-a plati pentru ca altcineva a stiut mai bine, dar a gresit de fapt.

 

 

Multumesc pentru raspunsul detaliat si sfaturi. O sa tin cont de ele. Important e ca am trecut cu bine si peste acest hop cu placutele si discurile de frana. Urneaza acum revizia ca vad ca au trecut 15000 km de la ultimul schimb de ulei iar in bord imi arata ca peste 15000 km sa schimb uleiul. Eu as vrea sa il schimb mai repede nunsa stau atat, voi ce parere aveti? Si cam cat credeti ca ar costa schimbul de ulei si filtrele la un service serios unde sa sa se mentioneze si in istoric operatiunea? Nu nai vreau sa merg la acelasi mecanic desi as putea scapa mai ieftin. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

On 8/15/2022 at 11:19 AM, branevl said:

1650 -1700 de lei la service uri care iti baga in istoric in Bucuresti, sa le zici sa iti bage istoricul online in navigatie, nu cu programul acela, 3000 de lei Bavaria, 2000 bmw proleasing ploiesti .. Fa la 15k revizile.

Am Fost la bcs performance foarte prompti si rapizi, in doua ore a fost gata revizia cu schimb de ulei motor, filtre si schimb de lichid de frana. Aubsi verificat-o la ramoa si totul ok. Recomand acest service, chiar sunt ok. Pretul a fost 1700 lei plus 200 lei schimbul de lichid de frana, exact cum ai spus si tu. Mersi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.