Jump to content

Recommended Posts

On 5/17/2023 at 11:21 AM, mgi said:

Europenii sunt cu cel putin 3 ani in urma la tehnologie, ceea ce in domeniul asta e mult. Nu mai vorbesc de volumele de productie, unde sunt probabil cu 5 ani in urma, cel putin.

Da, o sa puna taxe de protectie la importuri, dar asta o sa se contrazica cu partea de "go green". Deja masinile chinezesti se vand in Europa de vest, si preturile sunt tot ok cu tot cu taxe. 

Dupa cum vad aici ne pricepem cu toti.

Deci, ce e de facut?  Punem prize din 600 in 600 de km si ne luam toti masini Kinezesti sau renuntam la idee in Europa ca si asa suntem vai de mama noastra.. ii lasam pe cinezi sa se dea cu masinile lor autonome-electrice acolo, ca au tara mai mare iar noi europenii poate e bine schimbam macazul spre alte energii... ca si asa e ingramadeala mare si prizele se pun greu..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, edit said:

A 2-a masina este SUV totusi doar pt ca voiam sa fie masina diferita de prima, ii da sotiei ceva incredere suplimentara (ea este incepator), plus ca vrem sa luam un suport pt 3 biciclete pe carlig si sa plecam pe dealuri.

Dar da, pe fruntea celor cu SUV, scrie in general ca o au mica

Mai puțin decât ai crede, din păcate. Mulți oameni "oarecare" își cumpără SUV din același considerente pe care le-ai listat și tu: (percepția de) siguranță, spațiul interior mai generos (câteodată), confort și versatilitate. Dacă sunt motive valide sau nu, depinde de percepția fiecăruia. Obiectiv însă, orice SUV ar putea fi un break. Aceste vehicule sunt născute exclusiv din megalomania americanilor și din setea nesățioasă de profit a producătorilor auto.

5 hours ago, Alex3245 said:

Nici eu nu inteleg mania oamenilor cu SUV-urile, inafara de offroad nu prea ii vad sensul.

SUV-urile nu sunt vehicule de offroad 🙂 Sunt doar niște hatchback-uri sau break-uri umflate pe toate dimensiunile.

On 5/17/2023 at 1:21 PM, mgi said:

Europenii sunt cu cel putin 3 ani in urma la tehnologie, ceea ce in domeniul asta e mult. Nu mai vorbesc de volumele de productie, unde sunt probabil cu 5 ani in urma, cel putin.

Statul chinez a făcut din dezvoltarea mașinilor electrice o prioritate economică și politică. Au perceput (pe bună dreptate) revoluția electricelor ca fiind un punct de cotitură în această industrie, o oportunitate de a prinde din urmă și de a depăși tehnologic Vestul (lucru care ar fi fost imposibil în contextul motoarelor termice). Rezultatele încep să se vadă.

Europa s-a desprins cam greu de motorul termic, datorită poziției dominante în care s-a aflat atât de mult timp, de profiturile grase făcute cu investiții relativ mici dar și datorită elementului statal indecis care nu a făcut decât să sancționeze tehnologia clasică și prea puțin să o încurajeze pe cea nouă (mai ales în raport cu China).

Volumele de producție nu sunt neapărat o problemă aici: europenii vând în primul rând premium, nu volum.

---

Legat de subiectul general al topic-ului: este absolut evident că electricele (sub o formă sau alta) sunt viitorul. Cât de îndepărtat, rămâne de văzut. În mod obiectiv, nu poți să nu admiri eficiența, simplitatea și eleganța tehnică a unui vehicul electric modern când îl compari cu unul cu motor termic, care, în forma lui esențială, este doar o evoluție și un rafinament al mașinăriei lui Cugnot de la sfârșitul secolului al XVIII-lea.

image.thumb.png.00d6c411706ec19eb7ce4151903c0c4f.png

Motorul termic actual este rezultatul a mai bine de un secol de dezvoltare susținută pe automobile. Și totuși, cele electrice (în care s-a investit serios doar de ~ un deceniu) sunt deja aproape la același nivel. Sursa de energie pe care o folosesc este regenerabilă (chiar dacă mai este ceva de lucru la metodele de stocare sau/și distribuție) iar pe termen lung, după perfecționarea centralelor pe fuziune atomică, va fi și foarte accesibilă. Mai mult, modelul se pretează perfect pe ceea ce va deveni transportul personal în viitor: unul autonom, fără șofer. Pentru transportul general, utilitar, uzual, este absolut ideal.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, PzKpfW said:

Mai mult, modelul se pretează perfect pe ceea ce va deveni transportul personal în viitor: unul autonom, fără șofer. Pentru transportul general, utilitar, uzual, este absolut ideal.

La ce model te referi ca se preteaza perfect? Modelul electric sau vreun model autonom? Dar in ce sens autonom? Doar ca nu are sofer? 

8 hours ago, PzKpfW said:

Sursa de energie pe care o folosesc este regenerabilă (chiar dacă mai este ceva de lucru la metodele de stocare sau/și distribuție) iar pe termen lung, după perfecționarea centralelor pe fuziune atomică, va fi și foarte accesibilă.

Ai inteles cum sta treaba in realitate? Cate panouri solare ..si cat de repede se incarca o baterie (din bateriile asociate unor panouri solare) a unei masini electrice in conditiile vietii moderne de fapt ultra-rapide in care vrem sa se intample lucrurile...?

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, mgi said:

În us/Canada/australia are sens sa ai un suv de-ala model autobuz sau un pick-up mare. Distante mari, te mai întâlnești cu un ren pe sosea, mai ieși pe câmp.. 

In Europa nu prea te ajuta, decât ca să îți scrii pe frunte "o am mica". Cu foarte puține exceptii care chiar au nevoie la munca de asa ceva. 

 

11 hours ago, edit said:

Nici eu nu sunt cu SUV-urile si nu le inteleg sensul, mai ales ca sunt mai putin dinamice, performante mai mici, consum mare, siguranta activa mica.

A 2-a masina este SUV totusi doar pt ca voiam sa fie masina diferita de prima, ii da sotiei ceva incredere suplimentara (ea este incepator), plus ca vrem sa luam un suport pt 3 biciclete pe carlig si sa plecam pe dealuri.

 

Dar da, pe fruntea celor cu SUV, scrie in general ca o au mica

E mai mare si ceva mai confortabila la drum lung, in trecut mai bagam si niste ture cu amicii pe ceva forestiere mai nasoale, ma rog la mine e Nissan Patrol ala nu e SUV e un fel de petrolier dar da iti da ceva incredere si senzatia ca poti merge cam peste tot pe unde vrei tu 🙂  acum a ramas ca il sacrificam sa luam si noi o ielectirca din asta, dar daca mai studiez mult raman cu dinozaurul pana la urma. 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Alex3245 said:

De ce ar fi mai confortabil la drum lung un SUV? Mie mereu mi s-a parut mai confortabila o limuzina.

Spre exemplu mi se pare mai confortabil un seria 5 decat un x5. 

Si eu sunt la fel. Dar inteleg si partea cu mai sus si cateodata imi place mai mult.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

La ce model te referi ca se preteaza perfect? Modelul electric sau vreun model autonom? Dar in ce sens autonom? Doar ca nu are sofer? 

Sursa de energie în sine (puterea electrică) este compatibilă cu vehiculul autonom. De la încărcarea în locuri special dedicate (dock-uri) sau inducție (în timpul deplasării de exemplu).

Și da, prin autonom înțeleg fără șofer. Pe viitor se va conduce doar de plăcere. Mijlocul de transport personal va fi "autonom" în rest.

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Ai inteles cum sta treaba in realitate?

Vorbeam despre viitor 🙂 Generarea energiei electrice va deveni (cel mai probabil) în întregime sustenabilă și regenerabilă. Petrolul este o resursă finită iar arderea lui este ineficientă și poluantă.

Mai există și argumentul combustibilului sintetic (teoretic și el regenerabil) dar care are implicit un efect nociv asupra mediului.

Iar în absolut nu poți argumenta nimic în ceea ce privește eficiența unui motor de tip Otto (în jur de 30% pe stradă, 50% în F1) cu cea a unui motor electric (75-80%).

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

@PzKpfW tu esti politician (?) ca eu tare simt un limbaj de lemn, nerealist - adica orice dar NU in sensul realitatii masurate de tine personal! A factorilor care ITI GUVERNEAZA VIATA DE ZI CU ZI; si mie, la fel, desigur. Cum ma influienteaza anumite lucruri cum ar fi: costuri de achizitie, taxe si toate alea..

DE AICI VREAU SA AUD PARERI, nu ..vise.. si cat de eficient e unul fata de altul.. si cat de mult TREBUIE sa iubim natura..

Uite eu sunt de parere ca un vehicol electric, sau o flota este si trebuie gestionata mai intai de primarii, adica de autoritati in orase! ASA REDUCEM POLUAREA CEL MAI MULT.. Dupa ce isi dovedeste EFICIENTA, (cu ocazia asta aflam si cum a scazut POLUAREA, ...mai apoi marim "harta" vehicolelor propulsate electric.. Campanii din astea vreau sa vad si sa aud, nu sula in coastele tuturor ca tre' sa avem masini electrice pana in 2000shpce!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 - cred că ai înțeles greșit abordarea. Nu judec politicile (bune sau rele) sau starea actuală a lucrurilor. Comentam strict legat de subiectul topic-ului: da, motorul termic este pe cale de dispariție și da, mașinile electrice sunt viitorul. Restul detaliilor sunt date doar ca să-mi argumentez raționamentul. Dar tu nu trebuie să fi de acord cu mine 🙂 

Ca să înțelegi poate disparitatea dintre concluzia logică de mai sus și percepția subiectivă - în ciuda a ceea ce am scris, personal nu voi avea niciodată (doar) electrică, fie pe două sau patru roți. Și nu, nu sunt politician.

  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, PzKpfW said:

în ciuda a ceea ce am scris, personal nu voi avea niciodată (doar) electrică, fie pe două sau patru roți. Și nu, nu sunt politician.

Pai daca intotdeauna o sa ai o masina cu motor OTTO atunci sa nu mai trumpet-im (adica strigam in gura mare..) atat vestea ca motorul clasic tre' sa moara si ca vine ala electric.. sau ca absoult obligatoriu o sa fie inlocuit de electrica ca, (1) poate nu face bine financiar altora.. si (2) poate lucrurile se sucesc putin in timp adica poate se renunta la electrice... si cei de la 1 s-ar putea sa sufere si mai mult.. si fara sa dau in teorii conspirative poti sa fii sigur ca unul din doua lucruri, daca nu chiar amandoua au mai mari sanse sa se intample poate chiar in decursul vietii noastre.. in sensul ca FIE foarte multi din actualii soferi vor fi degradati fiind pusi in imposibilitatea financiara, sau constransi de social (public..) sa NU POSEDE masina personala (mai ales in orase)...         FIE o sa platim taxe pentru folosirea drumului public de o sa ne usture in proverbial... asta desigurrr (stiu, o sa zici..) NU are ..mare legatura cu faptul ca masina e electrica (sau nu) dar cu libertatea de miscare (mobilitatea actuala) o sa aiba; ar cea elctrica trebuie incarcatat de unde poate nu o sa ai unde..

Pentru ca, ce se va intampla va fi, ca foarte probabil o sa ajunga la un ridicat din umeri ici-colo si o sa ni se spuna ca infrastructura nu suporta atatea (adica mai mult masini..) si ca atare o fi limitati la accesul catre ele din orice punct de vedere.

Cam asa vad eu viitorul cu electricele in viata noastra...

Corespunde cu al tau?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 vrem/nu vrem Otto se duce la garla, complet? as zice ca nu dar asta e trendul  acum, a peste 100 ani, cine stie se mai descopera una alta cine stie ce mai apare.

Am luat asta ca referinta pt a vedea "viteza" de crestere, ca si exemplu nici Nokia nu credea ca telefoanele "fara butoane" vor avea succes. Acum avem cam aceasi miscare - telefoane cu butoane = masini clasice , tablete = masini electrice. Ca eu sau altii ca mine prefera o masina clasica cu motor aspirat e una dar realitatea e ca producatorii nu mai ofera asa ceva din diverse considerente- emisii, poate nu au cerere mare , poate costurile de productie sunt mai ridicate , poate au nevoie de materiale mai multe .

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, alex230ro said:

producatorii nu mai ofera asa ceva din diverse considerente- emisii, poate nu au cerere mare , poate costurile de productie sunt mai ridicate , poate au nevoie de materiale mai multe .

Nu, legile astea ale poluarii facute pe genunchi..

Nu poti sa fortezi o intreaga retea constructoare de masini sa nu mai faca masini clasice si sa stabilesti un DEAD LINE...

Am zis mai sus, in orase fiind poluarea mare, ACOLO SCHIMBAREA TREBUIE sa apara mai intai... IMPLEMENTARI cu usurelul dar FERME..

Legi facute pe genunchi..

Cererea e determinata de noi cei care avem nevoie de masini pentru nevoile de care ne este legata viata, castigul.. taxele..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 Dar de ce ar trebui ca toata lumea sa aibe masina ? Sau ma rog toti soferii ?

Eu cand ies la o plimbare de 20-30 de minute, vad minimum 5-6 masini care scot un fum negru infernal. Eu din start as scoate acele masini din orase, drumuri publice.

Eu chiar vreu sa ma plimb prin oras fara sa fiu nevoit sa imi pun mana la nas cand trec unele rable pe langa mine.

Sper sa bage si la noi odata regula ca prin orase, nu prea mergi decat cu masini care au acolo macar un euro 5.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Alex3245 said:

@bimmer90f30 Dar de ce ar trebui ca toata lumea sa aibe masina ? Sau ma rog toti soferii ?

Eu cand ies la o plimbare de 20-30 de minute, vad minimum 5-6 masini care scot un fum negru infernal. Eu din start as scoate acele masini din orase, drumuri publice.

Mai sus m-am referit la libertate in general.. 

Da, desigur rablele trebuie interzise complet.

Soferii desgur nu toti trebuie sa avem masini, mai ales in orasele mari. Daca iti trebuie masina, ar trebui sa stai in afara orasului iar in oras nu intri daca nu ai electrica.. sau ceva nepolant. 

Normal ca trebuie implementata o educare a cetateanului.. 

E timpul unei schimbari dar nu prin data limita!

 

(O sa caut testul acela facut de un mecanic despre poluarea unui X5 cu filtru pe esapament prin care sonda de proba din mana lui indica mai mare poluare in aerul respirabil decat din gazele scoase de un motor..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu, legile astea ale poluarii facute pe genunchi..

Nu poti sa fortezi o intreaga retea constructoare de masini sa nu mai faca masini clasice si sa stabilesti un DEAD LINE...

Am zis mai sus, in orase fiind poluarea mare, ACOLO SCHIMBAREA TREBUIE sa apara mai intai... IMPLEMENTARI cu usurelul dar FERME..

Legi facute pe genunchi..

Mai conteaza? ideea e ca usor usor unele modele ex Fiesta e scos din productie , cam toti producatorii baga un hibrid, chinezii au bagat EV-ul in fata iar asta pune presiune pe cei care aveau vanzari in China sa dezvolte EV-uri iar ca sa faca asta trebuie sa omoare "clasicele" . Mitsu in Europa de ex a ramas fara L200/Pajero din cauza emisiilor, Nissan cu Patrol la fel, Suzuki vinde Jimny ca autoutilitara ca sa poate implini pragul de emisii, jale 🙂  . Am mai zis cred ma uitam  dupa ceva hot hatch masina noua pana prin 35k cu tva, pai nu mai sunt multe masini pe acolo, GTI nu mai vad Fabria RS nu, Clio RS nu, Megane RS nu, Focus ST aparent se mai gaseste, Hyundai I30N pare si el sa nu mai fie disponibl.Usor usor cam toata lumea se muta pe electrice.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu, legile astea ale poluarii facute pe genunchi..

Nu poti sa fortezi o intreaga retea constructoare de masini sa nu mai faca masini clasice si sa stabilesti un DEAD LINE...

 

Wanna bet? 🙂

Cum crezi ca au luat avans chinezii atat de mult? Pentru ca la ei practic nu o sa se mai poata inmatricula masini cu ICE de anul viitor. Si atunci toti producatorii au trecut pe electrice, cu rezultatele care se vad.

  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, mgi said:

Cum crezi ca au luat avans chinezii atat de mult? Pentru ca la ei practic nu o sa se mai poata inmatricula masini cu ICE de anul viitor. Si atunci toti producatorii au trecut pe electrice, cu rezultatele care se vad.

Ma indoiesc ca e un bun exemplu China. La ei daca li se spune ca trebuie doar biciclete, in 6 luni nu mai sunt masini pe strada.

Iar in Shanghai si alte orase mari, cum la noi in europa nu prea exista, dai de 2-3 ori mai mult pe numere decat pe masina care vrei sa o cumperi si chiar si asa astepti o eternitate sa le poti cumpara.

China e un loc unic... 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

motorul clasic tre' sa moara si ca vine ala electric

Personal nu am spus că trebuie să moară, dar logica spune că este inevitabil.

Politicul din Europa împinge electricele datorită poluării de tot felul (mai ales în mediul urban) și a reducerii dependenței de importuri de materii prime. Chinezii și americanii le împing datorită tehnologiei.

Populația este fericită pentru că are costuri de exploatare și mentenanță mai mici și performanțe mai bune.

Constructorii sunt și ei fericiți: durata de viață limitată a bateriilor va duce la creșterea frecvenței de schimbare al mașinilor; mentenanța chiar dacă este mai redusă, este mai specializată: cu electrica mergi la service pentru orice. Grupul VW (al doilea constructor la nivel global) a decis deja întreruperea dezvoltării motoarelor cu combustie internă și dispariția lor din ofertă până în 2035. Toyota (primul constructor la nivel global) nu s-a angajat în a face asta, dar ei mizează mult pe hibride (cam același drac). Exemplele pot continua.

Interesul pentru motorul termic va scădea constant și va cvasi-dispărea odată cu trecerea timpului - singurii interesați vor rămâne pasionații, dar și numărul lor se va reduce treptat.

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Cam asa vad eu viitorul cu electricele in viata noastra...

Corespunde cu al tau?

Nu chiar 🙂 

Personal cred că dorința de a merge cu automobilul personal se va reduce de la sine pe măsură ce populația se va educa și nevoile se vor schimba. În Europa de Vest se merge mai puțin cu mașina ca în România și nu se plânge nimeni. O societate dezvoltată nu este una în care și săracii au mașini, ci una în care cei bogați merg pe jos sau cu transportul în comun.

Edited by PzKpfW
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, PzKpfW said:

În Europa de Vest se merge mai puțin cu mașina ca în România și nu se plânge nimeni.

Locuiesti in vreo tara vestica, poti sa dai vreun exemplu de tara din Europa? Eu am una in minte destul de dezvoltata, in care stiu ca naveta cu masina e o necesitate nu e o placere.. si in familie dupa ce ai facut 17-18 ani tre sa conduci ca sa te duci/ajungi unde bani se fac mai usor, mai multi.

Incepe tu.

@Romulus mi-a luat "vorba" din gura cu China.. am fist tentat sa va/ne incurajam sa invatam CAT MAI CURAND mandarin-eza, dupa cum vorbiti de avantajele chinei.. 🙈

Sa ma aduc inca o parere personala, de final, deocamdata NU ma/se ingramadesc banii sa iasa din buzunar sa fie bagati intr-un vehicol electric al carui cost bateria insasi reprezinta 40% (patruzeci procente). Asta in conditiile in care daca nu o iei noua SH sigur nu o sa te tina, nici cat puteai sa "tragi" ICE .. adica cu motor clasic.. pentru ca singur pe cont propriu e aproape imposibil sa faci ceva bateriei!

(Ce isi mai freaca mainile fabricantii.. de electrice).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

Locuiesti in vreo tara vestica, poti sa dai vreun exemplu de tara din Europa?

Am locuit. BeNeLux, vestul Germaniei, nordul Franței, Danemarca. Probabil și zone sau țări, dar nu am experimentat personal. Lumea folosește cu încredere rețeaua de transport în comun (care este într-adevăr foarte bună) sau vehiculele pe două roți. Navetele de până la 100km nu sunt o problemă. Mașina personală se folosește mai mult pentru deplasări interurbane, când există un scop specific sau de plăcere. Există mașini și-n mediul urban bineînțeles, dar traficul nu este la același nivel cu cel din București sau Cluj. Implicit, nici problema parcărilor nu este la fel de mare. Și cum spuneam, nu se prea plânge nimeni. Situația este luată ca atare.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, PzKpfW said:

Am locuit. BeNeLux, vestul Germaniei, nordul Franței, Danemarca.

Mda, nici nu ma surpinde raspunsul.

Sa incerci Anglia sa vezi cum e, ca e cam opusul.. Sau zone metropolitane sa le simti "pulsul"..

Pana la urma vine vorba in sensul de a convinge SI OFERI (DA, STATUL CARE GUVERNEAZA) necesitati, oportunitati si locuri de munca atractive in zona in care locuiesti, in primul rand! 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Lucrurile mi se pare destul de simple:

  • Dacă locuiești în mediul urban și lucrezi tot acolo, ai transport în comun.
  • Dacă locuiești în zona metropolitană și lucrezi în mediul urban, ai cel mai probabil (cel puțin parțial) transport în comun.
  • Dacă lucrezi în mediul extraurban (indiferent unde locuiești) nu ai problemele de infrastructură despre care vorbești și poți folosi cu încredere mașina personală (dacă nu vrei sau nu ai transport public).

Bineînțeles, vorbim de situații tipice, sunt și destul excepții. Dar majoritatea populației folosește șablonul de mai sus. Nu vreau să mai intru în detalii tangențiale pentru că sunt off-topic. Un lucru este clar: vesticii folosesc mai puțin automobilul personal decât românii. Iar asta nu-i prea deranjează deloc.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai aia e @PzKpfW, tu vorbesti de lucruri cvasi-stiute pe cand eu incerc sa balansez si sa explic impactul pe care un vehicol electric il poate avea si il va avea cu siguranta in viata nostra pe viitor. S cate de limitate ne-ar putea fi libertatile pe viitor. 

Uite mai jos o veste "buna" pentru soferi, foarte ne-incurajatoare:

https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-6516655/Electric-cars-no-longer-Congestion-Charge-exempt-London-2025.html

In linkul de deasupra am vrut sa arat ca PE STAT IL DOARE FIX IN PIX DE NEVOILE CETATEANULUI si ca nu face mare lucru sa inlesneasca ci mai degraba sa colecteze o taxa pe aglomerare urbana "normal" si pentru aia care e vinovata doar ca e prezenta acolo, adica aia electrica, stii, prietenoasa cu mediul..

Vorbeam mai sus de 40% din costul unei masini. Ce implicatii poate avea asa ceva ca valoare in general, acest lucru, dupa parerea ta? Incep cu o intrebare directa, mai mult gunoi sau mai putin? Crezi tu ca oamenii, soferii, propietarii nu vor schimba masina de indata ce bateria da semne de vlaga? Uite eu am o masina de 10 ani si vreau si pot sa o mai tin inca 10. Si asta in conditiile folosirii zilnice! Probabil ca as putea sa incerc asa si cu o masina electrica, dar ma indoiesc mult ca o sa am incredere in baterie dupa 7-10 ani..

DAca pana acum dadeai vina pe un senzor sau pe o bujie sau oe pretul motorinei/benzinei de acum nu o sa prea poti sa dai vina decat pe baterie DACA NU te porti frumos cu ea, te arde rau la buzunar...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Mda, nici nu ma surpinde raspunsul.

Sa incerci Anglia sa vezi cum e, ca e cam opusul.. Sau zone metropolitane sa le simti "pulsul"..

Pana la urma vine vorba in sensul de a convinge SI OFERI (DA, STATUL CARE GUVERNEAZA) necesitati, oportunitati si locuri de munca atractive in zona in care locuiesti, in primul rand! 

Bimmer, un mare procent din Londra nu are masina, si chiar daca are aproape nimeni nu o foloseste pentru mers la servici. Odata pentru ca, cu orice transport in comun ajungi acolo in 25% din timp, parcarea te omoara, in functie de masina te omoara taxele care le platesti depinde unde vrei sa ajungi

alti care vin de pe langa conduc pana la gara dupa care iau trenu

nu spun ca nu e nimeni care face naveta, sunt o gramada care fac pe zi 100km plus pentru servici, dar nu sunt majoritari

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.