Jump to content

BMW-uri hibride - ce sunt, cu ce se mananca si cum merg


mgi

Recommended Posts

oricum o dai tot o alternativa de costuri e din moment ce discuti despre parcarea gratis , probabil impozitul auto si  in final costul combustibilului .  Intr-un final se ajunge acolo  si pe autostrada vezi masini capabile mergand cu maxim limita legala sau chiar sub ,nu ca ar fi ceva rau , strict pt oras o hibrida in care ai si ceva mers full electric imi pare ok . La drum cel putin eu , fac ceva pe ea de economie si imi place sa mai ard pedala si sa ma bucur de masina , nu sa stau cu ochii pe baterie sau alte chestii . Probabil in viitor vor ajunge la autonomii f mari si un cost asemanator cu alimentarea clasica de acum ,moment la care nu o sa mai conteze ce ai sub capota , vor fi cam toate electrice  , hibride si ce vor mai inventa  . Atat cat mai exista placerea clasica   zic sa o folosim la maxim :))

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Si tie iti scapa esentialul, ca si multor altora. 

Partea cea mai frumoasa la masina asta e ca face aproape orice, bine. Faptul ca ai parcare gratis si ca mergi foarte ieftin prin oras sau ca poti sa mergi economic pe DN nu inseamna ca nu poti sa mergi cum vrei pe autostrada. Dupa cum spuneam, consumul o sa fie cam tot ala care ar fi fost si fara baterie. Iar daca mergi pe un drum ca transalpina o sa fie mult mai fun ca orice diesel sau benzinar din aceeasi gama de pret.

Faptul ca noul XM e doar hibrid ar trebui sa-ti spuna ceva..

 

Link to comment
Share on other sites

nu-mi spune nimic , eu am hibrida si nu am aplicat pt parcare gratis , asta inseamna ceva ? In schimb apreciez lipsa impozitului dar a fost un efect intrinsec nicidecum nu am cautat o hibrida pt diverse avantaje , asa s-a potrivit situatia . Nu contest utilitatea masinii  si nici viitorul electric spre care ne indreptam toti ca vrem sau nu . Teoretic si practic hibridul e o solutie nicidecum full electric dpmdv 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca inseamna ceva faptul ca nu ai luat parcarea gratis. Poate ca iti place sa dai bani primariei.

Depinde si ce hibrida ai. Daca e un Reno Captur sau o Toyota sau un Hyundai, singurul beneficiu e consumul redus..

Din punctul meu de vedere hibridul e o solutie buna pentru acum, dar electrica este solutia spre care mergem. Si pentru cine are nevoie, sunt sigur ca o sa se gaseasca niste baieti sa bage zgomot de motor in difuzoare :)

Link to comment
Share on other sites

:)))  aici e mitul de fapt ca o hibrida consuma putin , iti spun ca e ireal , nu stiu cazul tau dar eu sub 17  nu scot , atat lua si seria 6 diesel , puterile sunt similare  . Alt mit e ca intretinerea vs costuri e similara cu ce stiam noi de la motoarele termice  , alternatoarele care incarca sistemele hibrid sunt alta tehnologie , mai costisitoare etc  si multe alte piese  la care cam toata industria chitaie . Deci mitul e  pe la consum momentan , electricele la fel a fost bun mitul pana s-a scumpit curentul si toata lumea a fugit la hidroelectrica cat mai tine si schema asta . In mom asta e fix o alegere , ca e motivata de consum sau alte criterii , prima stat , panouri si parcare , impozit  etc nu are importanta . Userul final isi da cu parerea si trage linie la final . Eu vad ca in mom asta inca se produc masini care nu au nici hibrid nici electric desi au anuntat o interzicere a lor .  DIn cativa mari influenceri care fac reviewuri pompoase si capteaza audienta pe fb, Yt am avut sansa sa discut cu cativa . Reactia backdoors e ca masina e no fun to drive si aici vin , autonomia  , sunetul ,feedbackul volan , sentimentul de  motor termic dpmdv nu prea poti sa il inlocuiesti dar e practic in final si cam atat . Repet e o simpla parere ,la masini care sar de 350 hp deja e alta joaca  ,eu nu am luat o hibrida pt  alt motiv decat ca mi-a placut masina  si ma bucur ca are motor termic, in final mai maraie ceva real la ea :)))

Imi povestea unul de tesla asta noua , wow boom acceleratie etc  , free ride ok si ? Dupa cam 2 luni s-a dus entuziasmul si a devenit boring , un stres sa o incarce etc . La fel si eu vad solutia hibridele , n-ai de ce sa arzi gaz in oras de pomana cu tonele . Stai cuminte pe electric si dai forja cand e cazul . Nu-mi spune absolut nimic faptul ca vor exista modele exclusiv electrice , la fel si noul Porsche Macan e doar electric , vor fi oameni care il cumpara si altii care nu . 

Edited by Myx
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

Adevarul e ca un plug-in hibrid e mai complicat de folosit (in mod optim) decat o masina normala - chiar si decat un mild hibrid. Dar e un pas bun spre electrice, care sunt si ele ceva mai complicat de folosit decat o masina pe combustie.

Complicat e putin efeminat in a descrie acele caracteristici.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mgi said:

Cand aud argumentul asta cu 'pe autobahn nu e buna' mi se face rau. 

In primul rand - cate 'autobahn-uri' sunt in Europa, d-alea fara limita de viteza, la care banuiesc ca te referi? Si de cate ori pe an ajunge cineva de la noi (sau din alta tara din UE) sa mearga pe ele?

Este exact motivul pentru care nu ma mai bag in discutii legate de masini electrice. 

Cum incepe cate unul cum merge el mia de km fara oprire de parca face asta zilnic si masina electrica l-ar incurca, cum ma retrag si imi vad de ale mele. Plec direct pt ca nu ai cu cine.

Eu, astazi, nu mi-as lua deloc masina cu motor termic iar hibrid nici atat. O masina electrica moderna (baterie peste 60-70kWh si managemet termic) iti ofera tot ce iti doresti la costuri de exploatare mult, mult mai mici pe km fata de o masina clasica. In cele mai multe situatii.

Masina hibrida mi se pare ceva ok doar pt cei nehotarati. Parca ai vrea si aia dar si cealalta dar nu ai risca cu prima ... Per total fie EV, fie un motor clasic cinstit. Dar hibrid, nu. Cu fundul in 2 barci si ma bucur enorm ca nu dau numere verzi la phev. 

Ma streseaza numai ideea de a schimba un ulei, o curea, zgomot, vibratii.. Nu mai vreau. Nu are sens sa mai am asa ceva azi, 

Am avut skoda octavia noua la schimb cat enyaq era in service. Am mers 3 zile si am platit 400ron combustibil. WTF? Si abia tragea, baraia si alte cele. Nope...

 

P.S. desigur, in functie de nevoi orice masina poate deveni buna sau rea (nepotrivita). Si cu ferrari e greu sa mergi pe drum forestier dar asta nu inseamna ca e o masina rea 😁

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Myx said:

:)))  aici e mitul de fapt ca o hibrida consuma putin , iti spun ca e ireal , nu stiu cazul tau dar eu sub 17  nu scot , atat lua si seria 6 diesel , puterile sunt similare  . Alt mit e ca intretinerea vs costuri e similara cu ce stiam noi de la motoarele termice  , alternatoarele care incarca sistemele hibrid sunt alta tehnologie , mai costisitoare etc  si multe alte piese  la care cam toata industria chitaie . Deci mitul e  pe la consum momentan , Reactia backdoors e ca masina e no fun to drive si aici vin , autonomia  , sunetul ,feedbackul volan , sentimentul de  motor termic dpmdv nu prea poti sa il inlocuiesti s-a dus entuziasmul si a devenit boring , un stres sa o incarce etc . La fel si eu vad solutia hibridele , n-ai de ce sa arzi gaz in oras de pomana cu tonele . Stai cuminte pe electric si dai forja cand e cazul . Nu-mi spune absolut nimic faptul ca vor exista modele exclusiv electrice , la fel si noul Porsche Macan e doar electric , vor fi oameni care il cumpara si altii care nu . 

Asa e, e doar un mit, de fapt consuma ca porcul..

image.thumb.png.20568e893008bd8c9ca510875c65bb85.pngimage.png.0edb953f24cede9626735ac788a6bcb1.png

Iar cu electrica, nu poti sa-mi spui ca o masina care trage ca trenul si ajunge la suta in 4 secunde e nasoala ca n-are sunet de motor. Si chiar daca e asa situatia, dupa cum spuneam mai sus, o sa se gaseasca niste baieti sa-ti bage sunet in boxe.

Incarcarea pentru electrica deocamdata e ceva ce difera pentru fiecare persoana. Eu n-as recomanda nimanui in momentul asta sa-si ia electrica fara sa aiba un loc al lui pentru incarcare (fie acasa, fie la birou). Daca ai asta, stresul incarcarii nu exista. Da, la drum lung trebuie sa planifici un pic, dar nu e un capat de tara. Eu sunt in continuare convins ca electricele sunt viitorul.

Dar aici vorbeam despre hibrid, totusi :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, e despre hibrid. Eu imi spuneam parerea ca nu mai isi are sensul "compromisul" numit hibrid. 😬

Ma bucur ca in legislatie nu au introdus hibrid/PHEV in numerele verzi. Asa cum era odata prin Ungaria si Austria. 

Acum am inteles ca vor si ei sa le scoata. S-au le-au scos deja de pe lista cu numerele verzi. 

Link to comment
Share on other sites

Uite eu atitudinea asta nu o inteleg la cei care se doresc a fi progresisti si verzi (no offence). Daca un posesor de masina plug-in hibrid, merge electric zi de zi in oras. Si de cateva ori pe luna sau chiar an, merge cu ardere interna, nu e mai aproape de ecologie? Nu e mai bine sa sustineti o solutie de compromis decat una extrema?

P.S. Nu sunt posesor de hibrid, sunt chiar porc de porc (SUV diesel) dar sunt curios strict de dragul discutiei. Toti fanii Gretei par sa deteste hibridele si hidrogenul, mai mult decat Dieselul. Nu ma deranjeaza cu nimic dar nu  are nici un sens pentru mine.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Bala said:

Da, e despre hibrid. Eu imi spuneam parerea ca nu mai isi are sensul "compromisul" numit hibrid. 😬

Ma bucur ca in legislatie nu au introdus hibrid/PHEV in numerele verzi. Asa cum era odata prin Ungaria si Austria. 

Acum am inteles ca vor si ei sa le scoata. S-au le-au scos deja de pe lista cu numerele verzi. 

Man o sa le scoata pe toate stai linistit deja electricele incepsa fie din ce in ce mai "dese" banii trebuie sa ai ia de undeva, as zice ca in 2-3 ani platesti parcare si impozit ca la orice cotetz din asta clasic. Hibridul e scos deoarece acum sunt destul de multe .. o sa scota si scutirea de impozit cat de curand, sa vezi show cand o sa puna impozit si pe electrice sunt curios de ce o sa tina cont , as zice ca de capacitatea bateriei 🤣

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu pe nimeni care are PHEV sa mearga doar pe baterie. Daca voia doar pe baterie, cumpara EV. 

Utilitatea numerelor verzi o vad pt accesul in anumite zone cum ar fi in zonele centrale in orase mari. Legat de parcare, dupa mine toti care ocupa loc trebuie sa plateasca deci si EV. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bala said:

Da, e despre hibrid. Eu imi spuneam parerea ca nu mai isi are sensul "compromisul" numit hibrid. 😬

 

In tarile cu apa calda (adica in Europa de nord) nu isi are sensul hibridul, asa e. 

Pe masura ce cobori spre bananistan, are din ce in ce mai mult sens. De ce? Pentru ca la noi reteaua de statii de incarcare o sa fie mereu in urma fata de numarul de masini de pe strada. Deci statii mai putine decat e nevoie, prost intretinute, si asa mai departe. Plus civilizatia care nu exista (vezi idiotii de prin timisoara care isi "rezerva" locul cu plugshare fara sa fi ajuns macar la statie, gibonii care iti scot masina s-o puna pe a lor la incarcat si asa mai departe). Un hibrid e solutia foarte buna pentru asa ceva.

Iar la noi, poate in Bucuresti si eventual in orasele mari sa fie mai multe hibride. Dar in rest, dizal paua. Ca sa-ti aduc aminte, vechimea medie a parcului auto la noi in tara e pe la 15 ani. Deci care hibride?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mkdan2004 said:

Toti fanii Gretei par sa deteste hibridele si hidrogenul, mai mult decat Dieselul. Nu ma deranjeaza cu nimic dar nu  are nici un sens pentru mine.

:offtopic:

Eu n-am nimic cu ecologistii dar i-as trimite pe toti care iubesc natura, cand se mai iau de aia de produc energie de orice fel INTAI SA INTELEAGA CUM se produce, ce se poate stoca, sa invete despre eficienta vs pierderi si dupa aia sa vedem la ce mai ridica vocea!

Impotriva a ce.

Si asta nu la scara mica gen vehicole care sunt conduse dimineata si seara spre lucru, unde lucram fiecare.. adica nimic nu ma convinge ca faptul ca eu conduc 30-50 minute pe zi de doua ori, in afara orasului poluez de ar trebui sa imi pun cenusa in cap.. si sa imi golesc buzunarele ca zic unii.. 

Dar va rog sa nu ma contraziceti aici ca sigur o sa se supere mgi si nu vreau. Eu am sperat sa se inteleage ideea de inceput..

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

EV e f eficient, aproape lipsit de zgomot si vibratii si cu acceleratie instanta. Pt asta merita EV.

Grete si alte cele sunt subiecte de politica care nu au legatura cu masina electrica. Masinile oricum consuma astazi MULT mai putin decat industria si casele. Deci daca se vorbeste despre productia de energie, trebuie vazut la nivel de sistem energetic national. Care apropos, e aproape 50% verde. Uneori peste 50% si e in crestere...

@bimmer90f30 - usurel cu "ridica pliscul". E urat sa ne exprimam asa... 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Bala said:

EV e f eficient, aproape lipsit de zgomot si vibratii si cu acceleratie instanta. Pt asta merita EV.

Grete si alte cele sunt subiecte de politica care nu au legatura cu masina electrica. Masinile oricum consuma astazi MULT mai putin decat industria si casele. Deci daca se vorbeste despre productia de energie, trebuie vazut la nivel de sistem energetic national. Care apropos, e aproape 50% verde. Uneori peste 50% si e in crestere...

@bimmer90f30 - usurel cu "ridica pliscul". E urat sa ne exprimam asa... 

Am retinut. Modific.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, mgi said:

Cand am luat-o eu pe a mea (SH), era la acelasi pret cu un 320d cu dotari similare si cu mai multi km. La cele noi nu stiu cum e pretul. Dar estimez ca la un hibrid o sa ai pret mai bun de revanzare decat la 'dizal paua' 🙂

Am aceeasi masina ca si tine, f30 330e, si ce pot sa iti zic despre revanzare, este ca nu vrea nimeni sa se atinga de ea. A mea are km mai multi 247k, dar incerc sa o vand din februarie (intermitent ce i drept) si mai nimeni nu a fost real interesat. Banuiesc si de ce, sunt sceptici in privinta fiabilitatii. 

Pentru mine e de departe cea mai economica/fiabila masina pe care am avut-o, pentru ca stau la casa si am drumuri predominant in oras de max 30-40km. 

Unde mai pui ca i-am facut si un stage 1 si am 342 de cai, mi se pare incredibil. Totul la 150 lei benzina pe luna 🙂

Edited by quze
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Bala said:

Stii cumva ce SoH are bateria dupa atatia km? Banui ca se afla doar dupa o diagnoza, nu arata in bord.

As zice ca, cea mai realista valoare a SoH ar fi masurand fiecare celula pe rand cu un tester dedicat.

Am ceva chinezarie pentru gel si acid. Nu m-a dezamagit in raportarea la realitatea din comportamentul bateriilor testate.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Si cam cum crezi ca poti sa faci chestia asta, mai exact? :)

Uite aici niste poze:
https://www.ebay.com/itm/114728184491?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=lOcUUkFMTMG&sssrc=2047675&ssuid=&widget_ver=artemis&media=COPY

@LYMCam 3k euro. Dar in majoritatea cazurilor se strica doar cate un modul din 4, deci vreo 700 de euro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.