Jump to content

BMW-uri hibride - ce sunt, cu ce se mananca si cum merg


mgi

Recommended Posts

1 hour ago, mgi said:

Din pacate nu se vede pe diagnoza la modelul asta, arata doar ok/not ok. Dar avand in vedere ca are buffer de 30% intre net si brut, as zice ca degradarea nu e mare.

@quze, nici eu n-as cumpara masina ta la atatia km si cu "stage 1". 

Da te inteleg, putini sunt nebuni ca mine sa se riste la asa nr de km. Eu am luat-o pe la 230k. Am avut-o la vanzare si fara "stage", la fel, zero interes. Eu consider ca nu numai nr de km sunt problema, ci faptul ca e hibrida. 

Mai urmaresc si alte f30 330e, si au peste 1 an la vanzare (sub 200k km). 

Nu stiu ce SoH are, dar stiu ca fac intre 24-28km primavara si toamna in oras, care nu cred ca sunt departe de cat putea in tineretea ei. 

La fel, nu stiu cat costa o baterie noua. Pe ebay parca vazusem acum 2 ani, ceva 2000$ pana in 60k mile.

Link to comment
Share on other sites

pana una alta , ajungem si acolo la masini cu panouri solare, nu cred ca le convine sa ne ofere asa ceva pt ca am merge gratis , daca nu vor taxa si soarele in curand , aerul si  noxele emise de basini 

https://observatornews.ro/economic/romanul-care-sia-transformat-golful-de-30-de-ani-in-masina-electrica-sia-pus-panouri-solare-pe-capota-si-are-autonomie-100km-496853.html

interesant ca rar i-a si omologat jucaria 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Au si hibridele plug-in logica lor si cred ca sunt mai versatile. Doar ce m-am intors in Bucuresti cu Volvo-ul maica-mii (XC 40 T5 262 CP, baterie de 10.7 kWh). Mers hibrid pana aproape de oras, iar masina are ceva resurse, trecut pe incarcat baterie cu 20-30 km inainte de centura, iar apoi mers full-electric pana acasa (la intrare in oras incarcase 12 km). Silentios, fara poluare (asta e gluma oricum in B)..

 

Range-ul electric real e cam 30-35 km (45 oficial) pentru naveta cam trebuie incarcata zilnic, dar e realizabil. Iar daca vrei sa pleci la drum lung, nu ai nicio limitare...in mod hibrid, daca o calci va consuma mai multa benzina, dar sistemul nu se opreste, iar motorul electric ajuta mult in depasiri. 

 

Cu o full electrica ar fi trebuit..sa nu uit sa o pun seara la incarcat (exclus deci decizii de moment..hai la munte) sa ma asigur ca am calculat corect distanta la dus si a intors, daca nu..sa vad pe unde opresc, sa nu ma abat din drum ca nu e bine...etc. Tre sa fii ceva mai organizat... 

 

Ma tot gandesc, dupa 320d xdrive sa trec la un 330e xdrive..portbagajul este cam meschin, dar si acum in vacante mai lungi, pun cutie pe masina, deci nu ar fi chiar o apasare. La cum evolueaza pretul combustibilului, un benzinar de 250-300 CP devine lux 🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites


@tarabosters eu ce am observat la 330e, in modul in care incarca bateria (parca save power, sper sa nu ma insel) creste si consumul destul de mult (estimez un ~30% extra) asa ca nu mi se pare eficient. Daca n-am curent, merg pe benzina. Ce castigi pe o parte pierzi pe alta mai pe scurt.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, quze said:


@tarabosters eu ce am observat la 330e, in modul in care incarca bateria (parca save power, sper sa nu ma insel) creste si consumul destul de mult (estimez un ~30% extra) asa ca nu mi se pare eficient. Daca n-am curent, merg pe benzina. Ce castigi pe o parte pierzi pe alta mai pe scurt.

Clar, ca tre sa fie generata si energia respectiva de undeva...dar daca vrei sa fii eco si sa nu-ti poluezi concitadinii se poate 🙂.... am tot zis sa ma duc la un drive test, timp sa fie 😞

@wolf20 pe 2000km (cam 1400 mers in Bucuresti si cam 600 extra- condusi de mine mai alert) consumul pe CB este 6%...a mai fost si incarcata la priza, dar mai la inceput si nu as putea spune de cate ori,  de ceva vreme am cam renuntat. Prin comparatie, RAV-ul 2.0 benzina anterior lua in Bucuresti 12-14% (acelasi sofer, aceleasi drumuri) ce e drept 4x4 si cutie manuala.

 

Link to comment
Share on other sites

Dpdv al meu, ca si tranzitie catre o masina electrica (sau alte surse de energie - ex hidrogen), un plug in hybrid este o alternativa ce imbina atat avantajele ambelor tehnologii ICE & electric - elimini poluarea din orase, putere combinata, cat si minusurile ce vin la pachet - complexitate, masa mai mare, etc.

Pt mine este important ca pt un daily driving ce inseamna distante relativ mici 60-80 km, sa pot merge exclusiv electric, iar la drum lung sa pot sa ma bazez pe o realimentare rapida cu combustibil fara dificultatile actuale reprezentate de o retea de statii de incarcare aflate inca la inceput de drum.

Cam asa arata consumul unui MB 300e cu o baterie de aprox. - 25 kw brut, 21 kw net - pe care o incarc de 3-4 ori pe saptamana:

[img]https://i.imgur.com/xaWnKHJ.jpg[/img]

https://imgur.com/xaWnKHJ

... iar cu bateria "empty", in functioneza ca un hybrid obisnuit, si undeva la 1/3 din km sunt parcursi pe electric din energia de franare recuperata:

[img]https://i.imgur.com/ImpESRM.jpg[/img]

https://imgur.com/ImpESRM

 

Edited by cornel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hello, de ceva timp a intrat si eu in posesia unei masini hibrid. Acum cateva luni voiam sa imi iau un 330i sau 330e si in final am ajuns la un audi A6 55 tfsi e, are o baterie bruta de 18 kw brut, 14,5kw net. Pana acum sunt multumit de ea, poti merge destul de relax doar electric in oras daca o incarci acasa. Am facut un test pe autostrada cu 120 km/h am facut 53 km pe electric si un test in oras, unde am facut 64 km in mod full electric. Consumul meu mediu este de 8%, dar nu este relevant ca tot am facut teste, chiar si mers cu 200 km/h.

Legat de masinile electrice, eu mi-am dat seama ca nu sunt pregatit pentru un astfel de pas, eram prin Iasi, voiam sa fac cumparaturi si sa las masina la incarcat, sa experimentez si eu incarcatul la o priza de oras, am ajuns la Lidl - priza era defecta, am ajuns la kaufland - priza era defecta, am ajuns la alta priza prin piata unirii ambele erau ocupate dupa am mai mers la alt kaufland unde toate erau luate si inca 2 oameni care asteptau cu dacia spring. Eu mi-am permis sa ma plimb asa ca aveam rezervorul plin de benzina dar ma gandesc ce ar fi facut cineva cu o electrica cu 5%-10% baterie. Eu cred ca Romania nu este pregatita pentru masini electrice in momentul de fata. Pe viitor intentionez si eu o masina electric, poate un i4. Dar sa mai treaca 2-3 ani.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Unul cu electrica ar fi mers la statia cu bani si incarca acolo 😁 Sunt aprox 6 fast si vreo 8-10 normale.

In orasele mari nu mai merge de vreo jumatate de an "incarcarea moka". 

 

Statiile Lidl sunt oprite cam in toata tara. Cica trec la incarcare pe bani ceea ce ar fi foarte ok si de bun simt numai ca dureaza de ceva timp...

Link to comment
Share on other sites

A scris doar de Lidl si Kaufland. Mai erau Mol, E-on drive (sunt mai multe) etc.  Astea doar la fast. Sunt si cele normale cu type 2 unde daca chiar te strange rezerva poti incarca. 

Adica fair cand cineva spune ca nu poate incarca este sa scrie despre toate. 

Bine, cand ai PHEV nu prea vad sensul sa incarci la statiile pe bani fast pt ca la 2.5RON/kWh cat e acum, nu merita efortul si mergi pe benzina mai bine.

P.S. In Romania se incarca relativ bine. Suntem peste medie in conditiile in care am fost cu EV in Austria, Cehia, Croatia, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Italia, Ungaria, Grecia, Slovenia

 

2 hours ago, Alex3245 said:

Hello, de ceva timp a intrat si eu in posesia unei masini hibrid. Acum cateva luni voiam sa imi iau un 330i sau 330e si in final am ajuns la un audi A6 55 tfsi e, are o baterie bruta de 18 kw brut, 14,5kw net.

Foarte fain ca are o baterie decenta.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum mi s-a comunicat un VIN de 330e iPerformance sedan, o sa postez ocazional pe acest topic tot ce gasesc interesant si util din documentatie, documentat pentru cei interesati de aceste hibride.

"Battery recharging intervals for booth vehicles, battery charging calendars and battery tags 12V battery and high-voltage battery unit, all models:

Due to the self-discharging of the vehicle battery (12 V battery, high-voltage battery unit) and vehicle standby current (if the vehicle battery was not disconnected from the vehicle electrical system), the vehicle battery is discharged slowly, but continuously. If the vehicle battery is not recharged for an extended period of time, it will be damaged. This will result in a premature battery failure. To maintain the quality of the vehicle battery in standing vehicles, it is necessary to recharge this vehicle battery regularly.

 

- 12V battery connected to the vehicle electrical system: 6 weeks (1 month and a half)

All vehicles without BMW i and Plug-in Hybrid PHEVContinuous disconnection of the 12-V battery from the vehicle electrical system by removal of the ground cable to the 12 V battery or by switching off of the fitted battery master switch, if installed: 12 weeks (3 months)

 

High-voltage battery units: every 6 weeks 

or when Message "Charge status: Low" will be displayed in the instrument cluster, High-voltage battery charging via Charging cable.

 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bala said:

Unul cu electrica ar fi mers la statia cu bani si incarca acolo 😁 Sunt aprox 6 fast si vreo 8-10 normale.

In orasele mari nu mai merge de vreo jumatate de an "incarcarea moka". 

 

Statiile Lidl sunt oprite cam in toata tara. Cica trec la incarcare pe bani ceea ce ar fi foarte ok si de bun simt numai ca dureaza de ceva timp...

Nu am vrut sa incarc moka, statiile de la kaufland si lidl nu sunt moka, trebuie o aplicatie e-charge, de care nici nu stiam cand am mers. Bagi acolo 100 lei si dupa poti incarca.

1 hour ago, Bala said:

A scris doar de Lidl si Kaufland. Mai erau Mol, E-on drive (sunt mai multe) etc.  Astea doar la fast. Sunt si cele normale cu type 2 unde daca chiar te strange rezerva poti incarca. 

Adica fair cand cineva spune ca nu poate incarca este sa scrie despre toate. 

Bine, cand ai PHEV nu prea vad sensul sa incarci la statiile pe bani fast pt ca la 2.5RON/kWh cat e acum, nu merita efortul si mergi pe benzina mai bine.

P.S. In Romania se incarca relativ bine. Suntem peste medie in conditiile in care am fost cu EV in Austria, Cehia, Croatia, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Italia, Ungaria, Grecia, Slovenia

 

Foarte fain ca are o baterie decenta.

Eu nu am mufa pentru fast charge am doar type 2, deci sunt limitat la statiile de incarcare cu type 2. Nu mai spun cand am reusit si eu odata sa incarc la type 2, am sunat de 3 ori la renovatio sa imi deblocheze portul ca tot se oprea si dupa mi-au spus cei de la support ca este defecta priza type2. Eu voiam kaufland sau lidl ca sa ma duc sa fac si ceva cumparaturi nu sa pierd timpul la priza.

Voiam sa vad care este experienta la o priza ca un new user si am ramas putin socat.

Poate am avut eu o experienta naspa si singulara. Aceasta experienta m-a facut sa fiu putin reticent cu masina full electrica.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Am scris fastcharge pt ca denumirea statiei este data de puterea ei maxima. Poate 99% din statii au si type 2cat si CCS/CHAdeMO dar se numesc fast. Sorry de confuzie. 

Acum e mai ok situatia cu app-urile si RF-idurile. Acum vreo 3 ani era jale. Cand plecam din Ro in concediu in Italia, aveam minim 7-8 aplicatii instalate. Fiecare cu specificul ei. Acum e mai OK. 

La kaufland, unde este si e-charge, daca ai aplicatia de la kaufland, poti importa tichete. Parca 5 pe luna si poti astfel incarca de 5 ori, gratuit. Conditia e sa cumperi de la Kaufland de 500ron pe luna. 

La e-charge  mi s-a intamplat ceva ciudat: am vrut sa bag 100 ron la e-charge insa nu stiu cum am reusit si am bagat 1000ron. Am vazut dupa vreo 2 saptamani uitandu-ma pe platile cu cardul. Cred ca imi ajunge 2 ani de acum sa incarc 🥲

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dupa 5000 de km, sunt inca incantat de acest PHEV. Ca si consum mediu pe acesti nr de km am 7.6, majoritatea sunt facuti prin oras + ceva drumuri de Iasi - Buc.

Prin oras incerc sa merg mai mult electric, mi-am gasit si un loc favorit pentru a incarca, in parcarea de Palas, mereu e gol acolo.

Cred ca usor, usor o sa ma orientez spre o electric, undeva la mijlocul lui 2024. Am vazut acum ca urmeaza sa apara A6 etron care promite vreo 700km sau taycan-ul mi se pare iarasi interesant.

Aveti vreo idee cum se poate vedea stare bateriei?

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, nu se poate vedea starea bateriei in niciun fel, nici macar cu softul din reprezentanta. Tot ce se vede e 'ok' sau 'not ok'. Singurii care vad datele astea sunt cei de la bmw cand se face diagnoza online pe masina din service.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

va salut,de curand am intrat si eu in clubul posesorilor de hibride si constat cu stupoare ca in oras la mine,Timisoara,nu am unde sa o incarc.Practic la orice statie de incarcare m-am oprit conectorul statiei nu se potrivea la mine.Mai mult de atat masina nu se incarca decat cu statia de incarcare cu care a venit masina.Am achizitionat un flexible charger care merge si la trifazic dar imi apare mesajul "main curent too low" si incarcarea se opreste.Atasez si pozele....primul merge al doilea nu.

IMG_7635.jpg

IMG_7636.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.