Jump to content

Piston lovit


Recommended Posts

Salut!

Am nevoie de o parere..e vorba de un n47 184cp

S a rupt o supapa si mi a facut praf un piston,doua sunt neatinse si unu din ele a fost lovit dar nu a rupt material din el!Are doar o urma de lovitura nu se simte deloc la atingere ca s-ar fi facut un "sant"!Intrebarea ar fi:E okey daca iau doar un piston si raman restu 3 de la mine?Ce parere aveti?O sa fie probleme cu pistonul care a fost putin atins?

Link to comment
Share on other sites

Andrei, cred ca raspunsul corect l-ai putea primi doar de la un mecanic competent si de incredere, dupa evaluarea starii motorului tau. Cateva aspecte de luat in considerare:

  • din post-ul tau initial, sunt convins ca pistonul care a fost doar atins poate fi utilizat in continuare. Ar fi ideal daca nici macar nu l-ai scoate din cilindrul sau;
  • sunt mai ingrijorat cu privire la starea peretilor cilindrului aferent pistonului care a fost facut praf. Analizeaza cu atentie daca suprafata cilindrului a avut de suferit;
  • a inlocui un piston implica sa utilizezi segmenti noi, ceea ce - macar in terorie - necesita honuirea cilindrului respectiv. Parca N47 are camasi de fonta presate in bloc (de verificat!), caz in care poti honui rapid, ieftin si bine cu o perie cu pietre sferice;
  • ai grija in alegerea atelierului care iti va verifica / rectifica chiulasa. Am avut experiente neplacute cu doua ateliere din categoria "pomul laudat";
  • urmareste ca reparatia sa fie cat mai putin invaziva si sa reduci la minimul strict necesar inlocuirile de piese si/sau rectificarile. Am constatat ca nimeni nu se pricepe mai bine decat BMW la asamblarea unui motor;
  • daca schimbi un singur piston, compara-l pe cel nou cu cel vechi. Ar trebui sa arate identic si sa aibe greutatea foarte apropiata (la motoarele vechi se acceptau max. 10g diferenta, la cele mai recente ma astept ca toleranta sa fie si mai mica). Foarte probabil sa nu poti cantari corect pistonul vechi, in functie de pagubele pe care le-a suferit;
  • inainte sa te apuci, fa un calcul aproximativ la costului total al reparatiei, mai adauga o rezerva de 30% si vezi unde ajungi. Compara cu pretul unui motor de la dezmembrari din sursa sigura. S-ar putea ca inlocuirea motorului sa merite luata in considerare.
  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.