Jump to content

Sfat achizitie BMW X1 2023


Stef18

Recommended Posts

Va salut ! 

Sunt interesat sa achizitionez un BMW X1 2023, insa as avea anumite intrebari despre el. 

Pe scurt, am configurat un BMW X1, motor 23d XDrive, cu urmatoarele optiuni : 

- Vopsea Gri Frozen Pure BMW Individual

- Jante M din aliaj usor Double Spoke 19’

- Capace oglinzi vopsite negre 

-  Pachet comfort ( boxe harman&kardon, scaun conducator reglabil electric, scaun activ pentru conducator) 

- Pachet echipamente ( Faruri adaptive LED, asistent faza lunga, pachet oglinzi, sistem de acces confort, tava incarcare wireless) 

- Pachet M sport ( cu tot ce implica acesta ) 

- Scaune electrice pentru conducator auto si pasager

- Ornamente Shadow Line cu continut extins 

- Scaune incalzite

- Geamuri fumurii spate

- Driving Assistant

- Sisteme de asistenta plus 

- Asistent parcare 

Cam acestea sunt cele mai importante dotari. Intrebarile mele sunt urmatoarele: 

Ce parere aveti despre suspensia M? Am inteles ca face masina destul de rigida, mai bine as alege suspensia normala ? Am inteles ca s-a eliminat buton de start/stop engine ( pentru mine aceasta functie este destul de enervanta) , exista vreo posibilitate cumva sa o dezactivez? Ce parere aveti despre configuratie/model? 

Link to comment
Share on other sites

Momentan pe mine nu ma incalzeste foarte mult varianta pe benzina, job-ul actual presupune deplasari in strainatate  ( pe care prefer sa le fac cu masina ). 

Ma intereseaza un motor cat mai

potent si care sa consume destul de putin, tinand cont de aceste aspecte. 

In ceea ce priveste start/stop-ul, am inteles ca BMW ul a imbunatatit acest aspect, si au incercat sa il faca cat mai lin, insa, tot nu sunt convins 100% de acest lucru..

Edited by Stef18
Link to comment
Share on other sites

Masina o configurezi cum iti place tie.....in functie de bugetul tau, nu e treaba noastra ce preferi tu, care iti sunt standardele, insa nu il vad pe x1 un cruiser pentru distante lungi (unde, desi lumea prefera masinile tip suv, e teritoriul sedanurilor).....atat din motive de spatiu, dar mai ales de confortul suspensiilor.

Idem, nu iti inteleg reticenta fata de sistemul start stop, de prin 2013 am inceput sa folosesc masini cu acest sistem, ca sunt diesel, benzina, incat acum cand conduc vechea masina sunt surprins neplacut de faptul ca nu se opreste motorul cand stationez la semafor; sistemele alternator/mild hibrid au evoluat destul de mult, incat oprirea/pornirea nu sunt o experienta neplacuta, si in mod sigur te vei obisnui cu sistemul pana cand iti va parea natural.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

X1 este singura optiune pentru ca sunt obisnuit in masini care au o garda la sol mai inalta, de 5 ani conduc o astfel de masina, in rarele ocazii cand apuc sa conduc si ceva sedan, postura la volan imi pare ciudata. Nu imi place sistemul start/stop pentru ca mi se pare mai ales in conditii de trafic intens ca mai mult imi ia din confort, mai ales prin pornirile si opririle succesive la acelasi semafor. Asta, si am intampinat o situatie destul de neplacuta acum 1 an de zile cand a trebuit sa accelerez destul de brusc pentru a evita un accident, din cauza sistemului start stop, am avut un mic delay pana m-am pus in miscare. Mentionez ca actuala masina este un Audi Q2, nu stiu cum se comporta sistemul la BMW, dar daca este tot pe principiul celui de la Audi… nu sunt foarte incantat.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stef18 said:

X1 este singura optiune pentru ca sunt obisnuit in masini care au o garda la sol mai inalta, de 5 ani conduc o astfel de masina, in rarele ocazii cand apuc sa conduc si ceva sedan, postura la volan imi pare ciudata. Nu imi place sistemul start/stop pentru ca mi se pare mai ales in conditii de trafic intens ca mai mult imi ia din confort, mai ales prin pornirile si opririle succesive la acelasi semafor. Asta, si am intampinat o situatie destul de neplacuta acum 1 an de zile cand a trebuit sa accelerez destul de brusc pentru a evita un accident, din cauza sistemului start stop, am avut un mic delay pana m-am pus in miscare. Mentionez ca actuala masina este un Audi Q2, nu stiu cum se comporta sistemul la BMW, dar daca este tot pe principiul celui de la Audi… nu sunt foarte incantat.

Cauta si tu un dealer ce au modelul respectiv, fa un drive test si vezi cum ti se pare la condus, testeaza si sistemul start/stop;

Link to comment
Share on other sites

Momentan singurele modalitati prin care poti dezactiva Start/Stop-ul sunt:

1. Pui masina in modul Sport si mergi asa cu ea.

2. Pui masina in modul Sport, apoi intri in configurari si schimbi rand pe rand setarile pe Motor, Cutie, Suspensie etc, din modul Sport pe modul Comfort. Se salveaza ca setare Individuala atunci si start/stop-ul ramane dezactivat. 

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, mkdan2004 said:

Exact cum spune colegul, Sport Individual devine buton de Start/Stop. Optional, se poate dezactiva din codari daca se doreste.

Nu stiu la X1, pachetul M include suspensie adaptiva sau este doar suspensie sport?

Pachetul sport pe X1 2023 vine cu suspensie M adaptiva.

Din cate stiu, nu cred ca se poate momentan dezactiva din codare. Cu siguranta va aparea o solutie de coding in curand. 

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Mircea-Si said:

BMW cu motor transveral nu e BMW. sau vrei sa iei d-ala sdrive cu tractiune fata? Bleah.

E acelasi motor ca si la celelalte, doar ca e mult mai greu de lucrat la el… de aici si vorbele negative pe care le auzi prin service-uri legate de pozitionarea transversala.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, DJ Allexinno said:

E acelasi motor ca si la celelalte, doar ca e mult mai greu de lucrat la el… de aici si vorbele negative pe care le auzi prin service-uri legate de pozitionarea transversala.

Ai dreptate, insa montarea transversala a motorului nu mai pune greutatea lui spre spatele rotilor de pe puntea fata (cum e la longitudinal), iar asta inseamna un compromis in ceea ce priveste dinamica de condus.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut multe reviewuri, pare o masina misto si destul de spatioasa, fara sa ofere ceva spectaculos. Insa nu mi-as lua diesel. Motive strict subiective, of course.

 

Cat despre suspensia M, personal nu as recomanda. Daca te tine bugetul, ia suspensie adaptiva M. M fixa e foarte rigida, eu am pe G30 cu jante pe 18 si fara anvelope RFT si tot se simte. Depinde si ce drumuri faci insa, eu merg mult in oras. In afara nu cred ca ai avea probleme.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Edwin said:

Ai dreptate, insa montarea transversala a motorului nu mai pune greutatea lui spre spatele rotilor de pe puntea fata (cum e la longitudinal), iar asta inseamna un compromis in ceea ce priveste dinamica de condus.

Ai dreptate, insa, motorizatea de 2L nu ti-o iei pt vreo dinamica fabuloasa. In 99% din cazuri nu cred ca simti vreun inconvenient.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa fac un drive test, insa singurele masini care erau disponibile pentru test, erau cu varianta de echipare normala, nu aveau niciun model cu pachet M, pentru a vedea cum se comporta cu suspensia. 

Da, la pachetul M, X1 2023, vine din standard cu suspensia M adaptiva, sincer doream sa optez si pentru un motor mai mare, dar pentru diesel varianta de top la motor, este 23d XDrive, de unde si optiunea mea. 

In aceeasi ordine, desi nu sunt un mare fan, am incercat si o configuratie pentru un Seria 3, insa cu un nivel de dotari identic ca pe X1, imi depaseste bugetul alocat pentru achizitie, sincer prefer un X1 care sa aiba toate optiunile dorite de mine, si care imi ofera o garda la sol mai ridicata, decat un seria 3, mai slab echipat.

Edited by Stef18
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Stef18 said:

. Nu imi place sistemul start/stop pentru ca mi se pare mai ales in conditii de trafic intens ca mai mult imi ia din confort, mai ales prin pornirile si opririle succesive la acelasi semafor. Asta, si am intampinat o situatie destul de neplacuta acum 1 an de zile cand a trebuit sa accelerez destul de brusc pentru a evita un accident, din cauza sistemului start stop, am avut un mic delay pana m-am pus in miscare. Mentionez ca actuala masina este un Audi Q2, nu stiu cum se comporta sistemul la BMW, dar daca este tot pe principiul celui de la Audi… nu sunt foarte incantat.

La orice masina cu cutie automata ai un delay la pornire. Dar la mild hybrid ar trebui sa plece pe baterie initial, parca. Deci problema asta nu e relevanta.

Plus ca, sa fim seriosi, situatia pe care o descrii e ceva foarte rar. In cei 20+ de ani de cand conduc, n-am simtit niciodata ca masina nu pleaca suficient de repede de pe loc - fie ca am condus manuale sau automate.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mkdan2004 said:

Sa stii ca la G05, cu Bimmercode, am optiunea sa-l dezactivez (cel putin vad in aplicatie optiunea). Nu am incercat, e adevarat deci nu bag mana in foc.

Si eu am dezactivat pe G15 start stop-ul, dar exista optiunea la noi pentru ca, defapt, codarea e sa tina minte butonul ultima setare/pozitie. Dar cum la cele noi nu mai exista buton, nu ai ce sa codezi. 
 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mkdan2004 said:

Pe BMW, sistemul este mai intuitiv decat pe Mercedes (doar asta e termenul meu de comparatie), dar si eu prefer condusul fara el. Cu suspensie adpativa, masina ar trebui sa fie comfortabila dar ar fi bine sa o testezi si tu.

In traficul din Bucuresti, oricat de intuitiv ar fi, e pointless :))

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ma ajuta benzina :)), am vazut un review cu masina condusa in traficul din Elevetia + autostrada, sarea de 15, chiar nu ma incalzeste, mie imi trebuie un motor potent si care sa aibe consum cat mai scazut.

Era o varianta cu motor electric + benzina, doar ca nu imi permit timpi morti pentru incarcare, mai ales ca plec cu ea din tara des in interes de serviciu.

Edited by Stef18
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mkdan2004 said:

Ai buton start/stop pe seria 8? Are mild-hybrid?

Da, are buton start/stop. Nu e MHEV… tot in 2020 au bagat motorul electric de 11 hp dar nu am pe a mea… erau fff putine la vanzare cand am luat-o si nu am gasit atunci. In afara de MHEV, are tot ce se poate pune pe un 8 coupe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.