Jump to content

Baterie 530e - 2019


_radu_

Recommended Posts

42 minutes ago, Beam We said:

unde s ar descurca foarte bine și motorul cu combustie,care are un preț de achiziție mai mic

Esti constient ca masinile cu motoare clasice nu se vor mai fabrica curand..? Primul pas spre full electric sau nitrogen va fi asta. Cine nu isi da seama la timp probabil nu o sa poata merge cu masina.. (bine exagerez putin aici..) dar nu e exclus..

Nu cred ca avem aceiasi impresie in privinta consumului real "overall" al unui automobil HIBRID. Desigur ca in oras e cel mai de dorit SI UNUL SI ALTUL dar cel electric ramane sa fie folosit DOAR in oras. (..Sute de mii de km nu o sa faca un full electric prea curand! Ca nu exista infrastructura, ca lumea vrea sa se miste cat mai repede..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Da' se dau gratis panouri undeva si mi-a scăpat? Plus că de obicei când e soare, mașina e plecată, deci ar trebui stocată energia din acele panouri gratis.

Momentan există programe de stat cu o compensare generoasă pentru achiziția lor. Ce legătură are când e soare și când utilizezi mașina?Produci curent,bagi în rețea,și ți se deduce din factură cantitatea respectivă.

Link to comment
Share on other sites

Eh, e un pic mai complicat de atat. Dar oricum, panourile reduc costul cu energia cand tragi linie. Dar chiar la 0.8 lei/kWh, fara niciun fel de panouri, tot e rentabil. Daca masina consuma 25 kWh/100 in medie, inseamna 20 de lei/100 km. Adica echivalentul a 3l/100 daca iei cea mai proasta benzina. 

Link to comment
Share on other sites

La noi la munca se trece pe masini hybrid, iar mie fiindu-mi greata, deja am avut primul scandal pe tema asta.

Si-a luat o colega un GLA hybrid si are autonomie peste 50 km. Frumos pt oras. Se vor pune si panouri fotovoltaice si e clar ca se vor reduce costurile cu ajunsul la birou si plecatul acasa, plus diverse treburi prin Bucuresti.

Faza este ca eu mai am ceva delegatii, aprox 20 de an, insa nu va fi indeajuns ca sa argumentez impotriva celor aprox 200 de zile de venit la birou si sa spun ca in delegatii voi consuma mult mai mult.

Nu as suporta cand se termina bateria sa merg cu motor termic de 200 si un pic cp, cu masina de 2100-2200kg, care suplimentar nici nu e in stare sa faca curba.

Plus portbagajul..cand fac diverse drumuri in interes personal, e burdusit. As pierde 100 de litri din cauza hibridului

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, edit said:

La noi la munca se trece pe masini hybrid, iar mie fiindu-mi greata, deja am avut primul scandal pe tema asta.

Si-a luat o colega un GLA hybrid si are autonomie peste 50 km. Frumos pt oras. Se vor pune si panouri fotovoltaice si e clar ca se vor reduce costurile cu ajunsul la birou si plecatul acasa, plus diverse treburi prin Bucuresti.

Faza este ca eu mai am ceva delegatii, aprox 20 de an, insa nu va fi indeajuns ca sa argumentez impotriva celor aprox 200 de zile de venit la birou si sa spun ca in delegatii voi consuma mult mai mult.

Nu as suporta cand se termina bateria sa merg cu motor termic de 200 si un pic cp, cu masina de 2100-2200kg, care suplimentar nici nu e in stare sa faca curba.

Plus portbagajul..cand fac diverse drumuri in interes personal, e burdusit. As pierde 100 de litri din cauza hibridului

 

Sfatul meu ar fi sa-ti fie mai putin greata si sa te informezi mai bine. Eventual sa si mergi cu o masina de-asta, inainte sa ti se faca greata din nou.

Un hibrid nu consuma "mult mai mult" la mersul afara din oras, comparativ cu motorul similar pe benzina. Cine spune asta vorbeste din filme si cel mai probabil n-a condus niciodata asa ceva. De altfel, e suficient sa te gandesti un pic ca sa realizezi asta. La o masina normala daca pui 4 oameni in ea se dubleaza brusc consumul? Plus ca la hibrid, cu exceptia cazului in care o arzi mereu pe autostrada, o sa faci cam 10% din drum electric chiar daca ai bateria goala.

Ca sa nu mai spun de chinul de a merge cu doar 200 de cai cu masina. Cum ai putea sa traiesti cu rusinea? Pe langa faptul ca masina are sub 1800 kg, nu 2200. 

Singurul argument valid de aici e cel cu portbagajul mai mic.

Deci in concluzie: lasa filmele si sa mergi cu o masina de-asta inainte de a avea impresii despre ea.

Si daca chiar vrei sa faci o schimbare, cere sa-ti dea un GLC in loc. Dar asta nu pentru ca sistemul hibrid e prost, ci pentru ca GLA nu e cine stie ce masina..

 

  • Like 1
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@mgifara lipsa de discretie sau jena iti spun ca a punctat foarte bine. Mi-am amintit de un timp din viata de student cand fara banii fiind dar cu acces la o Dacia am pus o baterie de electrocar (cine nu stie, sa caute sa afle ce e ala..) care avea da, asa vreo 150 km probabil. Doi oameni se opi teau bine de tot in pamant sa o puna in portbagaj, si asta pentru 5 din 6 celule! Si ce crezi, consuma cu muult mai mult? Nu. Consuma rezonabil. Bine-nteles ca Dacia aia avea arcuri duble pe spate..

ce vremuri, ce vremuri.. 🤩

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut acum aproape 2 ani o tentativa de a lua ceva 225 XE daca nu ma insel pret bunicel rulata ceva km. Am mers la o repezentanta BMW sa incerc sa fac un drive test, asa din ce am vorbit concluzia a fost - buna de oras daca ai drumuri scurte afara in schimb consum rau deoarece motorul de 136 cai trebuia sa miste o caroserie de 2tone . Am zis pas, apoi am visat la ceva Mitsu Phev acolo rasul era mai mare aveau un motor de 2.4 aspirat de 90 cai care trebuia sa miste caroserie de +2tone aceasi treaba dupa ce terminai bateria jale. Ma rog in cazul de fata pe 530e macar ai termic mai de doamne ajuta. PS nu am testat masinile ce zic a fost din discutiile cu vanzatorii , intamplator ai stiam relativ bine. Oricum in final am luat moto 🙂  

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

@mgi

Inteleg ca ai hibrid. Nu s-a dorit vreo ofensa, ci doar mi-am exprimat vehemet parerea.

Mie tot sila mi-e de hibrid, indiferent ce ai spune. Iar in seria 5 hybrid are intre 2.0 si 2.2 tone, fiind important si ce dotari are... pt ca una de 2 litri non hibrid are 1.8 tone.

Lasa ce spune manualul, eu spun ce zice cantarul. Am cantarit si A6-le si g30-ul, ambele cu motor de litri si aveau 1.8 tone aproape. Pe fisa tehnica a ambelor scrie ceva peste 1650kg aprox.

Uite asa am plecat azi...valiza aia am pus-o in masina...plus alte bagaje tot in masina. Plinul facut. 3 insi. Si sa merg cu aproape 2.5 tone cu 184cp si 270NM nu e pt mine.

Lasa sa consume masina, ca imi place sa consume..ma face sa ma simt bine.

Nu am spus ca vreau eu GLA, ca e sub standardul meu cu mult. Si nu cer. Eu ma duc, iau masina pe care o vreau (in anumite limite) si doar le arunc factura sub bot. Iar daca ei or sa insiste cu hibridul, le aduc factura de E53, ca am auzit ca va fi hibrid si le fac pe plac si lor si mie partial.

received_2020824701456769.jpeg

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

@mgi: dpdv portbagaj se pierd cam 100 litri, și la greutate adaugi cam +200 kg ai dreptate, însă la capitolul putere și cuplu lucrurile sunt total diferite. Senzatia pe care o ai la condus, tinand cont de cuplu imens instant pus la dispoziție de motorul electric, nu este deloc mai prejos comparativ cu echivalentul mașinii motorizata exclusiv pe benzina. 

Din toamna anului trecut conduc un C Class 300e plug in hibrid, 204 CP 320 Nm benzina, respectiv 129 CP 440 Nm electric, putere/cuplu combinat 313 CP 550 Nm. In mod normal cu baterie full - 25 kw brut, range-ul e intre 75-80 km acum iarna, cam 95-100 km vara cu A/C și un maxim de 110-115 km fără clima Chiar dacă ajungi sa epuizezi bateria, din cei 25 kw, 4 kw sunt “rezervati” pt a funcționa in modul hibrid astfel performantele mașinii nu sunt impactate deloc. 

Așa ca by the end of the day, poți merge urban într-un procent foarte mare pe electric iar pe extraurban primii 80-100 km ii faci electric și restul pe benzina, și ghici ce, cele +200 kg nu măresc nicidecum consumul, ce depinde in continuare doar de “cât de grea e talpa celui de la volan”

Dupa cum zice și @mgi mai sus, încearcă un GLC 300e … problema portbagajului e rezolvată, și sunt convins ca dpdv dinamic nu o sa ai ce sa ii reproșezi.
 

Link to comment
Share on other sites

Cornel, 

Eu nu am condus si asta vreau sa inteleg.

Cum de nu sunt impactate performantele cand termini bsteria?

Spui ca masina isi pastreaza 4kw pt a functiona hibrid. Dar tinand cont ca incarcarea din mers este minima, cum poate ea functiona in modul hibrid mereu? La un moment dat nu ramai doar pe motor termic?

Pleci din Bucuresti sa urci pe transfagarasan. Nu ajungi la destinatie pe zero si in fapt muntele il urci doar pe termic? De unde atata mod hibrid?

Consumul evident ca iese mai bun la medie pe hibrid. Oricat balast cari dupa ce se termina bateria, este important ca primii 100km i-ai mers cu consum insignifiant. Daca ai avea aceeasi putere doar din benzina, pierderea de consum din primii 100km este de nerecuperat apoi.

Pe mine nu ma intereseaza deloc consumul, ci modul cum masina isi pierde drastic performantele cand se termina bateria si atunci hibridul se transforma in balast

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mgi said:

Eh, e un pic mai complicat de atat. Dar oricum, panourile reduc costul cu energia cand tragi linie. Dar chiar la 0.8 lei/kWh, fara niciun fel de panouri, tot e rentabil. Daca masina consuma 25 kWh/100 in medie, inseamna 20 de lei/100 km. Adica echivalentul a 3l/100 daca iei cea mai proasta benzina. 

Am avut o discuție cu un prieten bun, care este prosumator si este extrem de nemulțumit si spune ca ii pare rău ca nu si-a pus acumulatori, ca sunt hoți. Ai un invertor care ti-l taie ori de cate ori nu au nevoie de curent si care ii taie si lui, posibilitatea de a se alimenta cu energie electrica. El cel puțin spune ca e extrem de rentabil.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, edit said:

Cornel, 

Eu nu am condus si asta vreau sa inteleg.

Cum de nu sunt impactate performantele cand termini bsteria?

Spui ca masina isi pastreaza 4kw pt a functiona hibrid. Dar tinand cont ca incarcarea din mers este minima, cum poate ea functiona in modul hibrid mereu? La un moment dat nu ramai doar pe motor termic?

Pleci din Bucuresti sa urci pe transfagarasan. Nu ajungi la destinatie pe zero si in fapt muntele il urci doar pe termic? De unde atata mod hibrid?

Consumul evident ca iese mai bun la medie pe hibrid. Oricat balast cari dupa ce se termina bateria, este important ca primii 100km i-ai mers cu consum insignifiant. Daca ai avea aceeasi putere doar din benzina, pierderea de consum din primii 100km este de nerecuperat apoi.

Pe mine nu ma intereseaza deloc consumul, ci modul cum masina isi pierde drastic performantele cand se termina bateria si atunci hibridul se transforma in balast

Incarcarea in mers nu e deloc minimala, cam 70-80% din franare se face regenerativ. Dupa ce te obisnuiesti cu masina, you get the feeling cand si cum sa franezi regenerativ sau cand si cum sa ajungi sa push the pads (pedala de frana are pe cursa de franare 2 segmente, primul e franare regenerativa). Mai are o chestie interesanta similara cu frana de motor, ridici piciorul de pe acceleratie si ai o senzatie de franare similara ca la un motor diesel, modulatia franarii regenerative facandu-se automat (via camera/radar & navi data/GPS),  insa energia nu se pierde in cilindri prin frecare ci ajunge in baterie. 

In oras, cu bateria "goala" daca nu abuzezi pedala de acceleratie se pleaca electric de pe loc pana pe la 30-40km/h dupa care intra motorul termic. In regim constant de viteza cand ai nevoie de putere pt o depasire sau vrei o plecare mai rapida de pe loc, motorul termic este ajutat in mod constant de cuplul motorului electric. Te apropiii de o intersectie, sens giratoriu, curba mai pronuntata si atunci cand ridici partial piciorul de pe acceleratie efectul este de "one pedal" similar ca la o masina electrica, iar cand ridici complet piciorul de pe acceleratie franarea initial e automata (de ex reduce viteza intuit pt a intra cu o viteza rezonabila in giratorii, curbe sau intersectii).

Exemplul tau cu Transfagarasanul este plauzibil pe segmentul de urcare, unde e posibil sa epuizezi cea mai mare parte a energiei din baterie presupunand ca nu franezi/regenerezi mai deloc (ceva tot mai ramane insa doar din motive de a proteja bateria sa se descarce complet pt a nu impacta durata de viata). Insa dupa "deal urmeza vale", pe coborare mare parte din franare e regenerativa, se incarca bateria chiar peste acei 4 kw, motorul termic este oprit complet, si poti rula full electric km buni chiar si accelerand usor spre 60-70 km/h. 

Fenomenul de "balast" exista intradevar insa mai degraba pe mild-hybrid prost conceput decat pe un plug-in smart, cu C300e nu am ajuns niciodata sa simt efectul de "balast" . Am inchiriat anul trecut in Iordania un Hyunday Kona mild-hybrid, ce avea o distributie "neinspirata" a puterii, procentual motorul electric asigura cam 1/3 din puterea totala si cand ramaneai doar pe termic te rugai de masina sa urce pantele cu gradient mare, practic retrogradam manual in treapta a 2 a si rulam cu 40km/h de ma de depaseau camioanele.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

In regula.

Si daca totusi nu pricep de ce 313cp si 550Nm din C300e duc la demaraje mai proaste pana la 100kmh decat C300 simplu, cu termic, 258cp si 400NM.

Ok, 300e are intre 200kg si 300kg extra, dar si 21% mai multa putere.

 

Discrepanta de performante declarata de producator e si mai mare la GLC

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Credeam ca ma iei la misto cu cele 400kg extra cu scopul de a scoate in evidenta ca exagerez eu cu cele 200-300 ale mele.

Dar da, e 1730 vs 2130. Nu pricep de unde atatea kg in plus la C hibrid fata de cel standard.

Si baietii aici viseaza seria 5 hibrid la 1800kg. 

Intr-adevar, noile Mercedes sunt neobisnuit de grele...vazusem o masuratoare pt un C allterain cu 1.88tone, motor clasic, 2 litri diesel

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Vad ca a explicat Cornel tot ce as fi spus si eu, asa ca nu mai repet.

La Merc diferenta de greutate e atat de mare pentru ca au pus baterii mari pe masina. La seria 5 de exemplu sunt doar 200 kg diferenta pentru ca e bateria mai mica.  Nu mai compara mere cu pere, ca nu au legatura.

Iar F30, pe care il am eu, are bateria si mai mica, iar masina per total este cea mai usoara. Dar asta inseamna ca si autonomia pe baterie e cea mai mica. 

Oricum, poti sa te uiti in specificatii mult si bine. Pana nu mergi cu masina, nu poti sa-ti faci o idee corecta. 

 

17 hours ago, Romulus said:

Am avut o discuție cu un prieten bun, care este prosumator si este extrem de nemulțumit si spune ca ii pare rău ca nu si-a pus acumulatori, ca sunt hoți. Ai un invertor care ti-l taie ori de cate ori nu au nevoie de curent si care ii taie si lui, posibilitatea de a se alimenta cu energie electrica. El cel puțin spune ca e extrem de rentabil.

Probabil prietenul nu intelege foarte bine cum functioneaza treaba. Dar poate sa-si mai puna inca un invertor cu baterii daca vrea, sau un UPS de backup cu baterii cu tot. 
Rentabilitatea depinde de multi factori: pretul sistemului, dimensionarea, cum e repartizat consumul casei pe ore, furnizorul de curent..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.