Jump to content

Bataie motor F10 535xD N57D30B


Recommended Posts

Salutare,

Am achizitionat de curand un F10 535xD, 2013, aprox. 300.000 km, cod motor N57D30B. Masina are 508hp/1026nm, datorita urmatoarelor modificari facute prin 2019: upgrade turbina (Turbo Evolution), downpipe (CSL Custom), intercooler, injectie de methanol (Snow Performance).
La momentul achizitiei, masina statea de 2 ani, asa ca i-am facut un schimb de ulei+filtre, discuri+placute+senzori fata/spate, ulei grupuri. Urma sa ii fac si schimb de distributie (pe istoric pana in 2019 cand a venit in RO masina, nu apare sa se fi schimbat) + ulei cutie transfer.

De cand am luat-o am facut cam 2000km cu ea, fara nicio problema. Joi dimineata, dupa un drum de aprox. 300km (mers "putin" mai sportiv), pe autostrada, inainte cu vre-o 10km de Turda, simt ca masina nu mai trage si parca tremura putin cand o accelerez. Ma gandesc ca nu-i mai ajunge destula motorina (mai avea cam 60km range), asa ca o las la un 70-80km/h. Cobor de pe autostrada, intru in Turda cu gandul sa alimentez. Cu 1km inainte de benzinarie imi apare eroare "Engine Temperature too high".

err_temp.jpg.1f3b4005c3c929a19ee3d309e1f252c3.jpg


Trag imediat pe dreapta, opresc motorul si il las vre-o 5min. Pornesc din nou, aparent totul ok, merg inca 100-200m, apare iar eroarea, si se si opreste motorul singur. Ridic capota, vad semne ca pierde antigel pe langa capacul de la vasul de expansiune (nu mi-a aparut eroare de low coolant level).

2044854088_2023-01-2613_39_50.thumb.jpg.e542e01b89b61fa43865ed943608bb8e.jpg

Las masina pe marginea drumului, merg sa cumpar apa distilata, revin dupa aprox 40min, completez cam 1.5L pana ajunge la MAX, pornesc motorul cu capacul de la vasul de expansiune desfacut pentru a scoate aerul din instalatie, moment in care aud o bataie la motor in partea stanga (dupa parerea mea).

Video zgomot: https://www.youtube.com/watch?v=LwYnugP9SPU

Nivelul antigelului a ramas la fel, am inchis capacul, am mers asa cu masina la relanti inca vre-o 800m pana in benzinarie, i-am facut plinul, si am urcat-o pe trailer. Inainte de a o urca pe trailer m-am uitat pe iDrive la nivelul uleiului, era la jumate intre min/max. Dupa 3 ore, cand am dat-o jos de pe trailer, pe langa bataia respectiva scotea si putin fum alb.

Mecanicul meu spune sa caut direct alt motor si sa il schimb cu totul. Eu inclin mai mult pentru demontarea motorului, identificarea problemei, si inlocuirea pieselor necesare, pentru ca nu inteleg cum/ce s-a putut strica dintr-o data in halul asta incat sa trebuiasca schimbat tot motorul.

Orice parere/sugestie este binevenita.

 

P.S. Imi cer scuze daca am exagerat cu detaliile, dar m-am gandit ca este relevanta starea masinii precum si cronologia evenimentelor anterioare aparitiei problemei 
 

Link to comment
Share on other sites

Nasol, numai vesti proaste. Deci...ce avem noi aici???? Pai ce sa avem vestiul motor care-i pleaca cuzinetii de palier. Daca mai iei in calcul "modificarile" facute si rulajul....iese ditamai placinta. Iti dai seama ca in cei 300.000 km masina asta a vazut cox 90% din timp.

Bataie in motor inseamna ca au aparut niste jocuri excesive in componentele interne ale motorului, unde tolerantele sunt de ordinul micronilor si aici vorbim de  arborele cotit , biele, piston.....Cu alte cuvine...muci...

Alt motor cu garantie n-are rost sa te complici cu RK

Edited by Mircea-Si
  • Thanks 1
  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

Eu sincer ma mir ca a tinut 300 de mii, motorul asta nici resoftat nu tine prea mult, toate n57 au aceeasi problema se duc cuzinetii.

Nu vreau am auzit sa tine motoarele estea dupa refacere...

La tine poate a ajutat la distrugere si ca s a supraincins motorul.

  • Thanks 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Exact cum au spus toți colegii… când a început sa tremure, problema era de la joc cuzineti/biele.

Motorul a început sa se supraincalzeasca din cauza frecărilor si problemelor apărute. 
 

Cum tu ai tot pornit o si nu ti venea sa crezi ca e motorul, s au tot frecat cuzinetii aia si problemele au tot avansat cu fiecare secunda.

Nu înseamnă ca ai făcut ceva gresit, oricum era dus de când a început sa tremure.

 

Una e sa repari un motor de la chiulasa in sus, una e sa repari un motor de la chiulasa in jos, adică pistoane,biele, cuzineti, arbore, etc, adică ceea ce ti s a dus tie. 
 

Recomandarea mea este sa cauți motor din Dezmembrari sau unul recondiționat de la o firma serioasă cu garanție. 
 

Orice ar fi, trebuie distribuție noua + pompa ulei noua pe motorul pus. 
 

Nimeni nu ti va da garanție daca aude de modificările motorului, asa ca mai bine sa rămână doar pentru tine. 
 

Si asa motorul asta e problematic, daca i mai adaugi inca 120 cp e clar :)).

  • Thanks 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Motorului ăstuia cred i ar trebuie interne forjate cap coada si probabil ar tine atunci, făcute de ceva firma specializată. 


Orice altceva, mai ales cu upgrade uri, va pica imediat. 
 

Nu vreau sa te alarmez, însă proprietarul cu siguranța stia ceva, probabil sa se fi uitat la cuzineti/arbore. 
 

Daca nu cumva chiar a gasit urme de Șpan la schimbările de ulei sau s a uitat anume si a “stiut” momentul când sa îl vândă… 

 

Asta ca sa nu zic ca a fost “ pregătit “ de vânzare cine știe cum, la câte am auzit, se pot face multe. 

Edited by WIN60
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Partea mai trista este ca motorul respectiv are cautare, de aceea si preturile pentru un motor sh cu rulaj decent/garantie este destul de ridicat; nu stiu daca reparatia este o optiune, nu cred ca vei gasi in Romania pe cineva sa efectueze o reparatie ca la carte/costurile sunt ridicate datorita pieselor/manoperei.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

dragosRDK, imi pare rau pentru problemele pe care le ai cu masina. Pe langa faptul ca subscriu la opiniile postate de cei care au raspuns inaintea mea, consider necesar sa mai punctez un aspect.

Este, de regula, foarte riscant sa cumperi o masina al carei motor are putere specifica mare si totodata un rulaj considerabil. Acest lucru e valabil indiferent de producator, iar exceptiile sunt rare si au mai degraba legatura cu norocul. Din pacate, sansele de a trage lozul norocos sunt - asa cum singur ai constatat, intr-un mod cat se poate de nefericit - foarte reduse.

Consider ca si 100 CP/l este un motiv de ingrijorare, la un Diesel second-hand care a trecut de 100.000 Km parcursi. In cazul tau, vorbim de aproape 170 CP/litru la un motor Diesel cu rulaj de 300.000 Km; se poate spune ca dezastrul astepta imediat dupa colt.

A cumpara un autoturism second-hand cu rulaj mare, care sa iti asigure o fiabilitate acceptabila, implica sa accepti un compromis si sa alegi o motorizare din partea de jos sau cel mult de mijloc a gamei. Invers, daca vrei o masina foarte puternica, acesta nu poate fi nici ieftina si nici cu rulaj mare.

  • Thanks 1
  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, alex230ro said:

O gramada de pesimisti, pentru inceput vezi cum arata uleiul/filtrul de ulei, dacă ai span aia e alt motor. Dacă nu , cine știe poate ai noroc 🙂 

Dar ce crezi ca bate? Pot sa pun pariu pe bani fără sa desfacă motorul ca e plin de pilitura in baia de ulei. 
Una e sa fii pesimist, una e sa fii realist, una e sa fii optimist. 
 

In cazul de fata, cred ca optimismul ar trebui sa fie la cat mai putine piese defecte, pentru ca poate sa mai scoată lejer 4000-5000 lei din motorul asta defect ( atât am scos si eu de pe un N47 exact in aceeași situație ca a lui) 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, mi-au fost de mare ajutor.

Intr-adevar am fost putin optimist cand am luat-o, stiam de problemele cunoscute ale motorului N57, dar mi-a placut foarte mult masina de cand am vazut-o prima data (atat vizual cat si ca dotari, avand absolut tot ce mi-am dorit) si am sperat exact cum a spus @FiveThreeFive sa trag "lozul norocos" si cel putin sa nu apara problemele asa de repede, sau mai exact nu dintr-o data fara "avertisment" 😆 astfel incat sa le pot remedia in timp util.

Pe acelasi feeling am achizitionat si acum 3 ani un E90, cu binecunoscutul motor N47 de care fuge toata lumea, care functioneaza fara probleme si in ziua de azi (i-am schimbat distributia preventiv anul trecut).

O sa urmez sfatul majoritatii, si o sa caut un motor reconditionat sau din dezmembrari, in functie de unde gasesc cu garantie mai avantajoasa, si cel mai probabil voi renunta si la modificarile aduse masinii, si o voi aduce cat mai aproape de "setarile din fabrica", pentru a nu ajunge in aceeasi situatie din nou.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, însă doar omul “ prost “ fuge de N47. 
Atata timp cat i schimbi distribuția nu are ce sa pateasca motorul ala, au mai fost cazuri de alte probleme, dar nimic general ca distribuția. 
 

Toti neștiutorii fug de N47 ca se rupe distribuția, dar nu s au gandit ca daca i o schimbi nu se mai rupe :)). 
 

La N57 e alta treaba… nu prea ai ce sa schimbi, decât daca umblii efectiv in motor si schimbat si pompa ulei ca sa fii sigur ca e ok. 

Edited by WIN60
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, WIN60 said:

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, însă doar omul “ prost “ fuge de N47. 
Atata timp cat i schimbi distribuția nu are ce sa pateasca motorul ala, au mai fost cazuri de alte probleme, dar nimic general ca distribuția. 
 

Toti neștiutorii fug de N47 ca se rupe distribuția, dar nu s au gandit ca daca i o schimbi nu se mai rupe :)). 

Total de acord, doar ca schimbatul nu e gratis si cand omul vrea sa dea 3000E pe masina, si cu km putini, si cu toate dotarile de pe lume, nu mai vrea sa dea inca jumate din cat a dat pe ea, pentru schimbatul distributiei. E ca povestea cu vulpea care nu ajunge la struguri, si spune ca sunt acri :))

 

Link to comment
Share on other sites

Salut Dragos, imi pare rau pentru ce ai patit. Am patit si eu la fel ca tine acum 2 ani, la mers sportiv pe autostrada mi-au crapat cuzinetii si mi-a bubuit motoru N57D30B 313 cai.  Am remediat prin inlocuirea blocului motor cu unul SH din Ghermanistan cu km certificati. M-a dus undeva la 5500 euro toata distractia. Am schimbat atunci si multe garnituri, O-ringuri, ulei, placute, discuri pe fata OE, tampoane OE, curea de accesorii, freon. Daca ai nevoie de ajutor sa ti caut motor in Ghermanistan, da-mi un mesaj privat si te ajut. NU TE SFATUIESC SA desfaci motorul si sa-l repari pt ca nu va tine. Incearca sa revii la 313 cai sau 299 cati avea masina de fabrica si ar trebui sa mearga ok. Sa schimbi si cuzinetii la "noul" motor sa dormi linisitt plus pompa de ulei.  Motoarele astea N57D30B sunt ft sensibile si nu tin mai ales daca au km multi si inca 200 de cp peste cei 300cp de fabrica......Uite aici un anunt interesant la pret ok https://www.olx.ro/d/oferta/motor-bmw-3-0d-n57d30b-biturbo-313-256-cai-distributie-noua-garantie-IDghMZ4.html (A nu se considera reclama). Spor si sa ne anunti ce ai facut! 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dragosRDK said:

Am adjudecat-o la o licitatie cu 12.000E.

Pana la urma a si tinut de banii aia. Macar n-ai platit o plasa de bani pe ea, gen >20k Euro cu cat se cam vinde un F10 cu motorizarea asta si destul de dotata in acelasi timp. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/28/2023 at 6:01 PM, FiveThreeFive said:

dragosRDK, imi pare rau pentru problemele pe care le ai cu masina. Pe langa faptul ca subscriu la opiniile postate de cei care au raspuns inaintea mea, consider necesar sa mai punctez un aspect.

Este, de regula, foarte riscant sa cumperi o masina al carei motor are putere specifica mare si totodata un rulaj considerabil. Acest lucru e valabil indiferent de producator, iar exceptiile sunt rare si au mai degraba legatura cu norocul. Din pacate, sansele de a trage lozul norocos sunt - asa cum singur ai constatat, intr-un mod cat se poate de nefericit - foarte reduse.

Consider ca si 100 CP/l este un motiv de ingrijorare, la un Diesel second-hand care a trecut de 100.000 Km parcursi. In cazul tau, vorbim de aproape 170 CP/litru la un motor Diesel cu rulaj de 300.000 Km; se poate spune ca dezastrul astepta imediat dupa colt.

A cumpara un autoturism second-hand cu rulaj mare, care sa iti asigure o fiabilitate acceptabila, implica sa accepti un compromis si sa alegi o motorizare din partea de jos sau cel mult de mijloc a gamei. Invers, daca vrei o masina foarte puternica, acesta nu poate fi nici ieftina si nici cu rulaj mare.

Robert, te apreciez foarte foarte mult dar aici nu putem sa dam vina exclusiv pe "tuning" motoarele astea pleacă la plimbare și stoc, din păcate ne place sau nu BMW în ultimii ani și-a cam bătut joc de tot, mai toate motoarele au probleme mai mari sau mai mici, speram ca B58 sa fie o surpriză plăcută dar deja au început și acolo sa apăra unele probleme. Cum naiba vechile M10 M20 , M30 ,M50 M57 țineau fara mari probleme la "tuning (și aici vorbim de motoare făcute turbo în mod artizanal și care erau/sunt abuzate în moduri inimaginabile de inginerii care le-au proiectat) , cumva BMW a devenit o mașină în care toate sunt consumabile, EGR, galerie admisie, distribuție, turbo orice din astea deja de poți aștepta sa cada după 100k, apoi avem celebrul schimb de ulei la 30k care din nou nu îmi e clar ce algoritm folosesc la E30 de ex aveau ceva relativ complex pt vremea aceea care tinea cont de nr ore funcționare  și încă câțiva factori.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, alex230ro said:

Robert, te apreciez foarte foarte mult dar aici nu putem sa dam vina exclusiv pe "tuning" motoarele astea pleacă la plimbare și stoc, din păcate ne place sau nu BMW în ultimii ani și-a cam bătut joc de tot, mai toate motoarele au probleme mai mari sau mai mici, speram ca B58 sa fie o surpriză plăcută dar deja au început și acolo sa apăra unele probleme. Cum naiba vechile M10 M20 , M30 ,M50 M57 țineau fara mari probleme la "tuning (și aici vorbim de motoare făcute turbo în mod artizanal și care erau/sunt abuzate în moduri inimaginabile de inginerii care le-au proiectat)

Off-topic ->   Alex, iti multumesc si te asigur ca respectul este reciproc.

On-topic ->    Consider ca schimburile de idei de pe forum trebuie intotdeauna privite in mod circumspect.

In primul rand, unele opinii pot fi extrem de valoroase, iar altele pot fi de-a dreptul gresite. Cauza principala o constituie faptul ca diagnoza se face la distanta: calitatea ei depinde atat de masura in care cel care expune problema reuseste sa transmita corect si integral informatiile, cat si de masura in care cei care emit pareri interpreteaza in mod corespunzator informatiile respective, in limita priceprii lor.

In al doilea rand, cel care solicita sfaturi trebuie sa tina mereu cont de faptul ca acestea nu il scutesc de ceea ce se cheama "due dilligence" - care s-ar traduce, aproximativ si in multe cuvinte, drept verificarea validitatii si aplicabilitatii sfaturilor primite la situatia / problema de fapt.

In cazul din acest topic, este de la sine inteles ca @dragosRDK ar trebui sa faca o confirmare a diagnosticului pus, oricat de evidenta ar fi defectiunea tehnica si chiar daca aceasta confirmare implica o anumita cheltuiala. Abia cand problema este clar si precis determinata, se poate efectua reparatia in cunostinta de cauza.

Alex, sunt de acord ca tuning-ul nu inseamna implicit distrugerea unui motor. Dar aceasta nu este o regula universal valabila. A face tuning - si in special unul agresiv - la un motor care este deja impins la limita rezistentei / fiabilitatii in varianta "stock", iar in plus mai are si un rulaj enorm, este incompatibil cu utilizarea masinii respective in orice alt regim decat de expozitie sau de concurs.

Da, motoarele de pe vremuri "tineau" mult mai bine la tuning, dar nu uita de catvea caracteristici comune celor enumerate de tine (M10 M20 , M30 ,M50 M57) - caracteristici care nu se mai regasesc la majoritatea motoarelor moderne: (a) au bloc motor din fonta; un detaliu tehnic foarte important in ceea ce priveste stabilitatea arborelui cotit si rezistenta cilindrilor la abuz; (b) au fost proiectate intr-o perioada in care simularea pe computer nu era atat de avansata; ca urmare, proiectantii isi luau margini de eroare mult mai generoase. Totusi, chiar si in cazul acelor motoare "clasice", atunci cand puterea litrica ajunge la valori aberante, este doar o chestiune de timp pana cand se strica ceva. 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

@FiveThreeFive Nu cred ca proiectarea pe calculator e cauza pentru care motoarele noi sunt mai firave. Din contra, si tehnologia si materialele (si metal, si plastic, si cauciuc) au avansat foarte mult din anii '98 pana in prezent. Cu toate astea, producatorii *aleg* intentionat materiale care se distrug intr-o perioada mai scurta de timp. Si asta pentru ca scopul e sa multumeasca primul proprietar al masinii si sa ia cat mai multi bani pe reparatii si piese de la urmatorii proprietari. Deci pret (mai) mic pentru primul cumparator, revizii rare, mesaje de eroare care nu apar in bord decat in ultimul moment, cand s-a stricat ceva grav. Asta il 'rezolva' pe primul proprietar. Dupa care, materialele mai slabe asigura veniturile din reparatii post-garantie. E win-win, mai putin pentru cel care cumpara masina dupa 150-200k km.

Link to comment
Share on other sites

On 1/28/2023 at 1:58 PM, dragosRDK said:

Mi s-a facut pielea de gaina.. nasol.. acum stai sa cauti motor ok, nu te grabi sa iei ceva decat daca esti 100% convins ca e ce trebuie.. apoi, la fel cum au zis si colegii, schimba pompa de ulei si cuzinetii si tine-l in valorile de fabrica. Bafta si sa-ti iasa bine!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.