Jump to content

Distributie N47 schimbata a doua oara ?


Recommended Posts

Salut,

De curand am achizitionat un e90 320D ED 163 cp facelift 2010 import Olanda.

De la reprezentanta am aflat ca distributia a fost schimbata in 2013 la 80000km masina avand in prezent 285000 reali.

Nedumerirea mea este daca ar fi indicat sa o mai schimb si eu avand in vedere ca s-au mai parcurs 200k km de atunci si 10 ani sau piesele schimbate in 2013 au rezolvat problema ?

Precizez ca masina merge perfect, nu se aude lantul.

Ma gandesc sa fac maine programare pentru schimb distributie, dar daca nu e necesar parca mi-ar sta mai bine cu 4500 lei in buzunar :).

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

O să ajungeți să schimbați lanțul mai des decât cureaua și uleiul din cutie ,odată cu cel din motor ! Sunteți o mina de aur pentru service-uri !

Va reamintesc că am 490k km cu distribuția din fabrica și uleiul in cutia automata tot din fabrica . Si nu am de gând să le schimb !

  • Like 1
  • De acord! 2
  • Facepalm 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, redog4dy said:

La ce masina, @Godini? Depinde mult si intretinerea, parerea mea, la cat faci revizia.. cum mergi cu masina.. ? 

E91 / n47/ 177 hp. Merg cu ea normal ,nu fac liniuțe sau altceva ,nu sunt genul. Schimbul de ulei + filtrele  la 10- 12 k km sau 1 an . Filtru motorina îl schimb la 2 schimburi de ulei .

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De acord cu tine, dar in ordine inversa :

-cum mergi cu masina

-revizii

-intretinere 
 

 

De exemplu mersul cu masina in Bucuresti e bataie de joc, faci 5-10 km in trei sferturi de ora.

Cat am stat in Bucuresti dupa 5.000 km filtrul de aer era gri spre negru.

Fiecare intelege ce vrea.

Si sa fiu ontopic, distributia dupa schimbare are garantie doi ani sau 100 mii km.

Acum fiecare cu norocul lui.

Link to comment
Share on other sites

Mai explicit adica, mai creativ asa, sa priceapa toata lumea.

Din tot forumul asta tu esti al doilea pe care il aud.

Primul pe care l am auzit a fost @Bala

dar el stiu ca luase e60 ul de nou si nu a mai ajuns sa schimbe a doua oara, sper sa nu ma insele memoria.

Uite, de exemplu, eu am schimbat o tot pe garantie la 60 mii, dar se auzea, era clar zgomotul.

In viteza a doua pe la 2.000 ture se auzea ceva ciudat, nu pot descrie zgomotul, dar era un zgomot nefiresc.

In Stuttgart am schimbat o, vineri am fost la constatare si luni plecam in concediu.

A zis neamtu ca mergeti in concediu, nu i problema!
Si am avut noroc, am mai mers asa cu ea inca 2.000 km.

Reparatia a durat 3 zile, asa ca nu va mai plangeti ca duceti masina la mecanic si o luati a doua zi.

In Romania lucrurile se misca mult mai repede !

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, ingineru' said:

Intreaba l pe @Tavicu

Confirm … am avut nenumarate programari sa schimb distributia si de fiecare data anulam programarea pentru ca nu se auzea nimic si nu vedeam rostu sa dau motoru jos daca nu are nimic.

Eh … pana intr-o zi cand mergeam spre munca si puf, fara sunet in prealabil fara nimic! Si sunt destul de tipicar … aud daca e ceva diferit de obicei :).   
 

Acu … cum iti este norocu! Cunosc oameni cu 300k+ km cu distributia originala. Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este: in caz ca se rupe, imi permit sa imi asum riscu de a sta fara masina si a da 2000€+ ca sa o repar? Plus ca dupa aceea crede-ma ca increderea in masina … va tinde spre zero!

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@ingineru'3 lanturi, da.

O schimb doar pentru linistea mea sufleteasca. Sunt convins ca s-a creat si aceasta "psihoza" datorita catorva cazuri de pe net si in realitate sunt mii de masini care merg cu distributia originala fara probleme si as mai putea merge cu masina mult si bine fara sa se rupa... sau poate ca nu :))

Link to comment
Share on other sites

@ingineru' Eu cred ca am fost prima persoana care a schimbat distributia pe garantie la noi in tara. Incepuse sa se auda, pe la 1500-2000 rpm. Dupa multe lupte cu service-ul, au shimbat-o. Dupa care, dupa inca vreo 2 ani (mergeam putin cu masina), a inceput sa se auda din nou. De data asta a fost nevoie de scandal, cu care ocazie am aflat ca nu schimbasera toate piesele de prima oara. Nu s-a rezolvat decat cu un mail bine simtit la directorul de atunci al BMW Romania si Bulgaria.

Oricum, am impresia ca varianta finala de piese a aparut prin 2017, pana atunci au tot incercat diferite variante. Deci probabil ce e dupa 2017 e cea mai solida versiune de piesa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu la E60 am auzit o când a început sa facă un zgomot la pornire dimineata ( cu cat era mai rece cu atât făcea mai tare) , era un tacanit in plus foarte fin, se auzea de pe lângă mașina, dar cel mai bine la roata stg fata. 
 

Dupa am început sa observ vara cu geamurile deschise pe la 1800-2500 rpm ca se aude ceva foarte urat in plus fata de motor, însă tot am dat înainte, am zis ca nu e asa anormal.. pana m am gandit eu ca trebuie sa o schimb deja s a rupt. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@abbathar Salut, foarte bine, pentru ca distributia este un consumabil pana la urma. Si au o durata de exploatare, gen de 8-10 ani sau un numar de km, destul de mare oricum parca 130-200k km in functie de marca auto. (cel putin asta zis producatorii de curele)

Intradevar la modul general valabil, nu specific bmw, se zice ca o distributie pe lant, ar trebui sa tina cat tine si motorul, daca este servisat corect.  La unele marci auto  iti zice clar ca tine 480-500k km, care presupun ca se considera pe viata.

 

Acuma poate ca la N47, a contribuit mult si faptul, ca al 4 lea proprietar in Romania, cu 200k km in bord dar defapt 500k, ... restul se poate completa dupa cum te taie imaginatia.

 

 

 

 

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tavicu said:

In caz ca se rupe, imi permit sa imi asum riscu de a sta fara masina si a da 2000€+ ca sa o repar? 

De unde scoți sumele astea ? In afara de kit distribuție ,se mai schimba cateva supape . Cum ai ajuns la 2000 de euro ? Kit original BMW ,COMPLET ,costa 3000 lei și o supapa costa 100 - 150 lei + manopera maxim 1000 de lei !

Ai dublat suma totală ,să pară mai tragic !

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Iar tu ești la extrema cealaltă!

Cum înlocuiești supapele?

Nu te gândești ca trebuie demontata chiulasa, rectificata, înlocuite ghidurile de supapa, garnitura de chiulasa, prezoane chiulasa, culbutorii care se sparg, axele cu came care se strâmbă și suportul lor care de obicei se crapa?

Manopera 1000 de lei?!

Mai gândește-te!

Edited by mase
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Godini said:

De unde scoți sumele astea ? In afara de kit distribuție ,se mai schimba cateva supape . Cum ai ajuns la 2000 de euro ? Kit original BMW ,COMPLET ,costa 3000 lei și o supapa costa 100 - 150 lei + manopera maxim 1000 de lei !

Ai dublat suma totală ,să pară mai tragic !

Atata zic: ax cu came -> 5500 ron (acu 4 ani, probabil acu e mai scump)!

Da … daca o faci cu piese din dezmembrari scapi mai ieftin! Dar fara ce a enumerat @mase nu scapi sigur!

Si nu dublez nimic! Ti-am zis pretul platit de mine acu 4-5 ani! Pe langa asta mai adauga te rog si suportii motor ca oricum dai motoru jos, ulei + filtru ca asa e normal mai ales ca ti-au crapat lucruri in el, antigel, eventual curea de accesorii cu rola intinzatoare ca oricum e motoru jos si o sa ajungi la o suma chiar mai “atractiva” drcat 2000€

Edit: unde mai adaugi ca daca dai de niste “Tezparii” (cu subantales) profita de tine ca esti panicat/speriat si te arde! Un exemplu ar fi platit 5500 pentru ax cu came nou iar ei au pus unu sh (sa zicem 1000 lei cu indulgenta) de pe e90, nici macar de pe f30. Si cine stie ce or mai fi facut …

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.