Jump to content

Lipsa incarcare baterie la pornire


Recommended Posts

Va salut, de ceva timp ma lovesc de o problema serioasa. Masina este un e61 lci 2009. 

Dupa ce sta masina oprita mai mult de 8 ore sau peste noapte, la prima pornire nu imi incarca alternatorul, ci dupa 3 sau 4 porniri imi incepe incarcarea. Am fost la un electrician si mia verificat alternatorul si releul lui care sunt ok, am verificat fir cu fir sa nu am pierderi de tensiune sau un scurt ceva, am pus un multimetru si am verificat amperajul cu motorul oprit si portierele blocate si am 4,50A consum, dupa 2 sau 3 porniri repetate incepe sa scada sub 0 indicând - 1,50 A cu 14,60 v. 

Daca a mai intalnit cineva aceasta problema, as vrea sa stiu care este cauza sau cum ati rezolvat aceasta problema. 

Va multumesc! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
22 minutes ago, Vlad Trofin said:

Nu este nimeni care s-a lovit de aceasta problema??? 

Salut,

Nu stiu ce verificari ai facut acolo dar cred ca trebuie sa schimbi electricianul. Cum adica a scazut sub 0v?

Verifica bateria cu un aparat profesional si fa o diagnoza cu ISTA, vei vedea unde e problema.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/25/2023 at 10:30 AM, Vlad Trofin said:

Dupa ce sta masina oprita mai mult de 8 ore sau peste noapte, la prima pornire nu imi incarca alternatorul, ci dupa 3 sau 4 porniri imi incepe incarcarea.

 

On 2/25/2023 at 10:30 AM, Vlad Trofin said:

am verificat amperajul cu motorul oprit si portierele blocate si am 4,50A consum, dupa 2 sau 3 porniri repetate incepe sa scada sub 0 indicând - 1,50 A cu 14,60 v. 

Nu stiu ce urmaresti tu dar din cele citite mi-e mi se pare normal ce se intampla.

As intreba, porneste motorul usor? Daca da atunci nu vad de ce te-ar interesa altceva.. 

Si sa fiu in "asentimentul" tau, dupa ce pornesti motorul de 3-4 ori E FIRESC ca bateria sa se fi descarcat atat de mult incat IBSul sa dea comanda de necesitate de curent de incarcare mai mare.. tocmai pentru ca bateria s-a descarcat substantial in urma pornirilor multiple!

Iar sa monitorizezi cat curent sau daca il primeste bateria la un moment dat e cam inutil. Totul trebuie privit ca si cum alternatorul are (produce) curent care este gata permanent la portile IBSului! Nu daca bateria se incarca sau ca trebuie tot timpul incarcata. Nu, nu este incarcata tot timpul. Este mentinuta incarcata de IBS.

Daca vrei sa fii sigur DE O TREABA, da alternatorul jos, mergi la meserias spune-i sa se uite fizic la perii si carbuni si sa iti spuna cat viata mai e in alternatorul respectiv. Si sa verifice si puntea redresoare.

Edited by bimmer90f30
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

Nu stiu ce urmaresti tu dar din cele citite mi-e mi se pare normal ce se intampla.

As intreba, porneste motorul usor? Daca da atunci nu vad de ce te-ar interesa altceva.. 

Si sa fiu in "asentimentul" tau, dupa ce pornesti motorul de 3-4 ori E FIRESC ca bateria sa se fi descarcat atat de mult incat IBSul sa dea comanda de necesitate de curent de incarcare mai mare.. tocmai pentru ca bateria s-a descarcat substantial in urma pornirilor multiple!

Iar sa monitorizezi cat curent sau daca primeste bateria la un moment dat e cam inutil.

Daca vrei sa fii sigur DE O TREABA, da alternatorul jos, mergi la meserias spune-i sa se uite fizic la perii si carbuni si sa iti spuna cat viata mai e in alternatorul respectiv. Si sa verifice si puntea redresoare.

Multumesc, dar atunci dece daca pornesc la drum fara ca IBS ul sa dea comanda de încărcare, masina merge doar pe baterie pana o termina si se opreste din mers. 

Electrician bun nu gasesc, eu sunt tehnician automatist si cred ca pana la urma voi fi nevoit sa rezolv eu problema. 

Am intrebat aici pe forum pentru a vedea daca cumva cineva a mai avut aceasta problema. 

Masina este e61 n47 2009 lci 2.0

1 minute ago, Vlad Trofin said:

Multumesc, dar atunci dece daca pornesc la drum fara ca IBS ul sa dea comanda de încărcare, masina merge doar pe baterie pana o termina si se opreste din mers. 

Electrician bun nu gasesc, eu sunt tehnician automatist si cred ca pana la urma voi fi nevoit sa rezolv eu problema. 

Am intrebat aici pe forum pentru a vedea daca cumva cineva a mai avut aceasta problema. 

Masina este e61 n47 2009 lci 2.0

Alternatorul lam dus la un electrician auto si mia zis ca este ok, a zis ca a verificat si releul de pe el si este ok. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Vlad Trofin said:

masina merge doar pe baterie pana o termina si se opreste din mers. 

Nu cred ca e cazul sa vorbim aici de IBS.. 

Masina nu merge pe baterie pana o termina, ca asa i-ar scurta viata! Motorul si toate celelalte accesorii electrice consuma curent din baterie iar IBS, si la masini fara IBS.. modul de gestionare a incarcarii.. mai primitiv e drept decide cand bateria trebuie sa primeasca curent sa incarce bateria pana la o anume tensiune.

Nu sunt lucruri usor de inteles asa din cateva randuri. Ti-am spus mai sus ce sa faci ca sa fii sigur o perioada buna ca incarcarea se si intampla. 

Apropo, diagnoza nu detecteaza cand alternatorul nu incarca. Ea spune doar fie ca IBS e cu probleme fie ca bateria nu se mai incarca. E treaba meseiasului sa verifice SI alternatorul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu cred ca e cazul sa vorbim aici de IBS.. 

Masina nu merge pe baterie pana o termina, ca asa i-ar scurta viata! Motorul si toate celelalte accesorii electrice consuma curent din baterie iar IBS, si la masini fara IBS.. modul de gestionare a incarcarii.. mai primitiv e drept decide cand bateria trebuie sa primeasca curent sa incarce bateria pana la o anume tensiune.

Nu sunt lucruri usor de inteles asa din cateva randuri. Ti-am spus mai sus ce sa faci ca sa fii sigur o perioada buna ca incarcarea se si intampla. 

Apropo, diagnoza nu detecteaza cand alternatorul nu incarca. Ea spune doar fie ca IBS e cu probleme fie ca bateria nu se mai incarca. E treaba meseiasului sa verifice SI alternatorul.

In Bimmerlink mia aratat 44% capacitate la baterie, iar dupa ce am deconectat borna minus si am reconecatat, mia aratat 91%, ideea este ca eu ma tot leg de acel releu de pe alternator si cred ca el e vinovat de incarcarea greoaie sau lipsa incarcare baterie. 

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca senzorul IBS nu mai raporteaza corect valorile de incarcare ale bateriei… daca dupa ce il reconectezi arata valorile corecte. Primul pas pe care l-as face ar fi inlocuirea acestuia. Practic, el da comanda catre DDE si implicit catre puntea alternatorului, cat si cum sa incarce.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Poți încerca sa dezactivezi ibs sa vezi diferenta. 
 

Eu de aprox 2-3 luni merg cu mufa scoasă la ibs ca imi făcea draci la folosirea webasto ului. Nu am pus o pe seama ibs ului, ci pe seama bateriei care deja are 4-5 ani si nu este cu AGM cum i ar trebui mai ales cu webasto montat.
Autoturismul pornește, webasto funcționează. Daca bag mufa la ibs, autoturismul pornește, dar webasto nu mai pornește cică din cauza voltajului scăzut. 

Alternatorul este recondiționat complet acum 5-6 ani, tot de E60 N47 este vorba. 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.