Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

Multumesc! Le multumesc si colegilor care au contribuit cu informatii utile, incat sa mi conturez anumite directii, si sa mi fac o idee in general despre una/alta.

E primul contact cu BMW, am mai condus BMWuri, dar n am mai detinut unul, asa ca am multe de invatat :) Deci orice sfat si sugestie e binevenita.

Pasul 1 RCA si RAR a fost facut, astept CIV

Pasul 2 dupa CIV urmeaza ultra rapid CASCO, ca prima impresie valorile anuale se invart in jur de 2000eur +/-

Pasul 3 verificare cap coada la reprezentanta, update uri, rechemari, verificari din bara in bara... 

Pasul 4 desi mai are in bord teoretic 23000km estimat pana la revizie, ii voi schimba absolut tot ce tine de uleiuri si filtre. Motor, cutie transfer, diferential spate. Uleiul la cutie il voi face undeva pe la 80-100k km.

Pasul 5 - in procesare si studiu momentan - poate un detailing exterior, si interior ( mai ales pentru curatat si intretinut pielea ). Mi am asumat achizitia unui interior crem, asta e 🤣 totusi bine ca nu e piele "alba"...

Pasul 6 - in dubii - desi jantele pe 21 sunt bestiale si arata superb, parca sunt preaaa mult pentru Romania. Anvelope de iarna ( cel putin omologate BMW, rft si cu * nici nu sunt) jantele maxime pt anvelope de iarna sunt pe 20... asa ca ma gandesc la un set M699 sau M787... dar cred ca le voi lua prin toamna cu anvelope de iarna direct. Mai studiez problema...

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa masina, are si racire in scaune, destul de rar pe X3/X4.

E de inteles ca vrei sa intretii masina bine, dar uita-te cand are facuta ultima revizie, daca e recent facuta nu are rost sa faci alta. De multe ori dealerii BMW ti-o vand cu ea facuta inainte de vanzare daca se apropie KM.

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

@Viper05 sincer nu stiu/cred ca mai prind masinile astea varsta aia... nu se mai fac masini ca pe vremuri... adica una facuta cu cap prin 80/90 inca merge, dar astea 2015/2020+ nu cred va vor tine atata, indiferent de cum le intretii, iar dupa o vreme, intretinerea va costa mult mai mult decat va merita 🙂

@Edwin studiez problema detailingului, pentru ca nu sunt familiarizat cu astfel de operatiuni, nemaiavand o masina cu interior de piele pana acum, si nici nu prea cunosc aici in zona Oradea, furnizorii de asemenea servicii... dar mai sap.

@raduron10 da, are si ventilatie in scaune. La criteriile de selectate, cu ventilatie cred ca erau 3 sau 4 masini de toate. Posibil sa fie facuta, sau nu, dar pentru 1500-2000lei prefer sa stau foarte linistit. Reviziile oricum le fac la 10k km.

@chitsro la cat costa 1L de ulei pentru cutia transfer sau diferential, nici nu merita sa nu le schimbi mai des. Si la masina actuala tot din 50 in 50k km am schimbat ulei cutie, ulei cutie transfer, ulei diferential spate, ulei haldex. De aia si merge cum merge Passatul, si daca colegul meu care o ia o va intretine la fel, sigur va tine masina fara nicio problema majora pana pe la 300-350k km ( momentan are aproape de 190k km ). Cat despre anvelope, o sa incerc sa le masor sa vad diferente, daca pot. Oricum cele de pe masina, Bridgestone Alenza parca, mi se par niste ... scuzati expresia ... gunoaie 🙂 dar, optiunile sunt limitate. Ma mai gandesc la variante daca sa renunt sau nu la RFT/* BMW, si sa iau anvelope normale sau nu ( gen Michelin/GoodYear ) sau sa raman la unica varianta "teoretic" mai buna decat Bridgestone, adica Pirelli PZero PZ4 RFT *. Inca mai mai gandesc si daca sa renunt la jante pe 21 si sa trec la jante pe 20, vara/iarna. Mai am timp toata vara sa rumeg subiectul.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, sskkaa said:

Inca mai mai gandesc si daca sa renunt la jante pe 21 si sa trec la jante pe 20, vara/iarna. Mai am timp toata vara sa rumeg subiectul.

Eu iti spun sincer ca n-as putea sa renunt la jantele astea daca ar fi a mea masina :)).. arata prea bine; e incaltata frumos rau.

Edited by Edwin
Link to comment
Share on other sites

@Edwin te inteleg, si eu sunt constient ca arata foarte bine, dar as dori totusi un pic de utilitate, sa nu stau stresat cu balon de 35 pe spate cel putin... iar ideea e ca in dimensiunea de 21 sunt foarte limitat la anvelope de vara, daca vreau RFT si *, si n-am nicio optiune pentru anvelope de iarna pe RFT si *, doar daca iau fara astea 2. Am tot avut 2 seturi de jante pe alte masini, si am ajuns la concluzia ca nu prea merita efortul financiar ( niste jante originale fiind destul de scumpe 🙂 ) dar nu exclud nici varianta asta.

Am primit pana la urma si o oferta CORECTA de CASCO, de la Omniasig, pentru valoare cu TVA a achizitiei masinii, fransize zero, un pic sub 1600eur.

@VladE46 Multumesc, ne mai auzit pe subiect daca va fi cazul.

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost sa alimentez, deobicei bag de la OMV - MAXXMOTION Diesel sau ROMPETROL - EFIXS Diesel, la Rompetrol fiind, deschid capacul de la motorina si acolo apare indicativul B7, care verificand la pompa face referire la motorina normala Efix Diesel, cea buna EfixS, fiind B0. Acel sticker de pe capacul de motorina trebuie interpretat ca un "minim calitativ" sau?

Am fost si la BMW Oradea pentru o programare de verificare/constatare de la A la Z a masinii, cu toate update-urile de soft motor, cutie, navigatie, etc. Avand cheie cu display, aceasta nu functiona, eu crezand ca o fi dusa bateria, dar am aflat cu stupoare ca ea ( cheia ) se incarca precum un telefon. Deh, mai avem multe de invatat 🙂 Aveti idee cam cat tine bateria in cheia cu display de la o incarcare full? Cam la cat timp ar trebui incarcata, ca nu ma pricep...

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sskkaa said:

Azi am fost sa alimentez, deobicei bag de la OMV - MAXXMOTION Diesel sau ROMPETROL - EFIXS Diesel, la Rompetrol fiind, deschid capacul de la motorina si acolo apare indicativul B7, care verificand la pompa face referire la motorina normala Efix Diesel, cea buna EfixS, fiind B0. Acel sticker de pe capacul de motorina trebuie interpretat ca un "minim calitativ" sau?

Se refera la faptul ca trebuie sa pui motorina care contine maxim B7 (adica max. 7% biodiesel care este efectiv un clei). Eu iti spun sincer sa pui doar motorina cu B0. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, sskkaa said:

Aveti idee cam cat tine bateria in cheia cu display de la o incarcare full? Cam la cat timp ar trebui incarcata, ca nu ma pricep...

La mine tine aproximativ o săptămână, depinde cat te joci cu ea.

Frumos exemplar, sa îl stăpânești cu deosebita placere!

Link to comment
Share on other sites

@Edwin ms, asa ma gandeam si eu, oricum doar motorina premium am pus si pana acum.

@TKD29 ms, am descoperit pana la urma cum e cu incarcarea, am vazut si ca functioneaza cheia. Mai am de studiat cum e cu pornirea webasto din cheie...

@ lin, ms de info!

Am achizitionat si o interfata vgate vlinker+ prin BT, si am descarcat bimmerlink/bimmercode.

Pana acum pentru VW, am folosit ObdEleven, care sincer era foarte intuitiv si usor de folosit, cel putin pentru scanari erori, etc. Dintr-o prima impresie, parca bimmerlink e mai ciudat, si nu foarte intuitiv. Eu l-am luat sincer pentru a putea urmari DPF/regenerari mai mult.

Exista, fara a urmari cu vreo diagnoza, vreo modalitate de a-ti da seama cand regenereaza masina? La Opel de ex se pornea automat incalzirea in oglinzi/luneta, si in frana de motor consumul nu era 0, la VW de ex, turatia ramanea constanta la 1000rpm cand regenera, exista ceva indicii similare si la BMW? Totodata, aplicatia VAGDPF, era la fel, foarte usor de utilizat/inteles ca parametrii de incarcare DPF, si pentru a urmari regenerarile.

Alta intrebare! Vorba unui cunoscut... 🙂 exista vreo codare sa poti lasa motorul pornit, sa inchizi masina, si sa pleci 2-3min de langa ea? Cel putin la VW aveam posibilitatea asta...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, numai ca nu intra in regenerare cand vrei tu,am mers o zi pe autostrada si cand am intrat in oras,a inceput regenerarea…

la bmw nu e problema daca opresti motorul in timpul regenerarii,continua la urmatoarea pornire.

dieselul e pentru distante mari,in oras il omori.

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, sskkaa said:

Pana acum pentru VW, am folosit ObdEleven, care sincer era foarte intuitiv si usor de folosit, cel putin pentru scanari erori, etc. Dintr-o prima impresie, parca bimmerlink e mai ciudat, si nu foarte intuitiv. Eu l-am luat sincer pentru a putea urmari DPF/regenerari mai mult.

OBDEleven a scos aplicație și pt BMW de câteva luni bune, însă funcționează doar cu device -ul nou denumit Next Gen. Și da, e mult mai fain decât Bimmercode. Eu am folosit pe Skoda inclusiv pt diagnoza.

Eu în 3000 km de când am mașină nu am prins regenerarea pasiva (de oraș), doar câteva active pe extern. Urmăresc în continuare sa vad dacă urla ventilatoarele ca la VAG la regenerarea de oraș 😊

Link to comment
Share on other sites

@Viper05 @TKD29 @wolf20 dupa mai bine de 250k km cu masini cu dpf, cunosc modalitate de a regenera filtru, ce e defacut, si cum trebuie dusa la capat o regenerare. La Passat cel putin cu aplicatia VAGDPF era foarte usor de urmarit "cum stai" cu incarcarea, si de ex daca era la peste 85-87% si dadeai o tura de centura, stiai ca porneste si o poti finaliza cu succes, in conditii cat mai bune, nu prin oras, din semafor in semafor. Aveai toti parametrii la indemana, de la incarcare, presiuni, cantitatea de cenusa, incarcarea filtrului, temperaturi, etc... dupa ce invatai "mersul" era usor sa nu ratezi regenerari si sa le finalizezi cu succes.

Am inteles ca motoarele mari sunt mai permisive su dpf/regenerari, dar tot e bine sa stii cand urmeaza sa-si faca regenerare, sau cam in cat timp/km aprox, sa-ti poti organiza traseul pentru finalizarea in conditii cat mai bune a regenerarii. Sunt curios daca reuses sa vad aceste detalii cu bimmerlink, acolo avand o rubrica dedicata pentru DPF.

@@lin acum am vazut ca OBDEleven are si diagnoza pentru BMW, cred ca o sa iau o unitate Next Gen, pentru ca la partea de scanari/erori era foarte simplu si intuitiv de folosit. Doar ca nu stiu cat de avansati sunt cu partea de diagnozi si pe BMW...

Azi am fost la BMW pentru o verificarea cap coada, si update de soft la ce tot ce s-a putut pe ultimele versiuni disponibile. Imbucurator e faptul ca nu s-au gasit probleme/erori, totul fiind in parametri, inclusiv discuri, placute.

Masina nu apare cu rechemari in sistem, desi stiam ca pentru motorul asta au fost ceva

VIN-based goodwill
Status Open
Campaign number 1SACC023714
Description P22 Charging pressure sensor
Local campaign number:-

Special information
Status Open
Campaign number 1INFO511056
Description Customer Information EGR-Cooler
Local campaign number:-

Saptamana viitoare urmeaza revizia, daca finalizez si cu CASCO, we are good to go, daca se mentine vremea buna, daca nu, oricum mai circul cu Passatul inca cateva saptamani pana trece "sezonul" rece...

Dupa ce totul e pregatit, urmeaza cireasa de pe tort... 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ai treaba cu regenerarea, asa ziceam cand am avut X1 cu N47 vai cum o face sa merg sa fac sa dreg, si m-am trezit ca mi-a trantit o mega regenerare in oras la un drum de 20 minute cativa km de nu mi-a venit sa cred, de mers turat nu prea mersesem mai mult bara la bara nu m-as fi asteptat a bagat saraca regenerare acolo si a terminat-o fix inainte sa parchez , am parcat si am crezut ca arde ceva :)) .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.