Jump to content

Problema EGR n47 e90


Ignat Andrei

Recommended Posts

Salut, vin si eu cu o problema la al meu bmw e90, n47 184 hp. Intampin o problema la EGR, primele 5 erori.

Cum sa incep? am si eu o problema la egr si vreau sa ma sfatuiti si sa ma ajutati putin. Acum cum i-am sters erorile daca merg cam 50-60 km apare check engine cu prima eroare si anume "Air system, air to EGR mass flow, plausibility", iar dupa de la eroarea asta imi apar si urmatoarele 4 erori. Ce e ciudat e ca dupa un timp dispare singur check engine-ul si iara reapare dupa 50-60 de km, sa schimb EGR cu tot cu racitorul de gaze si tot ce tine de EGR ? Am fost la un service la o constatare si mi s-a zis ca piesa nr 2 din schematica este defecta, mai exact este blocata, masina nu are probleme, nu se reduce din putere sau ceva

A doua intrebare este daca pot face cumva sa nu mai imi apara erorile de la luminile de la interior, sunt puse leduri, asa am luat-o cu led-uri in loc de becuri normale, nu pot face ceva sa ramana pe led si sa nu mai primesc erorile ?

A treia intrebare daca aveti idee ce senzor e ultima eroare ? ca am bixenoane adaptive si mi s-a dus senzorul si nu se mai regleaza dupa greutate, decat cand ii dau cheie si atat.

 

 

 

diag_8t99.jpg.1d2d6ba65164397b98cbc36487309a19.jpgdiag_8t99.jpg.1d2d6ba65164397b98cbc36487309a19.jpg

332729144_1427585807982002_5574914413036090968_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ignat Andrei said:

Salut, vin si eu cu o problema la al meu bmw e90, n47 184 hp. Intampin o problema la EGR, primele 5 erori.

Cum sa incep? am si eu o problema la egr si vreau sa ma sfatuiti si sa ma ajutati putin. Acum cum i-am sters erorile daca merg cam 50-60 km apare check engine cu prima eroare si anume "Air system, air to EGR mass flow, plausibility", iar dupa de la eroarea asta imi apar si urmatoarele 4 erori. Ce e ciudat e ca dupa un timp dispare singur check engine-ul si iara reapare dupa 50-60 de km, sa schimb EGR cu tot cu racitorul de gaze si tot ce tine de EGR ? Am fost la un service la o constatare si mi s-a zis ca piesa nr 2 din schematica este defecta, mai exact este blocata, masina nu are probleme, nu se reduce din putere sau ceva

A doua intrebare este daca pot face cumva sa nu mai imi apara erorile de la luminile de la interior, sunt puse leduri, asa am luat-o cu led-uri in loc de becuri normale, nu pot face ceva sa ramana pe led si sa nu mai primesc erorile ?

A treia intrebare daca aveti idee ce senzor e ultima eroare ? ca am bixenoane adaptive si mi s-a dus senzorul si nu se mai regleaza dupa greutate, decat cand ii dau cheie si atat.

 

 

 

diag_8t99.jpg.1d2d6ba65164397b98cbc36487309a19.jpgdiag_8t99.jpg.1d2d6ba65164397b98cbc36487309a19.jpg

332729144_1427585807982002_5574914413036090968_n.jpg

Salut, au testat capsula vacuumatica cu pompa de vacuum si nu tine presiunea, sau de unde stiu ca este defecta?

Asa cum spune pe diagnoza este defect senzorul de nivel de pe partea spate, deaceea nu se mai face reglajul automat al farurilor in functie de incarcarea masinii.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DunuclahbqQU&ved=2ahUKEwjQjYO88Mz9AhX9i_0HHQyCDRMQtwJ6BAgOEAI&usg=AOvVaw2zD4I4cjYiTJZpgaDjCMlE

 

Cu NCS se poate coda, cred, sa nu mai dea erori pe leduri.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ignat Andrei said:

Nu, pur si simplu mi-au pus diagnoza, au miscat cu degetul si mi-a zis ca trebuie schimbata caspula aia cu tija 😐

Mda, daca ai o seringa mai mare si un furtunas trage aerul din ea si vezi daca tine vacuum, apoi poti sa fii sigur ca e defecta.

Link to comment
Share on other sites

Capsula pneumatica de pe racitor e comandata de electrovalva de la reperul 14. E stiut ca acestea se duc… nu costa mult, eu le-am schimbat la toate masinile pe care le-am avut. Daca e sparta capsula de la reperul 2, se poate comanda doar aceea. Verifica si sa nu ai recall pt racitorul de gaze.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Nu am recall, am recall doar pentru instalația de la aeroterma și un recall pentru update software euro 5, dar asta cică se face doar in Germania, la noi nu..

E foarte ciudata treaba ca mi se stinge singur check engine ul și nici acum când am băgat testerul nu mai erau erorile active. Faza e ca înainte se auzea in partea stânga, părea ca din admisie se auzea un zgomot urat când mergeam cu ea și o turam, își schimba sunetul. La egr cum e electric l am desfăcut și i am dat cu wd-40 sa deblochez tija aia ce e acționată electric, ca dacă o dădeam pana in capăt nu sarea la loc

Edited by Ignat Andrei
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ma bag si eu in acest topic, intrucat tot despre acelasi model de EGR este vorba.

De vreun an ma confrunt cu eroarea 40E9 - Exhaust gas return controller, position control , vizibila doar pe tester, fara ‘check engine’ aprins. Fizic se mai manifesta si cu usoare ezitari la accelerare si turatie  constanta, dat in nas usor la rece, la prima cheie. Am tot asteptat ca simptomele sa fie mai evidente ptr mecanic pana cand de curand am observat o “zguduiala” nefireasca  a motorului la oprire, dupa drumuri lungi.

Am suspectat initial clapeta electronica de la intrare de la admisie. Dupa niste verificari, am observat ca e in regula, inchide ok si nu are depuneri sau blocaje in angrenaj. Cu ocazia asta am desfacut si EGR ptr o curatare, observand ca tija se blocheaza in capat la culisare. Am curatat pana si-a dat drumul si culisa perfect, sters eroare, resetat adaptari.

De sarbatori am facut vreo 1500 km timp in care am observat ca e alta masina: acceleratie mai prompta, urca repede in ture, nu mai da in nas la rece si nu mai exista acele ezitari la turatie constanta dar in schimb acea “zguduiala” a ramas si m-am procopsit si cu alte doua erori in plus fata de 40E9, la fel, vizibile doar pe tester:

4C9F - Exhaust gas return valve, plausability

4C9E - Exhaust gas return valve, plausability

E evident ca valva EGR trebuie inlocuita, insa suspectez si electrovalva de vacuum, pe al carei circuit sunt legate si tampoanele motorului si de la aceasta sa se manifeste acea ‘zguduiala’ la oprirea motorului.

Voi ce ziceti?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MihaiGSM said:

evident ca valva EGR trebuie inlocuita, insa suspectez si electrovalva de vacuum, pe al carei circuit sunt legate si tampoanele motorului si de la aceasta sa se manifeste acea ‘zguduiala’ la oprirea motorului.

Ai o poza la EGRul la modelul ala ce e pus pe masina? E comandat electric sau pneumatic.

Scopul pentru care intreb este ca ar fi si varianta curatarii. Poate se duc erorile pentru ca clapeta agata.. sau nu poate fi controlata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Totuși electrovalva aia este electrică, nu ar trebui să de a o eroare.. poate are și aia o problemă, însă egr eu zic ca are clar o problema chiar dacă apar aleatoriu erorile.. dacă nu vrei să investești în unul nou degeaba, ia unul SH și vezi dacă mai face, dacă face în continuare la fel, schimbi și electrovalva tot cu una SH ( astea nu prea am auzit sa se defecteze).

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa feedback-urile culese de pe forum, musai pe OEM si nou prefer EGR-ul.

Electrovalva in schimb vad ca numai pe after market gasesc si chiar nu stiu ce producator sa aleg aici.

L.E.

Gasit pe original si electrovalva, aprox 200 lei. Nu e mult, dar totusi cum as putea sa o testez, ca sa nu o cumpar degeaba?

Edited by MihaiGSM
Link to comment
Share on other sites

EGR electric se schimba. Curatarea e pierdere de timp. Original sau acelasi producator ca si original. Dupa schimb se sterg adaptarile. La anumite modele schimbul se face cu ISTA altfel valva noua se va strica din start.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Cu o oarecare emotie am montat EGR-ul din pozele de mai sus plus resetat adaptari.

Rezultatul s-a vazut inca de la prima cheie iar dupa aprox 500 km parcursi pot spune ca  motorul toarce ca un benzinar (vorba vine), raspunsul la acceleratie s-a imbunatatit si au disparut toate problemele mentionate anterior. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.