Jump to content

Problema discuri G30 530e


Cristi0809

Recommended Posts

Salutare tuturor! Ma confrunt cu o problema ce-mi sta pe cap. Am schimbat de curand discurile si placutele fata (originale), mai exact de 500km. Pe cele vechi le-am schimbat pentru ca erau deformate si la franare aveai impresia ca se rupe masina in 2. Pe cele noi le-am menajat in primii 500km. Azi dimineata am fost nevoit sa franez mai brusc de pe la 120km/h si ce credeti, tot simt o trepidatie. Nu la fel de accentuata ca la discurile vechi dar totusi ma deranjeaza. E posibil sa nu se fii pasuit placuta pe disc, tinand cont ca in astia 500km am evitat sa folosesc frana pe cat posibil, am lasat masina sa franeze singura. Este un G30 530e si modelele astea franeaza singure pentru recuperarea energiei. La articulatii nu am probleme si nici la jante, tocmai ce am schimbat anvelopele la Autosoft. Va rog o parere ceva ca ma dispera, totusi m-au costat 4000 lei cu tot cu manopera. Multumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

@Cristi0809, de cativa ani apar semnificativ mai frecvent decat in trecut probleme de vibratii la franare dupa inlocuirea discurilor si placutelor de frana. Am constatat ca fiecare caz este in anumita masura diferit, de aceea o diagnosticare prin intermediul forumului este improbabil sa fie corecta.

In principiu, daca noile discuri si placute sunt originale BMW si au un rulaj de 500 Km, atunci nu ar trebui ca ele sa fie cauza.

In ceea ce priveste rodajul lor, cu exceptia situatiei in care cei 500 Km au fost parcursi doar pe autostrada, sunt sceptic ca ai reusit sa conduci fara ca franele sa actioneze macar din cand in cand. De regula, la o masina obisnuita franele sunt rodate dupa cel mult 300 Km. Deci 500 Km ar trebui sa fie suficienti chiar si pentru un hibrid. Totusi, poti incerca procedura de rodaj a franelor noi. Si aici sunt abordari destul de diferite, spre exemplu:

https://help.summitracing.com/app/answers/detail/a_id/5300/~/how-do-i-break-in-new-pads-and-rotors%3F

sau 

https://www.ferodo.com/blog/give-brakes-a-break.html

Ideea principala este ca, pe perioada rodajului, sa eviti ca placutele sa apese pe discuri cand acestea sunt fierbinti iar masina nu se deplaseaza.

De asemenea, cauza ar putea fi in alta parte. Spre exemplu, un etrier care nu functioneaza corespunzator (inclusiv la rotile din spate). Sau un element de suspensie, sau chiar un rulment de roata care, desi nu pare a fi uzat, in fapt a iesit din parametrii de functionare.

Daca schimbarea discurilor si placutelor a fost efectuata la un service BMW, ar fi bine sa revii la acel service si sa ai o discutie in acest sens.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@FiveThreeFivenu cred ca este de la etrieri problema. La discurile vechi nu am avut problema pana sa se deformeze. Mai exact le-am deformat eu ca un cretin ca am spalat masina cand erau franele incinse. Le-am schimbat la un service BMW, nu reprezentanta. Sau poate am eu ghinionul sa fie ceva defecte de fanricatie? Sau poate ca am mers cu celelalte vreo 1-2 luni sa fii stricat altceva pe la directie. Tin sa precizez ca facea urat de tot, deja batea cand calcam frana aveai impresia ca masina se dezintegreaza. Ce observ acum este ca face doar la franare mai puternica si cand scade sub 80km/h incepe sa dispara si trepidatia.

@zeronoonu stiam ca au sens de rotatie placutele, asta e noua pentru mine. Este un service BMW undeva langa Bucuresti (Bragadiru), acolo fac toate interventiile la masina. Imi trece si in iDrive tot ce face la ea, adica chiar e ok service-ul si am avut numai experiente bune cu ei. Si la ce adeziv de referi? Se da cu adeziv pe ele? Din ce am stat eu pe langa mecanic, am vazut doar ca a curatat bine butucul si a dat cu un spray argintiu pe el. Dar pe placute nu a dat cu nimic. Desi de aici si pana la a trepida la franare zic eu ca e drum lung.

Link to comment
Share on other sites

eu aveam o usoara vibratie la franare in viteze de autostrada din cauza rulmentilor care pe ceas comparator apareau a fi usor ovalizati.

recomand ca intotdeauna cand se schimba discurile sa se masoare pe ceas comparator si rulmentii. in mare parte rulmentii se pot ovaliza si din cauza vulcanizarilor care nu strang roata cu cheie dinamometrica, ci cu ciocanul de impact.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Cristi0809 said:

@branevlpe spate nu prea se ovalizeaza de obicei pentru ca nu se incing asa tare. Mie imi trepideaza volanul la franare, deci nu are cum sa fie pe puntea spate problema. 

Mai documenteaza-te , daca nu vrei sa le schimbi pe spate , schimba jumatate de masina si incerci dupa. Eu iti zic din experienta dar daca tu sti mai bine.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

@branevlnu am zis ca stiu eu mai bine. Dar daca atunci cand pun frana simt trepidatia in volan, cum sa fie problema la puntea spate? Nu e logic ca problema e undeva la puntea fata? Daca simteam ca trepideaza masina fara sa tremure volanul, atunci era posibil sa fie ce spui tu. Dar eu cred ca atata timp cat tremura volanul, problema e in fata...

Apropo daca spui ca ai experimentat asa ceva, care erau simptomele?

Edited by Cristi0809
Link to comment
Share on other sites

Am avut discuri fata/spate ovalizate la E60. 
Cand puneam frâna eu, tremura volanul de făcea zgomot ceasul de la mana. 
 

Pe autostrada când “franam” din pilotul automat, frânează doar spatele, nu mai vibra atât de tare, însă tot vibra puțin volanul si caroseria. 

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum au zis si colegii WIN60 si branevl, verifica si spatele. Mergi la un test de frane pe un stand ITP, costa putin, o sa te lamuresti atunci daca si pe spate sunt ovalizate. Eu cand am avut aceasta problema, cu discuri noi ATE, am constatat ca si pe spate se ovalizasera.

 

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

On 5/13/2023 at 4:31 PM, Cristi0809 said:

[...] Sau poate ca am mers cu celelalte vreo 1-2 luni sa fii stricat altceva pe la directie. Tin sa precizez ca facea urat de tot, deja batea cand calcam frana aveai impresia ca masina se dezintegreaza. Ce observ acum este ca face doar la franare mai puternica si cand scade sub 80km/h incepe sa dispara si trepidatia.

La un caz similar, cu simptome cvasi-identice, solutia a fost inlocuirea rulmentilor rotilor fata. De-a lungul anilor, m-am intalnit, la diverse modele BMW, cu trei rezolvari diferite pentru problema vibratiilor la franare: 1. schimbarea discurilor (si implicit a placutelor); 2. inlocuirea unor elemente de suspensie (bratele superioare si inferioare de la puntea fata); 3. inlocuirea rulmentilor de la puntea fata.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Si cu discurile spate ovalizate tremura volanul, am patit, au mai patit si alti prieteni si la bmw si la audi, ba mai multi au schimbat 2-3 seturi de discuri pe fata ca sa constate ca tremura de la cele de pe spate.

Acum la tine nu stie nimeni asa citind pe forum daca asta este, eu zic ce as incerca prima data.

Link to comment
Share on other sites

Sa pui decat discuri originale, sper ca pe fata ai pus tot originale, aftermarket pe seria 5 nu tin se ovalizaeaza rpd.

Si sa curate butucul bine de rugina. Repet sper ca pe fata au facut la fel.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

@branevlda pe fata originale am pus. Am fost azi la service si au ridicat-o pe elevator si i-au dat talpa. Si cand frana simteam cum vibreaza, deci de la discurile spate era problema, a mea nefiind x drive se invarteau doar rotile spate si era usor sa-ti dai seama. O sa schimb si pe spate si revin cu update.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu update. Am schimbat si pe spate si masina tot trepideaza, deci se pare ca le-am schimbat degeaba. Deja sunt plin de nervi. Colac peste pupaza ieri intr-un sens giratoriu unde intorceam, cand am virat stanga maxim am auzit o bataie la roata dreapta fata sau cel putin de acolo parea ca vine sunetul. Va rog ceva idei cum sa scap de trepidatia asta care imi da batai de cap? Poate are legatura cu bataia pe care am auzit-o? Ce nu am specificat este ca am si suportul se sub motor uzat. Cel din stanga, dar nu cred sa fie de acolo trepidatia, totusi trepideaza la franare. Nici nu vreau sa schimb toata masina pana ii dau de cap. Multumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

Pai si atunci ce ziceau aia la service ca vibreaza cand ai ridicat o? Sa nu le fi pus bine pe fata si sa se fi ovalizat iar... Dracu stie, oricum ciudat si urata situatie. Vezi sa nu ai bucsile mari de la bratele superioare duse elea rotunde. Rulmentii cum zic colegii.... Dar vibreaza la.orice franare usoara sau doar cand le incingi? Ca la.f10 si cu discurile noi tot vibra cand se incingeau. Ai sistem de franare M sport sau standard?

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

On 5/21/2023 at 7:08 PM, branevl said:

Pai si atunci ce ziceau aia la service ca vibreaza cand ai ridicat o? Sa nu le fi pus bine pe fata si sa se fi ovalizat iar... Dracu stie, oricum ciudat si urata situatie. Vezi sa nu ai bucsile mari de la bratele superioare duse elea rotunde. Rulmentii cum zic colegii.... Dar vibreaza la.orice franare usoara sau doar cand le incingi? Ca la.f10 si cu discurile noi tot vibra cand se incingeau. Ai sistem de franare M sport sau standard?

Am frane normale pe ea. Franeaza la orice viteza in functie de cat de tare apesi pedala. Cel mai rau vibreaza pe la 50km/h, acolo deja bate la cat de puternica e vibratia. Cum sa nu pe puna bine? Sa zicem ca nu punea sensul de rotatie corect, dar tot nu se ovalizau mai ales ca am si menajat-o primii 4-500 km. Astazi sunt cu ea la BMW, dar astia se misca execrabil, pierzi toata ziua pentru o verificare. 
@daddy0307 nu am verificat rulmentii. Vedem ce zic astia la BMW

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Cristi0809 said:

nu am verificat rulmentii. Vedem ce zic astia la BMW

Daca in urma verificarii va rezulta ca rulmentii trebuie inlocuiti, atunci lucrurile sunt clare.

Atentie insa la modul in care se efectueaza verificarea. M-am intalnit cu un caz (vezi ceea ce am scris mai sus) in care rulmentii rotilor fata nici nu faceau zgomot si nici nu aveau joc sesizabil. Teoretic, pareau absolut OK. Tot ce mi s-a parut suspect era doar o foarte vaga "asperitate" atunci cand ii roteam in timp ce aplicam o forta de torsiune (se trage puternic de flansa dintr-un anumit punct si se impinge puternic in flansa in punctul diametral opus, iar in acelasi timp se roteste flansa). Luand in considerare si faptul ca aveau cca. 155k Km, am decis sa ii schimb. S-a dovedit ca ei cauzau vibratia la franare.

4 minutes ago, branevl said:

Dar a inceput sa vibreze cu discurile vechi fix dupa ce ai spalat masina cu ele incinse? 

Asa am inteles. Dar exista si aici un scenariu posibil: mai intai s-au deformat discurile si au inceput sa vibreze. Vibratia a afectat alte elemente (ex: rulmenti si/sau bucsi suspensie).  Apoi a schimbat discurile; cu noile discuri vibratia s-a mai redus, dar nu a disparut intrucat elementele afectate inca nu au fost inlocuite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.