Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Abia mi-am cumparat un BMW M5 V10. Am facut cam 5000 de km cu el si mi-a mancat 3 litri de ulei deja :( Aveti recomandari ce sa folosesc sa nu mai manance atata?

La m5 din ce stiu eu e normal sa manance atat. La M in general producatorul da cam 1l/1000 km consum, deci nu ai de ce sa te sperii

Link to comment
Share on other sites

Din pacate sau din fericire, nu stiu cum pot sa zic, BMW-ul M5 vine la revizie cu ulei 10w60. Este un motor de performanta care incinge foarte tare uleiul si necesita ulei cu vascozitate foarte mare.

 

Shell Helix Ultra Racing 10w60 pare sa fie alesul pentru tine.

Cu toate ca este vorba de un 10w are punct de congelare la valoarea de -42 grade in TDS. Cel mai probabil undeva la -42 sau -43 grade in realitate. In general valoarea din TDS este minimul dat de producator si isi lasa mereu o rezerva. Dar acel punct de congelare nu il va face a fie pompat in motor la fel de bine ca pe un ulei 5w40, sunt cateva valori in TDS care spun acest lucru.

Un alt factor esential este baza GTL, o baza din GAZ.

 

Sunt mai multe tipuri din baze in comert.

- baza petroliera, cea mai folosita este cea hidrocracata- petrol incalzit si supus unei presiuni mari, transformat in gaz, taiere la nivel de gaz a ceea ce nu trebuie ( grupari aromatice de exemplu dar si alte grupari chimice ) dupa care racit, transformat in lichid, hidrogenat pentru protectie + alte metode de protectie a bazei. Nu este cea mai buna baza pentru ca in continuare prezinta grupari chimice inutile si catene chimice ramificate care determina o scadere a proprietatilor alcanului respectiv.

Mai pe romaneste, e ceva mediocru.

 

- baza sintetice de grupa 4 PAO - baza pura si performanta din toate punctele de vere

- baze sintetice de grupa 5 Esteri - baza pura care de cele mai multe ori se foloseste in combinatie cu baza de grupa 4. Un combo care ofera un maxim de protectie in combinatie cu aditivi solizi si zddp in cantitati mari.

 

Baza GTL din shell este o trecere intre Grupa 4 si grupa 3. Ofera puritate foarte buna, costuri de productie mici si este o baza light.

Pentru un BMW M5 acel shell ar fi alegerea perfecta.

 

O alta varianta buna, poate mai scumpa este uleiul OEM BMW care este tot shell.

 

 

Legat de mancatul uleiului.... nimeni nu poate sa iti spuna daca cu un ulei sau altul iti va manca mai mult ulei. Sincer sa fiu nu stiu cat spune BMW ca are voie sa manance acel motor la 1000 km. Daca masina are KM reali, este intretinuta corespunzator, iar consumul de ulei este in parametrii, singurul lucru pe care il poti face este sa te adaptezi la situatie si sa ii oferi ulei bun la interval de schimb OK.

 

In schimb din ce am citit

 

" BMW's position on engine oil consumption:

 

11.0 Oil Consumption

 

All engines normally consume a certain amount of oil. This is necessary in order to properly lubricate the cylinder walls, pistons, piston rings etc. In addition, engines with less than 6,000 miles will generally consume additional oil because the components are not fully seated. Therefore, oil consumption complaints received prior to 6,000 miles cannot be considered.

Once a new or rebuilt engine has accumulated 6,000 miles this procedure should be used if there is a drastic change in the oil consumption rate (i.e. the oil consumption rate triples) under similar driving conditions or if the oil consumption rate exceeds 1 qt. per 750 miles at any time. Refer to S.I. Bulletin B 11 05 84 (888).

 

All Motorsport Engines:

Due to their increased output and maximum engine speeds, these engines are allowed a maximum consumption of 2.5 quarts per 1,000 miles. "

 

Uleiul Shell Helix Ultra Racing 10w60 nu are aprobare BMW pentru 10w60. Cel mai probabil este o chestiune comerciala pentru ca o aprobare este foarte costisitoare. Varianta anterioara a uleiului avea clar precizat ca indeplineste cerintele uleiului. Varianta noua are exclusivitate pentru ferrari.

 

Din punctul meu de vedere, acel Shell este peste Castrolul 10w60 dpdv al bazei, aditivarii. Respecta aceeasi norma A3b3 A3b4 in schimb propritatile fizice sunt mai bune. Uleiul mai are nevoie doar de scrius acela aprobat pentru bmw M pentru ca in rest, are tot ce ii trebuie.

 

Iar ceea ce confirma spusele mele

BMW recommends using this specific Shell 10W60 oil in the newer M cars, including 2001-2006 E46 M3 (S54 engine), 2005+ E60 M5 (S85 engine), E9X M3 (S65 engine) and some 2000-2003 E39 M5 and Z8 cars (for S62 engine, check your engine bay prior to ordering). This oil is also suitable for the ZF transmission in the C4 Corvette ZR-1 (takes 3 liters). Priced per liter.

 

In January 2015 BMW changed official oil suppliers from Castrol to Shell. The new oils are designed to meet requirements of both the newer engines as well as older BMW's. This oil replaces BMW Part #: 07510009420 / 07-51-0-009-420 BMW Castrol TWS Oil. While this oil is officially labeled "M TwinPower Turbo" oil it is designed for use on the naturally aspirated S54, S65, S65, and S85 engines.

 

This item fits the following BMWs:

2001-2006 E46 BMW M3 coupe

2008-2011 E90 BMW M3 sedan

2008-2011 E92 BMW M3 coupe

2008-2011 E93 BMW M3 convertible

2000-2003 E39 BMW M5 sedan

2006-2010 E60 BMW M5 sedan

2006-2010 E63 BMW M6 coupe & convertible

2000-2003 E52 BMW Z8 Roadster

Edited by Kspic
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca am punctat suficient un aspect in postul de mai sus iar daca timpul a trecut am vazut ca nu mai poate fi editat.

 

Uleiul 10w60 comparativ cu un 5w40 este pompat mai greu la prima pornire dar si la cald datorita vascozitatii ridicate. La un mers pe oras este .... dificil un motor de M5 cu ulei 10w60 pentru ca ... acea masina este mai mult de alergat.

Te gandesti si zici, ma ar merge un 5w40 ca sa fie mai ok la porniri si la mers pe oras dar la drum intins si la mers sportiv motorul o sa cam faca apa uleiul 5w40 iar acolo o sa aiba de suferit.

 

In general nu este bine sa ne jucam in jos cu vascozitatile recomandate de producator. Cel mult in sus.

Singura exceptie este atunci cand se recomanda 5w40 iar noi punem 0w40 sau 5w30 cu 0w30

 

Consumul de ulei este caracteristic fiecarui motor dar si uzurii fiecarui motor. Sunt motoare care mananca gras :)) sau care nu papa ulei.

In cele mai multe cazuri un motor mananca uleiul in talpa atunci cand subtiaza uleiul mult iar acesta devine mai sensibil.

 

Eu la motorul meu de 1.4 turbo, cu uleiul castrol oem 5w30 dupa prima talpa grea am ramas fara 100 ml ulei la fel si cu vestitul amsoil euro. Am trecut pe uleiuri mai bune gen Mobil1 0w40 New Life sau Mobil1 ESP 5w30 si in prezent Valvoline Synpower Xtreme XL-III 5w30, iar cel mai mare consum de ulei a fost de cam 100 km in cam 4k km daca tin bine minte la 5w30. Si sa nu va ganditi ca am mers batraneste.

 

Partea asta tine de baza uleiului si de stabilitatea ei. Un ulei cu index de vascozitate mare si punct de fierbere ridicat are un semn de baza stabila. Daca baza este facuta din ulei hidrocracat de generatie nou ( cazul valvoline ) + PAO si posibil POE atunci avem un combo bun care ofera un rezultat bun.

Am dat un exemplu concret, exemplul meu.

Edited by Kspic
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca am punctat suficient un aspect in postul de mai sus iar daca timpul a trecut am vazut ca nu mai poate fi editat.

 

Uleiul 10w60 comparativ cu un 5w40 este pompat mai greu la prima pornire dar si la cald datorita vascozitatii ridicate. La un mers pe oras este .... dificil un motor de M5 cu ulei 10w60 pentru ca ... acea masina este mai mult de alergat.

Te gandesti si zici, ma ar merge un 5w40 ca sa fie mai ok la porniri si la mers pe oras dar la drum intins si la mers sportiv motorul o sa cam faca apa uleiul 5w40 iar acolo o sa aiba de suferit.

 

In general nu este bine sa ne jucam in jos cu vascozitatile recomandate de producator. Cel mult in sus.

Singura exceptie este atunci cand se recomanda 5w40 iar noi punem 0w40 sau 5w30 cu 0w30

 

Consumul de ulei este caracteristic fiecarui motor dar si uzurii fiecarui motor. Sunt motoare care mananca gras :)) sau care nu papa ulei.

In cele mai multe cazuri un motor mananca uleiul in talpa atunci cand subtiaza uleiul mult iar acesta devine mai sensibil.

 

Eu la motorul meu de 1.4 turbo, cu uleiul castrol oem 5w30 dupa prima talpa grea am ramas fara 100 ml ulei la fel si cu vestitul amsoil euro. Am trecut pe uleiuri mai bune gen Mobil1 0w40 New Life sau Mobil1 ESP 5w30 si in prezent Valvoline Synpower Xtreme XL-III 5w30, iar cel mai mare consum de ulei a fost de cam 100 km in cam 4k km daca tin bine minte la 5w30. Si sa nu va ganditi ca am mers batraneste.

 

Partea asta tine de baza uleiului si de stabilitatea ei. Un ulei cu index de vascozitate mare si punct de fierbere ridicat are un semn de baza stabila. Daca baza este facuta din ulei hidrocracat de generatie nou ( cazul valvoline ) + PAO si posibil POE atunci avem un combo bun care ofera un rezultat bun.

Am dat un exemplu concret, exemplul meu.

 

Pacat ca esti cat de cat cunoscator in materie de uleiuri dar nu stii diferenta dintre OE si OEM.

 

Iar cu 100 de km in cam 4k km cred ca ai vrut sa zici 100 ml.

Link to comment
Share on other sites

BMWkiller, am spus bine OEM pentru ca am folosit ulei castrol nu VW Special Plus. OE este uleiul VW sau Audi - Vapsoil, OEM e castrolul pentru ca asta vine si in cutia VW special plus ( OE )

In schimb o geseala de scrie am facut, am spus ulei Shell Helix Ultra Racine 10w60 sau OEM cand trebuia sa scriu OE ( OEM-ul era primul ) :)) - eram cu gandul dus departe de caldura deci cred ca se iarta :)

 

Legat de ml si km am incurcat putin km cu ml :)) Ti-ai dat seama ce am vrut sa zic.

Am spus, ceea ce conduc este din alta familie asta cu toate ca masina de suflet pe care mi-am dorit-o de ani buni este E46 320 ci asta ca o paranteza.

Edited by Kspic
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci ca sa clarificam, poate este util si pentru alti colegi

OE = ceea ce vine in ambalaj cu sigla BMW in cazul vostru. Piesa originala. EX: Uleiurile care vin cu ambalaj BMW

OEM = ceea ce este facut pentru BMW dar vine cu sigla producatorului. EX: Filtrul de ulei facut de producatorul X pentru BMW ( adica pentru cutia cu sigla BMW ) dar care vine in ambalajul producatorului X.

 

Din pacate Shell-ul se gaseste cam greu prin Ro mai ales varianta 10w60. Trebuie cautat bine prin magazine adica ... trebuie adus pe comanda.

 

La BMW treaba sta diferit fata de multi producatori de masini. Ei au ales pentru uleiul OE un producator bun care face uleiuri bune. Este un mare lucru mai ales intr-o lume de consum. Daca pretul este piperat pentru uleiul OE si se vrea aceeasi calitate, este OK si OEM-ul Shell.

 

O mica elita in gama + norma. Desigur la fiecare norma in elita intra si uleiul OE BMW.

 

10w40

- Motul 6100

 

5w40 C3 BMW LL04

- Valvoline Synpower Xtreme MST c3 5w40

- Fuchs titan gt1 5w40 XTL

- Motul 8100 xlcean 5w40

 

5w40 A3/B4 BMW LL01

- Ravenol VST 5w40 ( varianta noua fabricata din Septembrie-Octombrie 2015 ) - detalii pe ravenol.de vs ravenol.ro - recomandat BMW LL01

- Shell Helix Ultra 5w40

- Valvoline Synpower 5w40 ( varianta noua )

- Motul 8100 xcess ( este codasul serieri dar este un ulei ok )

- Eneos Sustina 5w40 ( intra si la C3 si la A3/B4 ) - neaprobat dar mai ok pentru C3

 

0w40 C3 BMW LL04

- Mobil1 ESP 0w40

 

0w40 A3/B4 BMW LL01

- Shell Helix Ultra 0w40

- Mobil1 New Life 0w40

- Petronas syntium 7000 0w40

- Valvoline Synpower 0w40

 

5w30 C3 BMW LL04

- Mobil1 ESP 5w30

- Valvoline Sybpower Xtreme MST c3 5w30

- Shell Helix Ultra ECT 5w30

 

Sper sa va ajute. Lista nu este 100% completa poate mai sunt uleiuri bune pe care le-am omis.

Pentru fanii castrol, recomand castrolul nemtesc. Ambalaj in germana cod de bare german.

 

De asemenea, tin sa precizez ca uleiul de motor, nu are aditivarea de protectie 100% activa la rece. Aditivii din ulei sunt aditivi de temperatura adica isi intra in rol la maximul lor la temperatura de lucru a motorului. De ce ? Apa sau antigelul ajung la 90 grade mult mai repede decat uleiul.

La rece este recomandat un stil mai ponderat de a conduce tocmai pentru a incalzi uleiul deci pentru a activa aditivarile.

ZDDP-ul, moly si boron sunt aditivi de termperatura.

 

Sper ca este permis sa pun acest clip pentru a intelege mai bine care este rolul ZDDP-ului. Orice ulei are acest aditiv, doar ca difera cantitatea lui de la ulei la ulei. La C3 cantitatea este mai mica iar la A3/B4 este in cantitate mai mare.

Edited by Kspic
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

...Mi-e greu sa cred ca sunt indivizi pe forumul asta care nu au ALTCEVA BUN de facut decat sa voteze negativ pe un alt membru al forumului, FARA A DA REPLICA IN SENSUL NEGATIV IN CARE AU DISCREDITAT...

 

Multi lasi p-aci, ca sa nu folosesc alt cuvant mai potrivit lor!

 

De la mine ai vot pozitiv, kaspik.

Multumesc!

 

... Pateticilor, unii chiar vor sa contribuie forumului punandu-va INFORMATIA SUB NAS!

 

(Mie nu-mi pasa de votul vostru, poz. sau neg.)

 

Terminat.

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

5w40 A3/B4 BMW LL01

- Ravenol VST 5w40 ( varianta noua fabricata din Septembrie-Octombrie 2015 ) - detalii pe ravenol.de vs ravenol.ro - recomandat BMW LL01

- Shell Helix Ultra 5w40

- Valvoline Synpower 5w40 ( varianta noua )

- Motul 8100 xcess ( este codasul serieri dar este un ulei ok )

- Eneos Sustina 5w40 ( intra si la C3 si la A3/B4 ) - neaprobat dar mai ok pentru C3

 

 

Unde ai incadra aici Liqui Moly High Leichtlauf 5w40 a3/b4?

la un motor pe benzina (aspirat, vechi tehnologie 8v) am folosit 2 schimburi LM TopTec 5w40, dar apoi am vazut si inteles ca nu e ok ca are aprobarea C3 si m-am reorientat catre High Leichtlauf.

Cu toptecul imi consuma peste 1L intre schimburi, cu astalalt cam juma de L, ca fapt divers.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

...Mi-e greu sa cred ca sunt indivizi pe forumul asta care nu au ALTCEVA BUN de facut decat sa voteze negativ pe un alt membru al forumului, FARA A DA REPLICA IN SENSUL NEGATIV IN CARE AU DISCREDITAT...

 

Multi lasi p-aci, ca sa nu folosesc alt cuvant mai potrivit lor!

 

De la mine ai vot pozitiv, kaspik.

Multumesc!

 

... Pateticilor, unii chiar vor sa contribuie forumului punandu-va INFORMATIA SUB NAS!

 

(Mie nu-mi pasa de votul vostru, poz. sau neg.)

 

Terminat.

 

Multumim pentru iluminare, in afara de partea cu copy/paste de pe google o sa activez zilnic aditivii din ulei

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca va este util ceea ce am scris, ma bucur.

Nimeni nu da negativ pentru ca spun ceva gresit, este doar un personaj care are o frustrare legata de mine si pe orice forum merg, isi iroseste secundele din viata dand mesaje unora despre cine sunt eu si ce parere are el despre mine. Pacat ca toate acele persoane mi-au trimis acele mesaje si am ras cipios in grup :))

 

"Liqui Moly High Leichtlauf 5w40 a3/b4 " este un ulei bun. Daca esti multumit de el mergi mai departe cu el. Pentru motorul tau este mai mult decat ok.

TDS-ul spune numai de bine despre el, aprobarile sunt la nivelul corect.

 

Pentru un 5w40 este impresionant un V.I de 177 dar si un PP de -45 grade. Valorile pentru MRV si CCS nu sunt tocmai clare, au o marja de variatie.

Una peste alta ai ales foarte bine. Felicitari.

 

Un ulei nu trebuie sa fie doar pe hartie bun ci si in practica. Pe hartie este un ulei bun, daca si in practica acel ulei multumeste atunci alegerea este corecta. Nu exista cel mai bun ulei ci exista cel mai bun ulei pentru un motor si pentru cel care il conduce.

Edited by Kspic
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumim pentru iluminare, in afara de partea cu copy/paste de pe google o sa activez zilnic aditivii din ulei

 

Boaska, nu te supara, tu esti responsabilul cu luatul peste picior aici?

 

Toti stim ca tu stii multe, ca de aia ai peste 3000 de posturi, nu?

 

..Nu vrei sa impartasesti cu noi ce stii (fie el si copy/paste dupa cum crezi..) pe topic?

 

Intrebarea e alta:

Cat de UTIL te afli/faci pe aici!?

 

Criticand in felul in care o faci o sa faci muci forumul asta.

 

EU CRED ca, chiar nu trebuie sa ne purtam urat unii cu altii! Informatia si cunostintele sa primeze, nu?

 

...A POSTAT KASPIC IN LOCUL NEPOTRIVIT? NU!

Atunci de ce nu il lasi in pace!?

 

Pace si Iubire. :drinks:

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Boaska, nu te supara, tu esti responsabilul cu luatul peste picior aici?

 

Toti stim ca tu stii multe, ca de aia ai peste 3000 de posturi, nu?

 

..Nu vrei sa impartasesti cu noi ce stii (fie el si copy/paste dupa cum crezi..) pe topic?

 

Intrebarea e alta:

Cat de UTIL te afli/faci pe aici!?

 

Criticand in felul in care o faci o sa faci muci forumul asta.

 

EU CRED ca, chiar nu trebuie sa ne purtam urat unii cu altii! Informatia si cunostintele sa primeze, nu?

 

...A POSTAT KASPIC IN LOCUL NEPOTRIVIT? NU!

Atunci de ce nu il lasi in pace!?

 

Pace si Iubire. :drinks:

 

 

Sunt doar un user oarecare la fel ca si ceilalti, fiecare ajuta cum poate, tu daca postezi peste tot fara sa detii toate informatiile cum te faci util?

 

Fise tehnice putem sa gasim oricand pe net, cu toate informatiile de rigoare...

 

Am lucrat cu uleiuri, am vandut odinioara, si nu este asa usor sa convingi pe cineva sa cumpere un anumit tip de ulei sau chiar o simpla recomandare poate deveni periculoasa in anumite cazuri, daca se strica rabla o sa dea vina pe tine, ca din cauza ta s-a stricat....

 

Asa ca putina retinere mai ales din partea userilor noi, necunoscuti, posibil clone de useri banati etc ar fi de preferat

 

Ma refer de altfel la experienta, un user nou se umfla ca el vrea sa ne ilumineze, si da copy/paste de pe google, poluari gen ciupanezu

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit in M54 "Liqui Moly High Leichtlauf 5w40 a3/b4". Nu a fost deloc bun, motorul il consuma la greu. Momentan folosesc Motul 5w40 8100 X-cess, de care sunt foarte multumit.

 

El are motor de generatie mai veche. La el este ceea ce trebuie. De asta am si afirmat ca pentru fiecare motor exista un ulei aparte. Xcess-ul e o idee mai vascos de aici si diferenta de consum la ulei.

Cu toate ca in TDS la Xcess apare punct de congelare la -36 grade, in realitate este pe la -42 de grade.

 

Chiar si pentru colegul care baga LM este ok acel xcess, e posibil sa aiba si el o scadere a consumului de ulei. In schimb pe mine m-a dezamagit acel motul pentru faptul ca dupa 7-8k km motorul devenea galagios.

 

Nu am fost user pe aici deci .... na. De copy paste nup, nu dau. Sa te apuci sa discuti despre uleiuri .... nu reusesti peste noapte. E nevoie de timp, mult citit si ceva cunostinte pe parte de chimie si fizica asta ca fundament. Iar in facultate am mancat chimia in primul an.

Eu zic ca nu e locul si nici momentul sa ne certam. Daca e facem o conversatie pe privat si discutam acolo cele necesare.

Edited by Kspic
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Kspik poti te rog sa-ti dai cu parerea despre uleiul de mai jos (nu neaparat de aceasta vascozitate) pentru folosirea intr-o masina de zi cu zi?

 

http://www.ulei-motul.ro/uploads/motul-300v-power-5w40.jpg

Edited by cristimm
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce forum agresiv :pirate:

Mi-am comandat Millers 10W60 de la Racing Nick dar bineinteles ca nu au avut pe stoc (a 3-a oara cand comand de la ei si nu au ce comand) asa ca am luat Castrol 10W60. Am cautat si Motul 10W60 dar nu am gasit.

Din ce am citit Millers 10W60 e mult peste Castrol dar asta e. Poate data viitoare comand direct din Anglia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau de intaziere.

 

Motul 300v este un alt nivel in lubrifiere. Baza esterica ofera cu totul alte proprietati fata de un ulei normal. Uleiul are in el special ca sa zic asa .... aditivarea exagerat de mare.

Daca este vorba de o masina gen e36 sau e30 ar fi de evitat acel ulei deoarece cantiatea de 600-900 ppm Moly nu face casa buna cu aliajele de generatie veche. Aditivii solizi si motoarele vechi... uneori au facut uzuri premature. Masinile de generatie mai noua, 2000+ nu au treaba.

O varianta mai buna este Millers CFS NT 5w40. Sau cea foarte decent la pret dar foarte ok este Fuchs Titan Pro S 5w40.

Intre 300v si cfs nt eu as alege CFS NT.

 

 

Pentru E90 320d 163 cp norma fiind LL04 iti recomand Mobil1 ESP 5w30 sau Valvoline Synpower MST 5w40. Ultima varianta, cea 5w40 eu doar la emagazine.ro am gasit-o fiind un lot nou care inlocuieste seria Xtreme.

Daca te interseaza si 0w40 ca vascozitate, Mobil1 ESP 0w40.

- Vascozitatea uleiului o alegi in functie de ceea ce iti recomanda cartea masinii. Pentru diesel, pentru taicamiu, eu am ales acel MST 5w40 deoarece este un varf al uleiurilor C3 si mai ales pentru dieselare.

Unii prefera 5w30, altii 0w40 altii 5w30.

 

Legat de millers 10w60 ... intr-adevar este peste castrol. La noi uleiurile 10w60 se gasesc destul de greu si ar fi bine sa dai comanda de el din timp.

Millers CFS 10w60 NT este printre cele mai bune 10w60.

 

Seria CFS NT de la Millers este speciala sa zic asa. De ce spun asta ? Uleiul este foarte bine aditivat dar are ceva special in el. Exact nu se stie ceea ce este dar pe Millers Canada parca citisem ca au trecut la aditivare nano, IF-WS2 sau fullerene like WS2 care este cu totul alt film fata de ceea ce se gaseste in multe uleiuri.

Eu am testat aditivul pur IF-WS2 de la nanolube si am discutat cu Reshef Tenne - tipul care a inventat structura aceasta. Am mai discutat cu o serie de persoane din lumea uleiurilor care mi-au clarificat cateva aspecte legat de acel aditiv. Din pacate dozarea lui se face cel mai bine doar in productia uleiului. Dozele recomandate de nanolube fiind mari si.... cu impact asupra proprietatilor uleiului gen MRV, CCS, PP, FP, NOACK...

Edited by Kspic
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.