Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

@mgi avand in vedere clima si zona de temperatura, intr-adevar un 5W30 e ok atat pentru iernile recente calduroase cat si pentru verile de 30/35+ grade

@bimmer90f30 0W30 nu e chiar apa, si conform fisei, cel putin la Mobil 1 ESP, specificatiile arata bine, dar in timp, de la dilutia cu motorina, isi pierde mult din proprietati si spre 10k km deja nu mai e ok. Sunt teste de ulei facute de cei pe pe oilclub.de. Era si un link interesant cu un versus al uleiurilor 0W30 - https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/

@Masti dpmdv este gresit sa schimbi uleiul dupa indicatiile computerului de bord, daca tii las masina, si vrei sa te tina o vreme, si sa o intretii corespunzator. Daca e masina de firma care oricum e schimbata la 4 ani gen, nu are asa mare importanta. Teoretic uleiul se schimba la ore, nu la nr de km, si media ar fi undeva pe la 250 ore. Asta poate insemna si 5-7000km de trafic urbanm si 20-25k de autostrazi, dar nici asa nu ar fi indicat sa tii un ulei mai mult de 15k km pentru ca isi pierde mult din proprietati cu timpul, fie el si cel mai bun ulei long life. Schimbul de ulei mai des, e cea mai ieftina intretinere la o masina, chiar daca nu o faci in reprezentanta, sau iti cumperi tu uleiul, nici nu e foarte important sa-l pui neaparat pe cel mai scump, important e sa-l schimbi cat mai des, parerea mea 🙂 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, wolf20 said:

E clar ca nu ajung la 8k.Deci dupa CBS, cam 5-6k ar fi ok.

 

Eu n-am vazut vreun interval asa mic la masinile mele, nici la benzina, nici la diesel. La cat a fost initializat dupa schimb? Si mergi 100% doar drumuri foarte scurte, adica nu apuca masina sa se incalzeasca deloc?

Link to comment
Share on other sites

@sskkaa iti inteleg preocuparea fata de uleiuri. S-a discutat mult inainte pe acest topic. Te invit sa citesti si aici ce s-a spus deja; merita. Lista din linkul dat este corecta. axcele uleiuri sunt din categoria APPROVED a BMW.

In rest nu am nimic impotriva lucrurilor intelese in general. 😉

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, mgi said:

Eu n-am vazut vreun interval asa mic la masinile mele, nici la benzina, nici la diesel. La cat a fost initializat dupa schimb? Si mergi 100% doar drumuri foarte scurte, adica nu apuca masina sa se incalzeasca deloc?

La resetare,dupa revizie,era la 22k,am iesit din service direct la 14k a scazut.
Prin decembrie era la 10k, acum e pe la 4800

ulei 5/30 bmw,la bidon de 1l,exclusiv service filaret.

Am o medie de 30km pe zi,cu opriri si porniri dese,stat mult in ralanti…d astea🤪

Mai am un f10 si un ford,alea le calaresc numai afara,asta mica e cea mai oropsita in oras😀

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,

 

Se poate folosi LL04 si in cazul unui motor pe benzina, de exemplu N55B30?

In cartea masinii este mentionat LL04, dar deasupra sunt mentionate LL01 si LL01-FE, nu stiu daca reprezinta ordinea sau este doar o lista cu normele acceptate, probabil varianta a doua.  

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

@StefanTd Intotdeauna cand apare o discutie despre uleiuri, parerile sunt extrem de variate, iar uneori se ajunge la controverste.

Plecand de la caracteristicile motorului N55B30, anume: benzina, turbo, putere specifica relativ mare, injectie directa, opinia mea este urmatoarea:

  1. in primul rand, uleiul sa se incadreze in cerintele din manualul masinii;
  2. evita uleiurile conforme cu specificatiile "LL-xx FE". FE vine de la "fuel economy", iar de regula aceasta se obtine printr-o serie de compromisuri ce favorizeaza in primul rand economia de combustibil, nu calitatile de ungere;
  3. prefera un ulei conform API SP (asigura o protectie mai buna la low-speed pre-ignition). Intrucat aceasta este cea mai recenta specificatie API, rezulta ca uleiul trebuie sa fie relativ nou pe piata;
  4. cauta un ulei conform ACEA C3 (nu C2, C5 etc.). Aceste uleiuri au vascozitatea HTHS > 3,5;
  5. prefera un ulei cu vascozitate cat mai inalta la cald, in limitele de la pct. 1. Spre exemplu, daca manualul iti permite si 0W30 si 0W40, utilizeaza 0W40;
  6. verifica nivelul uleiului in motor cel tarziu la fiecare 2.000Km parcursi si completeaza dupa caz;
  7. schimba uleiul mai des decat iti indica computerul de bord. Recomandare grosiera: la cca. 10.000Km pentru un parcurs combinat sosea/oras, la cca. 12.000 Km pentru parcurs predominat sosea, la cca. 8.000Km pentru parcurs majoritar oras.
  • Thanks 1
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt deja la al doilea schimb de ulei, 5W30, ARAL HIGH TRONIC K, LL-04, intr-un BMW X3 G01 M40d si ma declar multumit. Primul ulei l-am tinut 8000km, asa s-a nimerit, dar vor urma reviziile tot la 10k km. Psihologic ma "amageste" faptul ca Aral inca mai produce uleiul in Germania, si nu este o marca foarte cautata incat sa se fie contrafacut.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, FiveThreeFive said:

@StefanTd Intotdeauna cand apare o discutie despre uleiuri, parerile sunt extrem de variate, iar uneori se ajunge la controverste.

Plecand de la caracteristicile motorului N55B30, anume: benzina, turbo, putere specifica relativ mare, injectie directa, opinia mea este urmatoarea:

  1. in primul rand, uleiul sa se incadreze in cerintele din manualul masinii;
  2. evita uleiurile conforme cu specificatiile "LL-xx FE". FE vine de la "fuel economy", iar de regula aceasta se obtine printr-o serie de compromisuri ce favorizeaza in primul rand economia de combustibil, nu calitatile de ungere;
  3. prefera un ulei conform API SP (asigura o protectie mai buna la low-speed pre-ignition). Intrucat aceasta este cea mai recenta specificatie API, rezulta ca uleiul trebuie sa fie relativ nou pe piata;
  4. cauta un ulei conform ACEA C3 (nu C2, C5 etc.). Aceste uleiuri au vascozitatea HTHS > 3,5;
  5. prefera un ulei cu vascozitate cat mai inalta la cald, in limitele de la pct. 1. Spre exemplu, daca manualul iti permite si 0W30 si 0W40, utilizeaza 0W40;
  6. verifica nivelul uleiului in motor cel tarziu la fiecare 2.000Km parcursi si completeaza dupa caz;
  7. schimba uleiul mai des decat iti indica computerul de bord. Recomandare grosiera: la cca. 10.000Km pentru un parcurs combinat sosea/oras, la cca. 12.000 Km pentru parcurs predominat sosea, la cca. 8.000Km pentru parcurs majoritar oras.

Salut, multumesc mult pentru informatii. 

 

Schimburile de ulei o sa le fac la 5000km, momentan nu am ajuns la acest interval.

Masina o am de la inceput de Martie, dar am facut 2 schimburi deja in interval de 1000km pentru a face un fel de flush sa zicem din ulei. 

Am folosit LM TopTec 4200 ce are aprobare BMW LL-04, dar este recomandat si pentru LL-01 si LL-01FE, insa ma gandeam la Ravenol REP 5w30, din ce am inteles, este net superior. 

 

Sunt foarte pasionat si obsedat de intretinerea masinii intr-o conditie cat mai buna, la diesel spre exemplu am folosit Ravenol VMP USVO 5w30 si doar cuvinte de lauda am la adresa acelui ulei. Motorul la distributie era super curat dupa 7 schimburi de ulei facute in interval de 6000km. 

Multi ar spune risipa, insa, eu mergand aproximativ 11000-12000km pe an, consider ca nu merita sa te zgarcesti la o revizie extra pe an.

 

Multumesc mult pentru fiecare mentiune, chiar ma gandeam la Ravenol RSP 5w30 ce are ACEA A3/B4, din ce vad sunt specificatii mai vechi, iar de LL-01 chiar nu stiam. 

 

LL-04, ACEA C3 si API SN or higher, sunt mentionate in manual. 

 

Multumesc inca odata si o seara frumoasa!

Edited by StefanTd
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Mergi cu ea pe circuit? Ca altfel pare un pic excesiv..

A fost la vechiul proprietar, la mine se odihneste 😅. Ii dau si eu reprize, dar nu se poate compara cu mersul pe circuit. 
Am urmarit cateva analize de ulei uzat pe oil-club.de si vreau sa stiu ca uleiul este la capabilitatile lui maxime tot timpu`. 
Nu merita sa creez uzura in motor pentru un schimb extra de ulei.  

Edited by StefanTd
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, StefanTd said:

Nu merita sa creez uzura in motor pentru un schimb extra de ulei.  

Dupa un schimb de ulei corect efectuat, la prima pornire a motorului este de asteptat ca timpul necesar uleiului pentru a ajunge la toate componentele sa fie sensibil mai mare decat la o pornire la rece.

In functie de modul in care a fost proiectat sistemul de ungere: pompa de ulei poate fi mai mult sau mai putin dezamorsata, corpul filtrului de ulei are nevoie de ceva timp pentru a se umple, etc. Este vorba de cateva secunde in care ungerea motorul este de la deficitara in cel mai bun caz, catre aproape inexistenta in cel mai rau caz.

Rezulta o anumita uzura suplimentara, care este absolut acceptabila atunci cand uleiul si-a pierdut semnificativ din calitatile de ungere, dar si inutila atunci cand uleiul inca este in parametri. Pe scurt, este posibil ca schimburile prea dese de ulei sa dauneze, intr-o anumita masura.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mgi said:

Totusi, cat de mult poate sa se uzeze un ulei in 900 km, cand masina nu e folosita pe circuit? Sa zicem ca are sens schimbul la 5-6 k km la motorul asta, dar chiar la 900...

Motivul pentru care am schimbat la 1000km a fost pentru a ii face un fel de flush din ulei, stiu ca nu asa se face si nici nu sunt adeptul solutiilor de flush. 

 

Cand am verificat masina la FRK, avea aproximativ 300km de la revizie cu ulei "original" BMW, nu exagerez cand zic ca atunci cand s-a scos filtrul de ulei pentru a verifica daca are pilitura, uleiul era maro inchis spre negru.. dupa doar 300km. 

Stiu din analizele de ulei, ca uleiul BMW este de o calitate foarte slaba. 

 

Asa ca am pus LM TopTec 4200 pentru ca nu am gasit Ravenol la momentul ala si dupa 1000km am zis, hai sa ii mai fac un schimb sa fie ca un flush. 

 

Un interval obisnuit de schimb este de 5-6k km.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, StefanTd said:

Motivul pentru care am schimbat la 1000km a fost pentru a ii face un fel de flush din ulei, stiu ca nu asa se face si nici nu sunt adeptul solutiilor de flush. 

 

Ok, sa zicem ca un schimb e pentru flush. Dar 7 făcute la fel? 

Link to comment
Share on other sites

On 5/31/2023 at 9:53 AM, mgi said:

Ok, sa zicem ca un schimb e pentru flush. Dar 7 făcute la fel? 

Hmm, dar nu am zis 7 facute la 1000 de km.. fie m-am exprimat gresit, fie ai inteleg tu gresit. 

7 revizii facute de-alungul a 36500km cat am facut eu cu masina. 

On 6/1/2023 at 7:15 PM, bimmer90f30 said:

Arata si niste analize daca tot ridici piatra.

Si intre timp sa ne spui si cine face uleiul bmw, ca bmw nu are fabrica..

Pai nu am zis ca uleiu bmw este facut de BMW. De ceva timp este Shell, producatorul uleiului BMW. 

 

Nu incerc sa arunc cu pietre, fiecare face revizia cu ce considera, insa poti intra pe oil-club.de si ai sectiunea de analiza a uleiului uzat. Poti face translate la pagina pentru o navigare mai usoara.
(https://oil-club.de/index.php?board/153-gebrauchtöl-göa-uoa/)

Uleiul BMW produs de Shell, a.k.a. uleiul original BMW, lasa depuneri in motor si este considerat un ulei slab.

 

Edited by StefanTd
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, StefanTd said:

Uleiul BMW produs de Shell, a.k.a. uleiul original BMW, lasa depuneri in motor si este considerat un ulei slab.

Depuneri zici?

Eu ma dau examplu personal. De camd am un E90 am pus doar, retine doar Mobil 1  (cam vreo 60k km si de vreo 60-70k km am pus Shell Pure Plus. Amandoua 5w40. Masina am luat-o cu 250k km si are aproape dublu. Un schimb o mai separa; la zi are 487820km. Rulmentul dreapta-spate "zumzaie" a doua oara, alte probleme dar nu motoru'... 

Stii cate depuneri are motorul? ZERO. Asta vara am schimbat garnitura-simering de la spatele motorului (sau din fata volantului) ce e montata in jurul arborelui cotit.. Nu Am Vazut URMA de depozit galben.. pe undeva in aproape 500k km. Si crede-ma ca, curiozitatea  m-a facut sa bag camera de inspectare in motor pe acolo pe unde era garnitura aia si era mai mult loc... Motor M47, schimb la cam 15-17k km uleiul obligatoriu cu filtru.. Curatat bec tot ce se poate in corpul fitrului.. tras cu seringa si furtun tot ce se poate pe acolo..

Stii, mi-e podu' casei plin de depuneri, dar NU in M47..

 

La un B47 cu 100k km ce ulei crezi ca pun avamd in vedere experienta personala? 

Sa nu intelegem gresit; uleiuri falsificate  sunt, mai ales cand vorbim de uleiuri cu reputatie:

https://support.shell.my/hc/en-my/articles/360001528945-How-do-I-know-if-the-Shell-Lubricant-I-purchased-is-genuine-

http://ac.shell.com/

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat rapid prin forumul ala cu analize si nu prea gasesc rezultate care sa arate ca uleiul bmw e prost. Vad ba pe unul care a lasat uleiul 10 ani in motor, altul care a facut schimbul la 25k km, altii cu uleiuri contaminate rau cu motorina.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.