Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

Am schimbat-o cu una de la Graf, cu paleti metalici. Nu stiu care mai e pretul, intreaba baietii care vand piese pe forum.

Pretul la una OEM in cazul tau (11510393338) apare ca fiind de 400 lei la grozadan.

 

Chiar daca arata bine, e util s-o schimbi din motivele aratate mai sus: se pot desprinde paletii de pe ax sau oricum, la km astia poate dezvolta joc in ax.

Aftermarket (chiar si INA) cred ca o poti gasi si la jumatate de pret...

Link to comment
Share on other sites

Buna seara,

se pare ca nici eu nu am scapat de blestemul vasului !

acum cate-va zile m-am plimbat cu picul meu prin oras asa usor,am ajuns acasa si dupa o ora/doua am coborat cu intentia sa plec cu masina,dar, am observat ca tot antigelul este jos si vasul crapat exact ca in poza lui bobo,pe cantul dinspre motor in jur de 15 cm.Neavand la indemana un vas imediat, am comandat unul care ajungea dupa 4 zile,prea tarziu pt mine,asa ca am lipit vasul cu poxipol preventiv, l-am montat, am pus antigel,am aerisit si apoi am dat o tura mai forjata prin cartier,in jur de 1-2 km,cam am ajuns acasa am observat ca toata apa mi-a aruncato afara pe la capac si vasul crapase iar.

Am mers la mecanic si mi-a zis ca este garnitura de _chiulasa_,ideea este ca in momentul cand am pus antigel am observat ca in vas se produc niste bule mici si compacte cu diametrul de 2-4 mm.......

 

Sa fie garnitura ?

cum se verifica :

- termostatul si pompa de apa ?

 

Exista vreun tutorial pe schimbul garniturii de _chiulasa_ ?

 

Am ceva experienta in domeniu,ma rog,vreau sa zic ca la opel si golf le schimbam singur,dar la bmw mi se par mult mai complicate,cel putincu distributia pe lant care habar nu am ..........

 

E46,m43,1.9 benzina 2000 !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor. Mi s-a spart si mie vasul de expansiune... stie cineva un pret la reprezentanta? Am gasit pe FEBI la 240 lei, daca la reprezentanta e tot atata sau pana in 300 as lua de acolo... masina e 318i e46 an 1998. Multumesc!

 

LE: Daca stie cineva la reprezentanta la Cluj, va multumesc!

Edited by GIM
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Daca apare vreo ciupitura mica pe lateral,se poate da cu ceva mastic care sa reziste? Sau e cel mai bine sa fie schimbat? Dat fiind faptul ca,asa cum se intampla cand se incalzeste in acea zona mult,ciupitura aia se dilata si iese antigel gramada care se evapora si uite asa te trezesti ca ramai fara si nu stii unde`l pierde.. :)
Link to comment
Share on other sites

La 268k km a puscat si vasul meu de expansiune, interesant ca era cel original din 2001. Am comandat de la grozadan vas de expansiune original bmw si la montaj am vazut ca una din tevile pe care cupleaza furtunul de sus avea diamentrul mai mic 16mm in loc de 16,4 mm cat avea vasul demontat. Am crezut ca s-a modificat PN si trebuie si furtunul acela model nou. Dupa o saptamana am primit furtunul de sus nou si cu stupoare vad ca tot nu strange oringul bine pe teava. Deci defect de fabricatie la vasul original. Am rezolvat cu grozadan sa-mi trimita vas pe producator BEHR care s-a potrivit avand diametrul la teava exact 16,4mm cat avea cel care l-am dat jos de pe masina.

 

Deci 2 saptamani jumate am stat cu masina pe dreapta pentru ca BMW au dat-o in bara, nu comandati vas pe original pentru ca se poate sa primiti vas din acelasi lot cu defectul asta de fabricatie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai sa vedem:

 

Vas original dat jos de pe masina are diametrul tevi de sus 16,4 mm.

Vas original bmw comandat acum are diametrul 16 mm.

Furtun nou producator swag nu etansa bine pe teava, intra prea usor, la fel si furtunul original al masinii.

Vas de expansiune nou pe producator are diametrul 16,4 mm si ambele furtune etansaza bine pe teava de sus.

 

Acum te las pe tine sa trag concluziile.

Link to comment
Share on other sites

Realizezi faptul ca exista mai multe tipuri de vas de expansiune, nu doar unul pentru toate E46-urile? Adica e posibil ca part numberul sa nu fi fost cel corect in cazul vasului care nu s-a potrivit.

 

E46 nu se mai fabrica de aproape un deceniu. E imposibil sa existe greseli de genul asta din partea BMW.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Am verificat PN si corespundea, verificat o-ring, dar asta nu e asa important din moment ce am cumparat furtun nou, din nou am verificat o ring. Acum BMW nu e vreo entitate supra dimensionala mirifica si impasibila de gresala, cineva acolo a gresit plm l-a inselat nevasta si n-a fost atent dracu stie dar asta e rezultatul!

 

In cel mai bun caz au pus eticheta gresit pe vasul de expansiune, dar avand in vedere ca este acelas vas pentru toate motoarele M54 e putin probabil.

Edited by VrajitoruldinOZ
Link to comment
Share on other sites

constatare personala: cu timpul supapa de presiune de pe busonul radiatorului se duce dracu' si nu mai permite circuitului de racire sa "expire" cand creste presiunea aerului din vasul de expansiune...

 

se pare ca si asta e o cauza pt care vasele de expansiune de la E46 plesnesc atat de repede, la fel ca si alte elemente din plastic care, desi sunt termorezistente, cedeaza totusi la presiunea foarte mare.

 

si al dracu' buson, nu e decat vreo 50 lei comparativ cu restul de piese pe care le afecteaza (vas expansiune, furtune, coturi, T-uri, etc.) :pirate:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

constatare personala: cu timpul supapa de presiune de pe busonul radiatorului se duce dracu' si nu mai permite circuitului de racire sa "expire" cand creste presiunea aerului din vasul de expansiune...

 

se pare ca si asta e o cauza pt care vasele de expansiune de la E46 plesnesc atat de repede, la fel ca si alte elemente din plastic care, desi sunt termorezistente, cedeaza totusi la presiunea foarte mare.

 

si al dracu' buson, nu e decat vreo 50 lei comparativ cu restul de piese pe care le afecteaza (vas expansiune, furtune, coturi, T-uri, etc.) :pirate:

+1 mare atentie la busonul ala.practic vasul cedeaza de la presiune.Acum de ex am un radiator fisurat dar in urma cu cativa ani acesta a avut de suferit din cauza presiunii din sistem si a facut "burta",la momentul ala am schimbat busonul si problema a disparut,acum o sa schimb iar busonul si radiatorul,sunt curios in ce stare mai e vasul de expansiune,am vazut pe ceva forumuri in US ca lumea punea buson care nu mai deschidea la 3 bar ci mai devreme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ieri, mi s-a ĂŽntâmplat si mie, ĂŽnțeleg, inevitabilul.

Parchez, scot cheia din contact, ĂŽmi caut telefonul, actele si... O bufnitura, abur de sub capota.

Am deschis, dat jos filtrul de aer( am sesizat mai mult antigel in zona vasului) si constat ca vasul s-a fisurat longitudinal pe o ĂŽntindere de 6 cm.

DupĂŁ schimb de semeringuri, garnitura _chiulasa_( odatĂŁ cu semeringurile), pompa de apa si termostat(acum cca 1500 km-preventiv) pe ideea ca un BMW trebuie ĂŽntreținut ca atare, concluzionez ca de la e36 in sus bmw=orice alta marca auto.

Masina este un e46, 318i,/11.2004, motor 1995, cod N46B.

DupĂŁ ce o voi repara, dupĂŁ Pasti( in Sibiu nu gĂŁsesc service care sa facĂŁ treaba asta pana dupĂŁ sĂŁrbĂŁtori), o voi vinde si-mi voi da avansul pentru o masina noua, in nici un caz BMW.

SĂŁrbĂŁtori fericite si fara evenimente! :)

 

Ieri, mi s-a ĂŽntâmplat si mie, ĂŽnțeleg, inevitabilul.

Parchez, scot cheia din contact, ĂŽmi caut telefonul, actele si... O bufnitura, abur de sub capota.

Am deschis, dat jos filtrul de aer( am sesizat mai mult antigel in zona vasului) si constat ca vasul s-a fisurat longitudinal pe o ĂŽntindere de 6 cm.

DupĂŁ schimb de semeringuri, garnitura _chiulasa_( odatĂŁ cu semeringurile), pompa de apa si termostat(acum cca 1500 km-preventiv) pe ideea ca un BMW trebuie ĂŽntreținut ca atare, concluzionez ca de la e36 in sus bmw=orice alta marca auto.

Masina este un e46, 318i,/11.2004, motor 1995, cod N46B.

DupĂŁ ce o voi repara, dupĂŁ Pasti( in Sibiu nu gĂŁsesc service care sa facĂŁ treaba asta pana dupĂŁ sĂŁrbĂŁtori), o voi vinde si-mi voi da avansul pentru o masina noua, in nici un caz BMW.

SĂŁrbĂŁtori fericite si fara evenimente! :)

Link to comment
Share on other sites

well,daca ai schimbat pompa si termostat ar fi trebuit sa schimbi si vasul.eu am avut radiatorul fisurat si am schimbat tot ce era pe racire:vas,pompa,termostat,chiar daca vasul si termostatul erau ok,pompa avea un pic de joc so a fost o decizie buna sa o schimb.
Link to comment
Share on other sites

Vas schimbat, multumita Groza Dan, aerisire fĂŁcutĂŁ, verificare furtune, schimbare capac spate motor(pierdea antigel prin acel loc).

Acum sper sa nu fie altceva.

Pana la craparea vasului, am verificat periodic daca apar bule de aer in lichid, daca este vreo pelicula de ulei si nimic.

Asa cum spuneam mai sus, garnitura de _chiulasa_ cu șuruburi a fost schimbatĂŁ când am schimbat semeringurile la supape. Pompa de apa si termostatul le-am schimbat preventiv cu 2 saptamâni in urma.

Sper sa nu crape iar...

O alta problema, cĂŁreia nu i-am dat atenție a fost zgomotul din calorifer. Auzeam cum curge apa in calorifer(in genul centralelor de apartament).

Am crezut ca dat fiind faptul ca pierdeam antigel pe la acel capac, in spatele motorului, trĂŁgea si aer si de aici zgomotul. Nu stiu ce sa zic... Ar putea sa fi crĂŁpat iar garnitura de _chiulasa_ si de aici gaze in sistem? Menționez ca apa ni mi-a crescut niciodatĂŁ iar la schimbarea semeringurilor nu cel care a facut aceasta Operațiune a considerat ca nu are rost sa Rectific si _chiulasa_(avea si aparat de Alezaj, rectificat, etc)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.