Jump to content

Cat fum e normal?


mgi

Recommended Posts

Salut,

 

Am cautat printre 15 pagini de rezultate pe forum, dar n-am gasit un topic lamuritor, asa ca pun o intrebare: am masina din titlu si ma intreb daca e normal sa scoata fum sau nu.

Fumul iese un mic norisor la pornire, si dupa aceea la schimbatul de viteze. Am observat ca scoate ceva fum vizibil in oglinda si cateodata la talpa mai apasata, dar nu intotdeauna. Poate sa indice chestia asta o problema, sau e normal? Fumul nu pare negru, ci cel mult gri.

 

Intreb fiindca am mai vazut niste 320d-uri cu teava absolut curata, ceea ce la mine nu e cazul.

 

Merci pentru raspunsuri :)

 

LE: sunt la primul diesel, asa ca nu prea stiu care e comportamentul 'corect'

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai condus benzinar inainte ? La diesel daca nu schimbi dupa 2500 rpm , se umple turbina si esapamentul de calamina si cand ii vine un nivel mai mare de gaze scuipa afara si calamina respectiva . Ca sa le cureti , iesi pe autosrada si mergi cu ea 5 10 minute la vreo 3500 4000 rpm .

 

Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca este normal, ai modelul de 177 de Cp care, din cate stiu eu este echipat cu filtru de particule 100%. Eu am modelul de 163 de Cp tot cu filtru de particule si NU scoate fum, indiferent cat l-as tura sau cum as merge cu el - pana la urma asta-i rolul filtrului de particule, am teava de esapament curata(alba). Masinile dotate cu filtru de particule nu au voie sa scoata fum, atat timp cat filtrul de particule functioneaza. Stiu ca acest filtru se schimba pe la 180.000 km si costa cam multicel, intre 4500-5000 lei Ron. Mergi neaparat la service ! Edited by fantozzi007
Link to comment
Share on other sites

Am condus benzinar inainte, dar nici la ala nu schimbam la 2500, mai degraba la 4000 :)

Aici indicatorul de 'shift up' arata sa schimb pe la 2200, dar in general schimb mai sus.

 

Masina e relativ noua (13k km), dar am avut o problema cu turbina si la un moment dat a dat mult fum. E posibil sa fi ramas pe undeva si sa mai iasa acum o vreme, sau nu trebuie sa iasa nimic pe teava orice ar fi?

Link to comment
Share on other sites

Ne lasam de bmw-uri daca la 13000 km schimbam turbine, dai o caruta de bani pe masina premium si ea se comporta mai rau ca loganul, fie vb intre noi loganuri-le taxi au peste 200000 km si daca ii intrebi n-au schimbat turbina. Nu e normal sa dea fum, poate vechea turbina ti-a tras tot uleiul si ti la bagat in evacuare, posibil ca si DPF-ul sa fie plin cu ulei. Bafta
Link to comment
Share on other sites

Nivelul la ulei e ok. Daca e in evacuare sau DPF ce se poate face? Se curata singur sau trebuie schimbat? Si cum imi dau seama? Se poate vedea pe vreun tester vreo indicatie?

Turbina veche n-a avut probleme la rotor, ci la niste tije de actionare (din cate am inteles). Deci nu cred ca a tras ulei pe undeva..

Link to comment
Share on other sites

La Bavaria am fost. Tocmai am sunat acum si o sa ma duc luni sa o puna din nou pe tester. Pana atunci mai am timp sa vad daca se petrece vreo schimbare in bine sau in rau.

Raspunsul cu 'e normal' l-am primit de unde am luat masina, din Pitesti.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

N-are nicio treaba motorina, eu i-am bagat si din Kosovo si crede-ma ca nu sunt statii peco cunoscute si tot nu a dat fum, asta e si rolul DPF, a mea are 146000 km si nu da fum iar toba este alba, eu bag OMV sprint, daca esti din Bucuresti ne intalnim si-ti arat toba, spune-le celor (mai ales celui care a zis care are la fel si face la fel) de la Bavaria sa-ti arate si alte masini care fac asa ceva. Nu poti sa-ti dai seama de filtru DPF, intra in meniul masini daca ai navi mare si vezi acolo peste cati km trebuie schimbat. Tine-ne la curet si sa ai bafta. Edited by lucianwrc
Link to comment
Share on other sites

Mai nou vad ca scoate doar la schimbatul de viteza, mi s-a spus. Eu nu mai vad nimic in oglinda.

 

Oricum, ma duc cu ea in service si ii calaresc pana o fac bine. Filtrul daca e infundat/stricat o sa le zic sa-l schimbe, dar intrebarea e daca se poate vedea cumva chestia asta.

 

La drum lung nu am apucat inca, sper sa plec in weekend pe undeva..

 

LE: cauza de la fum apare obligatoriu la punerea pe tester, sau pot fi si alte chestii care sa nu se vada pe calculator?

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Daca nu-ti apare nicio avertizare in bord ma indoiesc sa vada ei ceva pe tester (faza cu testerul probabil e mai mult ca sa te consoleze pe tine - uite domne', totul e in parametri normali)

Subscriu la ce s-a spus mai inainte - o masina cu DPF nu trebuie sa scoata fum. Daca zici ca ai schimbat turbina ar fi fost normal ca imediat dupa schimbare sa scoata fum pronuntat (pana la eliminarea uleiului de pe evacuare) dar daca zici ca scoate cand schimbi vitezele ... nu prea stiu ce sa zic, dar normal nu ar avea voie (sigur turbina aia noua functioneaza cum trebuie?)

Daca DPF-ul ar fi colmatat te-ar avertiza in bord.

Link to comment
Share on other sites

Pai bine, si daca pe tester nu apare nimic, si totusi nu e normal, care e solutia?

Turbina mea nu cred ca a produs ulei pe evacuare, pentru ca nu a crapat rotorul, ci niste mecanisme de control. Deci fumul a fost cauzat de combustibil in exces probabil si nu de ulei.

 

Cum imi dau seama daca turbina functioneaza cum trebuie? Masina trage, nu consuma excesiv si nu face ca pomul de craciun pe bord, cum facea cand era stricata.

 

In orice caz, o sa stau cu ochii pe ea sa vad cum se comporta pana o duc in service.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu-ti apare nicio avertizare in bord ma indoiesc sa vada ei ceva pe tester (faza cu testerul probabil e mai mult ca sa te consoleze pe tine - uite domne', totul e in parametri normali)

Subscriu la ce s-a spus mai inainte - o masina cu DPF nu trebuie sa scoata fum. Daca zici ca ai schimbat turbina ar fi fost normal ca imediat dupa schimbare sa scoata fum pronuntat (pana la eliminarea uleiului de pe evacuare) dar daca zici ca scoate cand schimbi vitezele ... nu prea stiu ce sa zic, dar normal nu ar avea voie (sigur turbina aia noua functioneaza cum trebuie?)

Daca DPF-ul ar fi colmatat te-ar avertiza in bord.

 

Erorile de pe tester nu apar neapĂŁrat pe bord.

Link to comment
Share on other sites

Pe tester (GT1), in meniul DDE/Diagnosis request/ sint mai multe submeniuri referitoare la DPF. Chiar daca nu e "plin", poti sa-i dai comanda de autocuratare.

Asa ca, decat sa te duci iar la Bavaria si sa te abureasca, mai bine du-te la cei amintiti de Ciupanezu sau ia legatura cu userul "bta" care am vazut ca organizeaza groupscan-uri, gratuite. (bravo lui!)

In felul asta te lamuresti daca problema cu fumul e din cauza DPF-ului sau nu, si te poti duce apoi la Bavaria in cunostiinta de cauza.

Parerea mea! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.