Jump to content

Diy: inlocuire antigel la e46 1,9 benzina


Calin

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
salut baieti,am si eu o problema cu aerisirea...am incercat sa fac aerisirea cum sa precizat mai sus,dar problema pare a fii surubul de pe blocul motor...nu arata cum este specificat in poza...este un surub ce se deschide cu imbus...sa ma risc sa-l desfac pe ala?precizez ca l-am cautat peste tot ...dar ...doar ala cu imbus este ...Avetzi vre-o idee? :( este un e 46 316 i motor 1895cm.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Operatiunea e extraordinar de simpla, o poate face oricine cui ii place sa surubareasca pe la masina.

Ca scule aveti nevoie de o surubelnita dreapta (cat mai lata) si o inelara cu cot de ''13 si ceva carpe.

 

Golirea instalatiei.

 

1. Demontati jos scutul de la motor.

2. Desfaceti busonul capacului de la vasul de expansiune.

3. Sub masina veti observa chiar sub vasul de expansiune si sub radiator 2 suruburi albastre de plastic (aici folositi surubelnita dreapta). Le desfaceti si antigelul din vas si din radiator va curge jos.

4. Pe partea stanga a motorului (cum te uiti din fata masinii) undeva langa galeria de evacuare veti observa un surub de M8 cu cap hexagonal. Acesta il desfaceti cu cheia de ''13 pt. ca lichidul ramas in blocul motor sa se scurga si el. Atentie insa la acest surub, se desface ceva mai greu (unii meseriasi prefera nici sa nu-l desfaca ca sa nu il rupa). Inainte de a pune inelara pe el curatati cu o perie de sarma si pulverizati niste wd-40 pe acel surub. Cand il desfaceti nu trageti intins de cheie, incercati sa loviti usor cheia (socuri).

5. Lasati tot antigelul sa se scurga, nu-l aruncati, poate aveti si voi vecini cu Dacii mai obosite :lol:

6. Dupa ce sa scurs tot lichidul, strangeti dopurile de golire de la vasul expansiune si radiator. Atentie, strangeti cu simt, dopurile is din plastic si filetul lor la fel. Montati si surubul de golire inapoi pe blocul motor, daca aveti si ceva pasta de montaj e bine sa dati umpic pe filet.

 

Antigelul nou.

 

Aici fiecare cumpara ce antigel crede ca e cel mai bun, eu personal am folosit un antigel fara nitriti si silicati. Am un butoi de 60l concentrat si tot din el am folosit la mai multe masini fara nici o problema.

Daca cumparati antigel concentrat aveti grija la diluarea lui. De obicei scrie pe eticheta modul de diluare cu apa. Folositi apa distilata pt. diluare, nu apa de la robinet. Eu am am pus intr-o galeata 4l de antigel si 4 de apa distilata. Cu ajutorul unui densimetru am verificat antigelul, l-am facut la -30 grade.

 

Umplerea si aerisirea instalatiei.

 

Dupa ce a-ti montat dopurile de golire si a-ti preparat noul lichid de racire puteti sa-l puneti in instalatie. Langa busonul de umplere al vasului de expansiune veti observa un surub negru de plastic. Acela e dopul de aerisire.

Il desfaceti (nu complet) si incepeti sa turnati noul antigel in vasul de expansiune. Turnati incet, e posibl sa faca perne de aer si lichidul va curge pe langa. In momentu cand pe surubul de aerisire curge doar lichid (fara bule de aer) si nivelul din vas se stabilizeaza, strangeti dopul de aerisire si dopul vasului de expansiune si se porneste motorul.

Neaparat in masina se pune robinetul pe caldura maxima. Lasati motorul sa mearga pana deschide termostatul (verificati ca ambele furtune de la vas sa fie fierbinti). Cand circuitul s-a facut, opriti motorul si asteptati sa se raceasca. Desfaceti busonul vasului de expansiune si verificati nivelul. O sa mai trebuiasca completat ceva, nu mult. Nivelul optim e specificat pe busonul vasului de expansiune (adica cand e tija sus).

Faceti-va timp si trageti o tura cu masina, vreo 10-15km in care verificati daca acul de la apa indica corect si instalatia de incalzire functioneaza corespunzator. Pt. lininistea voastra mai verificati a doua zi nivelul lichidului din vas. Chiar daca aveti probleme veti fi avertizati in bord depre acest lucru.

 

Pretul intr-un servis pt. aceasta operatiune e intre 30-50 Ron dar nu se merita sa-i dati. E foarte simpla operatiunea plus ca ai satisfactia ca ai facut-o cu mana ta :lol: De acei bani mai bine iei ceva de :)

 

Spor la treaba (am atasat si ceva poze din timpul operatiei)

 

 

Am o intrebare si eu...am schimbat antigelul la masina. Am turnat antigel pana sa ridicat tija acea...am desfacut dopul de aerisire inainte de a pune antigel. Dar...tija sa ridicat dar pe la dopul de aerisire nu a venit niciun pic de antigel. De ce????

Edited by sL!cK
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Cam la cat timp/km e recomandat sa schimbi antigelul?

Fiecare antigel are in specificatii numarul de km,sau ani sau fierberi la care este valabil.De obicei cele de duzina se schimba inainte de venirea inghietului anual.Cele mai de soi au valabilitate pina la 5 ani sau 150k km.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

multumesc pt sfaturi :twoup: ,am rezolvat problema ,

 

ps: r0n1n daca nu ai aflat cum sa scoti antigelul fara a scoate surubul din bloc ,da-mi un pm si iti spun o procedura ,eu am reusit sa il desfac,,apropo nu are saiba surubul sau mai bine spus al meu nu are ,,dar daca tu nu ai reusit eu stiu cum sa faci sa scoti antigelul din bloc fara sa desfaci surubul :twoup:

si noua de ce nu ne zici?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

O alta procedura de a scoate lichidul din bloc este urmĂŁtoarea:

-dupa ce ai desfĂŁcut suruburile de sub radioator si a curs apa

-desfaceti furtunul gros cu siguranta care vine din bloc in vasul de expansiune (nu acela cu termostatul), atentie !! Are un o-ring gros, sa nu-l pierdeti

-scoti furtunul si il lasi in jos

-pornesti motorul si accelerezi , o sa vezi ca sare apa din bloc pe acolo (nu tii motorul mult pornit , doar pana vezi ca nu prea mai arunca apa)

-pui furtunul inapoi cu o-ring si cu saiba, si dupa siguranta metalicĂŁ si mai ramane de pus lichid in circuit si aerisit bine.

 

Asa am procedat eu , neavând cum sa ma bag sub masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut. Am schimbat si eu sapatamana trecuta lichidul de racire si am reusit sa-l golesc si pe cel din motor. Foarte simplu... am dat doar scutul din fata cel de plastic jos, pentru ca nu ai cum sa ajungi la radiator. In schimb pe cel de aluminiu din spate nu a fost nevoie sa-l dau jos (sincer aveam si o lene...). Am desfacut usita aceea de la golire ulei motor, asa am scapat... desfacand doar un singur surub, cu surubelnita. Pe acolo are loc mana, (cu cheie cu tot :) ) si cu o inelara de 13 am desfacut acel surub foarte usor. L-am scos de tot afara si a curs tot lichidul din motor. L-am inspectat un pic... are si un umar pe post de saiba dar are si o saiba de aluminiu acolo. Nu este foarte lung aprox 2,5 cm si e suficient doar sa-l slabesti un sfert de tura, dupa se desface la mana. Citind posturile de pe aici, ma speriasem si eu... initial nu vruiam sa umblu la el si pentru ca era greu accesibil. Deci nu e foarte greu ... doar un pic de voie de surubarit. Bafta.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salutare, acum 2 zile am schimbat si eu antigelul la un 318D touring 1995cmc 85 kW. ca sa nu ma mai apuc sa dau scutul jos si desfac surubul de la blocul motor am ales o alta varinata si anume sa "spal" instalatia cu ajutorul presiuni de apa de la retea. am demontat furtunul de la termostat cel gros din stanga care vine din radiator si cel subtire care vine de la baza vasului de expansiune in teava de plastic care vine in termostat in dreapta, de acolo am scurs aproximativ 5 litri de antigel... dupa care am demontat capacul cu termostat si am iesirea libera acolo. am scos furtunul cel gros care vine de la blocul motor cred in vasul de expansiune, cel cu aerisitor si am bagat apa cu furtunul din retea iar in tot acest timp pe unde vine montat capacul cu termostatu a iesit antigelul ce mai era in blocul motor ramanand doar apa(am bagat apa timp de vreun minut). dupa care am desfacut cele 2 furtune subtiti de la motorasele incalziri electrice si am bagat si pe unul si pe celalalt apa (aproximativ 1 minut pe fiecare) si ca in cazul futunului gros dintre bloc si vas de expansiune a iesit pe unde vine montat capacul de la termostat antigelul din aeroterma. am remontat totul la locul lor inclusiv un termostat nou marca STC(cat o tine nu stiu :) ) i-am bagat initial 4 litri de antigel si 1 litru jumate de apa distilata, am pornit motorul vreo 3 minute la relantiu dupa care am facut o tura de vreo 4-5 km. dupa mica plimbare am mai completat cu vreo max. 900 ml de apa distilata. astazi dupa un drum de vreo 10-12 km am verificat aerisitoarele si nivelul in vasul de expansiune si totul e ok. nivel antigel ok, temperatura lichid racire ok, caldura ok...
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.