Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

pentru cei care nu cunosc se folosesc urmatoarele tipuri de uleiuri pentru cutiile GM si ZF

  • GM transmission
    GA6L45R = Dexron VI, BMW part No. 83 220 397 114
    Green plate = Dexron VI, BMW part No. 83 220 397 114

  1. ZF transmission
    GA6HP19Z/TU = Shell M-1375,4, BMW part No. 83 220 142 516
    GA6HP26Z/TU = Shell M-1375,4, BMW part No. 83 220 142 516
    GA6HP32Z/TU =Shell M-1375,4, BMW part No. 83 220 142 516

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De la ce pot sa apara niste vibratii (ca si cum ai merge pe denivelari) cand accelerezi nu conteaza viteza(parca mai accentuat la viteze mai mici) si doar la cald :rolleyes:

 

O fi de la convertizorul decuplu? masina schimba perfect vitezele, motorl nu pare sa aibe ceva probleme, doar candincepi sa iai demaraj la un momendat simti cum masina parca trece peste denivelari usoare <_<

 

este vorba de un E70

Link to comment
Share on other sites

Am verificat cu testerul si nu da nici o eroare, posibil sa fie din alta parte? cum se verifica convertizorul :rolleyes:

 

Un schimb de ulei ar rezolva problema? masina a mers ceva km si cu o roata de alta dimensiune.... posibil din cauza aia sa aibe problemele astea? masina fiind 4x4, ma gandesc la cutia de transfer

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

din proprie experienta si din ceea ce am citit, ambreiajul din convertizor nu cupleaza atata timp cat uleiul este rece in cutie, deci dimineata nu va cupla si la fel nici dupa ce se incalzezste acesta nu cupleaza in toate treptele, in niciun caz nu va cupla in treptele inferioare 1, 2. Daca faci un live vei vedea cum lucreaza, are 3 faze, unlocked, reg. si locked. Ca test fizic, ruland la 90-100kmh, pui cutia in modul manual, tr. 6, si calci pedala de acceleratie pana aproape de kick-down, deci cam 3/4 de cursa, si o tii acolo, in acest timp urmarind turometrul acesta nu ar trebui sa "sara", ar trebui doar sa urce gen 50-100rpm dupa care sa revina si sa stea la turatia respectiva, teoretic nu ar trebui sa fluctueze deloc, dar masina nu mai e noua si intervine o uzura normala. Daca rpm-ul sare cateva sute si simti(si vezi pe bord) ca retrogradeaza in treapta inferioara, apoi revine in superioara atunci e clar e ambreiajul convertizorului nu mai lucreaza, nu-i neaparat nevoie sa retrogradeze, daca rpm-ul oricum va sari cateva sute de ture e oricum semn ca nu-i in regula.

 

cutia de transfer de obicei produce un huruit in mers pentru ca lantul freaca in carcasa sau sare peste dinti atunci cand e fortat, asta deoarece s-a intins din cauza faptului ca de obicei ramane fara ulei suficient pentru ca fie s-a ars fie s-a scurs si evident nu a fost completat. Rezolvarea nu e neaparat schimbarea cutiei de transfer, cum multi mecanici fac, se poate schimba doar lantul, cutiile sunt, daca nu ma insel, Borg-Warner si au avut aceeasi problema si la Q7, Cayenne, Touareg.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Interesant ce spui, doar ca am urmarit turatie turbinei cu curatie motorului in DIS si INPA si erau aproape la fel..

 

Nu se observe nimic ciudat, totul pare sa functioneze normal doar ca in accelerare ininate de a schimba viteza se simte ca si cum ai trece peste denivelari, fara a scadea turatia motorului sau ceva, denivelari usoare...tremurat, nu stiu cum sa-i mai zic :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Am verificat cu testerul si nu da nici o eroare, posibil sa fie din alta parte? cum se verifica convertizorul :rolleyes:

 

Un schimb de ulei ar rezolva problema? masina a mers ceva km si cu o roata de alta dimensiune.... posibil din cauza aia sa aibe problemele astea? masina fiind 4x4, ma gandesc la cutia de transfer

Pana nu incepe sa patineze cutia, n-au ce erori sa apara.

 

Nu exista o modalitate de verificare. In stadiul asta poti doar sa-ti dai cu parerea.

 

Nu rezolva nimic schimbul de ulei. Nici de la roata nu este.

 

cutia de transfer de obicei produce un huruit in mers pentru ca lantul freaca in carcasa sau sare peste dinti atunci cand e fortat, asta deoarece s-a intins din cauza faptului ca de obicei ramane fara ulei suficient pentru ca fie s-a ars fie s-a scurs si evident nu a fost completat. Rezolvarea nu e neaparat schimbarea cutiei de transfer, cum multi mecanici fac, se poate schimba doar lantul, cutiile sunt, daca nu ma insel, Borg-Warner si au avut aceeasi problema si la Q7, Cayenne, Touareg.

 

Nu-i adevarat. Nu poti schimba doar lantul. Daca schimbi doar lantul va aparea aceeasi problema in ceva timp.

Ca s-o faci ca lumea trebuie sa iei tot kit-ul de rulmenti, simeringuri si garnituri care include si lantul. Degeaba pui un lant nou daca rulmentii au joc. In mod automat, lantul nou se va uza si problema va reaparea.

 

Nu se observe nimic ciudat, totul pare sa functioneze normal doar ca in accelerare ininate de a schimba viteza se simte ca si cum ai trece peste denivelari, fara a scadea turatia motorului sau ceva, denivelari usoare...tremurat, nu stiu cum sa-i mai zic :rolleyes:

Chestia asta se intampla la viteze mici, fara sa accelerezi tare?

Link to comment
Share on other sites

nu am zis ca schimbi doar lantul, am spus doar care e cauza, eventual daca mecanicul constata el ca ar fi si rulmentii asta e alta poveste si nu exista kit de reparatie ci le cumperi separat dupa codul de la Borg-Warner, nu gasesti pe realoem sau la BMW coduri pentri piesele astea. Iar rulmenti sa cedeze eu nu am vazut, nu sustin ca nu se poate, dar cauza e mai mereu lantul care se intinde si freaca in carcasa, eu il ajut pe un prieten care are service si i-am comandat piesele astea de la Borg-Warner si el inca nu a gasit vreo buba la rulmenti pana acum la ceea ce a reparat el, lantul a fost de fiecare data cauza. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Daca accelerezi foarte lin nu-ti dai seama ca ar fi ceva probleme, dar cu cat se incalzeste mai tare cu atit face mai urat <_<

 

O lasi 15 min sa steie in parcare , pornesti normal, apoi dupa 2-3 intersectii incepe sa trepideze (ca si cum ai trece peste o denivelare) in timp ce accelerezi... si dupa ce se simte acea denivelare poti sa o calci in blana ca nu se mai simte nimic, doar dupa ce shimba urmatoarea viteza, trece o sec si se simte iar denivelarea :rolleyes: foarte ciudat, nu stiu cum sa explic mai bine :frantics:

Link to comment
Share on other sites

@mik15:

 

Cedeaza si rulmentii, mai ales la masini mari si grele.

 

Ma rog, ideea e ca o reparatie nu se face asa. Si la o cutie automata poti schimba doar ceea ce gasesti stricat, iar dupa 3 luni te trezesti cu clientul inapoi cu aceeasi problema.

Depinde de modelul cutiei de transfer si de producator. Pentru unele exista kit de reparatie.

 

Si la transmisii si la cutii de transfer nu exista o problema generala. Fiecare model are punctul sau slab.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Daca accelerezi foarte lin nu-ti dai seama ca ar fi ceva probleme, dar cu cat se incalzeste mai tare cu atit face mai urat <_<

 

O lasi 15 min sa steie in parcare , pornesti normal, apoi dupa 2-3 intersectii incepe sa trepideze (ca si cum ai trece peste o denivelare) in timp ce accelerezi... si dupa ce se simte acea denivelare poti sa o calci in blana ca nu se mai simte nimic, doar dupa ce shimba urmatoarea viteza, trece o sec si se simte iar denivelarea :rolleyes: foarte ciudat, nu stiu cum sa explic mai bine :frantics:

ai resoftat masina ? Pt ca un simptom identic avea cineva cu un 525d E60 fix dupa ce resoftase masina la george . Cum a scos soft a disparut . A stat in teste cateva zile cu problema asta .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Daca accelerezi foarte lin nu-ti dai seama ca ar fi ceva probleme, dar cu cat se incalzeste mai tare cu atit face mai urat <_<

 

O lasi 15 min sa steie in parcare , pornesti normal, apoi dupa 2-3 intersectii incepe sa trepideze (ca si cum ai trece peste o denivelare) in timp ce accelerezi... si dupa ce se simte acea denivelare poti sa o calci in blana ca nu se mai simte nimic, doar dupa ce shimba urmatoarea viteza, trece o sec si se simte iar denivelarea :rolleyes: foarte ciudat, nu stiu cum sa explic mai bine :frantics:

 

Din pacate, asta poate inseamna ca va pica transmisia in ceva vreme.

E vorba de o problema de etansare, de presiune de ulei.

La rece nu se simte pentru ca nu exista dilatatie. Cand piesele incep sa se incalzeasca in cutie si se dilata, se pierde presiune pe undeva si apare acel trepidat.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

ai resoftat masina ? Pt ca un simptom identic avea cineva cu un 525d E60 fix dupa ce resoftase masina la george . Cum a scos soft a disparut . A stat in teste cateva zile cu problema asta .

 

 

Salut, nu cunosc nimic din istoricul masinii, singurul lucru care l-am vazut e ca nu a fost pacut update niciodata pe masina.

 

Masina a fost luata din RO de noua si are 150000km :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.