Jump to content

Jaluzelele din fata radiatoarelor la 520 sunt o optiune?


comandante

Recommended Posts

Si la 118 D 2008 sunt prezente, eu le-am spart intr-un accident minor, am cumparat unele din dezmembrari(flapsurile si motorasul)la mine sunt cu motoras care DOAR inchide nu si deschide(m-am chinuit o zi intreaga sa imi dau seama daca sunt stricate sau asa functioneaza).Tot le-am pus in diferite pozitii, deschise/ inchise, cand erau deschise puneam motorasul si porneam masina le inchidea, daca erau inchise porneam motorul si nu se intampla nimic. Am dat aer conditionat la maxim, ventilator maxim, recirculare aer doar in masina, doar din exterior si alea stateau inchise. L-am intrebat pe baiatul de la dezmembrari si mi-a zis ca "se deschid de la vant" daca temperatura este ok pentru motor daca nu motorasul le tine inchise(iarna). Eu personal nu le-am vazut deschise niciodata si am mers cu masina vara la 35 grade in oras si nu mi-a aparut nimic in bord cum ca ar fi temperatura apei peste limite.
Link to comment
Share on other sites

E fantastic numarul de nepriceputi de pe forumul asta, foarte multi doar isi dau cu parerea asa din auzite, sau ce-si inchipuie ca ar face... total pe dinafara, altzii ca le vor deschise cu orice pret.dry.gif

Flapsurile alea, fac parte din tehnologia BMW numita ulterior ..cel putin de la e60 LCI incoace - Efficient Dynamics - .

Ele se vor deschide in cazul in care ELECTROVENTILATORUL CARE DECLANSAZA ORICUM AUTOMAT LA O ANUMITA TEMPERATURA A LICHIDULUI DE RACIRE nu ar face fatza, atunci se deschid si acele aripioare/flapsuri.. Ele ajuta si la o incalzire mai rapida in anotimpurile reci stand inchise. Cum ajuta mai departe ca explicatie - pai la rece iti reduce consumul ptr ca incalzeste motorul mai repede, la cald iti va face mai rece in masina inclusiv A/C ptr ca acolo la radiator , ptr cei ce nu stiu, mai e un radiator mai subtirel asa pentru A/C , si mai jos mai exista un alt "radiator" sa zic asa numit intercooler.In total 3.

Daca nu se deschid - nu va speriati, mie mi-a luat 3 ani cu e60 sa le vad odata deschise - si nici macar nu era canicula. Exista si probabilitatea ca acel actuator - sau mai pe limbajul tuturor - motoras , sa fie ars, dar putin probabil.

Despre cele care nu le au montate, nu stiu din ce motiv, cert e ca ele ajuta.:brr:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E fantastic numarul de nepriceputi de pe forumul asta, foarte multi doar isi dau cu parerea asa din auzite, sau ce-si inchipuie ca ar face... total pe dinafara, altzii ca le vor deschise cu orice pret.dry.gif

Flapsurile alea, fac parte din tehnologia BMW numita ulterior ..cel putin de la e60 LCI incoace - Efficient Dynamics - .

Ele se vor deschide in cazul in care ELECTROVENTILATORUL CARE DECLANSAZA ORICUM AUTOMAT LA O ANUMITA TEMPERATURA A LICHIDULUI DE RACIRE nu ar face fatza, atunci se deschid si acele aripioare/flapsuri.. Ele ajuta si la o incalzire mai rapida in anotimpurile reci stand inchise. Cum ajuta mai departe ca explicatie - pai la rece iti reduce consumul ptr ca incalzeste motorul mai repede, la cald iti va face mai rece in masina inclusiv A/C ptr ca acolo la radiator , ptr cei ce nu stiu, mai e un radiator mai subtirel asa pentru A/C , si mai jos mai exista un alt "radiator" sa zic asa numit intercooler.In total 3.

Daca nu se deschid - nu va speriati, mie mi-a luat 3 ani cu e60 sa le vad odata deschise - si nici macar nu era canicula. Exista si probabilitatea ca acel actuator - sau mai pe limbajul tuturor - motoras , sa fie ars, dar putin probabil.

Despre cele care nu le au montate, nu stiu din ce motiv, cert e ca ele ajuta.:brr:

Cum se poate verifica daca acel motoras functioneaza??

Link to comment
Share on other sites

Salut colegi de forum

Am cumparat in noiembrie anul trecut un BMW 520 d F11 din 2011 si daca nu era deschis acest topic nici nu stiam de aceste jaluzele .

Azi m-am uitat la botul masini si le am si eu inchise dar fiind masina neagra se observa mai greu .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut colegi.

Vara asta, mergand intro coloana, si oprindu-ma intro parcare am observat aceste jaluzele deschise. In bord nu apare absolut nimic, doar ca ventilatorul de la radiator era turat la maxim si acesta mi-a atras atentia, imediat dupa ce m-am dat jos din masina.

Din interior nu se auzea mare lucru.

Am facut si niste poze.

o seara buna

post-66079-0-75680600-1441475020_thumb.png

post-66079-0-84527200-1441475112_thumb.png

post-66079-0-56074700-1441475136_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Probabil prea putini au facut retrofit la asa ceva.

Ce rost ar avea asa retrofit?

 

Am eu cateva raspunsuri dar poate e mai bine sa inteleg de la tine rostul.

 

 

sa nu incepem cu hate ca nu de asta am intrebat

 

de ce as adauga asa ceva:? pai pentru eficienta! pentru incalzire ceva mai rapida! pentru protectie impotriva mizerilor care dau in radiator!

 

oricum eram curios de se poate face cu fire trase unde trebuie sau daca nu un sistem manual ce sa inchida deschida clapele cand vrei...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sa nu incepem cu hate ca nu de asta am intrebat

 

de ce as adauga asa ceva:? pai pentru eficienta! pentru incalzire ceva mai rapida! pentru protectie impotriva mizerilor care dau in radiator!

 

oricum eram curios de se poate face cu fire trase unde trebuie sau daca nu un sistem manual ce sa inchida deschida clapele cand vrei...

despre ce hate ar putea fi vorba?

 

incalzire mai rapida zici? pai oricum termostatul principal decide cand sa deschida circuitul mare al racirii asa ca jaluzelele alea nu fac nimic pana nu se deschide termostatul cum am zis mai sus.

jaluzelele alea sunt pentru eficientizarea la cald, adica la regim, in care anumite datorira anumitor situatii motorul S-AR RACI mai mult decat necesar cand e deja la regim.

eu mari minuni tehnologie, adica de evonomia nu am auzit sa faca acele jaluzele.. de cand tot citesc despre bmw..

 

praf, gaze si alte mizerii crezi ca nu mai intra cand sunt clapetele deschise? inchise, desigur ca nu intra... dar te intreb, cat de mult vor sta crezi acele jaluzele pe inchis si cat vor permite aerul sa intre? eu cred ca mai mult vor sta deschise nu mai zic ca vara cu ACul pornit inchise nu au cum sa stea ca schimbatorul de caldura are nevoie de aer!

  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Jaluzele alea 90% din timp stau inchise.

 

90% nu cred. Probabil nu mergi cu masina.

E ca si cum ai spune motorului masinii mele nu ii trebuie aer sa se raceasca.. se raceste de la sine.

Da, 90% stau inchise dupa ce opresti motorul..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Wiktor, eu un lucru nu inteleg; te cred pe tine, dar cum se raceste al naibii motor poti sa zici? Ca sunt tare curios...

 

Intre timp, m-am uitat in explicatiile lor din TIS si asta am gasit:

" Air flap control

The air flap control regulates the air supply for the engine and assemblies cooling system by only opening the radiator shutter as it is needed.

 

Up to 2 radiator shutters can be installed in the front end.

 

Conditional on the present design envelope, the engine version and the engine management system, there are the following versions of the air flap control:

 

Passive air flap control via electromagnet

Active air flap control via actuator motor (radiator shutter drive)

Active and passive air flap control (radiator shutter drive for the upper radiator shutter and electromagnet for the lower radiator shutter)

The required design envelope for the active air flap control means that it cannot be combined on some models with certain optional extras (e.g. Sports package, active steering or active cruise control). The passive air flap control for the lower radiator shutter must be eliminated in some models with turbocharging.

 

 

The engine management system (DME or DDE) continuously calculates the required cooling output and only opens the radiator shutter when an increased amount of cooling air is actually required (DME stands for ”Digital Motor Electronics”; DDE stands for ”Digital Diesel Electronics”).

 

While the vehicle is being driven, the closed radiator shutter shortens the warm-up phase of the engine, as operating temperature is reached more quickly if the environment is better encapsulated.

 

The air flow through the radiator creates high aerodynamic drag as the driving speed increases. In higher road speed ranges, the closed radiator shutter improves the aerodynamics. This reduces fuel consumption and thus the emission value.

Brief description of components

The following components are described for the air flap control:

Radiator shutter drive unit

The radiator shutter drive with integrated control electronics circuit is an actuator motor. The radiator shutter drive is connected to an adjustment mechanism. The adjustment mechanism moves the individual fins of the radiator shutter to the relevant position.

 

The radiator shutter has 2 positions:

 

Radiator shutter closed

Radiator shutter opened"

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

...

Va pot face poze, ĂŽntr-un an de condus nu am o musca pe radiator, arata ca nou(de menționat ca motorul trebuie sa meargĂŁ la 100 grade).

...

 

temp se ajusteaza functie de modul eco/normal/sport.

 

90% nu cred. Probabil nu mergi cu masina.

E ca si cum ai spune motorului masinii mele nu ii trebuie aer sa se raceasca.. se raceste de la sine.

Da, 90% stau inchise dupa ce opresti motorul..

 

La astea noi, DME controleaza si comanda si pompa si termostatul si ventilatorul pentru controlul temperaturii.

Gata cu vasco, termostat mecanic si turatia pompei proportionala cu turatia motorului.

Link to comment
Share on other sites

DME controleaza si comanda si pompa si termostatul si ventilatorul pentru controlul temperaturii.

Gata cu vasco, termostat mecanic si turatia pompei proportionala cu turatia motorului.

(Aia cu turatia pompei independent de turatia motorului ramane..)

Eu intreb de flapsuri exclusiv. Toti spuneti ca stau inchise, eu tot ziceam ca se deschid in mers cand trebuie racit motorul..

Se deschid sigur si cand functioneaza ACul vara..

 

Desigur ca ajung mai putine pietre in lamele radiatorului... desigur ca probabil nici muste si alte gaze nu-si gasesc sfarsitul acolo (..pentru naturisti, iubitorii de natura..) nu ca la unul fara jaluze..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.