Jump to content

O mica noutate


blue charon

Recommended Posts

Probabil multa lume stie deja ca cel mai faimos model al intregii linii Neue Klasse este 1800TI/SA. Produs in doar 200 de exemplare, toate cu volanul pe stinga, intre Dec 1966 si Ianuarie 1967, cu numerele de la 999000 la 999200, acestea au fost vindute numai posesorilor de legitimatie de pilot de curse si au facut intr-adevar istorie. Si nu numai pentru ca au cistigat la Spa in cursa de 24 de ore. Puteti citi istoria lor pe net, asa ca nu o sa o rescriu eu aici, cu atit mai mult cu cit n-as putea sa ma ridic la exigenta subiectului.

 

Mentionez doar ca erau carburate 2xWeber 45DCOE (si cu una dintre cele mai absurde jetari ale carburatorului din intreaga lui istorie, daca cititi carti de carburatoare, o sa va impiedicati de aceasta masina data ca exemplu de exceptie de la toate regulile de setare a unui carburator, dar care si-a demonstart nu o data potenta), aveau scaune sport (in 1966!), roti cu offset diferit, tablarie usoara, fara bare de protectie, si un turometru urias, iesit din bord, deasupra coloanei volanului, ca si cind ar fi vrut sa capteze intreaga atentie a pilotului.

 

Am deschis topicul pentru ca mi s-a intimplat ceva intr-adevar extraordinar. Acum citeva luni, cind eram prin Romania, a aparut pe ebay un instrument compus similar cu cele de la Neue Klasse care au luminile de avertizare, nivelul de carburant si temperatura apei. Le stiti probabil. Ceea ce era diferit la acest instrument era un al treilea indicator in partea de jos, unde la noi sunt becurile de presine de ulei si lampa de urgenta a rezervorului de benzina. Acest indicator era un manometru de presiune de ulei. L-am recunoscut imadiat ca facind parte din dotarea stoc a celebrei TISA. Nici un alt model n-a avut indicator de presiune de ulei, ci doar un bec galben, asa cum am spus. L-am cumparat bineinteles, si dupa luni de zile, a ajuns in miinile mele, in Australia. Este instalat confortabil in bordul lui Blue Charon, si merge perfect. Este nou nout, a fost pierdut cine stie unde intr-un stoc in America, si si-a trait toata viata pe un raft uitat de lume. Eu l-am scos din cutia originala, cu data fabricatiei pe el si cu inutilele numere de piesa de schimb originala BMW (ce mai conteaza numarul unei piese pe care e clar ca n-o mai face si n-o mai are nimeni de vinzare? Si care nu se potriveste decit la o masina?).

 

Spre surpriza mea (care n-ar fi trebuit sa fie surpriza) era pentru 6V. Ar fi trebuit sa-mi dau seama, caci toate TISA au fost pe 6V. Dar nu-i bai. Caci instrumentul de presiune e mecanic, deci nu-i pasa citi volti are reteaua masinii, la fel si termometrul, iar indicatorul de benzina a fost usor de inlocuit cu versiunea pe 12V imediat. Am inlocuit si termometrul din....nu stiu ce instinct. Parca nu vreau sa-l uzez. Am instalat instrumentul electric pe 12V din grupul de indicatoare ale lui Blue Charon care era in foarte buna stare. Am ramas insa cu doua becuri care nu mai puteau sta in interiorul grupului, si le-am mutat pe bord, direct, inlocuindu-le cu led-uri de culorile corecte, pentru ulei si avertizorul de rezervor gol (sau aproape gol).

 

Ceasul din mijloc a ramas singura problema, caci merge la 6V si felul cum e montat e unic pentru acest instrument compus, deci nu pot sa transfer un ceas pe 12V din care am citeva. Am facut un alimentator care coboara tensiunea de la 12 la 6 special pentru ceas, deci merge si el corect.

 

Iata pozele.

 

post-4905-1178548710_thumb.jpgpost-4905-1178548735_thumb.jpg

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

E super daca ai gasit asa ceva, cred ca a fost si un pic scump...

Nu e problema daca ai instalatie pe 12v si instrumente pe 6v, exista circuite integrate (EX: L7806 sau echivalent) in care bagi pana la 40v si scoate sigur 6v.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, exact asta am facut.

N-a fost atit de scump precum credeam, stiid ca s-a mai vindut unul odata (care era si second hand) cu 400Euro, si la care n-am avut curaj (mai bine zis finante) sa ma bag in licitatie. De data asta eram pregatit sa merg pina in pinzele albe, mai ales ca instrumentul era nou.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.