Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/08/23 in all areas

  1. Am mai discutat acest subiect destul de recent, intr-un alt topic. Momentul de inertie al rotii (care determina energia necesara accelerarii, dar si franarii ei) depinde atat de masa totala cat si de dispunerea masei respective fata de axa de rotatie, anume centrul rotii. O mare parte din masa jantei este in partea circulara a acesteia ("obadă", asa cum este denumita in Dex). Presupunand prin absurd ca avem doua jante de greutate egala, una de 18" si una de 19", la cea de-a doua partea circulara este cu 0.5" mai departe de centrul de rotatie, in comparatie cu prima. Ca urmare, are un moment de inertie mai mare. Retineti ca in practica, la modele /tehnologii echivalente, cu cat janta este mai mare (atat ca diametru dar si ca latime) cu atat si masa sa este mai mare. Pe scurt: o janta cu diametrul mai mare influenteaza negatic acceleratia si franarea masinii. Pentru o masina utilizata preponderent pe drumurile publice, consider ca optime sunt jantele diametrul cel mai mic recomandat de producator si sub care incap franele masinii. Acestea mai au un avantaj: inaltimea talonului (peretelui lateral al) pneului fiind mai mare, riscul de a farama anvelopa sau janta intr-o groapa ivita din senin este mult mai redus. La diametre si latimi egale, pneurile cu talon mai inalt sunt mai performate in directia de mers (accelerari / franari), in timp ce pneurile cu talon mai ingust sunt mai performante pe axa perpendiculara directiei de mers (in viraje). Ca urmare, jantele cu diametru mai mare avantajeaza comportamentul masinii in curbe si la schimbarile bruste de directie, in detrimentul accelerarilor si franarilor.
    7 points
  2. Salutare all, a trecut ceva vreme de cand nu am mai scris pe forumul asta, desi masini BMW au mai trecut pe la mine dar niciuna nu a ramas multa vreme asa ca nu aglomerat degeaba memoria forumului 🙂 F10 mi-a placut cred inca de la aparitie, mi s-a parut a fi continuarea naturala a lui E39, desi am avut 2 E60 nu mi-au intrat la inima deloc. Cu toate ca pot spune clar ca F10 e atat de comuna pe strazi incat desi e o masina premium numarul mare de pe sosele le face sa para atat de banale, dar dincolo de aspectele astea mai putin importante, cred totusi ca platforma e una reusita. Si E60 tehnic vorbind mi se pare o masina foarte reusita, dar design-ul e mai greu de rumegat. Ce m-a tinut departe de F10 a fost penuria de probleme cu motoarele, tocmai de asta am ales un LCI cu motorul B47, care pare-se a fi mai reusit decat N47. Am ales un motor mic pentru ca fac zilnic intre 70-100km intr-un regim mixt si vreau sa am un consum decent si taxe mici, m-am cam saturat de platit taxe pentru motoare mari. Am avut o gramada de masini cu motoare mari, cu siguranta vor mai fi dar acum am zis ca e momentul sa fac o pauza. Important e confortul si range-ul pentru mine acum, de fun mai am ceva jucarii deoparte, dar pentru un daily cred ca asta e perfecta. Asadar este un F10 LCI cu B47, fabricatie Oct. 2014, Euro6 fara AdBlue, cutie automata cu padele pe volan, interior Confort(asta era prioritar pentru mine) cu memorii scaune, volan electric, HUD, sistem H&K cu Logic7, carlig de remorcare si o culoare care imi place mult, nu vroiam negru sau argintiu, Sophistograu e interesanta fiind un mix intre negru si argintiu oarecum. O am de vreo 3 saptamani aproape si m-am ocupat sa o aduc in stare tehnica perfecta. Am luat o baza buna, in sensul ca nu are pierderi de ulei pe la motor/cutie, are insa o mica prelingere la diferential, dar tocmai ce mi-am luat piesele si o voi rezolva in curand. Insa, i-am schimbat pana acum discurile fata si placutele, desi avea discuri ATE aproape noi insa aveam o trepidatie la franare, asa ca am luat originale si am rezolvat problema. Am schimbat cu ocazia asta si protectiile discurilor. Am continuat apoi cu suportii motor si cutie, erau cam obositi dupa cei 220k km ai masinii, reali par a fi conform istoricului de la BMW. Un senzor EGT inainte DPF, dadea cand si cand eroare si bineinteles o revizie completa. Intercooler-ul si el pentru ca am vazut ca e putin umed intr-un colt, desi nu am eroare legata de presiune, dar mai mult ca sigur zic eu ca pe acolo scapa ceva, am comandat Mahle. Daca tot umblu acolo schimb si cele 4 oringuri ale celor 2 furtune. Anvelope noi fata/spate, asta pentru ca pe fata avea unele made in China si nu pot concepe sa merg cu asa ceva. Pe spate sunt niste Dunlop Sport Maxx f ok, dar le schimb oricum sa stiu o treaba. Si urmeaza al 4lea racitor de gaze pe recall :), se pare ca e ultima campanie pe racitorul buclucas, desi ultimul a fost schimbat in Nov. anul trecut, m-au chemat totusi sa mi-l schimbe iar si posibil si galeria de admisie. Daca e gratis e bine-primit :). Si daca tot o duc o sa-i fac si geometria ca tot punem anvelopele noi. Bineinteles un detailing ca sa fie bine totul si un set de pedale din AL, ceva aftermaket bineinteles, nu sunt o componenta vitala, asa ca am ales o varianta made in China aici 🙂 . Are deja facut chrome delete, initial as fi preferat cromul dar a inceput sa-mi placa si all black. Apoi sper sa ma bucur de ea cat mai mult timp fara probleme 🙂 .
    6 points
  3. Jenant , mediocru,ceva de gen cam atat s-a putut in conditiile actuale .. sa vedem ce misca audi . IAr interioarele astea cu o tableta trantita si lipsa bord , nici o integrare armonioasa de ma simt ca la TV sau desktop acasa nu imi plac deloc , prefer oldschool oricand . Un model nou ar trebui sa te faca sa iti doresti sa schimbi si sa upgradezi dar ce scot acum te face sa vrei sa pastrezi ce ai , sau cel putin sa apreciezi mai mult
    6 points
  4. Salut, ce buget ai? Cautarea e simpla: daca gasesti o masina pe autovit cu dotarile cerute de tine si apoi o cauti in Ghermanistan unde vezi ca e 1-2-3K peste pretul din RO, sa-ti pui niste semne de intrebare. Romanii tot de acolo le aduc. La noi in Romania datul km inapoi e sport national. Vanzatorii cinstiti care mentioneaza in anuntul lor ce probleme are masina sau ce zgarieturi are, nu gasesc cumparatori pt ca nu vor sa auda de asa ceva. Eu am avut noroc sa vand F10-le in 2 zile unui cunoscut, dar de pe OLX m-au sunat toti terminatii cu 8K in buzunar dar cu pretentii de 80K la ei. Piata din Romania este ft atipica pt ca se cere full, m pack si km putini la pret ft mic . Atunci samsarii asta ofera......Un F10 2.0D 190 cp cu ceva optiuni si km putini, fara accident, intretinut costa minim 18-20K . Daca tu il cauti la 12K nu l vei gasi. Uite in Ghermanistan un singur F10 la 15K dar cred ca a avut accident pt ca nu scrie "Unfallfrei" https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=364365498&categories=Limousine&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&drl=LED_RUNNING_LIGHTS&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=NAVIGATION_SYSTEM&fuels=DIESEL&grossPrice=true&hlt=LED_HEADLIGHTS&interiorTypes=ALCANTARA&interiorTypes=LEATHER&interiorTypes=VELOUR&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=150000&maxPrice=20000&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&pageNumber=1&parkAssistents=FRONT_SENSORS&parkAssistents=REAR_SENSORS&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&spc=CRUISE_CONTROL&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=prev&searchId=db82e0a8-4416-dbee-86bc-bf1827eaba05&ref=srp Altul cu km putini si optiuni e 20k https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=364365498&categories=Limousine&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&drl=LED_RUNNING_LIGHTS&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=NAVIGATION_SYSTEM&fuels=DIESEL&grossPrice=true&hlt=LED_HEADLIGHTS&interiorTypes=ALCANTARA&interiorTypes=LEATHER&interiorTypes=VELOUR&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=150000&maxPrice=20000&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&pageNumber=1&parkAssistents=FRONT_SENSORS&parkAssistents=REAR_SENSORS&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&spc=CRUISE_CONTROL&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=prev&searchId=db82e0a8-4416-dbee-86bc-bf1827eaba05&ref=srp Chilipiruri nu exista 😉 Aici pe forum gasesti masini intretinute dar cu siguranta peste pretul de AUTOVIT. Cand vezi masini de Arges pozate in parcarea aia la spalatorie, FUGI
    6 points
  5. Second clar! Nu are rost sa pui piese noi pe Bmw…
    6 points
  6. Salut. Surprinzător, se pare că nu sunt singurul cu 140i. Al meu este din 2017, într-o configurație puțin atipică (cel puțin pentru România): 3 uși, tracțiune spate, cutie manuală. L-am luat de la primul proprietar, din Bremen, în 2019 pe la 25.000km. De atunci a mai făcut aproximativ 30.000km și a primit câteva upgrade-uri: grilă față negru mat, roți 359M și o evacuare completă custom. Evacuarea s-a făcut din rațiuni de sunet, aspect și greutate și mai puțin din motive de performanță. Downpipe-ul a păstrat dealtfel un catalizator redus (200 celule) pentru că nu-mi place sunetul de "țeavă goală" și nici mirosul de evacuare. Un scurt clip cu evacuarea puteți găsi aici. Roțile sunt o preferință personală (referință la E46 CSL, E36/8, E92 GTS), dar am păstrat și R267FG-urile originale. Am profitat și am făcut un upgrade și la gume. Cum s-a mai spus, runflat-urile cu care vine din fabrică sunt destul de proaste. Modelul va deveni probabil un clasic în timp, fiind ultimul exemplar dintr-o specie rară (hatchback cu tracțiune spate). În rest, motorul face cam 75% din mașina asta.
    5 points
  7. Urmeaza alt clip cu un butic unde nu dau bon pentru o punga de pufuleti. stati aproape..
    5 points
  8. Fuguta la BMW, cu mașina pe platforma, este o situație grava care necesita rezolvare imediata. O să-ți înlocuiască racitor+egr și galeria de admisie, împreună cu ce mai este afectat pe la motor, gratuit. Dacă fac figuri fa o sesizare la BMW Germania și se rezolva sigur. Știu caz similar recent.
    4 points
  9. Salut nu trebuie sa tragi cu ranga de ea sau sa o strici. Are un snur in portbagaj si se va deschide. Uite aici cum Mi se pare penibil ca cei de la reprezentanta ti au zis sa fortezi usa si apoi s-o lipesti cu banda doar ca sa schimbe ei tot mecanismul. Ori sunt nepriceputi, ori hoti 😄
    4 points
  10. In portbagaj ,pe partea cu usita trebuie sa ai un cablu de plastic(sub tapiserie) colorat strident tocmai sa il vezi ,de care tragi si deschide usita in asemenea situatie.
    4 points
  11. @StefanTd Intotdeauna cand apare o discutie despre uleiuri, parerile sunt extrem de variate, iar uneori se ajunge la controverste. Plecand de la caracteristicile motorului N55B30, anume: benzina, turbo, putere specifica relativ mare, injectie directa, opinia mea este urmatoarea: in primul rand, uleiul sa se incadreze in cerintele din manualul masinii; evita uleiurile conforme cu specificatiile "LL-xx FE". FE vine de la "fuel economy", iar de regula aceasta se obtine printr-o serie de compromisuri ce favorizeaza in primul rand economia de combustibil, nu calitatile de ungere; prefera un ulei conform API SP (asigura o protectie mai buna la low-speed pre-ignition). Intrucat aceasta este cea mai recenta specificatie API, rezulta ca uleiul trebuie sa fie relativ nou pe piata; cauta un ulei conform ACEA C3 (nu C2, C5 etc.). Aceste uleiuri au vascozitatea HTHS > 3,5; prefera un ulei cu vascozitate cat mai inalta la cald, in limitele de la pct. 1. Spre exemplu, daca manualul iti permite si 0W30 si 0W40, utilizeaza 0W40; verifica nivelul uleiului in motor cel tarziu la fiecare 2.000Km parcursi si completeaza dupa caz; schimba uleiul mai des decat iti indica computerul de bord. Recomandare grosiera: la cca. 10.000Km pentru un parcurs combinat sosea/oras, la cca. 12.000 Km pentru parcurs predominat sosea, la cca. 8.000Km pentru parcurs majoritar oras.
    4 points
  12. Poate integrarea tabletelor in bord la BMW nu e cea mai estetica, dar mie unul mi se pare cea mai ergonomica si usor de utilizat. Ai ecranul in dreptul ochilor si nu trebuie sa bajbai pe jos ca sa umbli pe la una alta. In plus ce nu suport la Audi este faptul ca esti obligat sa folosesti touchscreen-ul, extrem de enervant, obositor si mai ales inestetic, mereu ai ecranul plin de grasime si urme de degete. Ma uitam la Mercedes GLE pe langa faptul ca tableta e integrata frumos, poti controla totul si din track-pad care inlocuieste rotita veche, dar si de pe volan. Foarte elegant.
    4 points
  13. Aș vinde mașina și aș cumpăra ceva ce pot întreține. Schimbă oamenii kit ambreiaj și volantă cu 3000 de lei la golf 5,iar alții cu BMW f10 caută sh uri....
    4 points
  14. buna,oare stie cine va daca e ok sau nu,ultima resoftare,rechemarea din fabrica pt g uri?eu sant programat joi sapt viitoare,ideea este ca in urma resoftarii sterg tot ce ai instalat de hacheri,ramane numai ce este intalat in abonament din bmw
    4 points
  15. Salutare, Se vinde masina familiei – BMW 530i xDrive Sportline, 252 CP, 2.0 benzina, serie motor B48, G30, prima inmatriculare 11.2017, in prezent 108.000 km. Masina a fost cumparata pe 30.09.2021, la 86.300 km de la Automobile Bavaria Baneasa – Premium Selection, astfel, masina beneficiaza de garantie BMW pana pe 30.09.2023. Masina a fost folosita preponderent extern, fiindca home office, a mancat doar OMV MaxxMotion 100, a vazut peisaje frumoase si se vinde fiindca se doreste trecerea la fratele mai mare si gras, X5. La momentul cumpararii i-a fost atribuita categoria de Premium Selection si inainte de livrare au fost schimbate urmatoarele: (pot dovedi prin istoric cheie, bord): Discuri si placute fata si spate noi; Ulei, filtru ulei, lichid frana; Filtru aer; Flansa cardan; Clapete ghidaj aer. I-am achizitionat jante M Sport de G30 FL, Apple Carplay, cumparat inca un an de Connected Drive, infoliata grila pentru a inchide pachetul Shadow line din fabrica de pe ea, detailing exterior si interior, presuri originale BMW Seria 5, tavita portbagaj, folie fumurie geamuri spate ceramica si schimbat pielea de pe volan cu perforata pe lateral. La fix un an de la achizitie s-a facut revizie completa la Proleasing Ploiesti la 99.500 km reprezentata de: Filtru aer; Filtru habitaclu; Ulei nou (nu cred in cei 30k pe care ii recomanda BMW); Lichid frana nou si test pe banc franare; Inspectie tehnica totala; Poze aici: https://postimg.cc/gallery/B1M0RSz/c03a735e Contact: PM Pret: 35.500 eur Enumar mai jos unele dintre cele mai importante dotari ale masinii: Pachet Sportline cu ornamente Shadow line (volan sport cu padele, reglabil electric, bandouri iluminate Sportline, etc) Scaune Confort, full electrice, cu memorie sofer si pasager, ventilate si incalzite; Faruri Led Adaptive (camera suplimentara, urmareste drumul si directioneaza lumina in functie de nevoie, asistent faza lunga); Sistem de sunet Harman Kardon, se aude impecabil; Sistem de navigatie professional 4k, ecran mare + display digital complet cu diverse moduri de condus, Apple Carplay activ si Video in Motion); Innovation package (Real Time traffic information, incarcare wireless telefon, Remote Services, Concierge services); Incalzire auxiliara cu motorul oprit - se poate seta din aplicatie de la distanta; Setari Confort, Eco Pro si Sport (cutie, viraje); Active Cruise Control - urmareste masina fata, franeaza si accelereaza singura, etc; Driving Assistant, Pedestrian alert, Collision Warning; Aer conditionat 4 zone; Afisaj control pneuri; Lumina ambientala interior + exterior; etc
    3 points
  16. de fapt tot tot ce vrem e sa ne bucuram de masina nu de o voce , camere in interior si microfoane care sa asculte tot , ne baga pe gat tot felul de aberatii sub forma de optiuni si sa acceptam ca asa va fi lumea de acum , identitate zero , transgender gen 🤖
    3 points
  17. Salut, e normal sa smuceasca un pic cand ii dai kick down sa-ti dea senzatia de sportivitate 😄 Lasa cutia in pace ca-si face treaba bine. Cred ca toti proprietarii de BMW cu ZF8hp stim ca smuceste un pic cand o calci blana.
    3 points
  18. Eu prefer senzația de 3x mai puțini km. Astea cu ful fără trapă si 6 cifre,sunt peste tot.
    3 points
  19. Cateva aspecte suplimentare. In vedere pt pretul unui sh se ia estimativul devalorizarii fata de cat costa ca pret de lista o masina noua identica. Irelevant este ca in 2018 masina asta avea un pret de lista de aprox 60.000 euro in configuratia ta, relevant fiind ca daca o configurezi acum, dupa cresteri succesive de preturi, se apropie de 70.000 noua, incluzand si rotile de schimb. Tot irelevant pt pretul actual ar fi ca primul proprietar poate era un client vechi bmw si nu a platit pretul de lista, ci poate a avut 15% discount. Sau poate era un client corporate cu zeci/sute de masini si a avut discount de 25-30% (da, exista asa ceva la bmw sj audi) si a platit pe la 45.000 euro..chestiile aste nefiind ca mostenirea de la regate, sa se dea beneficiile initiale din mana in mana. Nu trebuie sa fim de acord ca la 5 ani vechime si peste 140.000 km masinile sh ar valora aprox 40% din pretul de lista ca bun noi, deci din cei 70.000 in cazul tau, adica 28.000, probabil pretul la care s-ar putea tranzactiona fiind astfel 1000-2000 sub. Si inca 2 lucruri. La utilaje a fost la fel ca la masini. Pana prin 2021 ne agasau marile parcuri din Europa saptamal trimitandu-ne stocul, apoi totul a incetat subit. Au revenit din nou in primavara asta, semn ca piata de sh cade, oricare ar fi acea piata. Tot semn ca piata de sh cade, este faptul ca o colega de-a mea care are capul calculator, tot urmareste de cateva luni stocul lui Tiriac leasing sa isi ia un sh. Preturile au cazut cu aprox 10% In mod normal trebuia sa iti tai factura pt consultanta asta 🙂
    3 points
  20. Audi au fost primii care in 2017 odata cu A8 au venit cu display-urile alea multe si au pastrat doar o parte din comenzile esentiale pe buton fizic iar implementarea acelor displayuri este facuta cu o eleganta maxima, cel putin in raport cu bmw, care practic se indteapta ckar spre consumatorul needucat din china sau catre barosanii nostri carora trebuie sa le straluceasca masina Audi au fost blamati atunci de consumatori, ulterior copiati de toata lumea. La fel si cu motoarele turbo de acum 2 decenii. Retorica era ca doar cine nu e capabil sa faca un aspirat (a se citi Audi), face motoare turbo...ramanand in fapt ca Bmw nu mai face motoare aspirate de vreo 12 ani, evidnt Audi continuand ani multi in paralel cu turbo si aspirate. Aceeasi retorica si cu lumibile ambientale introduse in premiera in productia de masa la A8-ul lansat in 2009. Retorica era "brad de craciun". Acum consumatorul de BMW se simte insultat daca nu ai lumini ambientale si in cur Brandul bmw si in general consumatorii sunt mereu intr-o criza de identitate, exceptand unele modele semispeciale si consumatorii acestora.
    3 points
  21. Nu ca as reprezenta eu publicul tinta pentru acest model, si sunt deplin constient ca sunt un expirat cand ma mai uit la cate un cur de 20 de ani. si primesc in schimb priviri dezgustate ca sunt carunt, ....dar sa isi bage undeva interiorul cu tableta.De doi ani sunt posesorul unui formentor unde tot tableta am, si nu butoane fizice, si e pur si simplu o mizerie sinistra; am un amic apropiat (sta la 2 minute de mine) care are de cateva saptamani erectii cu un model y...la fel, un gunoi de tableta pe o caruta de 2 tone.....butoanele fizice mi se par mult mai usor de utilizat/intuitive/mai sigure in trafic, adica sunt amendat daca folosesc telefonul mobil, dar sa folosesc tableta aia e perfect legal...wtf. Oricum masina e pentru China&comp....ma uit ca am mai fost de amorul artei in reprezentante si toti sar pe tine sa te certe daca nu vrei un minim phev, asta daca nu esti tintit pe electrica direct....daca te intereseaza o termica, deja sunt niste mascarici in sacouri stramte ce se uita la tine ca la urs (nu locuiesc in Romania); nu sunt conspirationist, dar asta e o strategie spre masinile ce se vor inlocui ca si telefoanele, pe de o parte, iar pe partea economica, o sa vina China cu electrice si o sa inunde piata/omoare brand-urile europene de automobile.
    3 points
  22. Mie imi place. Cam de cand sint eu pe forumul asta (imediat de 20 de ani) de fiecare data cand se lanseaza un model nou , in general e urat, ala vechi era mai frumos etc. bineinteles fast forward 20 de ani va deveni “ultimul bmw bine facut” dar trebuie sa recunosc ca nu m-a lasa wow ca atubci cand am vazut g20-ul prima data
    3 points
  23. Personal nu am spus că trebuie să moară, dar logica spune că este inevitabil. Politicul din Europa împinge electricele datorită poluării de tot felul (mai ales în mediul urban) și a reducerii dependenței de importuri de materii prime. Chinezii și americanii le împing datorită tehnologiei. Populația este fericită pentru că are costuri de exploatare și mentenanță mai mici și performanțe mai bune. Constructorii sunt și ei fericiți: durata de viață limitată a bateriilor va duce la creșterea frecvenței de schimbare al mașinilor; mentenanța chiar dacă este mai redusă, este mai specializată: cu electrica mergi la service pentru orice. Grupul VW (al doilea constructor la nivel global) a decis deja întreruperea dezvoltării motoarelor cu combustie internă și dispariția lor din ofertă până în 2035. Toyota (primul constructor la nivel global) nu s-a angajat în a face asta, dar ei mizează mult pe hibride (cam același drac). Exemplele pot continua. Interesul pentru motorul termic va scădea constant și va cvasi-dispărea odată cu trecerea timpului - singurii interesați vor rămâne pasionații, dar și numărul lor se va reduce treptat. Nu chiar 🙂 Personal cred că dorința de a merge cu automobilul personal se va reduce de la sine pe măsură ce populația se va educa și nevoile se vor schimba. În Europa de Vest se merge mai puțin cu mașina ca în România și nu se plânge nimeni. O societate dezvoltată nu este una în care și săracii au mașini, ci una în care cei bogați merg pe jos sau cu transportul în comun.
    3 points
  24. E spart vasul de expansiune...poveste veche de cand lumea, schimba vasul, ar fi bine si busonul...
    3 points
  25. nu mai exista F10 neomorat de vanzare. sau exista, insa foarte putine si spre imposibil de gasit sau imposibil de a te afla in locul si momentul potrivit pt a o gasi, tinand cont de numarul mic de F10 cinstite pe piata.
    3 points
  26. Am, mers sambata in dreapta cu ceva Tesla din asta stock la 32 sau 33 k eur dupa ce se scade rabla e o alegere destul de buna , mai e ceva long range pe la 39k la fel fara sa mai arunci ceva optionale .Din dreapta - masina nu m-a impresionat adica ok 0-100 6.1 sec aia care ai zice nu i-am simtit, dar clar avantajul vs termic e la reprize unde pleaca instant .Parea sa stea decent pe drum desi la 130 in dreapta din nou mi s-a parut un pic instabila, ma rog masina e absolut ok una peste alta. Sotiei i-a placut deci daca dau Patrolul posibil sa bagam ceva leasing la o ghena din asta . BMW trebuie sa mai umble la preturile I4 ca sa poata concura, o sa incerc sa vad daca prind un I4 la test drive desi la Bavaria mai greu am mai avut eu anul trecut o incercare :)) later edit: care mai aveti benzine aspirate 6 in linie tineti de ele ca nu se mai fac altele 😞 si feeling ca in cotetzele alea nu o sa mai aveti , da stiu sunt pe stil "vechi" , dar ca si "placere" si "implicare" la condus saraciile astea electrice sunt departe, in curand masina va fi un telefon mai "ciumeg"
    3 points
  27. La ce vrei sa-l convertesti?Il faci Fiat?Vw?
    3 points
  28. Am mai facut o mica schimbare. 😀
    3 points
  29. La noi la tara este o expresie csre incepe asa "De cand mama m-a cacact" aproape ca nu am vazut nici la daciile 1310 anvelope mai jalnice decat ale barosanilor cu bmw. Cum dracu sa mai mergi cu opinca aia penala, cumparata sh, produsa acum 15 ani si rulata 70.000km? Ti-am mai facut print screen mai jos sa vezi cum arata anvelope de aproape...parca-s mancate de caini Anvelopa Firemax am vazut pe un G11 facelift, masina in cel mai rau caz din 2019. A luat barosanu bmw-ul, ce mai conteaza anvelopele, uleiurile, casco, filtrele, franele!
    3 points
  30. Isi sapa singuri groapa si nu numai ei, cam toti producatorii au saltat preturile si uite asa ajunge lumea sa cumpere Tesla 🙂 . Caut sa iau ceva masina noua pe la 30k jale , ce acum 3-4 ani era 20k 25k (Suzuki, Hyundai, Toyota) acum sare de 30k . In conditiile astea o Tesla 3 "cheala" la 31 32k pare o afacere foarte buna . Later edit: am trecut sambata asa aiurea pe la AB Baneasa in showroom ceva 120i pret de lista 36k plus tva (chel da?) optiuni 17k ajungea undeva la peste 50k :))))
    3 points
  31. Pereche , cele fata - Kyb sunt ok
    2 points
  32. Salut , Daca senzorul de NOx nu are memorata nici o eroare nu exista motiv sa il schimbi ba si mai mult daca masina ta nu are nici o eroare pe catalizatoare & senzor NOx sau nu ai misfire pe nici unul din cei 6 fratiori ai mari sanse ca motorul tau sa mearga perfect Motorul tau este din categoria motoarelor lean burn engines , aceste motoare folosesc in anumite conditii de functionare un amestec fff sarac => mult oxigen Daca mai ai drum pe la cei de la ITP sa ii intrebi cu frumosul daca nu cumva exista si motoare la care se accepta valori ale sondelor Lambda intre 2 si 3 , valori ce corespund mersului in injectie stratificata adica fix cum a fost proiectat motorul tau de BMW Am meu N43 are sondele lamba la 2.5 in timpul mersului in injectie stratificata si fix asa trebuie sa mearga https://bimmerprofs.com/misfires-exhaust-gases/
    2 points
  33. Cauta bloc motor ambilet sh cu km certificati si nu ai treaba.
    2 points
  34. Pune ulei BMW 5w30 sau Liqui Molly 4200 TEC 5w30 si nu mai ai probleme. La noi pe piata ft mult ulei CAstrol este contrafacut.
    2 points
  35. Adică nu faci treaba cum trebuie, nici pt tine și nici pt viitorul proprietar. Si dacă se întâmplă ceva, orice, și nu mai poti face upgrade la mașina, nu ai nici bani sa plătești alta manopera, stai cu masina pe dreapta când ai nevoie de ea, se poate întâmpla.... Acuma nu fac io pe lupu moralist, fiecare face ce vrea și în măsura posibilităților, spun doar ca daca se poate, în general e bine sa facem ceea ce trebuie...
    2 points
  36. Teminati cu cearta ca nu duce nicaieri , discurile trebuie schimbate si aia e , eu as pune originale sau trw cu placute textar , am incercat fff multe discuri si placute si nu am fost multumit
    2 points
  37. Ai întrebat pe forum,și ți se răspunde. Pentru mine unul, să ai seria 5 f10,o mașină cu pretenții, și să vrei să cumperi volant/ambreiaj sh,e de-a dreptul rușinos!! Vrem să fim/părem premium,dar ne cârpim cu dezmembrări. Pe bune?? Dacă așa întreții mașina aia din 2014,nu pot decât să fiu îngrijorat.
    2 points
  38. Pune LUK sau Sachs nou si nu ai treaba. Am pus eu la 2 E90-uri volanta + kit ambreia LUK si m-au tinut 150-180 000 de km fara probleme. VOlanta SH nu m-as risca, nu stii exact cati km are. Sincer, placute, discuri, , senzori uzura, etc nu as pune SH niciodata. Stiu ca e scump, nu zic, F10 chiar e o masina cu pretentii....
    2 points
  39. Cum a zis colegul vinde mașina și nu te mai întrebi ce și cum. Că idee garanție la ambreiaj primesti doar daca schimbi și volanta. Ar mai fi ceva pui sh, crapă din nou în câteva mii km alta manopera plus piesa. Vinde mașina și scapi de alte bătăi de cap, asta e întreținerea la BMW e mai scumpă și modele noi nu sunt chiar cele mai fiabile.
    2 points
  40. Eu unul nu prea sunt activ pe forum, mai citesc din când în când și îmi vad de drum... Dar nu pot sa nu observ, asa ca exemplu, ultimile topicuri, unu vrea sa schimbe volanul și întreabă cât costa, altu are o roata găurita dar parca ar mai merge cu ea, altu are frânele praf da nu i vine a crede...nu mai zic de impozite și alte nebunii.. Îmi amintesc de primul meu post, "Cai putere pierduți" în care comparam cam cati cai se pierd în timp, se vorbea de dyno, de puterea la roata, de furtune schimbate etc...
    2 points
  41. Totul sa rezolvat cu cheie noua facuta la o firma aici. Prima data cand am mers la ei cu cheia mea mi-au zis ca cheia mea e buna, apoi a trebuit sa duc masina la ei pe platforma si sa dovedit ca de fapt cheia mea era problema. Mi-au facut alta cheie si acum totul e normal .
    2 points
  42. Nu ma intelege gresit desi ceea ce spun poate fi considerat putin ironic. Da, este sigur sa circuli cu aceasta anvelopa atata timp cat nu e montata pe masina ...
    2 points
  43. Eu nu știu ce sa mai zic, ori sunt mulți copii pe forum, poate la prima mașină, nu știu.... Cu tot respectul, dacă și cu o anvelopa ca aia stam în cumpănă dacă sa o schimbam sau nu... nu mai zic nimic...
    2 points
  44. Ai discuri 310x24. Iei un subler si verifici grosimea discurilor pe partea de lucru. Grosimea min (min.thickness) pt aceste discuri este 22.4mm. Cand valoarea masurata pe disc este sub acel prag, se schimba discurile.
    2 points
  45. Masina nu mai recunoaste cheia aia e problema. incearca sa schimbi bateria. vezi sa nu ai umezeala in cheie incearca sa ti cheia langa coloana de directie cand incerci sa o pornesti. ps:titlul topicului e fix ce trebuie
    2 points
  46. Este campanie si se schimba direct racitorul + Egr, fara verificare, fara discutii. Azi am fost la reprezentanta cu a mea. Problema sta cam in felul urmator. Au schimbat producatorul racitoarelor Behr din cauza problemelor repetate cu acestea, noul producator este BorgWarner; arata putin diferit, ceva mai mare si pare mult mai bine construit, tabla mai groasa. Campania noua a inceput pe 24.04 pe hartie dar modelul nou de racitor, nu prea se gaseste pe stoc inca prin reprezentante, sunt fff putine. Zic sa mai aveti putina rabdare sa apara pe stoc ca sa nu va puna acum tot reperul vechi Behr iar peste 1 an sa mergeti din nou pt cel BorgWarner.
    2 points
  47. sper sa nu iti mai pice ceva la ea ca ai investit pana acum aproape un F10 NFL
    2 points
  48. daca ai bani si noroc e bine, atlfel cum am zis poti sa arunci mii de lei pe diverse piese,ex la cotetz aveam un zgomot care parea sa vina din partea de sus a motorului, ca un zanganit asa , dupa nspe mii de ture teste constatari am avut asa: -distributie -cuzineti -clapeta acceleratie -tacheti In final a fost.... volanta! mai exact coroana de pe volanta unde vin dintii de la electromotor capatase "joc" si facea cand vroia ea cum vroia ea .2 puncte de sudura si sper ca e tot acolo. Acum din acelasi ciclu am sub masina zgomot de tabla pe tabla nimic nu misca pe elevator totul e bine , am avut : -etrieri -caseta directie -bucse mari brate In final principalul suspect desi as zice ca nu si singurul - tabla protectie praf disc! - surub desfacut tabla joaca acolo, am observat-o aiurea dand cu piciorul in roata 😄 PS am cautat de m-am plicitsit net/youtube din pacate acolo nu am avut norocul ca tine sa gasesc fix sunetul "meu"
    2 points
  49. Campania: 6a771e9e-712f-4980-8ba8-32d1c0e53046.pdf
    2 points
  50. 2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.