Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/25/21 in all areas

  1. Salutare. Dupa multe luni de lurking si citit una alta pe forum, in sfarsit pot spune ca ma alatur "cu arme si bagaje" comunitatii. Asa cum spune si titlul, sunt la primul BMW si sunt singur ca am multe de invatat. O sa incerc sa tin un fel de jurnal pe aici si sa facem schimb de pareri cat mai utile. Sunt la primul astfel de topic asa ca...rabdare cu mine. Fiind in cautarea unei masini, stabilisem cateva "finaliste" (Superb, Passat Alltrack, Kodiaq, G31) si am stat cateva luni cu ochii pe siteuri, alternand intre modele si decizia de a cumpara sau de a mai astepta. Chiar in 2020 am fost aproape de a cumpara Kodiaq nou la niste preturi care nu vor mai exista niciodata - chiar la inceput de pandemie - am fost fraier si am ratat ocazia. Pe la mijlocul lui 2021 am inceput din nou sa ma uit. Mai am si o Octavia deci graba nu era mare, cautam ceva "frumos". Am vrut neaparat ceva cu tractiune integrala si alte cateva dotari la care nu renuntam: faruri cat mai noi dpdv tehnologic (matrix led sau echivalent), scaune cu memorie si cat mai multe setari, fara culoarea neagra (nu imi plac masinile negre), etc. Pe la mijlocul lui octombrie a aparut aceasta masina si repede am ajuns la concluzia ca o vreau. Mai ales cand am vazut culoarea...tot ce gaseam acceptabil pana atunci erau fie gri fie albe... Masina in cauza este august 2018 si avea aprox 92.500 la momentul achizitiei. Scriu mai jos cateva din dotarile importante cu cateva comentarii: 223 Dynamic Damper Control 24W 18"lt/aly Wheels D-spoke 634 - cu aceste roti a venit masina, incaltata cu Continental Eco Contact nou-noute, DOT2021, 245/45/R18, runflat; 320 Model Designation, Deletion (asta e o chestie misto, imi place mult aspectul clean look la o masina); 3DS Bmw Display Key - misto de jucat cu ea, total inutila in lumea reala; in mod dubios, primul proprietar nu a ales si comfort access - chiar l-a evitat, avand in vedere ca a ales toate celelalte optionale din pachetul in care s-ar fi aflat si Comfort Access (m-am uitat in brosura Germania 2018); 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable - f importante, cum am zis mai sus; 4HA Seat Heating Front And Rear - iar, in mod dubios, a ales incalzire in scaune spate dar nu si climatizare pe 4 zone...ce-o fi in capul unora nu o sa inteleg... 536 Auxiliary Heating - o dotare pe care o cautam...nu era musai dar ma bucur ca e in aceasta combinatie 552 Adaptive Led Headlight + 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AT Driving Assistant Plus 5DN Parking Assistant Plus 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 688 Harman/kardon Surround Sound System 9BD Businesspackage + alte cateva mai neimportante. Cateva chestii pe care am apucat sa le fac de cand am luat-o: - activat Apple Car Play - f important, in Octavia am varianta cu fir, aici e wirless - merge brici; - cumparat roti de iarna model 618 pe 17 inch cu cauciucuri SH Dunlop 225/55/R17 non run-flat; - folie faruri si proiectoare, folie geamuri spate si luneta, inscriptionat oglinzi; TO DO: folie pe display(uri) - pe cel central neaparat, trebuie sa vad daca se poate si pe "ceasuri"; - am reusit sa gasesc un kit de rezerva compus din roata slim (f greu de gasit pe 18 la un pret acceptabil), cric si cheie; din pacate, masina nu are un locas special - cum sunt majoritatea. Asa ca acum sunt in cautarea unei huse de transport sau, mai greu, varianta in care gasesc la dezmembrari una cu locas de roata rezerva in portbagaj si o convertesc pe a mea. Ca planuri de viitor: - pentru intregirea aspectului Shadow Line, ori schimbarea grilei cu cea de pe MSport (NU de pe M5) ori colantarea celei din prezent; - POATE un stage 1 la un moment dat. Ca prime impresii, masina este tot ce ma asteptam si mai mult de atat. Am apucat sa ma joc si un pic cu ea in zapada, intentia fiind sa ma obisnuiesc cu dimensiunile si inertia (are aproape 2 tone) cat si cu modul de actiune al XDrive. Cam atat momentan, las cateva poze si sper sa reusesc sa updatez topicul cat mai des.
    10 points
  2. Salutare, Dupa ce recent (acum o saptamana mai exact) am vandut F36-le, de care inca imi placea foarte mult, a venit vremea sa prezint si eu noua achizitie pe care am primit-o fix in Ajun . Dupa indelungi cautari care au inceput cu mult timp inainte sa vand fosta masina (F36 420d), am gasit la BMW Cobalcescu din Bucuresti un G30 530i xDrive M Sport, din 2018, care mi-a facut cu ochiul inca de cand l-am vazut pe site(desi initial il considerasem putin peste buget: 37.500Eur, redus ulterior la 37.000). Am facut un scurt test drive (aici apreciez amabilitatea consultantului de acolo, totul a decurs foarte profi), si imediat am stiut ca ea este aleasa ). Initial eram chitit pe 540i (am gasit doar masini slab dotate sau cu f multi km) si din lipsa de alte variante, la un moment dat am fost aproape sa cumpar un G20 330i, sunt totusi foarte multumit de alegerea facuta, intrucat e benzinara (personal nu mai vreau sa aud de diesel), are un motor destul de ok, si are toate dotarile pe care mi le doream. Ma incanta si faptul ca e neagra, inca de mic copil fiind fascinat de masinile negre, si atat prima mea masina (Opel Astra H) cat si cea de-a doua (E90) au fost negre. Masina este fabricata in iunie 2018, a fost rulata doar in Germania, are 81.000km si beneficiaza de garantia BMW Premium Selection timp de 2 ani. Enumar mai jos principalele dotari: M Sport package - nu era obligatorie, dar mi se pare ca arata mult mai bine M Sport Brake M Sport Suspension M leather steering wheel M Aerodynamics Package High Gloss Shadow Line Sport Automatic Gearbox Adaptive Led Headlights High-beam assist - ceva la care visam de mult... Led Fog Lights Active Protection Driving Assistant Plus - include Active Cruise Control, collision assist, lane changing assist, blind spot alert. Mi se pare foarte util pachetul. Parking Assistant - parcheaza relativ singura, si vine cu camera la marsarier, ceva ce imi lipsea la fosta Innovation Package - destul de misto, vine cu incarcare wireless pt telefon si inca cateva lucruri Head-up Display Sports Seat Seat Heating Driver/Passenger Seat Adjustment, Electric with Memory Ambient Interior Light Comfort Access - ii duceam lipsa la F36 Navigation System Professional Glass Roof, Electric - Niciodata nu am fost fan, desi am avut trapa si la fosta masina. Steering wheel Heater - asta e un moft, dar am realizat astazi ca poate fi si foarte util, la ce frig era de dimineata ) Integral active front steering - E geniala functia. Recunosc, inainte de test drive nu stiam ca si la seria 5 vireaza rotile din spate, dar m-a dat pe spate. E un pic ciudata senzatia la inceput, dar pur si simplu o face mult mai manevrabila, mai ales pe alei inguste si parcarile din Bucuresti. + altele mai putin importante. Primele impresii dupa ce am mers vreo 300km cu ea: - se simte mult mai stabila decat F36, xDrive ajuta in mod cert in curbe, iar faptul ca vireaza si rotile din spate e un plus la stabilitate la viteze mai mari - ca putere, pe Comfort nu e wow, se simte lag si nu te baga f tare in scaun, insa pe Sport mi se pare ca imi satisface cerintele de putere (bineinteles, mi-ar fi placut un 540i cu 340 cai, dar ma multumesc si cu asta). - singurul minus descoperit pana acum: lipsa inchiderii electrice a portbagajului. Se deschide din cheie, dar se inchide manual (stupid, foarte stupid). Planuri pentru viitorul apropiat: - Activare carplay: 300Eur de pe Connected Drive Store - Achizitia unor anvelope de vara (Michelin PS4) - inca ma gandesc daca RFT sau normale. Cateva poze: Sarbatori Fericite!
    7 points
  3. DIn pacate, in domeniul auto, istoria a consemnat un sir de decizii politice luate in pripa, fara a analiza impactul pe termen lung. 1. In anii '20, a aparut benzina cu tetraetil de plumb, care - spectaculos - a rezolvat dintr-un foc atat problema detonarii cat si a uzurii supapelor motoarelor termice. Au urmat cinci decenii in care s-a utilizat in mod universal benzina astfel aditivata. Timp in care poluarea cu plumb a biosferei a crescut de multe zeci de ori fata de nivelul pre- anii '20. (Printre altele, plumbul diminueaza IQ-ul, efect vizibil in mod evident, astazi). Benzina cu plumb si-a inceput declinul pe la mijlocul anilor '70, odata cu aparitia primelor catalizatoare. Dar poluarea cu plumb din natura, cauzata de benzina cu tetraetil de plumb, va ramane la un nivel inalt pentru cel putin inca jumatate de secol. 2. De prin anii '80, guvernele europene au incurajat - in principal prin accize semnificativ mai reduse la motorina decat la benzina - vanzarea de autoturisme cu motoare Diesel, in baza faptului ca emisiile lor de CO2 sunt mai reduse. Iar oamenii, de buna voie sau fortati financiar, au cumparat in masa astfel de masini. Pana cand s-a descoperit, destul de recent, ca, in fapt, emisiile motoarele Diesel sunt mult mai periculoase pentru sanatate decat cele ale motoarelor pe benzina. Deodata, posesorii de masini Diesel - cei care le-au cumparat "impinsi" de politica guvernelor - s-au trezit aratati cu degetul si invitati/fortati sa renunte la ele. Acum, sunt "invitati" sa renunte la autoturismele Diesel si sa scoata din buzunar bani pentru altfel de masini. 3. Iata-ne in valul de electrificare. Peste noapte, motorul termic a devenit paria. Exista insa analize bine fundamentate asupra impactului ecologic pe termen lung (cititi: decenii) a productiei masive de baterii? Sunt bine puse la punct proceduri de recuperare / reciclare a acestora? S-a stabilit o strategie de dezvoltare a productiei nepoluante de energie electrica si a retelelor de distributie a acestei energii, sincrona cu cresterea exponentiala a parcului de autoturisme electrice? Nu. Se merge orbeste, exact cum s-a mers in exemplele de mai sus. La un moment dat, probabil, se va descoperi fie o problema majora, fie vreo otrava care se va fi acumulat in oameni. Cine va plati costul?
    6 points
  4. Mai fac si eu un update... A cam trecut un an de cand am masina... o folosesc cam zilnic... merge ok, nu a bubuit, nu a explodat. I-am facut peste 10.000 de km, i-am mai rezolvat din problemute mecanice, altele au mai aparut intre timp 🙂 P0171 & P0174 (cu check engine light) nu au mai reaparut dupa ce i-am schimbat amandoua partile de cauciuc din admisie dupa MAF. P0174 a continuat sa apara (fara check engine light) dupa schimbare dar dupa ce am strans colierul exact dupa MAF la maxim nu a mai reparut, se pare ca ma pricep la strans de coliere. De obicei aparea imediat, stergeam eroarea dupa 10 km aparea iar, sunt cam 500 de km de cand am sters-o ultima oara si nu a mai reaparut. Mai am o singura eroare pe masina la LCM, de la becul pentru frana, mijloc, luneta, e putin prajit suportul ala in care sta becul... probabil ceva contact imperfect, nu l-am gasit in Romania de cumparat dar e pe lista, cand mai comand din Germania... multe piese nu se gasesc in Romania pt masina asta. Mai aveam o eroare pt incalzirea scaun sofer, se pare ca s-a auto reparat, cred ca atunci cand am aspirat si sters pe sub scaun, e ceva contact imperfect pe la cablaraie/mufe, de 6 luni nu a mai aparut. De cand i-am schimbat uleiul la motor, in 4000 de km i-am completat 0.6-0.7 litrii, s-ar putea sa-l mai scad dupa ce schimb garnitura la baia de ulei. Nu cred ca il arde pentru ca toba e foarte curata, zici ca e masina cu filtru de particule, atat de curata e, nu scoate fum deloc masina dar cumva, pe undeva, dispare din ulei. Nu mai pierde antigel, de fapt... pierde pe la garnitura de la termostat daca ii dau blana 30 de minute incontinuu, pierde cam 100 de ml, am gasit urma cum a curs de la termostat, a picat pe curea si am gasit picatele imprastiate albe pe cutia de la filtrul de aer si rezervorul de servo. La mers normal nu scapa, ultima oara i-am completat 100 e ml acum vreo 3 luni si de atunci nu i-am mai dat blana asa tare, nivelul e acelasi, il verific cam la 1-2 sapt. Intre timp, i-am mai descoperit altele 😁 Capacul culbutori are o transpiratie la unul din suruburi pe partea cu admisia in spate la motor. Dupa istoricul masinii si data de fabricatiei al capacului culbutori, are cam 12 ani vechime si peste 120.000 de km, deci... e pe lista. Tampoanele motor stiam ca sunt fisurate dar de vreo 2-3 saptamani am observat vibratiile s-au accentuat. Din niste motive necunoscute, acum vreo 2-3 sapt mi-a dat misfire la pornire intr-o dimineata. 2 din cilindrii, fara check engine. Nu a mai dat de atunci. Oscilatiile care le simteam doar in sezutul scaunului la pornirea la rece au reaparut odata cu frigul, i-am pus bujii si bobine noi in vara in speranta ca o sa-i rezolv problema asta, ceva tot mai e... ori trage aer fals pe la fisura de la capac culbutori, ori presiunea de benzina nu e ok, dracu stie, o sa-mi cumpar manometru sa vad care-i treaba cu pompa de benzina cica Bosch, mie nu mi-a placut de cand am pus-o cum porneste masina la rece, cred ca nu face presiune cum trebuie. La vara am de lucru, mi-am luat si o tentative de go pro, o sa filmez si o sa postez pe youtube tot ce fac la masina, continut in engleza, cu asa cazane nu-i problema ca nu ai idei sau ce sa filmezi, tot timpul o sa fie ceva de facut, masina o sa o tin pe viata, e perfecta pentru ce vroiam eu... ceva putere, design clasic, mai se strica... mai scot capul din calculator(sunt programator), mai pun mana pe o cheie, mai cumperi o piesa.
    6 points
  5. Salutare tuturor Am creat un tool care sa va ajute in identificarea unitatii de pe masina voastra Puteti sa il folositi si remote cu TeamViewer VPN Cateva dintre optiunile softului -Connect local or remote -Identify what unit has your car ( works only for : Entrynav1, Entrynav2, NBT and NBTevo) -Read unit FSC -Reboot unit -EJECT DVD -Read more info like ( RAM Memory, HDD Serial number, unit version etc) -Read Car Faults -Delete Car Faults -For NBTevo units: close SSH Testat pe Windows 8, 10 and 11. Am atasat niste poze I hope that this program will help you! If you find any bugs let me know! FlashXcode ToolKit 3.txt
    5 points
  6. Amin! Dupa argumentația aceasta, nici matematica nu mi se mai pare o stiinta atat de exacta... 🙂
    5 points
  7. Tot aud sintagma ....camerele de bord nu sunt considerate probe in instanta: este partial adevarat, deoarece Politia sau un procuror nu se vor sesiza din oficiu vizualizand diferite materiale video pe diverse platforme online sau forumuri, insa daca un participant la trafic este martor la o situatie in care alt conducator auto efectueaza manevre agresive, cu potential vatamator pentru el sau restul participatilor la trafic, pune in pericol integritatatea celorlalti participanti la trafic, poate depune o plangere direct la un procuror, si va insoti descrierea faptelor din plangere si de filmarea camerei de bord, atunci in mod clar , daca dosarul va ajunge in instanta, probele video respective (nu exclusiv), vor fi luate in considerare. Cat despre disparutul condusului agresiv, eu cred ca nu se va intampla, cauza acestuia nu o reprezinta lipsa mijloacelor coercitive, ci grave carente de educatie, frustrari si boli psihice netratate.
    4 points
  8. Eu zic mai bine sa va luati o "camera" separat doar pt voi
    4 points
  9. Incepurati prea devreme cu palinca, baieti ))
    4 points
  10. Mașina este pentru competiții care sunt de câteva ori pe an. G30 ul tau Claudiu polueazĂŁ mai mult intr un an cum mergi cu el zi de zi, decât soba asta cu lemne in câteva zile pe an. Cu privire la europeni si la marii lideri ai lumii, exact cei care impun legile privind poluarea masiva pe care o producem, in caz ca mai vreți sa folosiți argumente despre poluare pe un forum auto : https://www.bursa.ro/ipocrizie-la-nivel-inalt-summit-climatic-cu-mijloace-de-transport-poluante-05417445 https://evz.ro/liderii-lumii-gafa-secolului-la-summitul-pentru-salvarea-planetei-sute-de-avioane-private-si-suv-uri-au-fost-prezente-la-glasgow.html Asa ca in treaba asta cu poluarea sunt de fapt tot alte interese ca pana acum, altfel nu am asista la ce s a ĂŽntâmplat cu privire la summitului climatic. Fabricile pentru masinile electrice vor polua mult mai mult pe viitor când majoritatea mașinilor vor fi electrice, decât masinile pe diese si benzina, dar deocamdata interesul este sa disparĂŁ diesel si benzina, probabil pentru ca pe viitor nu vor mai fi resurse pentru acest lucru.
    4 points
  11. Pana face iar viteza hai sa povestim putin... In general, acest tip de probleme (ca cea ridicata de catre tine) cam irita pe forum. Adica ne prezinti un autoturism cu sisteme amputate "la care nu-i dai de cap" ...si noi ce-ar trebui sa facem ? Legal si etic ar fi sa pui sistemele inapoi in functiune dar stiu ca deja ma injuri cand citesti asta... Nu iti tin morala, nu o sa te iau cu "verde", eco, Planeta, mediu, sanatatea celorlalti, probabil sti deja lucrurile astea ....nu esti nici primul si nici ultimul cu DPF/EGR OFF dar trebuie sa intelegi ca dupa aceste amputari masina poate capata un mers imprevizibil si care uneori se poate rezolva, alteori nu (sau doar partial) Referitor la problema ta, eu zic ca tu faci o usoara confuzie intre mers subturat si lag. Am acelasi model si motorizare si, daca intamplator "ma prinde" tr.3 la 1500 ture si viteza prea redusa, crede-ma ca nu rupe asfaltul. Inteleg ca ma situez sub turatia necesara dar uneori mi lene sa schimb in tr2 pt 500 ture asa ca accelerez bland sa ajung in zona 2000 si apoi da, ma lipeste de scaun daca ii dau talpa. Dorinta de forja pe sub-turatie = distrugerea cu succes a unui diesel. Lag-ul e atunci cand desi ai viteza potrivita, ai turatie, ai ales si tr. potrivita si totusi masina sta pe ganduri cand o calci. ............ - mai ai ceva activ pe evacuare ? Ok, DPF-ul a fost anulat (presupun ca si fizic) ...catalizator mai ai ? Toba mai ai ? Daca traseul evacuare e gol cap-coada, nu vei scapa de lag in veci. - eu n-as fi anulat si EGR-ul. Aici deja lucrurile se complica. - clapete in galeria admisie mai ai sau sunt anulate si alea ? (presupun ca sunt anulate ca sa fie treaba facuta "maxim") - ai facut verificarile de baza gen etanseitati admisie (inclusiv tubulatura si intercooler), circuite vacum, senzor MAP, etc ?
    3 points
  12. 3 points
  13. Normal ca ai fix aceeași problema din moment ce chiar tu ai deschis acest topic! :))
    3 points
  14. Lasa ca o ia un prost si i se intampla lui, nu? 🤦‍♂️
    3 points
  15. Bimmer, sincer, ma asteptam la mai mult din partea ta. La mai mult, mai ferm si mai aerisit. Ti-am citit "raspunsul" dar mie mi se pare alambicant, inghesuit si intrerupt in idei, fara o tintă vizata (evident, alta decat mine 😎) Hai sa o luam băbește pt ca experienta cu tine mi-a aratat ca doar asa reusim cumva sa ne intelegem. Deci - un coleg Sami are o masina si ne-a intrebat nedumerit despre consumul combustibil CB cum ca i se pare cam mare. Eu ce am facut ? ...nu cunosc in particular masina omului, nu stiu nimic concret si fizic despre ea decat acele date de model si motorizare ...si evident, i-am indicat niste MINIME verificari si puncte de plecare care, POATE, i-au scapat sau nu le-a stiut, in toata ecuatia asta cu consumul. Adica i-am indicat sa fie atent la niste mici chestii, nimic sofisticat. Nu cunosc ce roti are, unde locuieste ca altitudine, ce specific de drumuri are, cate bagaje/persoane transporta in mod uzual, cat lasa masina la relanti dimineata, ce stare tehnica are masina ...etc, etc, etc. Chiar de aceea nu am dezvoltat fiecare punct cu maxima rigurozitate stintifica ci doar le-am amintit cu REFERIRE universal valabila, nu doar cu privire la marca BMW X3 (pt ca aici nu intra sa citeasca doar cei cu X3 ci mult mai multe persoane) Ce ai facut tu ? Ai indicat (si foarte bine) ignorarea CB si realizarea unui "consum" de "la plin la plin". Corect. Pt ca degeaba venerati unii de pe aici ELECTRONICA pt ca uite, sunt momente cand te lasa in pantaloni scurti. ...si apoi, pe mai departe te-ai "pierdut" in particularitati de model, cu "stelute verzi", indicare de treapta si alte nebuneli. In afara ca ai vrut neaparat sa-mi zici mie neaparat "ceva" ...altceva cu ce ai ajutat pe initiator si cititorii ? Aceeasi veche poveste (intre noi) - tu vezi un autoturism "din bucati", pe sisteme ...eu il vad din ansamblu. Tu il vezi din "manual" si link-uri, eu mecanic. Are cineva dreptate ? Nu stiu, probabil sunt necesare ambele. .................. ELECTRONICA - i-am vazut rostul pana la un moment dat. Trecerea de la "platina" reglata manual, avans reglat manual "dupa ureche", de la capac delco ce ti se aburea in maini in Ianuarie si nu mai plecai de acolo ...pana la ECU - da, a fost un progres adevarat. Ce gasim acum pe masini sunt doar FIGURI ! ...senzori ploaie, lumini, senzori placuțe, presiune roti, senzori ulei, parcare, codari la orice rahat, etc, etc ...nu stiu, am impresia ca a cam disparut placerea sofatului in sine cand TU, BARBATUL, gestionai mare parte din lucruri. Pe vremuri chiar CONDUCEAI o masina ....acum avem ciorapei roz si suntem CONDUSI ! ...si inca tot strambam din nas. (nu ma mira faza cu masinile autonome) STELUTELE VERZI - Personal, chiar nu am nevoie de o monitarizare "inteligenta" care sa-mi spuna cand sa fac nu stiu ce si cum sa fac nu stiu ce ! Masina o conduc eu - daca ii convine, bine ...daca nu, o intorc cu rotile in sus sa vad cum o reașeaza "inteligenta" inapoi pe sol. Sa ne intelegem, nu vorbesc din buruieni ....sti, am povestit, inainte de BMW am avut pt o scurta perioada un Honda Civic, benzina, 140cp, v-itec (distributie variabila). Ok, toata electronica pamantului a bagat-o idiotul ala de japonez in masina aia ! ...avea atatia senzori pt orice rahat incat daca râgâiai la volan, aparea pe consola centrala "sarmale" ...sau "mici putin arsi" Nu aveam "stelute" verzi ci "liniute. Cica ECO. ....poi tată, m-a prins si pe mine ambitia sa umplu acele "liniute" toate verzi ...si parca devenisem un gammer d-ala apucat incat nu-mi mai pasa ce se intampla in jurul meu in trafic - io musai trebuia sa umplu liniutele cu verde ! Ok, se umpleau ele toate, insa doar in frana de motor dar "nu se punea" 🤣 Ulterior am realizat ca fiind prins de liniutele verzi, am ajuns sa conduc ca o bunicuta ...ala nu mai era condus, aia era o sclavie a electronicii. In plus, bou'u ala de ECU nu stiu ce algoritmi folosea dar imi indica sa schimb treapta cand eu, omul, constatam ca daca i-as urma sfatul, as fi "subturat" asa ca treceam intr-o treapta superioara dupa ce adaugam inca un 500-1000 ture. Asa, de la mine. (apropo, si dieselul din dotare "pe cald" nu vede de la mine schimbare treapta decat dincolo de 3000-3500 ...spre 4000) Revenind Nu exclud rolul electronicii in gestionarea unei masini dar dupa parerea mea directia data ei de catre constructori a ajuns pe camp. Mai exact in lanul de porumb. Da, apreciez gestionarea motorului de catre ECU, apreciez sistemele de siguranta care intervin cand tu soferul visezi dar in rest... Conteaza doar in 2 momente din viata unei masini: Cand o cumperi - si atunci toti suntem innebuniti ca optiunile sa umple 2 foi A4 ...si ne luptam maxim si cautam si negociem ca "boss, da' are senzori de aia' ?" ...desi in realitate, 70% din optiuni nu o sa le folosim niciodata sau doar ocazional. Cand o vinzi - si umpli anuntul scriind cu mandrie si citet toate porcariile de care e in stare masina. Sau a fost. Ca final un link. Doar ca fapt divers. Nimic special si wow. https://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/79-coeficient-aerodinamic-cx.html Asta pt ca Bimer, trebuie inteleasa ecuatia intre temp mediu ambiant - geometrie unghiuri/ roti/ ulei/ greutate/ aerodinamica/ relief/puterea motorului. Toate genereaza "consumul" , nu sunt independente ci conectate ! Motorul masinii noastre a fost proiectat sa mearga optim la temp de lucru - 90/92°. In plus, conditiile optime pt un consum redus si eficienta maxima se situeaza in jurul valorii de 80-120 km/h. Sub aceasta valoare intervine forta de inertie ....peste, intervine aerodinamica. Ia vezi Bimner de cati CP ai nevoie sa egalezi rezistenta opusa de aerul din fata la o viteza de 200 km/h ? Unde mai pui bagajele, pacientii, o roata ce franeaza, uleiul, dealul din fata, filtrele imbacsite, nevasta care nu mai tace din gura, rotile mari, cracanate si incaltate chinezeste + un mers subturat pe o motorina jegoasa ? Te-am salutat. PS - cine a vrut sa inteleaga ce am scris aici, a inteles. PS2 - Bimmer, o aruncare de "manușă", ceva de genul "electronica vs. mecanica" - in frana de motor, exista consum de combustibil SAU nu ? Ma refer fizic, faptic, lichid carburant livrat cilindrilor. PS3 - offffffff, iar am scris mult dar chiar nu mi-am dat seama ! Daca te oboseste grav, eu zic sa citesti in "rate". Azi cat poti, maine la fel, tot vei finaliza la un moment dat.
    3 points
  16. Salutare, Nu stiu daca s-a mai postat, eu unul nu am gasit. Daca nu v-ati schimbat uleiul in cutia de transfer (pt cei care au), recomand schimbul cat mai rapid. Cu totii stim ca aceasta cutie de transfer este extrem de sensibila si scumpa(23-26000lei) care functioneaza cu un ulei LL, cei de la BMW nu recomanda schimbarea lui. Eh, eu azi nu am avut ce face si am pus baietii sa imi verifice uleiul din cutia de transfer, spre surprinderea mea uleiul nu mai era la nivel si culoarea lui era foarte inchisa. Eu unul as recomanda schimbul lui la maxim 3 revizii sau daca nu schimbul, macar verificarea vascuozitatii, daca este la nivel si daca si-a pastrat culoarea nativa. Va las mai jos un link cu uleiul scos din cutie si cel nou.
    3 points
  17. Kevin, este foarte posibil - si totodata ti-as dori - ca, prin inlocuirea vasului de expansiune si repararea ventilatorului, sa se rezolve problemele si totul sa fie OK. Poate, pur si simplu, a cedat vasul de expansiune din cauza calitatii lui slabe. Analizand insa informatiile pe care le-ai postat aici, nu trebuie excluse insa si alte cauze. Intrucat vremea este in prezent rece, motoarele nu se incing cu una cu doua. Din ce ai spus, ai pornit masina si ai plecat la un prim test de drum. Daca traficul a fost extrem de aglomerat, atunci poate s-ar explica necesitatea pornirii ventilatorului si implicit a scenariului pe care l-ai conturat mai sus. Altfel, faptul ca ventilatorul nu a pornit si vasul de expansiune s-a spart ar putea fi doar efect, nu cauza. Cateva subiecte de abordat: Ai certitudinea ca, inainte de a pleca la proba de drum, circuitul de racire a fost aerisit in mod corect? Cum ai ajuns la concluzia ca nu a pornit ventilatorul? Strict in baza faptului ca a fiert lichidul de racire si/sau ca nu l-ai auzit? Ai testat ventilatorul dupa acest incident, sa determini daca acesta este intr-adevar defect? Verifica radiatorul. Trebuie sa te asiguri ca acesta este curat in interior si ca nu are elemente blocate. Verifica si pompa de apa, in special starea turbinei acesteia. Este in buna stare tehnica? Verifica termostatul. In cazul in care confirmi ca toate cele cinci puncte de mai sus sunt "all clear" si nici unul nu ar putea explica fierberea motorului, atunci exista suspiciunea unei alte cauze. Anume, o problema de etanseitate a motorului, care ar permite gazelor de evacuare sa treaca in circuitul de racire (garnitura de chiulasa neetansa, fisura in chiulasa / bloc). De aceea, iti recomand sa fii foarte precaut si atent la urmatorul test. Acest lucru ma ingrijoreaza cel mai tare. Daca asa stau lucrurile, ai avut grija sa nu se supra-incalzeasca motorul. Dar exact aceasta grija nu explica de ce presiunea din sistemul de racire a fost foarte mare. Mergand mai departe cu teoria (care, insist, m-as bucura sa nu se confirme in cazul tau), eu sunt din ce in ce mai sceptic cu privire la motoarele reconditionate in tara. In niciun caz nu vreau sa spun ca nu mai exista profesionisti care fac treaba de calitate. Dar, din pacate, acestia sunt extrem de rari. Foarte multi, in special tineri, nu au nici studiile, nici experienta, nici dedicarea si deseori nici dotarea tehnica necesare pentru a efectua lucrari respectand strict procedurile si tolerantele producatorului.
    3 points
  18. degeaba o fi sau nu la ani distanta fata de Tesla,totusi sa nu uitam ca Tesla e TATAL lor la masini electrice.Sa nu uitam totusi ca ei au fost primii pe piata care au lansat electricele.ca au aparut o gramada de masini electrice dupa aceea e prea putin relevant.Important este cine a initiat si a dat startul.Personal pt. mine, Tesla ii bate pe toti la masini electrice,nu are rival.E ca si cum ai afirma ca, copia bate originalul.Niciodata! p.s Or fi buni nemtii la masini nimic de comentat,dar americanii au fost sunt si vor fi mereu peste ei !Nemtii sunt buni doar aici pe Europa atat.Nu poti compara Europa cu Statele Unite.
    3 points
  19. Un i4 40, daca te apuci sa pui optiuni la el, ajunge la 75k euro. Iar la banii astia, are tractiune spate, e cu 200 kg mai greu ca model 3 LR, si cu 100 CP in minus. Iar model 3 e cu tractiune integrala si 20k euro mai ieftin, daca nu ii pui autopilot. N-am stat sa sap cat are fiecare autonomie. Dar reteaua de superchargere, acolo unde e (adica in Europa de vest), e un avantaj clar pentru Tesla. Si acolo o sa fie cumparatorii, nu la noi in tara. Si mie imi plac mai mult interiorul si designul de la bmw, dar totusi e o diferenta de pret. Iar cei din vest isi iau masini cu capul, nu ca oamenii de la noi cu garsoniera si seria 7.
    3 points
  20. Sami ...aspectul asta cu "consumul" e destul de delicat si controversat pt ca in general se scapa din vedere multe aspecte care dealtfel, adunate, cantaresc greu. Am sa incep cu o paralela intre masina ta si a mea ca sa iti formezi o idee. Am inteles ca tu ai un X3, 2007, 2.0, diesel, 150 cp, m47, SUV, euro4 (nu am inteles daca ai DPF) Ok, eu am e90, 2007, 2.0, diesel, 163 cp (vreo 198 soft), m47, sedan, euro4, fara DPF Inainte de orice presupun ca esti de acord cu ideea ca poti lua din fabrica 2 autoturisme identice, sa le dai in uz la 2 oameni din acelasi oras, cu aceleasi "drumuri" aproximativ ...si totusi sa scoata consumuri diferite. Si e normal si logic. Ok, pt inceput am consultat aproximativ autodata care spune (cu marja de eroare specifica) ca: - SUV-ul tau = 9,6 urban cu 5,9 extra, mediu 7,2 ...la o greutate de 1750 kg, - sedanul meu = 6,5 urban cu 4,5 extra, mediu 5,3 ...la o greutate de 1400 kg. In principiu consumul meu se invarte intre 7- 8,5% mixt, adica cu vreo 2 litri in plus de autodata. Trebuie inteles ca pe langa factorii generali cunoscuti, consumul unei masini depinde de: - greutatea ei - gestionarea schimbarilor de treapta in functie de viteza si turatie - jantele si cauciucurile - temp mediului ambiant - uleiul din motor si cv - consumatori electrici - specific de drumuri - greutatea "carata" - sistem franare - sistem directie - calitatea carburantului - coeficient aerodinamica a caroseriei - garda la sol - tractiune (simpla sau integrala 4x4) Poate mai sunt si altele (dar alea sunt pt "idioti" fixisti ca mine) ...insa sa incerc sa le parcurg rapid pe cele enumerate. - greutate Clar, cu cat mai greu, cu atat e nevoie de mai multa energie transformata din combustibil. Intre "noi 2" e o diferenta de 350 kg ...aia trebuie mișcata de pe loc si mentinuta in miscare indifirent ca dealuri sau vant din față. - schimbarile de treapta Presupunand ca nu ai cutie automata, e hotarator asupra consumului alegerea momentului optim pt schimbarea de treapta. Vad multi la 50km/h cu motor de 2.0 diesel in tr.4 ...ca cica economie ! Aia nu e economie, e prostie si necaz. - jantele si cauciucurile Hotarator ! Noile etichete europene anvelope indica estimativ si clasa de economie combustibil. Practic, nu e totuna sa fugi in cizme sau in tenisi. In plus, am constatat ca la capitolul roti, BMW e marca cea mai chinuita pt "aspect". Vad zilnic BMW-uri cu niste rotoace de tractor, cracanate nefiresc si pocit, incaltate cu chinezarii de clasa F "economie combustibil", unde proprietarul nici n-a auzit in viata lui de ET dat de constructor la jante sau alte notiuni. Cele mai economice dimensiuni ale unei roti sunt cele date de constructor pe original. Cu cat cresti raza pe janta si micsorezi talonul + eventual distantiere + ET mai mic - cu atat iti va creste consumul. Plus nesiguranta in trafic. In plus, se cunoaste - jantele tabla sunt mai usoare ca cele de aliaj (pe original ma refer), adica o forta de inertie mai mica, adica reducere consum. - temp mediu Stim toti, iarna aduce pe langa bucuria sarbatorilor de iarna si bucuria cresterii consumului cu 1-2 litri la %. - uleiul motor si cv Pe langa invingerea fortelor fizice de deplasare, motorul munceste si pt "ruperea" peliculei ulei. Atentie la uleiuri, nu-s toate la fel. - consumatori electrici Orice bec in plus, orice luminita, orice gadget adaugat = sarcina in plus pe alternator, respectiv consum combustibil. Nici un confort nu e gratuit. - specific de drumuri Una e sa parcurgi 100 km gol si la ses in linie dreapta cu viteza constanta ...altceva sa urci dealuri incarcat cu vant din fata si full bagaje + clima. De "bara la bara" + semafoare nu mai amintesc ... - greutatea carata Au unii in portbagaj inca "o casa" de lucruri... Apoi pasageri grasuti, marfa, d-astea ...dar ei fac consum de la plin la plin. - sistem franare Suficient una din roti sa ruleze putin infranata ...si totul s-a dus naibii. - sistem directie Orice nealiniere si abatere unghiuri geometrie directie duce la crestere consum. - calitatea carburantului In general s-a observat ca motorina premium parca se consuma ceva mai repede dar "te si duce" mai mult. Cu motorina normala parca "acul" pica mai lent dar nici masina nu-i prea vioaie ceea ce te forteaza sa calci mai mult pe pedala. - coeficient aerodinamica al caroseriei ....ca 0,26 ...0,28 ...0,32 ...astea nu-s povesti. Constructorii auto transpira pt cifrele astea. - garda la sol Cu cat reusesti sa blochezi mai mult volumul de aer ce se infiltreaza pe sub masina, cu atat vei fi infranat mai putin = consum mai mic. - tractiune Nu stiu ce fel de tractiune ai dar daca e 4x4 si nu o poti decupla - nu mai fă consumuri. Nu are rost. Ideea de baza ramane aceeasi - orice forta contrara motorului si pe care acesta trebuie sa o invinga duce la consum. Concluzie Poate ca 12-13% consum motorina pt masina ta (dat de CB) pare cam maricel dar nici foarte departe de realitate nu e. Hai, ignoram CB si autodata ...si posibil un consum normal mediu ar fi de 10-11...dar mediteaza asupra detaliilor enumerate mai sus. Toate bune.
    3 points
  21. Uita te la baterie, pe alternator sau unde mai sunt contacte de genul sa fie prinse bine șuruburile, eu de exemplu aveam pe alternator unu șurub prins mai mult de forma și mereu când se mișca acolo îmi făcea scurt.
    3 points
  22. Update: Problema rezolvata! Am dat peste un adevarat mecanic pasionat din cale afara de BMW in special e39-e34 benzina care a deslusit imediat misterul. distributia pusa prost si senzorul de la vanos defect (de fapt el era nou, doar ca nu era original BMW, si daca nu e original nu il vede). Masina trage mult mai bine, consumul a scazut!
    3 points
  23. Corect. Si eu procedez la fel. Daca vad ca timpul trece si nu apare un drum mai lung la orizont, macar o data la 2 saptamani o iau de nebun aiurea la talpalit.
    3 points
  24. Ma tem ca impactul va fi cel mult similar cu al unor reglementari care exista de ceva vreme si care sunt mult mai usor de probat: blocarea intersectiei, depasirea coloanei de vehicule in asteptare, etc. Lege este clara, se prevad sanctiuni, dar se aplica extrem de rar. Sau cel putin aceasta este perceptia mea. De fiecare data cand circul pe DN2 ma intalnesc cu numeroase situatii de depasiri neregulamentare si totodata extrem de riscante. Cum le vad eu, ar putea sa le vada si Politia. Dar nu se aplica deloc legea, desi numarul si gravitatea accidentelor de pe DN2 sunt bine cunoscute. O masura pe care o consider eficienta ar fi: suspendarea pentru o perioada semnificativa (ex: pana la 1 an) a dreptului de a conduce pentru soferii vinovati de accidente fara victime, respectiv anularea dreptului de a conduce si interdictia sustinerii unui nou examen pentru permis pe o perioada mai lunga (ex: 2 ani) in cazurile in care din accident au rezultat victime, precum si in cazurile in care se initiaza conflicte ("batai" in trafic / blocarea drumului cu scop de confruntare). Ar putea fi totodata o metoda de filtrare a celor care au obtinut permisul in mod fraudulos. In fine, probabil discutam degeaba. Sunt numeroase motive pentru care Romania nu este Germania, iar aplicarea nepartinitoare a legilor este unul dintre ele.
    3 points
  25. Da in sensul ca e mult prea scump, inteleg ca motorul e rar, dar oricum imediat apare generatia noua de seria 5, sa dai atatia bani pe un model ce e deja moral imbatranit mi se pare aiurea dar asta e parerea mea, nu toti suntem la fel poate o spun si din prisma unui fost posesor de f10 ce e drept 520d, e drept ca e total alt motor alta senzatie, dar la volan in trafic tot aceiasi masina e.
    3 points
  26. Nu contează atat de mult cleanerul cat metoda. Musai sa folosești o perie ca in exemplul postat de Romulus. Eu după ce curat volanul cu peria, aproape indiferent ce as folosi dintre produsele care apar cel mai des in recomandări, volanul rămâne mat.
    3 points
  27. Update-ul zilei - folie mata pe displayul central. Antizgariat, antiamprente, antireflex - recomand tuturor. Am pus-o la 24gsm.ro (tot acolo am pus si la skoda si la mai multe telefoane inainte). Sper sa nu fie considerata reclama, n-am nici o treaba cu omu dar sunt multumit ca face treaba buna. 80 lei folia, 10 lei aplicatu. Extra info: Am intrebat si pentru "ceasuri" - strict teoretic e posibil insa trebuie sa ia masuri si ar dura fff mult "toata ziua" - timp pe care eu nu l-am avut si a ramas ca poate altadata.
    3 points
  28. Fara suparare hai sa nu ne imbatam cu apa chioara , 3000 diesel 530d este peste 2000 530i bezina la orice. Si 0-100 si 100-200 nu cu mult dar este, nu stiu unde zici tu ca recupereaza benzina la viteze mari, nu exista asa ceva, poate daca era 540i 3000 benzina da. 250 km/h au amandoua top speed , limitat electronic. La 3000 6 cilindrii in linie si subturata si oricum motorul nu vibreaza. In plus la 3000 pe confort nu prea ai nevoie sa o dai pe sport , trage oricum.
    3 points
  29. Eu zic ca e mai bine sa faci motorul, dupa ce il desfaci se pot vedea uzurile si ce e necesar. Un motor care il iei ai il montezi, poate merge o zi, o luna, un an si sa crape. Cand il faci de la cap la coada ai alta garantie. De curiozitate, unde ai gasit in Botosani? E vreun centru de dezmembrari?
    3 points
  30. Claudiu, eu ma bucur ca inca se mai dezbate aceasta tema. Privind dintr-un prim punct de vedere - din pacate, impartasit de majoritatea soferilor de astazi, probabil ca ai dreptate in ceea ce priveste avantajele cutiilor automate moderne, in comparatie cu cele manuale. Dar mai exista si un al doilea punct de vedere. Al celor pentru care experienta conducerii unui automobil (sau interactiunea sofer - automobil) se realizeaza prin cinci elemente distincte de control: volanul, cele trei pedale si maneta schimbatorului de viteze. Cutia de viteze automata a eliminat 2 din cele 5 elemente. Intrucat a scos din ecuatie si frana de motor, pot spune ca a anulat aproape jumatate din interactiunea cu masina. (Nu, din perspectiva acestui al doilea punct de vedere, cutia de viteze automata cu padele nu este o alternativa nici macar satisfacatoare). Cu riscul de a soca, eu regret pana si lipsa manetei de soc. Cu ce am ramas din placerea de a conduce? Cu o masina pe care doar ne amagim ca o conducem? Apasarea pedalei de acceleratie nu implica o reactie proportionala a motorului, daca ECU-ul este de alta parere. Apasarea pedalei de frana este interpretata si corectata prin sisteme electronice (ex: DSC). Avem inca noroc ca nu s-a ajuns la volan "by wire". Dar nu a mai ramas mult, daca privim in zare se vad zorii masinilor autonome. Iei loc pasiv in masina, poate chiar si cu spatele la drum, iar masina se conduce singura mult mai bine decat ai face-o tu vreodata. Ideal si fabulos, nu? Ferice de tine, ca iti face placere sa conduci astfel de masini moderne. Oricum, acesta este viitorul. Un viitor ce va deveni omniprezent de indata ce masinile cu motor termic vor fi aruncate la groapa de gunoi a istoriei. Se spunea despre BMW E30 M3 ca permitea o comunicare aproape telepatica intre sofer si masina. Din primul punct de vedere, E30 M3 este doar o "vechitura manuala". Din al doilea punct de vedere, are calitati de care niciun BMW din gama curenta nu se apropie. Calitati care sunt cu totul altele decat sute de cai putere, tablou de bord digital, cutie de viteze automata cu 8 trepte, comenzi vocale, iDrive, faruri adaptive, si altele asemenea. Poate ca si de aceea, pentru a cumpara in prezent unul in stare corespunzatoare este necesar un buget ce trece bine de tot de 50.000€. Tema "asta" este complexa. Cel mai bine ar fi sa ne respectam, unii altora, preferintele. "S-a dus vremea" vechiturilor manuale nu pentru ca cele automate ar fi neaparat superioare, ci pentru ca majoritatea cumparatorilor au devenit prea comozi in interactiunea cu masina. Iar oferta a urmat cererea.
    3 points
  31. Daca poti sa o deschzi din telecomanda si cu piciorul sub bara la fel poti sa o inchizi. Si la G30 si la G32 merge la fel. Eu vad foarte utila optiunea cu piciorul sub bara mai ales cand esti cu doua plase in mana nu mai trebuie sa cauti dupa telecoamnda sa deschzi portbagajul. Cine nu are optiunea asta pe masina nu stie cat este de utila.
    3 points
  32. Frumoasa masina, ca un sfat ia anvelope runflat si vara si iarna, masina o sa fie mai stabila pe curbe si cu 18 nu e asa rigida, poti baga cam 2.3 in toate presiunea si e ok.
    3 points
  33. Recomandam sa nu "ti se urce la cap", sa respecti ceilalti participanti la trafic chiar daca isi fac treaba cu un Logan sau Passat obosit, sa semnalizezi, sa nu circuli cu lumini de ceata in August la 38°C, sa nu depasesti doar de dragul manevrei pt ca "BMW", si sa nu arunci mizerii pe geam la semafor. Manele poti asculta ! O buna exploatare ? Boss, ti-ai luat un autoturism nu o nava cosmica ! ...adica vezi schimburi ulei, filtre, fi atent la zgomote suspecte, da-i motorina de calitate, nu o batjocorii in forje, dar nici sa nu devii sclavul masinii. In fond e tot un autoturism, nimic mai mult asa ca admir-o, bibileste-o dar adu-ti aminte pt ce ai cumparat-o de fapt. Cand ai raspunsul la intrebarea asta, vei sti si cum sa o exploatezi ! Felicitari pt achizitie !
    3 points
  34. Va salut Dupa mai multe exemplare de seria 3 (e90 și f31), pe care le dețin in continuare, va prezint ultima achiziție de la acelasi producător…. De data asta mai ciudata. Este vorba de un Seria 2 F46 Gran Tourer. L-am ales in primul rând pentru faptul ca aceasta caroserie ma va avantaja in viitorul apropiat ( al doilea bebe ), in al doilea rând pentru dotări, și in al treilea rând pentru raportul pret/calitate Sper sa nu am probleme deosebite cu el, cum dealtfel nu am avut nici cu celelalte .
    2 points
  35. Buna ziua, In viitorul apropiat as vrea sa cumpar un F10, an 2015, cu 130k km, cu motor 3.0 cel de 381CP. Am cautat peste tot ce inseamna site/forum/youtube despre problemele aferente motorului, dar nu am gasit nici o consecventa. Pe un site aleator ma avertizeaza ca mi se va intampla "x", iar pe youtube problema "x" nu se intalneste la acest tip de motor. Asadar, acest topic pe acest forum este ultima mea reduta in ce inseamna probleme viitoare care pot aparea la aceasta motorizare. Sunt curios sa stiu daca dvs daca ati avut pe mana un astfel de motor, sau stiti pe cineva in cauza si puteti impartasii experientele, placute sau mai putin placute. Cu respect!
    2 points
  36. Masina a fost cumparata de mine din Romania la 14.500 km prin BMW Premium Selection, pt detalii privind istoria follow My link. Atat dpdv optic cat tehnic masina este in stare excelenta, revizii efectuate la 15.000 km (inclusiv schimb ulei cutie de viteza - Kit ZF baie & 10 litri ulei). Revizii: full service history (BMW service Proleasing) Roti vara: 225/45/18 & 255/40/18 Michelin Pilot Sport 4 Roti iarna: 225/55/17 Michelin Pilot Alpin 5 (rulate 2 sezoane aprox. 12.000 km per set iarna/vara) Pret: 20.500 Euro BMW 320d xDrive VIN WBA3K51030K308414 Code / Type F31 / 3K51 Vehicle History Chassis Touring (5 Doors) Market Europe (left Steering) Engine N47T 200 CP, 420 Nm, MPPK M Performance Power Kit Drivetrain All Wheel-Drive Transmission manual Color Estoril-blau Metallic (B45) Upholstery Stoff Hexagon/alcantara/anthrazit (HAAT) Manufacturer BMW AG / Munich, Germany Mileage 135.000 km Production Date 2014-08-25 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 230 Eu Specific Additional Equipment 249 Multi-function For Steering Wheel 258 Runflat Tyres 2PA Locking Wheel Bolts 2PE 18"m Lt/aly Wheels Star Sp. 400m/mt 2TB Sport Automatic Transmission 2VB Tyre Pressure Indicator 2VL Variable Sports Steering 302 Alarm System 337 M Sport Package 3AT Roof Rails Aluminium Satinated 3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 431 Interior Rr Vw Mirror 465 Through-load System 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 488 Lumbar Support Driver/front Passenger 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 4AE Armrest Front Retractable 4DX High.trim Fin. Blue Met. 4MR Int. Tr. Fin. Aluminium Hexagon 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 520 Foglights 521 Rain Sensor 522 Xenon Light 524 Adaptive Headlights 534 Automatic Air Conditioning 548 Speedometer With Kilometer Reading 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5DA Passenger Airbag Deactivate 5DC Folding Rear-seat Headrests 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. (with forward collision warning and braking) 609 Navigation System Professional 614 Internet Preparation 698 Area-code 2 6AA Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices 6AL Bmw Live 6NR Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 775 Individual Roof-lining Anthracite 7NH Service Inclusive 5/100 853 Language Version English 8AR Romanian / On-board Documentation 8KA Oelservice Int. 15.000 Km/18 Months 8SC Country Spec. Release Of Teleservice 9AA External Skin Protection Retrofits: MPPK M Performance Power Kit - 200 CP, 420 Nm 3AG Camera spate 8TH Speed limit info Alpine audio amplifier & aditional speakers Folie ceramica Lumar (inclusiv faruri)
    2 points
  37. Aceeasi problema am avut si eu cu un f20 ... mergea din an in paste , uneori facea ca masina de cusut cand vroiam sa o deschid , pana la urma am cumarat o broasca noua de pe bavauto ( 480 lei parca ) am schimbat-o si nu am avut probleme dupa
    2 points
  38. Eu zic sa nu cumperi tu lichid,de regula servisurile au si aparat de schimbat si lichid,nu costa o avere.Este un aparat cu care se masoara punctul de fierbere al lichidului,daca e sub 180 grade trebuie schimbat. Ps.daca umblai putin pe navigatie vedeai ca te apropii de schimbul de lichid frana.
    2 points
  39. Lichidul de frana e higroscopic - absoarbe apa din atmosfera - cu o rata de aprox 1% pe an. Dpdv tehnic se considera acceptabil maxim 3% apa in compozitia lichidului de frana, apa aducand efecte negative prin coroziunea respectiv scaderea punctului de fierbere. BMW recomanda in service plan ca prima schimbare de lichid de frana sa se faca la 3 ani de la data fabricatiei masinii, iar ulterior la fiecare 2 ani de zile. Foarte probabil ca ai schimbat placutele la un service non BMW unde nu au "citit" cheia masinii ce contine informatii privind reviziile si implicit ar fi trebuit sa iti recomande sa schimbi si lichidul de frana.
    2 points
  40. Branevl, eu ma bazez pe zecile de teste si masuratori existente pe net si sunt dispus la o proba daca are careva un g30 30xd. Exista f multe masuratori pe net iar cea mai buna masuratoare 100-200 pt 30xd este de 17.4 sec. Iti las o saptamana sa cauti si nu vei gasi alta mai buna. Eu am reusit fix 17.4 sec la o singura tentativa, masurata profi. Evident ca un 3 litri diesel va fi mai bun mereu ca un 2 litri benzina, insa incercam sa argumentez ca desconsiderarea totala a lui 30i sau a unui motor echivalent de la concurenta este total gresita. La masini noi sunt 6000-7000 euro diferenta intre 2 litri benzina si 3 litri diesel, bani pe care nu i-as plati decat daca as fi milionar. 30d costa cat 40i iar alegerea este evidenta. 30d cat si echivalentele de la concurenta sunt cele mai amuzante si overrated motoare. Later edit, imi place bravnel ca tu iei specificatia de 5.4 de la modelul facelift cu 286cp. Vezi ca e 5.7 pt varianta de 265cp de dinainte de lci. Astept deci sa se faca rost de un 30xd 265 cp pt o proba
    2 points
  41. Ce sa ii faci, la datorie. 😆 Multumesc.
    2 points
  42. Sincer la asta ma gândeam și eu, la capetele de direcționare a aerului, dar am oprit mașina, am lăsat-o puțin timp pana s-au închis sistemele ( după ce o opresc dureaza puțin și se aude ceva in interiorul bordului cum se Închide ai cred ca sunt clapetele acelea de la climatizare) Ideea , și cel mai important lucru, este ca și-a revenit , acum sufla aerul pe unde vreau eu și îl temperatura la fel… Totusi multumesc mult pentru ajutor Bimmer , mereu răspunzi foarte rapid
    2 points
  43. Deci sa inteleg ca vine doar aer fierbinte/cald indiferent de temperatura stabilita de tine in bord. Asta e o problema. Apoi faptul ca aerul nu poate fi directionat dupa dorinta/clapete.. butoane apasate pe consola AC.. nu directioneaza cum vrei. Este alta problema. Asta ca sa incepem cu inceputul. La prima problema trebuie verificat acel ceva care ar fi un robinet, valva, care trebuie sa inchida caldura cand tu o ceri, la dorinta. A doua, cred, mai mult ca sigur ca ISTA daca o pui, poti cauti erori mai intai.. (mie imi da ceva eroare de 1 flaps de directionare a aerului dupa 15 ani de folosinta.. dar nuno sa o fac pana nu gasesc timp..) si apoi poti tot cu ISTA sa preiei controlul directiei aerului si sa vezi pe unde o ia, si sa vezi daca problema nu e la consola AC. Vezi ca prima apasare de buton dezaburire geamuri dimineata face ca aerul sa iasa doar pe grila cea mai apropiata de parbriz, apoi directionarea aerului spre sus din sageti, se face pe alte grile de pe bord.
    2 points
  44. Da bro. Am facut acum 2 zile programare pentru 07.01 la revizie si o privire amanuntita la turbina si ce mai e pe acolo. Cum am mai spus, nu sunt nici mare pasionat de masini si nici pe domeniu. Reviziile au fost din 10 in 10k si nu a dat niciodata semne de probleme. Keep in touch si mersi inca o data!
    2 points
  45. 2 points
  46. Daca aveai run flat, nu pateai asa ceva. RFT, daca sunt o marca buna (e.g. Michelin, Conti, Goodyear etc) sunt aproape indestructibile. Eu cand am luat fosta masina (F36), eram impotriva RFT, asa ca am renuntat la ele si am pus normale, si vara si iarna. Mare greseala. Nu vrei sa stii ce cosmar am trait intr-o iarna, cand am ramas la dracu cu carti dupa ce am luat o groapa care mi-a spart anvelopa. Chiar daca aveam rezerva nu rezolvam nimic. Erau -11 grade si drum in rampa cu multe denivelari. A trebuit sa chem platforma, noroc ca aveam inclusa in asigurarea Casco. Sunt si multe alte povesti horror pe aici descrise de alti colegi care regreta ca nu aveau RFT. In plus, anvelopele normale (fie ele si XL) schimba comportamentul masinii in rau, mai ales la un seria 5 care e destul de grea. O face mai moale, ii da un balans mai ales la viteza mare, practic ii strica tinuta de drum pe care BMW a consacrat-o. Tehnologia run flat a evoluat foarte mult, nu se mai compara cu aia de acum 10-15 ani. La anvelopele mai noi, aproape ca nici nu simti diferenta, mai ales daca ai jante pe 17-18 (poate de la 19 in sus se simte ceva) insa comportamentul unui BMW echipat cu RFT, garantez ca nu se compara cu cel al unuia fara RFT. Cu RFT e pur si simplu lipita de asfalt, e senzatia aia misto, parca mergi pe sina.
    2 points
  47. Te inteleg perfect. Eu, avand tot sedan si fara inchidere electrica portbagaj, aplic urmatoarea tehnic: prind de manerul din interiorul portbagajului, trag mai puteric si rapid in jos de el si scot rapid mana ) uneori se tranteste un pic portbagajul, dar nimic grav.
    2 points
  48. Hai ca nu e greu ! Ulei si filte la 10-12 mii km Lichid de frana la 2-3 ani ca sa ai frane bune ! Antigel la 3-4 ani ( unge pompa de apa ! ) Ulei grup la 100 mii km Ulei cutie la 100 mii km automata sau manuala Admisia curatata pe la 100 mii km mai ales daca mergi mult in oras Bujiile incandescente eu zic ca trebuie schimbate o data la 6-7 ani cu unele originale si o data cu ele si releul Nu strica si o verificare cu un tester sa vezi ce erori ai o data la 2-3 ani chiar daca nu ai probleme ( original NU multimarca , adica ISTA ) Placute si discuri de caliate ! sa o opresti cand ai nevoie ! Anvelope decente ... o marca ok ... NU china turcia rusia sau si mai rau ... reconditionate/resapate !! .. adica pune fulda , dunlop , continental , nokian etc ... sunt destule .... Bucsi pivoti amortizoare cand are nevoie Geometrie cand are nevoie ( adica daca fuge stanga dreapta sau uzeaza anvelopele pe margine ) Curea accesorii role si fulie motor verificate/schimbate Verificare freon AC macar la 3-4 ani Verificare / inlocuire termostate , verificat daca motorul se ingalzeste ok ( pe tester sau in meniul secret ) Tinut sub observatie filtrul de perticule ! , verificat cu ISTA o data la 2 ani daca mergi putin in oras si foarte mult pe autostrada sau la 1 an daca mergi mult in oras ... are un senzor de presiune care mai pica ... recomand doar original ! Distributia ascultata / inlocuita , nu pot sa spun cand ... este un topic mare care trebuie citit macar o parte din el ! Daca crezi ca sunt prea multe de facut la masina ... mergi cu ea pana crapa si pe urma bagi cateva mii de euro si aia e ! ... cam atat am in cap ce trebuie facut ... eu asa procedez cu ale mele si nu am probleme , felicitari pt achizitie si multi km fara probleme !
    2 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.