Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/18/24 in all areas

  1. Masinile astea nu pornesc si motorul termic cand apesi mai energic pe acceleratie? Eu asa stiu. Luati va fratilor dacii full electrice daca vreti sa va traiti viata mergand ca oile doar pt stisfactia ca scrie acolo un consum fantastic de mic si ca ati facut astfel economie. E o antiteza totala, sa iti iei bmw si apoi sa te pui sa faci economie. Ca e evident bmw-ul nu a fost luat din motiv de saracie. Si apoi stam cu pedala apasata 1cm ca sa nu cumva sa porneasca motorul termic Cand o sa vina o factura pe o reparatie ce o sa faceti? O sa o bagati in priza ca sa mai scada?
    9 points
  2. Diferenta intre barbati si copii e ca barbatii au jucarii mai scumpe
    6 points
  3. Eu mi-am luat 400 cai ca sa ii alerg pe astia cu 840xd, X5, X6, S Class. Practic sa ii oftic. In rest, plimb copilul in parc, mergem la bunici si vacante
    5 points
  4. Salutare si Sarbatori fericite! Mai revitalizez nitel topicul cu o codare pentru Welcome lights. Mi s-a parut nitel mai interesanta decat cea standard.
    5 points
  5. Cum probabil la unii povestea schimbarii masinii de burlac incepe de la un nou membru in famile asa incepe si la mine. In calcul au fost luate doar masini cu tinuta de drum ceva mai sportiva, asa ca m-am orientat spre 4GC sau X1 e84 (nu radeti). Cu X1 inlocuiam masina sotiei, iar cu 4GC inlocuiam 335u meu. In final am inlocuit masina sotiei si am ramas cu 335u, dar povestea nu s-a oprit aici deoarece filtrele pentru 4GC nu au fost sterse, iar intr-o zi de noiembrie sau decembrie a aparut albastra. A stat ceva vreme salvata in lista pana cand am luat decizia sa ii acord o sansa. Astfel intra in scena masina de mai jos, care in mare este exact configuratia dorita de mine plus upgrade de frane imediat dupa livrare. Dupa X1 m-am uitat vreo 6 luni pana la achizitia in sine, iar dupa alte 6 luni a aparut si 4GC care a fost cumparat de la acelasi handler din Germania de la care am luat si X1(urmeaza topic si la asta). BMW F36 420i M Sport sDrive Manual 2020 - 30i era perfect Colour Estoril Blau Metallic Fabric Hexagon with anthracite Alcantara S337 M Sports package S704 M Sports suspension S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7LF Model M Sport S403 Glass roof, electrical S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S481 Sports seat - au si aripioare laterale care se umfla S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S4AE Armrest front, retractable S4MN Aluminum Dark Carbon with Pearl Gloss Chrome S4NE Blow-by heater S606 Navigation system Business - preferam un Professional S654 DAB tuner S676 HiFi speaker system S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6AP Remote Services S6NH Hands-free system with USB interface S507 Park Distance Control (PDC), rear - ideal era si fata S521 Rain sensor S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S563 Light package S5A1 LED Fog lights with cornering S5A2 LED Headlights - din pacate fara adaptiv S5DA Passenger airbag deactivation S230 Extra package, EU-specific S2PE BMW LA wheel, M star spoke 400 S2VL Variable Sport Steering S3AC Trailer coupling S3L8 Exterior trim aluminum satin S775 Headlining anthracite S1DE Exhaust emission standards EU6 RDE S9BD Business Package SA090 90 Ah AGM battery S801 National version Germany
    4 points
  6. Intrucat stiam ca am amortizor pe fata dreapta care curgea am zis sa nu mai aman problema si sa iau taurul de coarne, initial aveam de gand sa fac totul deodata cu puntea spate pe care am de gand sa o dau jos si sa o reconditionez total, dar on a second thought am hotarat ca e totusi mai bine sa le fac pe etape intrucat si financiar e mai usor efortul cat si fizic si intre timp ma pot bucura de masina. Asa ca initial am schimbat pe fata amortizoarele cu unele Bilstein B4 echivalente suspensiei M-tech care este de fabrica si bucsele bratelor, am folosit Meyle HD. Desi comandasem si flansele, din experientele trecute, am zis sa le compar cu cele ale masinii si asa cum ma asteptam erau mai inalte, asa ca le am pastrat pe cele originale intrucat erau in stare foarte buna, le-am curatat si apoi regresat si e totul ok. Bineinteles ca am schimbat si kitul de protectie, am luat tot pe cel de la Bilstein. Apoi a urmat spatele unde la fel am mers pe B4, aici flansele Lemforder au fost la fel la inaltime ca si cele originale, kitul de protectie tot Bilstein. De asemenea am schimbat si suruburile cu care se prind amortizoarele pe fuzete, fata/spate, am mai patit sa se rupa la desfacere, aici nu a fost cazul, totul s a desfacut foarte usor, dar e indiciat sa fie schimbate, vin doar pe original. Desi doar un amortizor era scurs, celelalte fiind aparent in stare buna, nu mai lucrau cum trebuie, puteai fi comprimate usor si reveneau mai greu, cel scurs evident ca nu mai facea nimic, deci si daca nu au scurgeri, dupa 24 de ani clar nu mai lucreaza cum trebuie. Diferenta acum este masiva in felul cum se simte masina, insa e uimitor cum si pana sa le schimb totusi masina avea o dinamica ok, se simtea intr-adevar cam barca pe anumite denivelari si ruliu era mai mare in viraje, dar pentru cineva nepriceput ar fi parut ca totul e perfect. Concluzia este ca e bine sa fie schimbate dupa un anumit numar de ani chiar si fara sa aiba multi km chiar daca in aparenta par ok. Si pentru ca este E46 si sunt "faimoase" ca le place sa rugineasca, bineinteles ca atat pe spate cat si pe fata, in zona unde flansele au contact cu caroseria, am gasit putina rugina de suprafata asa ca am curatat, tratat, aplicat primer apoi, mici chestii care sper sa ajute in timp la longevitate. Costuri pentru aceste operatiuni, doar piesele undeva la cca 350Eur, fara manopera ca e munca mea . Urmeaza acum sa ma ocup de reconditionarea etrierilor si sa schimb furtunele de frana, pe spate in special, pe fata par aproape noi, la fel si discurile si placutele sunt noi asa ca deocamdata nu ma ating de ele, cand va veni vremea voi face un upgrade la cele de 328i care sunt putin mai mari.
    4 points
  7. De la presiunea in anvelope sa nu te astepti la rezultate magice. Logica din spatele presiunii mai reduse este de a permite flancului anvelopelor sa flexeze ceva mai mult, reducand astfel efectul tramling-ului. Dar cum tu ai pneuri run-flat cu profil ingust, al caror flanc este prin definitie foarte rigid, o presiune redusa va aduce in cel mai bun caz o usoara ameliorare, iar in cel mai rau caz nu va avea aproape niciun efect. In ceea ce priveste geometria puntilor, ideea este sa faci reglaje cat mai precise, urmarind valori care contracareaza tramlining-ul. Am observat ca mecanicii care regleaza geometria se multumesc cu orice valori care se incadreaza in intervalele limita prescrise. De exemplu, nu isi bat capul sa reduca la maxim posibil diferentele intre roata stanga si cea dreapta la aceeasi punte, pentru ca acest lucru implica migala si timp suplimentar. Din aceasta perspectiva, ideea este sa refaci geometria fata + spate, ramand in specificatiile BMW, dar setand cu precizie parametrii reglabili, tintind spre anumite valori. Fisa de la reglarea anterioara ar putea arata atat daca are sens o noua ajustare a geometriei, cat si daca aceasta are potentialul de a reduce tramling-ul.
    4 points
  8. Ba da, dar o alerg ca imi place cum baraie B58-ul. Daca te dau o tura cu 545e-ul ti-o ia Maserati-ul razna.
    4 points
  9. Salut, 7000 ron este o dauna minora pt un BMW. Nu te lua dupa rapoartele astea, masina se verifica pe elevator la mecanic. Orice masina reparata bine merita cumparata. Doar in Romania e panica generala cand vede un client la revanzare ca bara a fost revopsita zice ca a fost dauna totala
    4 points
  10. Masina merge super dupa schimbul de bujii si bobine, nu mai are timing corrections deloc deci e cum ar trebui sa fie Abia astept sa termin si cu articulatia pe fata, se simte putin floaty. In rest, mananca benzina de rupe :))
    4 points
  11. Salut, nu as cumpara masini de 40-50K din Romania deloc. Mai bine o comanzi in afara si iti vine cu 7-800 euro pe platforma acasa sau te duci tu dupa ea daca vrei sa faci un drum mai lung. Eu am o lehamite cand e vorba de dealerii BMW din Romania, toti te trateaza ca pe ultimul sarac cand intri la ei in reprezentanta.
    4 points
  12. Auto Hold cu S si poate faci o bocana..... :)) mai mare decat ''problema'' in sine si gasesti masin parcata in zidul din fata
    4 points
  13. Niciodata nu am inteles sensul unor astfel de fake-uri. Cu ce ma incanta sau imi este util sa aud, intr-o masina electrica, sunetul generat in mod artificial al unui motor termic? Care este diferenta intre asa ceva, si cei care isi monteaza in mod artizanal o a doua teava de esapament in bara din spatele unei Dacia Logan? De ce as umple masina de embleme "M", cand de fapt aceasta nu are nicio optiune din pachetul "M"? Ce rost are sa port o geaca pe care scrie mare "Adidas", ea fiind contrafacuta? Toate acestea sunt variatiuni care speculeaza o tema comuna: vanitatea umana.
    4 points
  14. fara suparare dar te doare capul ce citesti aici, cine isi cumpara rolex isi cumpara pentru vanzatoarea de la megaimage??? wtf?? cum de altul isi permite sa isi cumpere masina puternica pentru ca nu e nevoie…. wow greu greu o iasa comunismul asta din noi cand tot ne uitam la vecinu si ne manaca in cur cum isi cheltuie banii si pentru cine isi ia rolex
    3 points
  15. Cunosc un tip din Olanda. Manager mare la un producator cu turnover de peste 1 mld euro anual. e om cu venituri anuale nete estimate de mine din salariu si prime intre 0.4milioane si 0.5 milioane euro. acum vreo 7 ani avea un F10 518d, pt ca nu are pe unde merge cu el tare, legislatia in Olanda fiind coplesitoare. Opinia mea este la fel, ca intr-o tara cu super infrastructura, chiar daca legislatia e mai permisiva, nu ai pe unde tavali masina si nu are sens sa o tavalesti, ca atare nici nu trebuie sa fie puternica. spre exemplu, urcarea de la Bran spre Predeal, primii 10 km sunt curbe mai lejere si cu ceva linii lungi pe unde poti depasi. urmatorii 10km sunt doar curbe, cu linii scurte si cred eu doar vreo 3 zone de depasire permise de marcajele de pe asfalt. gasesti masini care urca cu 20kmh de prosti ce sunt soferii sau camioane cu 25 de tone de marfa care urca la fel, cu 20kmh. in zonele cu maxima vizibilitate, unde situatia clar permite, dau omorul cel mai mare si depasesc pe dunga continua. ..acolo trebuie putere pt masina. daca aveam autostrada, Bucuresti-Brasov, 150cp erau suficienti; si daca aveam de fapt aprox 4000 de km de autostrada. nu mai merita depasirea aia pe dunga constinua.
    3 points
  16. Inteleg ca ai o problema de tramlining. Plecand de la ipoteza ca nu ai jocuri in suspensie si in directie, iti recomand urmatoarele: umfla pneurile la cea mai joasa presiune permisa pentru specificul tau de utilizare, mai ales daca ai pneuri late cu flanc ingust; verifica si, dupa caz, ajusteaza geometria puntilor fata si spate. Insista, la atelierul la care faci reglajul, sa seteze unghiul de convergenta la puntea fata la maximul de toe-in permis de specificatia BMW, pentru modelul tau de masina.
    3 points
  17. Eu in weekend mereu scot demonii electrici din a mea si pornesc termicul, altfel ruginesc pistoanele de camasa :)), cred ca un singur plin i-am facut de 2 luni de cand o am si ce sa vezi, inca mai am benzina in ea :))
    3 points
  18. Am de 3 saptamani 530e 2021 si am facut pana acum 2200 km urban si extra urban si am un consum de 4.3 mixt. Conduc lejer nu fac liniute nici in oras nici afara. O incarc de cate ori pot seara daca sunt in oras, daca am plecat la drum a fost incarcata doar la plecare. Per total mi se pare o masina incredibila, merge extraordinar de lin, nu simti denivelari, simti ca plutesti. Portbagajul oarecum mic nu ma deranjeaza, inainte am avut Kia Sorento si nu am reusit niciodata sa umplu portbagajul ala mare asa ca asta de acum pare ok, mai vedem dar pentru mine nu este un neajuns. Eate prima masina hybrid si pana acum sunt super multumit. Din alte review-uri vazusem consumuri f mari , eu am scos cifrele de mai sus.
    3 points
  19. @nucu173 Faptul ca motorul nu are serie nu inseamna ca in cartea de inmatriculare nu sunt specificate tipul motorului, capacitatea cilindrica, puterea. M43 are 4 cilindri, M50 are 6. Vizual difera foarte mult, iar E36 este un model (inca) atat de bine cunoscut incat niciun inspector ITP / RAR nu o sa fie pacalit. Iar cand va veni momentul sa te desparti de masina, va fi si mai dificil sa ii gasesti un alt viitor decat la Remat. Lipsa seriei iti ofera avantajul de a putea schimba motorul cu un altul de acelasi tip, daca acest lucru va fi necesar vreodata, fara a fi nevoit sa apelezi la un service autorizat si sa faci apoi actualizarea cartii de identitate la RAR. Orice alt scenariu te scoate insa din cadrul legal si iti poate face probleme.
    3 points
  20. E irelevant sa ai o parere contrara electricelor pe acest thread. Aici nu se poarta discutii. Sunt aceeasi 4-5 insi care nici picati cu ceara nu o sa recunoasca vre-un downside la a detine electrice si vin cu tot felu de argumente aberante si jigniri de genu, sursele tale de informatii sunt de cacat. Ale mele sunt adevarul obiectiv. Tu esti spalat pe creier, eu vad adevarul. Defapt detinatorii de electrice, in special de Tesla, sunt ca o secta. Nimeni nu vb de rau electrice. Nu e unu cu electrica sa zica ca a facut o greseala ca si-a luat si sunt multe limitari. Oamenii isi fac propria realitate doar sa isi justifice punctul de vedere. Norvegia e cea mai tare tara din lume, foloseste combustibili fosili in scopuri bune, iar Rusia si China "ard aiurea"...wtf? Recomand celor care chiar sunt interesati sa isi cumpere o electrica sa se informeze si nu creada propaganda de pe thread/ul asta si in multe articole de pe net. Ca paranteaza chiar ieri am citit ca PHEV consuma cu 4 litri la suta mai mult decat spun producatorii, la utilizarea normala. Asta ca sa vedem noi ca doar electricele salveaza planeta Sau ne-au mintit atatia ani ca s-a putut. Dezinformarea in UE si SUA in ultimii 4-5 ani l-ar face si pe Putin gelos. Realitate obiectiva este: - o masina electrica e mult mai scumpa decat echivalentul ei ICE - o masina electrica se devalorizeaza mult mai mult decat una ICE, in special dupa expirarea garantiei - in 90% din situatii dureaza de minim 9-10 ori mai mult timp sa alimentezi/incarci electrica - incarcatoarele fast incarca, de obicei, cam la jumatate din puterea maxima si scad serios dupa 80% - o calatorie peste 1000 km, fara indoiala va dura mai mult cu o electrica - range-ul nu se compara - iarna situatia e dramatica, ai maxim 50% din range-ul promis - masinile ICE nu consuma 15 la 160, in general, doar cele cu motoare mari - amprenta de carbon la productia electricelor, mult mai mare decat la ICE - cauta pe youtube cum se mineaza litiu sau cobalt si o sa descoperi ca sclavia exista si in 2024 - se merita doar daca ai posibilitatea sa incarci acasa - nu prea iesi mai ieftin cu la drum lung cu electrice. De ce? Pai opriri mai dese si lungi. Daca te opresti la benzinarie, ai de stat 40 de minute, mai iti iei ceva de plictiseala, mai vrea copilu ceva dulce...etc Tre sa omori timpu cumva. Acum probabil o sa sara baietii si sa faca comparatii d-alea tipice gen: "frate eu cand am fost plecat, eram cu niste prieteni cu ICE si ei au stat o ora ca era full la pompa si eu am terminat mai repede de incarcat". "In ultimii 2 ani n-am dat nici un leu pentru revizie", dar omit sa zica cei 3-4000 lei pt cauciucuri. In opinia mea sunt 3 categorii generale de oameni care isi cumpara electrice: - oameni care vor sa aiba ultimele noutati in materie de tehnologie - snobi care traiesc cu impresia ca sunt mai buni ca altii pt ca au electrice, iar lor chiar le pasa de planeta, de congestia si poluarea din oras - oameni care isi doresc costuri de exploatare mai mici si nu inteleg in totalitate limitarile. Sa curga jignirile!
    3 points
  21. Uite aici cat papa a mea. Dar e un 540i, nu un xDrive cum avea colegul. Mediu: 11.04 l/100 Alimentarea din 4/19/2024: 11.25 l/100 Alimentarea din 4/11/2024: 11.15 l/100 Alimentarea din 4/2/2024: 10.89 l/100 Alimentarea din 3/27/2024: 10.45 l/100
    3 points
  22. @six in line Subiectul anvelope run-flat vs. standard este aproximativ la fel de disputat precum cel privind uleiul de motor. Anvelopele run-flat ofera anumite beneficii, dar aderenta si tinuta de drum nu sunt neaparat printe ele. Ca regula generala, cu cat un element de suspensie (iar anvelopele fac parte din aceasta categorie) este mai greu, cu atat acesta constituie un dezavantaj mai mare.
    3 points
  23. Salut, anvelopele Run Flat sunt mult peste cele normale dpdv al calitatii si al stabilitatii. Sunt mai grele si masina se "lipeste" mai bine de asfalt. Intr-adevar sunt mai rigide dar sunt superioare celor normale. Ce ai pus tu in cos sunt ft ok, Pireli e echiparea de fabrica a masinii. Nu uita ca anvelopele si franele sunt primul contact cu asfaltul la orice masina.
    3 points
  24. goodyear, pirelli, michelin, ce scrie pe stalp, eu unul prefer runflat cunostinta vorbeste ca sa nu taca. bmw vine de vreo 20 de ani echipat aproape exclusiv cu runflat. eu unul nu vad nici un minus la runflat, dar parerile sunt impartite, in general se vorbeste despre o masina mai rigida la runflat
    3 points
  25. Atata s a putut cu un plin... Mers extraurban 90-95%, 80 100kmh localitati, 100 110kmh DNuri, 120 130kmh autostrazi si 2 zile de oras... Pt un 3.0 6cil diesel de aproape 400cp ( folositi vreo 80 100 ce i drept la vitezele alea, dar oricum... ) mi se pare un consum extraordinar
    3 points
  26. Confirm, de lasat mai lasa dar nu toti. Depinde de dealer si de cum pui problema. Cand am luat masina anterioara iesea net vreo 20.025eur. Nu au lasat nici macar 25eur!!! dar in schimb au fost foarte amabili cu restul colaborarii pe achizitie, numere de zoll, asigurare, s au ocupat de tot ( bine, tot pe banii mei ) dar m au scapat de umblatura si bataie de cap. Am ajuns la masina am semnat, am luat cheia si am plecat... gen 10min totul La Bmw au lasat cateva sute de euro parca sa iasa rotund 40000 net. Am adus o pe platforma. Cu o sapt inainte mai facusem vreo 3500km si n aveam chef de inca 2000+ Deci asta cu discountul nu e vreo regula, depinde mult de dealer si de noroc, dar obligatoriu trebuie sa incerci, dar trebuie avut grija ca sunt multi care s satui de negocieri si daca insisti, iti zic sec ca s a vandut masina si auf viedersehen!!! am patit...
    3 points
  27. inca un weekend inca o plimbare prin imprejurimile Sibiului, constat cu placere ca toate drumurile judetene au fost asfaltate in ultimii ani si calitatea este super buna, e o placere sa conduci mai ales ca nu e trafic pe ele iar pesiajele sunt absolut superbe in perioada aceasta cand totul renaste. Alaturi de companionul de plimbari, un Cooper S prima generatie, care desi e mai usor decat E46 si dezvolta aceeasi putere, totusi E46 se tine de el foarte bine, motorul mai mare isi spune cuvantul.
    3 points
  28. Eu il urmaresc inca de la inceput si imi place pentru ca e mult informatie tehnica pe care o impartaseste, imi place si modul lui de lucru, arata si unde greseste astfel ca si ceilalti au ce invata din toate experientele prin care trece. Vorba aceea, doar cine nu munceste nu greseste, asa ca nu poti avea pretentia ca el sa fie perfect, nimeni nu este, dar nu mi s-a parut vreodata ca ar fi facut vreo carpeala(din aia romaneasca gen ) sau ca ar trebui sa foloseasca doar piese OE, mi s-ar parea oricum absurd sa faca asta in conditiile in care pentru unele repere preturile sunt astronomice raportate la vechimea si valoarea unora dintre masini. Eu am facut de multe ori ce face el si stiu cat de multi bani intra intr-o aducere la zi a unei masini vechi daramite sa faci o reconditionare aproape totala, undeva trebuie sa pui o limita daca vrei sa fii si viabil financiar. Acum deja el poate ca nu mai baga banii lui in majoritatea pieselor ci vin din sponzorizari, si eu mi-as dori sa pot pune doar piese originale dar din pacate sunt pe bani mult mai multi ... Il apreciez pentru ca a ajuns sa castige din asta si pentru ca isi permite luxul de-a face aceste reconditionari fara sa fie pe graba sau sa aiba un deadline, e super fain cand poti sa faci astfel de lucrari intr-un ritm nu alert ci pe indelete.
    3 points
  29. @RedCap dupa primii 30.000 am renuntat sa mai notez alimentarile. mi-am dat seama ca devine deprimant graficul. ce nu stiu, nu ma afecteaza
    2 points
  30. Una e sprung weight, alta e unsprung weight. Impactul greutatii e sesizabil cand vine vorba de roti, respectiv unsprung weight-ul - jante usoare cu anvelope usoare se simt imediat. Ce ar insemna calitate sau superioare in cazul asta? Cam orice anvelopa de performanta nu e Runflat.
    2 points
  31. Eram in dubii serioase cumva ca n am laut m40i, dar sincer la cati km am adunat in ultimul an... si aprox 10k km doar in ultimele 2 luni, cred ca o benzinara m ar fi ruinat Mai ales ca cei 950km cu un plin sunt exceptii foooarte rare, in mod normal consumul.extraurban la mine e undeva intre 8 si 9 ma gandesc cu groaza cat ar fi fost la M40i
    2 points
  32. Supercar killer... face 0-60 mph in 2.9 secunde parca dar.... tot sa iti dai cu ea in c**** e,ca de... e o Tesla. Si da... tot petrol head sunt, tot vreau sa aud motorul ala urland. Eu visez la evacuari Akrapovic si lucruri de genul, unde sa pui asa ceva pe Tesla? Sa faca la fel ca doua tramvaie poate nu doar ca unul singur.
    2 points
  33. Ia din Germania linistit...ofera 50000 euro direct pe aia si tine de pret.Sunt 100% sigur ca ti-o lasa cu 50000. p.s. aia din Germania e si mai dotata.
    2 points
  34. I-ati frate masina care i-ti place, si care te face sa te simti bine cand te urci la volan, asuma-ti costurile si lasa deoparte considerentele de consum, intretinere, etc., ca altfel nu o sa fi multumit niciodata de masina pe care o ai. Daca gandesti doar economic ajungi sa-ti iei o cotoargba de 0.9 benzina+gaz si sa privesti cu jind la masinile altora.
    2 points
  35. @Gabi jcw Abordarea ta este, pe cat de comuna, pe atat de depasita. Este comuna pentru ca - din pacate - aproape cu totii am avut-o sau inca o avem. Este depasita pentru ca nu se mai potriveste, de ani buni, specificului unui BMW modern. Abordarea la care ma refer este de te fixa pe un anumit model BMW favorit si de a stabili un buget in functie de posibilitati, drept singurele criterii principale in baza carora cumperi cea mai interesanta masina gasita pe piata. Cu alte cuvinte, masina cumparata este fix atat de buna sau de proasta, cat permite bugetul raportat la pretul curent al pietei. Nu conteaza, BMW X3 trebuie sa fie. In niciun caz nu intentionez sa te critic in vreun fel; sunt banii tai si decizia iti apartine in totalitate. Ceea ce incerc sa iti transmit este faptul ca, avand in vedere complexitatea unui BMW de generatie recenta, un rulaj de 150k Km insemna fie cam mult, fie foarte mult, in functie de modul in care a fost intretinut si de starea lui tehnica. Din pacate, detaliile privind intretinerea si starea tehnica le vei cunoaste prea putin la achizitie, dar mult mai bine dupa ce ai masina de ceva timp si incepi sa te lovesti de diverse probleme. Iar principala implicatie este asupra buzunarului; degeaba faci un efort sa limitezi pretul de achizitie, daca risti sa cheltuiesti ulterior sume semnificative pe intretinere si reparatii. Inteleg foarte bine ca trebuie musai sa fie BMW. Este un imbold de vanitate care, mai mult sau mai putin, ne-a infectat pe toti cei de pe acest forum. Pe de alta parte insa, poate nu ar strica sa abordezi si din alta directie: sa vezi ce model de BMW cu un rulaj de (sugestie) maxim 50k Km si istoric de intretinere ireprosabil intra in bugetul tau. Partea proasta este ca s-ar putea sa nu fie X3, dar partea buna este ca are sanse sa te serveasca mai bine de-a lungul timpului.
    2 points
  36. Din experiența mea cu dealerii din afară, si este chiar una destul de bogată, pot spune ca depinde cât de tare de grăbești sa cumperi, iar apoi de norocul fiecăruia. Au fost cazuri când nu am reușit să obțin reducere absolut nici un euro, au fost cazuri când am obținut reduceri mai mari. Ultima pățanie a fost cu un BMW i3, cumpărat în urmă cu 2 ani (dealer BMW, auto în garanție de fabrică) unde am reușit să obțin o reducere inițială de 1200 € din prețul brut (inițial mașina era listată pe mobile pt 24.000€ brut) la prima discuție spuneau ca sunt fermi, insa am plătit 19.328€ net și au mai rambursat 350€ pt ca au spus ca mașina vine cu anvelope de iarnă și au trimis-o cu un set de anvelope de vară. După mine, cred ca trebuie să te gândești bine la un set de întrebări pe care să le adresezi de la bun început într-un mod foarte clar. Trimiti un mail, apoi suni și îi rogi să verifice ca au primit mesajul tău și îi rogi respectuos ca să răspundă în scris. Mai departe tine și de cat de fixat ești pe o anumită mașină. Este posibil să nu ajungi la nici o înțelegere pt respectiva care, poate, îți place foarte mult în prima fază. Spor la cumpărat!
    2 points
  37. Nu ma incurajează exemplele date ...si vad ca Bavaria sta neclintita pe preturi. Pe auto rulate au doua x1 30e de cateva luni la vanzare, iar pretul a ramas batut in cuie. de gustibus...
    2 points
  38. @victor_g Desi din mesajul tau nu rezulta ce tip de motor are E83 X3-ul tau, din experienta mea pot sa afirm ca daca exista chiar si o eroare de doar o za de lant la montarea axelor cu came, motorul nu mai functioneaza perfect. Dat fiind ca, din ceea ce spui, motorul merge ireprosabil, inseamna ca axele cu came au fost montate corect. In cazul in care totusi vrei sa verifici acest lucru, trebuie sa mergi la un service pentru a verifica pozitia axelor cu came utilizand setul corect de cale.
    2 points
  39. Dacă mergi în hibrid in afara orașului și ai baterie, o sa meargă electric pana la o viteza (la mine e 80 km/h, la tine s-ar putea sa fie mai mult). După care, dacă depășești viteza, pornește motorul. Știi ca vine și cu un manual mașina. La asta chiar merita să-l citești..
    2 points
  40. Si daca ai autonomie si daca nu,o sa ai puterea maxima in acceleratie (adica o sa functioneze si motorul termic si cel electric in tandem).Dar o sa ai toata puterea doar daca calci pedala mai tare altfel nu se activeaza motorul electric.Daca ai observat pe sport cand merge motorul pe benzina si calci mai tare acceleratia se mai coloreaza ceva cu albastru in bord.Atunci motorul termic este asistat de cel electric.Daca iti mai arata 0% baterie masina inca mai are o rezerva de curent (pe care tie nu ti-o arata) dar te ajuta la boost de exemplu.De ce ai merge pe hybrid in afara orasului?Eu nu folosesc decat sport individual (afara din localitate) si electric individual in localitate.
    2 points
  41. De ce ai folosi motorul termic in oras?Singura metoda sa mearga motorul in stationare cu masina in P (la plug-in) e sa deschizi capota motorului.Altfel nu ai cum.Masina e gandita sa functioneze pe baza bateriilor (clima).Ca sa lasi clima pornita pur si simplu lasi cheia in masina (asta daca sunt oameni) sau daca nu o inchizi si tii lung pe butonul romb de pe cheie (asta daca e setat din idrive sa iti activeze clima) si clima o sa mearga 30 minute.
    2 points
  42. Spune-le sa dea inapoi reglajele facute la jumate, si atunci cred ca o sa mearga drept Cam nasoala situatia... totusi nu vreau sa cred ca poate fi atat de complicat sa gaseasca o solutie la un reglaj de directie... fie el si M5 Competition... e foarte trist ca inca nu ai rezolvat...
    2 points
  43. Mda... aduc topicul asta la viata. Odata ce ai avut un M tot la M vei reveni se pare. Asta cel putin in cazul meu. Am urmatoarele variante: BMW M3 Competition xDrive comandat de nou dupa ce apare facelift-ul ca tot are si vreo 20 de CP in plus fata de non facelift BMW M4 Competition xDrive comandat de nou BMW M5 Competition sh, an 2021-2022 BMW M8 Competition Coupe sh, an 2020-2022 Noul model de M5 va fi greu ca naiba cu hibridul lor cu tot si nu ma prea incanta designul noii serie 5. Sa iau un M8 de nou... deja prea ard bani ca nebunul, nu ca nu as arde oricum la toate variantele expuse de mine mai sus. M3... e mai practica teoretic ca are 4 usi dar fie vorba intre noi nu am treaba oricum cu usile din spate. Si parca ma tot mananca palma sa imi comand una cum vreau eu ca de, mirosul ala de nou, sa stiu ca am pus eu fix ce am vrut pe ea, etc. Deci... M4?
    2 points
  44. Varianta 1. Pompa de inalte pe care ai montat-o a venit impreuna cu piesa asta in ansamblu? https://www.bavauto.ro/fuel-quantity-control-valve-13517823454 Daca nu, atunci cred ca de aici e buba. Daca piesa asta este defecta, pompa de inalte intra in full delivery mode, ECU detecteaza asta, da eroare si incearca sa limiteze injectia de combustibil. De aici poate si simptomele descrise de tine. Daca am inteles bine, injectoarele nu supraalimenteaza, ci taie injectia cand detecteaza presiune prea mare la pompa de inalte. Varianta 2. Ai facut o resoftare la masina dupa ce ai pus calculatorul nou-second? Daca nu, poate ai nimerit unu cu parametrii "personalizati" de la o masina care a avut dpf-off, tuning si alte romanisme. Varianta 3. Slabe sanse spre zero sa fie de aici dar: Pompa si regulatorul de presiune din rezervor is ok? Uneori modulul de control pentru pompa din rezervor o ia razna. Sta prost cu racirea si incepe sa trimita indicatii gresite la pompa respectiva cand e la final de viata. Doar ca la asta simptomele is mai degraba porniri grele sau deloc dupa ce motorul e cald respectiv dupa ce modulul asta se supraincinge. Isi revine dupa ce se raceste. https://www.bavauto.ro/control-unit-for-fuel-pump-16147407513 Sper sa te ajute.
    2 points
  45. Era târziu aseară, nu mi-am dat seama de închidere portbagaj, dar ai dreptate. My bad Nu e nici o problemă, când ajungi la cineva cu tester îi spui că e baterie nouă să-ți înregistreze, codeze bateria nouă.
    2 points
  46. Cred ca daca facea carpeli aiurea, sigur il dadeau in judecata cei care cumparau cazane de la el si isi cereau banii inapoi. Plus ca in Ghermanistan daca vinzi cadavre pe roti, te duci la puscarie pentru inselaciune. Eu il urmaresc si nu mi se pare ca pune chestii rele pe masini. Oricum as avea incredere sa cumpar de la el un BMW fata de unul restaurat de Knet JOhn de la noi NUma' zic....Stiu ca are anumite sponsorizari dar nu-i da nimeni piese rare originale gratis doar pt ca are el followeri pt YT. Cel mult primeste un discount % din pret....
    2 points
  47. Mi-am făcut curaj: https://ibb.co/xgnTHTN https://ibb.co/HdzjPF7 https://ibb.co/dggtdv6 https://ibb.co/Bc5SxLg https://ibb.co/JRWd0BZ https://ibb.co/cXpB5Q8 https://ibb.co/X2dVHfC Dacă tot am desfăcut fetele la portieră am schimbat și alte piese: fibra optică de la lumina ambientală din portieră șoferului (avea multe crăpături și cred ca contribuia la lumina slabă), plasticele de la 3 mânere interioare. Mi-a luat cam 2.5h, probabil unuia care face asta des îi ia mai puțin. Nu am poze făcute înainte, dar în principiu nu aveam deloc lumină ambientală cu LED-urile vechi.
    2 points
  48. Pai recomandarile sunt chestii normale, si de bun simt: 1) Erori de proiectare motor, dar aici nu ai ce sa-i faci, decat sa intretii cat mai bine poti 2) Ulei bun, schimbat des ( 10k ) nu 25-30k... normal ca isi pierde din proprietati 3) Dilutie cu motorina de la regenerari, din nou pct 2 - schimb de ulei cat mai des! - la 25-30k km cred ca deja 1L o fi minim de motorina in ulei... deci ungere foarte slaba/precara 4) Posibil ca si pompa sa nu ofere suficienta presiune din fabricatie, desi m-as mira ca BMW ar pune asa ceva pe o masina... dar din nou, mersul constant la blana si/sau circuit nu ajuta... 5) Tot o chestie de bun simt, sa ajunga motorul/uleiul in temperatura pana sa incepi sa dai in ea ca surdru n clopot...
    2 points
  49. @edit da, am verificat-o inainte de cumparare la BMW si a fost OK, cu istoric la reprezentanta si un singur proprietar in Germania Dupa ce a ajuns masina am inceput cu mici schimbari Am bifat pe lista grile originale M-Performance negre, tips-uri originale negre, difuzor de M-pack LCI, stopuri LCI si PPF pe faruri. Nu mi-au placut niciodata stopurile pre-LCI, imi dau un vibe de F30. Nefiind mare fan al anvelopelor runflat am luat un set de anvelope de iarna Michelin PA5 non-rft + kit de roata de rezerva original. Am pierdut ceva spatiu din portbagaj dar macar pot merge linistit
    2 points
  50. Deci numa de glume se tine beanveu... Am fost azi sa schimb anvelopele, ajunge cu cele de iarna... dupa uzura cred ca mai tin doar anul viitor... slabut Pirelli... Dau masina jos de pe elevator, pornesc... bam... notificare in bord - REAL AXLE DIFFERENTIAL LOCK - RESTRICTED - Meretz incetuc, si consultat cel mai apropiat prieten mecanic din reteaua beanveu... Mi-au picat ochelarii, am deschis cartea de rugaciuni, am chemat toti sfintii in sedinta la liturghie... in gandul meu, e gata, Duminica trebuie sa plec pt vreo 2000km inclusiv saptamana viitoare... exact ce aveam nevoie... perfect timing... karma, ceva... Ca romanu, opresc motorul, pornesc din nou, notificarea persista... aiii da ma-sa... Scot obedeu: Regulated Differential Lock - Control Unit - Microprocessor malfunction - 482B9E, Sevomotor, actuation - short circuit to ground - 482B8D Suna a film horror, Exorcistul... hai boss sa stergem erorile, delete all... nimic... nu se sterg, coafura rezista... Deja am slabit vreo 50 grame... Dau mesaj la "colegu" de la BMW, urgenta maxima, acum aduc masina, constatam... Pe drum mai fac o oprire, inchid si masina, revin, pornesc... ZERO notificari in bord... hmmm... ba esti nebun, n-are cum, scanez din nou, aceleasi erori, acum se sterg, totul functioneaza ok... zero erori la rescanare. Ajung la BMW, bagam la diagnoza si 170lei mai tarziu, eroarea a fost ori la contactul lasat pornit ori au invartit aia roata cumva pe elevator si ceva s-a dereglat. Totul e verificat si in parametrii. Posibil si bateria sa inceapa sa dea semne, in teorie, 5 ani aprox... poate in toamna o pun pe lista... Deci -170lei, -50grame, si 5000 de fire albe in cap... si asa-s aproape chel. Emotii mai mari ca la Bacalaureat. Doamne ajuta!
    2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.