Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/28/25 in all areas

  1. Update: Am schimbat motorul si am pus anexele de pe al meu pe noul motor (are aprox 30k km). Cost aprox 4500€ +/- cu garantie de 6 luni data de service. Am deja 500km cu masina si vad ca se comporta normal. Vedem pe parcurs. PS: Multumesc tuturor care au fost alaturi de mine si sper sa-i foloseasca cuiva experienta mea.
    11 points
  2. Nu de mult timp m-am pricopsit cu acest E24 de prima generatie, din 1981, bazat pe E12. Pentru ca a fost prima mea masina, initial am cautat un E34, dar cand am gasit acest rechin a fost dragoste la prima vedere. De cand o am, am comandat ce piese au fost pe stoc la diferiti furnizori, sau prin Germania, dar altele sunt destul de greu de gasit. Am pus pneuri noi pe jantele OEM(195/70/14, nu radeti) Am reparat inchiderea centralizata si actuatorul capacului rezervorului de benzina si am schimbat pompa de ambreiaj. De asemenea am deblocat pompa de la spalatorul de parbriz. Am cumparat difuzoare moderne si am tras cabluri noi pana la locasurile de la cele spate. Radioul original cu 2 iesiri se pare ca nu prea poate sa duca 4 difuzoare. Probabil mai trebuie cumparat un amplificator. Mai am niste piese care asteapta sa fie montate. Vitezometrul nu functioneaza. Inca incerc sa vad care este problema. Mai sunt in cautare de chedere pentru usi. Momentan incerc sa construiesc in curte un garaj din panouri sandwich, intrucat am doar o pergola deschisa si la ploaie cu vant lateral mai picura pe masina.
    10 points
  3. După 10 si vreo 200k km cu bătrânul meu E46 a venit timpul sa fac un upgrade. Am cochetat cu ideea de a cumpara un Porsche Cayenne 958.2 diesel, apoi am trecut la X3M dar cu niciuna dintre ele nu rezonam 100%. In urma cu vreo 2 luni am avut ocazia sa conduc un M2 G87 si a fost fix ce îmi doream. Un șasiu mic, multă putere si sentimentul de cart. Fiind si prima mașina noua pe care o cumpar am ales o configuratia destul tipica sa zic așa, am ales cam toate opțiunile mai puțin scaunele carbon ( mașina o sa fie folosită daily iar scaunele de carbon nu sunt cele mai comode ), trapa (am preferat plafonul de carbon, nu are track pack si trimurile de carbon (personal nu vad valoare de 1200e). Culoarea exterioară este Skyscraper grey, cu jante negre si etriere roșii iar la interior am ales sa merg cu scaunele M specifice cu accente roșii. Am mai ales Plus Package care conține cele mai utile dotări dpmdv: volan încălzit, confort access, faruri adaptive, driving assistant, Harman Kardon, scaune M specifice si head up display Fast forward in prezent pot spune ca aștept cu nerăbdare sa ajungă mașina. A fost cumpărată de la BMW Cluj si este planificat sa ajungă undeva prin Septembrie - Octombrie. si câteva poze cu interiorul
    6 points
  4. ESIM-ul din unitatea Telematics la masinile fabricate pentru US nu are roaming in Europa de aceea masina nu se poate conecta la serverele Connected Drive. Este imposibil de trecut masina pe Europa, practic trebuie comandat la BMW un ATM versiunea ECE doar ca BMW refuza orice fel de astfel de comanda. NU se poate folosi un ATM SH de la alta masina deoarece ICCIDul lui este imperecheat pe serverele BMW cu alt VIN.
    5 points
  5. Iata unele proaspete.
    5 points
  6. Salutare, Imi tot statea pe creier grila cu fagurii crom.. singurul element crom de pe masina. Ca sa scap de pitici, o noua grila + alte accesorii au ajuns ieri si, daca tot au ajuns, m-am si pus pe ele sa le montez. Grila este cea OEM de M440i LCI careia i-am adus eu o mica modificare. Eu zic ca arata mult mai bine si chiar ii da un aspect mai agresiv. Sunt incantat de alegerea facuta si de faptul ca am intuit bine unele lucruri referitoare la mica sigla cu care vine grila din fabrica, sa o pot face mai pe gustul meu.
    4 points
  7. Salutare Am eu un 540i 11.1993 fabricat, atestat istoric din 12.2023, in stare foarte buna, cu intretinere la zi cu foarte multe piese schimbate, cu evacuare Supersprint si catalizatoare noi, cu suspensie KW V1 Classic-line, cu jante 18 in 2 latimi, etc etc. Totul functioneaza, de la clima automata la computerul de bord, cutia de viteze automata, geamurile, trapa, etc. Daca esti interesat scrie-mi in privat, masina este a mea personal, nu e postata la vanzare, insa ma bate gandul sa o dau. Te salut!
    4 points
  8. Uleiul se pune in functie de zona in care mașina circulă, din punct de vedere al temperaturilor climatice. De asta există denumirile sub forma "Cifră W Cifră" reprezintă vâscozitățile la rece si la cald, sub formă de temperaturi climatice.
    3 points
  9. WOW, cu siguranta unul dintre cele mai frumoase modele facute de BMW . Sa o plimbi cu placere si sa ai grija de ea! Asteptam mai multe poze!
    3 points
  10. Io nu stiu ce atata mister, la fel ai facut si cu firma de vindea motorul, ce mare smecherie sa spui numele dealerului?Pana la urma asta e scopul aici, sa ne ajutam , sa tragem invataminte , si sa ne ferim de tepe, indiferent ca s dealeri auto, samsari, ateliere auto sau reprezentante...
    3 points
  11. Da-i in judecata, sef, vin si eu in sala sa rad. Mai ales la partea in care te-au obligat sa cumperi masina :))
    3 points
  12. :offtopic: Marca asta bmw a implementat modul de condus ART si RELAX? Nu stiu ce sa fac, sa rad sau sa plang.. Eu i-as fi dat in judecata ca deconecteaza soferul de la procesul numit conducerea unui vehicol cu toate functiile "active". Eu inteleg ca te poti si "deconecta" dar nu prin folosirea unor stimuli auditivi sau de reactie a masinii! A sau nu e doar pentru sofer e pentru ceilalti ocupanti.. Bezna mintii.. parerea mea.
    3 points
  13. Cum zicea un un clasic in viata @six in line NU E ARMA CA AGHEU', NICI MASINA CA BEMVEU'!
    3 points
  14. Asa arata procedura de relearn pt zf6hp. Am convertit din mile in km din documentul oficial. Pot sa confirm ca functioneaza dar iti cam trebuie autostrada si ochi in ceafa sa o poti face cum trebuie. Eu am făcut asta pe la 2 noaptea cu trafic minim sa nu pun pe nimeni in pericol. Am resetat cutia cu carly pe banda de urgenta si apoi am inceput procedura. La un mom dat a oprit un nene crezand ca m-am defectat noaptea in mijlocul pustietății. Se simt la rece cateva smucituri cum descrii dar dispar repede. Le poti mitiga cu accelerari mai hotarate daca ai unde, pana sa incalzeste. Nu mi-aș face griji. 1. Step 1 Adaptation Re-Learn Procedure (D-Mode) 1) From a standstill, accelerate the vehicle in D Mode with very light throttle (15-25% if monitoring pedal angle with MHD) to 4th gear 2) Continue to accelerate with light throttle (20-40%) to 6th gear 3) Let the vehicle coast to 40 km/h, then slow the vehicle to a standstill with light brake application 4) With the brakes applied and the vehicle at a standstill, wait for 10 seconds 5) Repeat steps 1-4 for 9 cycles, then proceed to Step 2 below (M-Mode) Step 2 Adaptation Re-Learn Procedure (M-Mode) 1) With the shifter in M Mode, accelerate the vehicle to 50 km/h and select 3rd gear 2) Continue driving for 3 Km 3) Accelerate the vehicle to 70 km/h and select 5th gear 4) Using light throttle, accelerate to 100 km/h and then coast to 65 km/h without applying the brakes, repeat for 4 cycles, then 5) Accelerate to 90 km/h and select 6th gear 6) With light throttle, accelerate to 105 km/h then coast to 80 km/h without applying the brakes, repeat for 4 cycles, then 7) Select 3rd gear and repeat steps 1-6 for 5 cycles, then coast to a standstill and proceed to Step 3 below Step 3 (Shift Confirmation) 1. With the vehicle at a standstill, shift from “N” to “D”, wait 5 seconds then shift back into “N” 2. Repeat this for 4 cycles, then 3. Shift from “N” to “R”, wait 5 seconds then shift back into “N” 4. Repeat this for 4 cycles
    2 points
  15. Salutari tuturor celor dispusi sa iasa din carapacea judecatii standard. Nu vad cum altcumva as putea incepe un atat de "generalist" topic. Adica sa vorbim si sa ne impartasim atat cat ne permite timpul, experienta si priceperea ..empirica (?) despre cum putem intretine un motor cat mai bine pe partea de alimentare cu aer si combustibil; ca asta tine un motor sanatos.. Bine, topic de ulei, uleiuri.. avem si e aproape clasificat! Acest topic poate deveni vast... dar cu siguranta se vrea concentrat, asa cum scrie in titlu, pe partea sistemului de admisie al unei masini (ICE) de preferinta diesel, dar nu numai.. Cei care ma cunosc de ceva timp ... stiu ca sunt un mare "fan" al ultilizarii aproape cu fiecare realimentare cu, carburant a placebo-ului (sa il numim asa, din start, pentru satisfactia unora care au critica pregatita) Uleiul 2T; da ala de drujba.. care in prezent este atat de bine aditivat incat drujbele o duc mai bine ca in trecut. Spun asta cu tot spiritul de gluma disponibil.. dar fara gluma, in cazul meu, sistemul d einjectie refuza sa se defecteze (strice pe romaneste..).. si ma intreb pe buna dreptate, daca nu cumva cauza e datorata folosirii tocmai a hulitului, ca sa nu zic luat la misto.., Ulei 2T.. (care, vorba intre noi, sa fie, e un fel de aditiv al motorinei destul ieftin). Mirarea, imi este prelungita de cativa ani (vreo 10 ani sa tot fie si peste 250.000 km; 15k km pe an..) nu de cateva luni.. si sunt aproape sigur ca nu se v-a opri prea curand. Pentru detalii pot fi contactat aici. Dar, din start pot spune ca nu este nici un secret, informatia este publica; eu doar incerc sa explic prin exemplu personal experienta.. Intamplarea face ca de curand sa avem un nou membru printre noi, foarte probabil mult mai pregatit pe partea practica in materie de sisteme de injectie, injectoare, filtre DPF. Asadar tot ceea ce stiu eu foarte probabil poate fi sters (mai putin parte cu evidenta prin poze.. ) prin cunostintele pe care mi-as dori sa le poata impartasi cu mine si noua; ..dincolo de experienta si de ce nu experimentele mele empirice.. Membrul este @alfa-omega si va spun sincer palaria mi-e zburat demult din cap, pentru ca el vine cu experienta repararii componentelor pe partea de admisie iar eu vin cu Uleiul 2T si felul meu de a intelege; va rog nu dati cu piatra. Sper macar sa fiu un bun interlocutor.. Nu ma bagati pe mine in seama prea mult, chiar daca sunt un incapatanat datorita a ceea ce imi intra in cap si ce vad cu ochii mei si intelegerea-mi limitata.. Chiar imi doresc sa nu ma lungesc prea mult.. Mai jos voi pune pentru inceput niste poze a doua injectoare scoase de pe masina; un E90 cu motor M47 care la data curenta are 508 mii km cu distributia originala (inca..) Injectoarele au fost scoase de curand, vreo 2 luni in urma (poate 3..), astea fiind celelalte doua fata de primele care au "dezvoltat" intr-o dimineata un foarte puternic zgomot de baros (lovitura de ciocan..) sub capota, fara ca motorul sa se opreasca. Au fost scoase, reconditionate la o filiala Bosch, montate.. iar bunul simt mi-a spus ca ar fi bine sa fie scoase si celelalte doua si trimise (cand or fi bani) la reparat.. Cele doua injectoare scoase cu intamplarea au fost "testate" de mine prin metoda epruvetelor pe retur si s-au dovedit a "scapa" mai multa motorina (dublu in cantitate) inapoi spre rezervor. Sa fi fost asta o cauza a zgomotului puternica auzit sub capota in mers!? Nu se stie. Pentru ca, cei autorizati de la Bosch au spus ca injectoarele date lor au tinut la toate testele facute de ei in prealabil si ca nu au considerat ca trebuie reconditionate! La aproape jumatate de milion de kilometri... parca nu imi venea sa cred. Adica chiar nu imi venea sa cred! In fine, am zis ca vreau sa fie refacute dupa testul si simptomul observat de mine. Inapoi am primit exact aceleasi injectoare. Acelasi cod pe ele, parand a fi complet noi, fara urma de depozit.. pe ele. Cu garantie desigur de un an de zile si km fara numar.. Desigur in prealabil trimiterii lor curiozitatea ma rodea si asa ca am trecut la demontarea duzelor lor sa vad macar pentru mine daca exista ceva uzura (uitat cu lupa.. peste tot pe unde motorina si mecanic ar fi putut fi uzate..) incluzand testul cu spray de curatat frane.. bagat pe duze sa vad daca e vreuna infundata. ...Una nu era infundata din 5. Asta la aproape 500k km. Mai e necesar sa adaug ca, cele doua injectoare scoase initial au avut la fel de multe depuneri exterioare, pe varf, duze, si uzura interna (probabil) ca si cele din pozele de mai jos: Desigur imi doresc un comentariu cat mai avizat din partea lui @alfa-omega fata de experienta mea. Intrebarile din partea mea cu siguranta nu vor lipsi. Iar daca ii face placere poate sa comenteze si sa adauge oricate comentarii isi doreste. A, am pus un link mai jos spre un alt topic, care pe undeva are legatura cu experienta si probleme cu filtrul DPF, care intr-un anumit stagiu se pare ca incepe sa se regenereze din ce in ce mai des.. @alfa-omega aducand-si contributa inca de acolo ca si solutie a regenerarilor frecvente. Imi cer scuze daca m-am lungit nepermis de mult in explicatii. Totusi problemele si explicatia intelegerii in amanunt al unor situatii necesita explicatii de durata.. Am incercat sa nu fiu plictisitor. Sper sa imi fi iesit. Pe curand. PS. Sa mai sustin ca voi continua folosirea Uleiul 2T indiferent de turnura acestui topic El este folosit in amestec cu motorina 250ml/50 litri in doua masini diesel Euro 4 si Euro 6, respectiv Jaso FD pentru Euro 4 (non-DPF) si JASO FB pentru motoare cu DPF Euro 6. Ma repet, dar admisia si sistemul de inalta presiune rezista.
    2 points
  16. Neata!Se pare ca mai sint si altii care nu dorm,eu prefer sa studiez noaptea,de la 4.00,asa nu ma perturba nimeni,si ziua lucrez,apropo,am 57 de ani,si studiul pe calculator ma oboseste mai mult decit munca fizica,dar numai asa ma pot mentin la zi cu noile tehnologii. Despre uleiul 2T,peste tot pe unde l-am recomandat,am fost luat peste picior.In ultimii 20 de ani,il folosesc in toate masinile mele,si nu am sa spun decit atit,niciodata nu am avut nevoie sa repar vreun injector sau vreo pompa de injectie montate pe masinile proprii.Cantitatea folosita de mine este de vreo 150...200 grame la fiecare 10 litri de motorina,cu o frecventa de odata da,odata nu,adica,tin mereu rezervorul plin pe jumatate,si merg la benzinarie cind ajung la un sfert,alimentez pina la trei sferturi de rezervor,iar ulei pun la o alimentare da,la urmatoarea nu. Anumite chestii trebuiesc dezbatute cu mai multe cuvinte,asa ca topicul acesta va fi destul de obositor la ochi.Am sa fac citeva comentarii pe marginea celor vazute mai sus la colegul nostru. Am marcat cu rosu,unde ar trebui sa fie analizata fiecare piesa din imagine,la duza de exemplu,este foarte vizibil ca prezinta o marca de mizerie in interior,ceea ce inseamna ca acul duzei,nu se misca liber,iar acest lucru influenteaza foarte mult in functionarea injectorului.Deasemenea,pe pastila de calibrare se observa acea pata neagra care este tot mizerie. Acuma sa incercam sa intelegem ce importanta are acea mizerie.Pastila de calibrare.Cind se calibreaza injectorul,in functie de numarul de referinta,fabricantul ne cere ca jocul respectiv,intre acul toberei si piesa care impinge in ac,acea tija,joc controlat de acea pastila,sa fie de exemplu intre 0,123 si 0,125.Pentru fiecare 0,010 diferenta de grosor,cistigam sau pierdem aproximativ 100 de bar de presiune. Acea pastila de calibrare se foloseste pentru marirea sau micsorarea cantitatii de injectie cind motorul se afla in sarcina maxima in engleza astia ne-o denumesc VL.Daca punem o pastila mai groasa,crestem presiunea necesara deschiderii duzei,si scadem cantitatea de motorina injectata. Acul duzei,atunci cind este murdar,nu se mai misca liber in duza,deci are nevoie de o presiune mai mare pentru acest lucru,iar daca in cele din urma se blocheaza,injectorul ramine deschis.Bineinteles ca depinde in ce pozitie ramine blocat acul duzei,daca ramine blocat in virful duzei,nu mai injecteaza cum trebuie,masina porneste greu,scoate fum alb la ralenti,tacane. Daca ramine blocat in partea de sus a duzei,masina scoate fum negru,posibil sa piarda presinea din rampa,sa porneasca greu,sau sa faca acel zgomot de bataie de biela caracteristic masinilor diesel. Ca sa verificam corectitudinea jocului acului duzei,fara aparatura speciala,se tine duza cu virful in sus,iar acul,trebuie sa culiseze liber si foarte lin, pina iese definitiv din duza,apoi se face la fel dar de data aceasta se tine duza cu virful in jos,iar acul trebuie sa intre in duza,foarte lin,fara sa se opreasca pe parcurs,pina patrunde complet in duza. In atelierele de specialitate,folosim bancul de probe,si urmarim deschiderea duzei la o presiune recomandata de fabricant,150...200 bar pentru injectoarele Bosch spre exemplu. Fiecare piesa componenta din interiorul unui injector are un rol bine determinat,si fiecare trebuie sa intruneasca anumite conditii,Unele regleaza ralentiul,altele fumul,altele sarcina maxima,altele preinjectie,etc.Orice particula de mizerie,praf,pilitura,influenteaza negativ in functionarea unui injector,apropo,un atelier de injectie poarta denumirea de Laborator de injectie,motivul este mediul in care trebuie sa se desfasoare aceasta activitate,adica ceva asemanator unui laborator medical,curatenie extrema. Sint atit de multe de scris....pe curind!
    2 points
  17. Eu am curățat singur la G31, este foarte simplu, doar să ai grijă să nu bagi apă înăuntru. Am utilizat informațiile de aici
    2 points
  18. Salut! In urma documentarii atat aici cat si pe forum-urile externe, am reusit astazi sa imi fac update de unul singur la masina E90 2011 cu navigatie mare CIC si scriu acest tutorial pas cu pas in ideea de a-i ajuta si pe ceilalti oameni interesati sa isi faca singuri aceasta operatiune. Masina in cauza avea hartile de fabrica, versiunea 2011 EUROPE WEST. Am facut update la versiunea 2025 EUROPE EAST-2. Necesar: 1. Stick USB 32 GB, formatat obligatoriu in format FAT32. 2. Generator de coduri FSC. 3. Fisierul 1b pentru a lua codul FSC din navigatia masinii. 4. Hartile dorite. Incepem: 1. Descarcam fisierul "1b.zip" de aici: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1461515 2. Dezarhivam continutul acelui fisier pe stick-ul gol, formatat FAT32. 3. Mergem la masina, pornim motorul si bagam stick-ul in port-ul din torpedou si asteptam 1 minut dupa ce porneste navigatia. 4. Scoatem stick-ul si mergem inapoi la PC/laptop. 5. Verificam ca pe stick sa avem acum fisierul "1b.hex". 6. Intram pe acest site https://hexed.it/ si copiem prin metoda drag and drop acel fisier. In partea stanga a ecranului trebuie sa vedem fix 319 bytes la dimensiunea fisierului. 7. Descarcam generatorul de coduri FSC de aici: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1453464 . Undeva pe la mijlocul postarii initiale aveti link-urile de download. 8. Instalam generatorul si il deschidem. 9. Selectam "By File" si bifam CIC in partea dreapta. 10. La "Open File" cautam fisierul "1b.hex" de la pasul 5. 11. Alegem tipul hartilor - in cazul de fata PREMIUM - Europe - ROAD MAP EUROPE 2025 EAST-2 USB. 12. Apasam in partea de jos GENERATE si facem o poza la codul generat in sectiunea "Code". 13. Descarcam hartile amintite mai sus de aici de pe forum. Cu un search le gasim foarte usor. Aveti nevoie de un client de torrent. 14. Ni se va descarca un folder cu o arhiva de tipul "2025 Maps Europe East". 15. Dezarhivam arhiva exact asa cum este, sa rezulte acelasi folder, dar dezarhivat. 16. Formatam din nou stick-ul de memorie pe care l-am folosit anterior, neaparat in format FAT32! 17. Copiem continutul folderului de la punctul 15 in radacina stick-ului USB. Pe stick-ul USB vom avea astfel 2 fisiere. NU copiati folderul dezarhivat cu totul, ci CONTINUTUL acestuia, adica cele doua fisiere! 18. Dupa aprox 20-25 minute vom avea stick-ul USB ocupat cu aproximativ 25 GB. 19. Mergem la masina, bagam stick-ul in acelasi port din torpedou, apoi pornim masina si asteptam. 20. Dupa aproximativ 3-4 minute navigatia va cere singura update, acceptam, iar apoi introducem la "Activation Code" codul pe care l-am generat la punctul 12! 21. In aproximativ 40-50 minute procesul este gata. Enjoy! NU opriti masina in timpul update-ului. De preferat sa debifati si "Split Screen" inainte sa va apucati de treaba. Daca va opriti la punctul 5 (nu aveti acel fisier pe stick), cautati alt stick USB si reincercati. Informatiile de aici sunt adunate in urma research-ului propriu atat aici, cat si pe forum-urile externe. Toate meritele pentru fisierele respective sunt ale autorilor acestora, nu ale mele! Succes!
    2 points
  19. Luna e mai scump, dar e cu voltaj mare (deci amperaj mic), protecții peste protecții, inclusiv dispozitiv de stingere automata in caz de foc. Plus mulți ani garanție. Nu se compara cu baterii de-alea chinezești luate la bax.
    2 points
  20. Sunt mii de teste de uleiuri uzate de la diverse masini, sunt forumuri dedicate de nebuni/pasionati/inconstieni/miliardari care arunca cu banii pe uleiuri, unde ti se arata/explica destul de clar de ce dupa 10/15k km, in functie de masina/uzura/stil de mers si utilizare, proprietatile uleiului in motor se duc pe p... iar protectia oferita tinde spre ZERO. Dar fiecare e liber sa citeasca si sa creda sau nu conspiratiile astea :))
    2 points
  21. NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID4 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 03/2015–06/2016 2-Series F22 ab 03/2015–06/2016 2-Series F23 ab 11/2014–06/2016 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2015–06/2016 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2015–06/2016 6-Series F06/F12/F13 ab 03/2013–06/2016 7-Series G11/G12 ab 07/2015–06/2016 X3 F25 ab 03/2016–06/2016 X4 F26 ab 03/2016–06/2016 NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID5/ID6 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 07/2016–2019 2-Series F22/F23 ab 07/2016–2021 2-Series F45/F46 03/2017-2021 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2016–2019 3-Series G20 09/2018-2021 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2016–2019 5-Series G30/G31/G38 ab 10/2016–2019 6-Series F06/F12/F13 ab 07/2016–2018 6-Series G32 ab 07/2017–2018 7-Series G11/G12 ab 07/2016–2019 8-Series G14/G15 09/2018-2021 X1 F48 ab 06/2015–06/2022 X2 F39 ab 11/2017–10/2022 X3 F25 ab 07/2016–08/2017 X3 G01 ab 11/2017–2020 X4 F26 ab 07/2016–03/2018 X5 F15/F85 ab 07/2016–2018 X6 F16/F86 ab 07/2016–2019 i3 I01 ab 09/2018–07/2022 i8 I12 ab 09/2018-2020 Z4 G29 09/2018-2022 Atasat torrent harti Europa: NBTevo_ECE_2025-1_101243.3.210.zip.torrent
    2 points
  22. Regim urban - a mai fost discutia la o viteza medie de 35km/h o sa faci aia 7000 km in 200 ore , e sa zicem ca mergi extraurban cu 70km /h medie o sa ai in aceleasi 200 ore 14k km parcursi .Nu mai pun numarul de porniri care in mers urban va fi mai mare . Depre experienta nu cred ca ai pus bine intrebarea :)))
    2 points
  23. Să mai ştergem praful, zic. S-au întâmplat multe de când n-am mai scris. Poate cel mai important - mi-am mai luat o vechitură. Am acţionat din impuls într-o dimineaţă de decembrie, m-am urcat în tren până la Braşov şi m-am întors pe roţi cu un 230E din 1991. Aşa că mi-a mai mâncat şi ăsta din resurse. Revenind la Z, a stat la adăpost toată iarna, îl vizitam (şi mişcam) o dată la câteva săptămâni. S-a ales de acolo cu o zgârietură pe bara faţă (plus numărul înfundat), apoi oglinda de la şofer a fost victima unei tentative de furt (am găsit-o aplecată, a mers clipsată la loc). Cu ocazia asta am văzut şi că nu e încălzită, probabil de aceea nici n-a prezentat interes. Acum l-am mutat într-o poziţie mai bună, cu mai multă lumină şi cu camerele pe el. Prin decembrie a cedat bateria, am încărcat-o acasă pe redresor, am montat-o şi a murit iar după câteva săptămâni. I-am cumpărat baterie nouă, am montat-o, şi am zis totuşi să mă joc cu multimetrul. Surpriză, nu lipseau consumatorii. Intensitatea nu scădea sub 0.16A oricât aşteptam (calculatoarele "adorm" după un minut), aşa că m-am pus pe scos siguranţele rând pe rând, până am ajuns la #31: Un porcoi de sisteme stau sub ea, până mi-am amintit că plafoniera nu se stinge când e pe poziţia din mijloc şi uşile sunt închise. Am gâdilat senzorul de uşă închisă (parte din bolţul prins de caroserie), fără succes. Bolţul e îmbrăcat în plastic şi al meu era destul de uzat, prin noiembrie chiar comandasem de pe ebay unul sh (fiindcă nou costă peste 1000 lei) şi nici nu mai ştiam ce am făcut cu el, noroc că l-am găsit pe la ţară. Bineînţeles că cel de pe maşină era vai steaua lui, rupt, lipit cu bandă izolatoare, mă bucur că am înlăturat şi improvizaţia asta. Chinul de pe lume cu schimbarea lui, dar a meritat. Acum plafoniera se stinge încet după închiderea uşii şi consumatorii au dispărut (am putut sesiza cum intră în sleep mode calculatoarele după un minut). Apoi, la una dintre porniri, parcă motorul era acompaniat de un zornăit. Ascultat, pipăit => valva DISA. Una nouă 2000 lei, găsit şi optat pentru kit de reparaţie de pe ebay. Motorul toarce liniştit şi parcă urcă mai frumos în ture, deci eu am mers cu ea fisurată mult timp (până acum, când a cedat complet şi a început să facă zgomot)... Ce i-am mai schimbat cât a fost în parcare - amortizoarele de la ambele capote, cu unele Stabilus, la fel ca cele originale. Apoi miercuri l-am scos la lumină ca să-i verific cardanul, să-i schimb rulmenţii roţilor de pe spate (mi se părea că tot mai zdrăngăne ceva pe spate şi am decis să-i schimb pe amândoi) şi să-l pregătesc pentru ITP. M-am uitat mai bine la semnele pe care le-am făcut, cardanul era poziţionat bine, în schimb rulmentul intermediar (Meyle parcă, schimbat în toamnă) avea joc. A primit alt rulment intermediar şi altă flanşă (asta era dezlipită în jurul cămăşilor şuruburilor). Am scăpat un etrier pe jos şi s-a îndoit furtunul care intra în el... acum are şi furtunuri noi pe spate. Am mai găsit un cablu de frână de mână (cel de pe stânga) cu izolaţia ruptă, s-au schimbat ambele. Joi seara era gata, azi dimineaţă m-am prezentat la ITP şi l-a trecut cu brio. Mai am de schimbat: pivoţii de plastic de la geamuri (sau cum s-or numi, boala lor), fiindcă geamul de la şofer a început să urce în hopuri; bucşele scaunelor; luneta. Doar că momentan nu mai am energie, vreau doar să-l plimb. Încă n-am dat jos nici hardtop-ul. ODO 213910
    2 points
  24. Dupa lupte seculare care au durat vreo 3 saptamani, am reusit sa rezolv problema. Din pacate, am tras paiul scurt - simpla schimbare a actuatorului de la grilele superioare nu a fost suficienta, a trebuit sa schimb si grilele inferioare. Tot internetul spune ca e o piesa care trebuie schimbata complet - GRESIT! Pentru mine a fost prea tarziu, primisem deja piesa dar poate ajuta pe altcineva: grilele inferioare, dupa demontare de pe masina, se pot repara prin simpla deschidere a cutiutei centrale si inlocuirii aceluiasi tip de actuator ca si la grilele superioare. Chestia asta diminueaza mult costul reparatiei: un actuator este aprox 370 lei iar grilele inferioare ca un intreg sunt aprox. 1000 lei. A se vedea filmuletul acesta (aparent facut de un roman) - de la minutul 18:00: link
    2 points
  25. Pentru fiabilitate, ca mi-a scapat intrebarea, categoric e bine pentru 3 lucruri: demaror, motor si baterie. Orice baterie pe lumea asta e fiabila daca ramane permanent incarcata, 80-90%. Nu 50-60-70.. (si 90 dupa drumuri lungi.. daca are parte de ele vreodata.. ) Iar la ...BMW te asigur (ca am primit asigurari de la "ai" de vand baterii.. si au interesul sa vanda dar sa isi si protejeze ..spatele de plangeri.., ..alea vechi cu acid (dar nu prea conteaza..) ca un condus de 45 de minute zilnic -NU- incarca bateria la maxim. Mi s-a spus sa o incarc cu incarcatorul daca vreau sa mi-o testeze inante sa ma refer la garantie! Nu mi-a venit sa cred urechilor. Are logica, pentru ca nici un fabricant nu vrea ca masinii sa i se umfle bateria de la stresul incarcari 100% si sa faca POC ..daca o incarca repede la maxim. Logic nu? Apoi demarorul. Ala nu e orice demaror care porneste motorul instant. Deci e scump de reparat. Si aici pot sa te asigur ca nu e ieftin. Iar lor nu le pasa! Motorul, intreb, crezi ca lui ii "place" ca uleiul sa fie circulat prin motor sa unga ce unge in mers in sute si mii de km, sau sa se mai opreasca din zeci in zeci de metri, cateodata sute de metri, ..sa se scurga in baie si apoi sa incerce sa reunga ce ar trebui permanent uns, sau sa tina motorul permanent uns intern in cu presiune pe care o face pompa pentru toate elementele in miscare. Sau eu sunt primul care (ca si altii) stim ca unui motor tinut prin trafic ii trebuieste schimbat uleiul mai des. Oare de ce, daca nu cumva SI din cauza butonului start-stop!
    2 points
  26. Diesel rules ! 8,5 cu 30D în Buc...
    2 points
  27. nu inteleg cum iti baga ție fabricantul sub nas culorile astea? mai exact cum?
    2 points
  28. Directorul de service de la Bavaria Băneasa.
    2 points
  29. De zece ani merg fără start stop ,de când e masina..La fel și e90 și x3, acum 2o de ani, dezactivam cum pornea motorul. Dacă mă ține și anul ăsta, sunt mulțumit de baterie ,10 ani e super ok. Au și ăștia la dealeri câțiva care trebuiau sa se facă croitori,nu sunt toți meseriași.
    2 points
  30. A ajuns nuca schimbător. Dacă doriți să vă faceți carbon skinning, sugerez Sadovski (farcebook) sau sadovskiliquid (Instagram). E absolut impecabil cât de bine a ieșit.
    2 points
  31. 2 points
  32. Un lucru e foarte clar, pe masina ta nu e omologata aceasta dimensiune de BMW e9x, 225 40 R18. Poti sa mergi cu ele, dar clar nu o sa mai fie in dinamica data de producatorul masinii, adica BMW. LE. In plus o sa ai deviatie de ac de aproape 10km/h, la 140 pe bord real o sa fie maxim 130.
    2 points
  33. Multam! M-am uitat pe site. Functia de cautare o au cam slaba; trebuie sa iei piesele la rand. Intre timp am montat antifonarea capotei.
    2 points
  34. Pentru piese vezi ca e un site grecesc unde e posibil sa mai gasesti una alta, eu am reusit sa iau ceva piese pentru E30 noi la preturi decente .Rama de plastic merge incercat sa o printezi . Altfel sa o stapansesti sanatos
    2 points
  35. ..bai baiatule, de-as avea o masina ca asta sa o scot la plimbare prin oras, nu m-as imbraca decat cu, ce a fost mai cool in anii 80-85! Sa arat ca fiind teleportat din trecut!! Cred ca as intoarce cateva capete. Doar 44 de anisori! ❤
    2 points
  36. Pai tie ti a facturat cu tva,da.Dar el a luat o fara de la alphabet
    2 points
  37. Arata-i Tesla ca aia are 3 butoane de toate...
    2 points
  38. Sugerez moderatorilor sa umble un pic la titlu ca deja stim ce, consecinte a avut oprirea brusca a unui motor in cazul lui @FanBMW76, bine-nteles si cu acordul lui sa fie adaugat ceva de genul B47 motor distrus - pompa ulei, stiu si eu. Sau poate ar vrea el sa schimbe in ceva mai aproape de realitatea traita. Sa fie usor de gasit topicul, mai ales ca asta e primul motor B47.. si vorba lui, poate invata si altii, ca doar (si) de aia ne adunam aici. Sa aflam mai multe si sa afle si altii, eventual..
    2 points
  39. Masina este complet oem, asa cum a iesit din fabrica, mai putin jantele de 18 si prelungirea de la bara spate. Dupa ce am luat-o in 2022 cred, a urmat multa intretinere, era o masina stata multi ani, nu neaparat foarte ingrijita insa fara probleme structurale la caroserie, fara rugina mai exact. Am schimbat tot felul de chestii pe la ea, de la garnituri, oringuri, senzori, pompa benzina, etc etc doar ca sa fie tehnic ok. Dupa care am pus o suspensie noua, masina venise cu ceva arcuri rosii si amortizoare ta-technix(porcarii dpmdv), de la KW si acum masina e transformata(in bine). Apoi am schimbat pe la evauare flexibilele, am pus catalizatoare universale dar noi(cele oem se ocupase cineva in germania sa le sparga, mai erau doar carcasele) si am montat partea finala de la Supersprint. Totul facut ca la carte la SYL Garage(multam inca o data Marian), e iesit treaba super profi. Dupa a urmat cautarea setului de roti, cumva cred ca sunt jantele care vin cel mai bine pe E34, am gasit un set, le-am refacut complet la srz(vopsit +buza polisata), iar ultima lucrare a fost refacerea tapiteriei scaunelor fata si refacerea unor functii electrice ale acestora(tetiera scaunului sofer nu se ridica/cobora). Masina se conduce super fain, e o adevarata berlina sportiva a anilor 90, chiar daca e automata cum spun unii, motorul este suficient de mare si potent pentru a te face sa ranjesti la fiecare urcare prin trepte. Ma bate insa gandul sa o dau, cumva exista un dracusor ce si-a facut loc in cap de multa vreme si care spune ca nu vor mai fi disponibile multe e39 cu cel mai mare motor pus pe ea. Deh, piticii...
    2 points
  40. Ce mai scoate Musk la disperare
    1 point
  41. Am avut 235 F44, care e aceeasi masina doar in stil Gran Coupe.Masina a fost foarte fun de condus, cel putin in sport. Am dus o destul de mult in zona Lepsa/ Soveja pe serpentine si era chiar fain, centru de greutate jos. Scaunele M is putin mai inguste, asistentii gen lane si side assist putin ciudati si cutia putin mai jerky, nu are ZF, are Aisin cu dublu ambreiaj
    1 point
  42. 225xe e leșinat rău și e pentru soccer moms.. Nici yaris gr nu prea am văzut pe strada, cred ca unul singur. Cred ca e timp de așteptare mare la ele..
    1 point
  43. E46-le a fost si va ramane masina mea de suflet. Cat despre probleme cu E46, ca la orice masina de 400+k km. Aveam un cont mai vechi la care nu mai am access din pacate. Povestea E46-ului este aici: Daca un moderator poate sa ma ajute cu mutarea acestui topic sub username-ul tradov22 si cu recuperarea contului vechi as aprecia
    1 point
  44. Doamne ce faina e... dar da, pentru un E39 M5 merita data
    1 point
  45. Orice BMW cred ca are la TRIP si viteza medie... in functie de aia iti dai seama cam cand se fac cele apro 300h. Gen la o medie de 30kmh, alea 300h inseamna 9000km. Eu de ex am peste 70kmh medie, si tot fac schimbul de ulei la 10k.
    1 point
  46. Daca ne luam după ce apare în bord ajungem și la 0km autonomie în mod full electric.Ca în realitate mai avem 20% sau cât o fi baterie pentru modul hibrid e altceva.Eu mă refeream strict la autonomia pe full electric.
    1 point
  47. Toate bateriile la bmw sunt NMC. însă poți liniștit sa încarci pana la 100% pentru ca exista un buffer mai mare ca la BEV, care preia degradarea. Și poți sa o și golești cât vrei, n-o sa ajungă de fapt la zero niciodată.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.