Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/25/22 in all areas

  1. Da..deci m-am hotarat sa fac pasul cel mare..sa trec de la ICE la electrica..facand foarte multi km ma ardea foarte tare la buzunar pretul motorinei..asa ca ..de ce nu o ..electrica. Asa ca m-am apucat sa caut sa vad ce electrica mi-as putea cumpara.. aveam cateva cerinte de la ea: sa fie mare, loc mult in spate, portbagaj si cel mai important autonomia minim 500 km, si aici s-au incadrat decat foarte putine masini..finalistele au ramas BMW iX xdrive 50 si Mercedes EQE 350+. mercedesul a picat pentru ca vanzatorul a fost ididot si nu a stiut sa isi vanda masina, plus..loc mult mai putin in spate si portbagaj 400l fata de 500l la BMW si tractiune doar pe spate. La autonomie erau cam la fel. Doar ca BMW are 523 hp iar EQE 292. Din pacate nu am apucat sa o conduc decat vreo 80 km. doar marti pot sa o inmatriculez. Pana acum imi place aproape tot la ea 🙂
    6 points
  2. @mgi uite, eu ma duc la Constanta in delegatii. Merg cu 160kmh totalul de 440 km dus/intors si ma mai invart in ziua respectiva ceva km..maxim un total de 500km. Am avut o delegatie pana la Piatra Neamt fix acum o luna. 700km dus intors in aceeasi zi, e drept, parcursi linistit. Ce electrica ma duce fara stres asa? Ma duc cu treaba, nu sa sug sula masinii. Daca masina nu ar avea autonomia asta, pt mers in ritmul asta, as turba. Am venit de pe coasta Sloveniei si pana la vama Nadlac s-a mers f bine. 760km in 5 ore 50 min, fara oprire, pe cruise la 140kmh. De la Nadlac, am dat pervers de tot pana la Comarnic, 550km si am consumat o cantitate de litri mai mare decat am consumat in primii 760km. Cred ca aproape 11%. Eu nu stau pe loc pt ca vrea masina, stau pt ca vreau eu. Stresul asta imi mai trebuie in viata, sa pierd vremea cautand si asteptand incarcarea unui harb. Si asa ca ma sictireste total ca nu avem strazi, nu suntem in Schengen si pierd din viata mea inutil...sa mai stau si ceasuri intregi sa fac "plinul" ar fi prea mult.
    5 points
  3. Greu sa gasesc ipocrizie mai mare decat masina electrica si ecomarxistii care se masturbeaza la ultimul model tesla; companiile de energie, bancile , companiile aeriene fac profituri record,, iar cetateanul alfa trebuie sa stranga cureaua ca au dec is unii ce e bine is ce e rau; e greu de tinut o termica, service o sa fie din ce in ce mai greu, apoi varsta/rugina te obliga sa dai masinile vechi (anul asta un e46 compact imi mananc 2500 euro sa indepartez ceva rugina sub masina) daca UE continua sa se abereze, imi bag ceva in justitie si drepturi civile, ma mut cu falilia in UAE , plm, plastesc nilic impozit si imi iau V8 fara sa ma fute astia la cap. Masina alimentata cu hidrogen imi pare mai kuser fata de electrice
    5 points
  4. Acest topic incearca sa abordeze problema uleiului utilizat in motoarele considerate in prezent “de conceptie veche”, caracterizate de regula prin urmatoarele caracteristici: - au doua supape pe cilindru; - supapele sunt relativ grele, ceea ce implica arcuri de supape puternice; - axa cu came este in frictiune directa cu culbutorii sau tachetii. Din gama BMW, este vorba de motoarele M10, M20, M30, M70, posibil si M40, fabricate de pe la sfarsitul anilor '60 pana in prima parte a anilor '90 (de unde rezulta ca interesul pentru acest topic ar putea fi foarte redus sau nul). Nu intra in aceasta categorie motoarele cu 4 supape pe cilindru (incepand cu M50, M42, M60 si derivatele / inlocuitoarele), posibil si cele cu 2 supape pe cilindru, dar avand culbutori cu role (ex: M73, M43). Intotdeauna, baza de plecare o constituie informatiile din manualul original de utilizare a masinii. Imaginile alaturate prezinta specificatiile privind uleiul de motor din manualul pentru un E28 din 1981 (deci valabile pentru motoare M30, M10 si M20), respectiv pentru un E32 din 1993 (deci valabile pentru motoare M30, M60, si M70). In momentul in care am deschis acest thread, specificatiile din imagini erau deja vechi de cca. 4 si respectiv 3 decenii. Uleiurile de motor au evoluat enorm intre timp, ceea ce este o veste buna si o veste proasta, in acelasi timp. Vestea buna este ca uleiurile din prezent sunt net superioare. Vestea proasta este ca noile uleiuri au tinut cont de evolutia tehnologiei motoarelor, dar si de cerintele privind reducerea emisiilor si poluarii. In prezent (repet, “prezentul” este data redactarii), uleiuri de calitate conforme cu normele API pana la SJ inclusiv practic nu se mai gasesc pe piata. Exceptiile sunt foarte rare. La acestea se adauga gamele de uleiuri clasice ale producatorilor consacrati (ex: Castrol Classic XL 20W-50 API SF). Uleurile de acum sunt in cea mai mare parte conforme cu API SN, SM, foarte recentul SP si, din ce in ce mai rar, cu mai vechiul SL (in ordinea cronologica a aparitiei: SL, SM, SN si SP). Chiar daca API afirma ca o categorie mai noua de ulei, (citez:) “include performantele” uleiurilor de categorie mai veche, aceasta nu inseamna neaparat ca, pentru un anumit tip de motor, un ulei modern este superior. Conform informatiilor din diverse surse, odata cu trecerea de la API SL la API SM a fost redus semnificativ continutul de aditiv ZDDP (zinc + fosfor) din compozitia uleiurilor, fapt asociat cu uzura accelerata a sistemului de distributie (axe cu came, culbutori / tacheti) la motoarele definite mai sus. Uleiurile API SN contin si mai putin ZDDP. Daca faceti o cautare pe Internet, veti gasi o groaza de dezbateri pe acest subiect, cu opinii variate si deseori opuse – fara insa a rezulta o concluzie clara si universal acceptata. In contextul descris mai sus, pentru a alege un ulei potrivit motoarelor definite mai sus, recomand urmatoarele: 1) In ceea ce priveste vascozitatea uleiului, utilizati specificatiile din manualul masinii. Este un lucru cert ca uleiurile sintetice moderne pot acoperi intervale mai mari de temperatura fata de uleiurile minerale, pentru o vascozitate data. Deci, cu atat mai mult inseamna ca, atat timp cat respectati manualul masinii, nu puteti gresi. Spre exemplu, un motor M30 utilizat in Romania in perioada (aprox.) martie – noiembrie va functiona in intervalul tipic de temperatura 5 gr. C – 40 gr. C. Rezulta ca vascozitatea necesara este 15W-50 sau 20W-50. 2) In ceea ce priveste clasificarea API a uleiului, alegeti cea mai veche categorie care este disponibila pe piata, dar de preferinta fara a cobori sub SG. Oricum, in afara de uleiurile dedicate pentru autoturisme clasice, este improbabil sa mai gasiti ulei sub API SL, de la un producator de incredere. 3) Uleiurile sintetice au avantaje incontestabile. Totusi, cu exceptia situatiei in care utilizati masina doar in conditii de iarna, este improbabil sa gasiti uleiuri sintetice care sa indeplineasca, in acelasi timp, criteriile de la (1) si (2) de mai sus. Ca urmare, uleiurile semi-sintetice pot fi solutia optima. 4) In ceea ce priveste intervalul de schimb, acesta depinde mult de modul in care este utilizata masina. Intrucat nimeni nu contabilizeaza orele de functionare, in principiu la motoare cu asemenea vechime este o buna practica schimbarea uleiului la cel mult 8.000 Km sau 1 an (evenimentul care se intampla primul). Este cert ca, pe masura ce timpul trece, vor disparea de pe piata uleiurile potrivite pentru aceste motoare. Foarte posibil, cei care au un astfel de BMW vor trebui sa apeleze in curand la uleiuri specializate pentru masini clasice. Strict cu titlu de exemplu, un bun candidat ar putea fi Motul Classic 2100 15W50 semi-sintetic API SH, care contine, conform fisei tehnice: "a combination of high-Zinc level (ZDDP content above 1800 ppm) and Molybdenum additives". Evident, vor trebui luate in considerare variantele similare de ulei de la producatorii consacrati, disponibile in piata la momentul respectiv.
    4 points
  5. odata ajunse in motor..chiar si 1 bucata clapeta, recomand : 1. mecanic/service. sau 2. :
    4 points
  6. De aproape un an ma tot chinui sa-mi schimb masina, ideal era un 530i sau 330i dar din cauza preturilor foarte mari nu am reusit sa gasesc nimic sa-mi placa. Asa ca momentan am ramas cu acest g30. Deci :BMW 520d 190 cp,sport line, trapa, suspensia adaptiva, scaune sport, hi fi, navi mare .. cam 126 k km acum. Il am de la inceputul anului, de la 123.000, de atunci am facut asa: -detailing interior exterior, protectie ceramica la exterior, vopseaua pare originala, nu i-am facut si corectie -la cateva zile de cand a venit s-a aprins check engine, ghinionul meu 🙂 dar am scapat relativ ieftin, cu un schimb de sonda lambda oe ~ 1000 ron. -capota nu se deschidea, un cleste ramanea blocat (cel care prinde capota), am reusit s-o deschid pana la urma si i-am dat din belsug cu wd 40, acum nu mai am probleme, probabil ca cei din afara deschid destul de rar capota :)) -scaunele erau destul de murdare, na fiind albe/crem. Le-am rezolvat la detailing dupa cateva ore de frecat. -revizia era facuta inainte de vanzare, nu eram convins dar am cerut confirmare de la dealer si am si verificat filtrul de aer ca sa fiu sigur, cred ca o sa schimb doar uleiul in perioada urmatoare, de la revizie au trecut doar 4000 de km si cam 1 an. Pe viitor m-ar tenta sa pun un volan de pachet m si sa schimb jantele cu unele pe 18, 245 de preferat toate. cele pe 19 (275 spate) mi se pare destul de mari pentru 520d. Aici nu prea ma decid la model, poate si upgrade la farurile adaptive, am vazut ca toti le cam au, pentru mine nu a fost o prioritate. Am mai avut si un 320 i g20 timp de 2 luni, a fost interesant dar ca si platforma era sub g30, mi-a placut totusi benzinar, avea si un soft light, probabil pe la 220 cp, se auzea interesant, avea si pops ang bangs. aici si lista completa de dotari : https://bimmer.work/vin/w61320b6802691e5fc00a4e8d8d2b8e10/ si cateva poze cu g20 :D, l-am condus cam 1000 km
    4 points
  7. Ce de probleme aici cu jantele. 🤣 Ce diferenta asa mare la acceleratie poate fi intre jantele pe 17 si cele pe 18? Astea deja sunt exagerari, maine poimaine vad ca mai bine mergi cu rezervorul gol ca e masina mai usoara si trage mai bine sau te miri ce alte bazaconii.
    3 points
  8. Sunetul de la H&K din iX nu are nicio legatura cu cel din 640GT, au pus difuzoare in scaune si bancheta..iti tremura c**l cand dau volumul peste jumate 🙂 Prima data acm condus EQE si cand am vazut ce head-up display are fata de 640GT..am zis ca nu e adevarat, dupa ce am condus iX..lol head-ul display-ul de pe EQE..mi s-a parut minuscul..este imens la iX cred ca e aproape cat ecranul de la sofer 🙂 Se conduce foarte bine, autonomie peste 500km 523 hp 🙂 lol, prinde 100 in 4.4 , e racheta in modul sport, suspensie pneumatica, etc.
    3 points
  9. 'Te-ai uitat vreodata la un video facut de oameni care au mers cu masinile electrice, sa vezi care e realitatea? E un tip pe net, Bjorn Nyland, care face teste de 1000 km cu o gramada de masini electrice. Ghici ce, n-a avut nevoie niciodata de avioane de-astea. " dar tu, te-ai gandit vreodata ca tipii de genul astuia sunt platiti imparateste sa faca astfel de reviewuri !!! ia uite ce video fac cei din tabara adversa... hai succes... la incarcat baterii !
    3 points
  10. Mașinile electrice nu vor avea viitor . Viitorul este hidrogenul ,se va renunța cat de curând la prostia de mașină electrică ,aka "feon" !
    3 points
  11. Elaborata teoria, dar nu asta este cauza. Cauza poate fi blocarea clapetei de bypass de la racitorul de gaze -> gazele recirculate ajung în stare superfierbinte (ără a mai exista posibilitatea de răcire pentru ca este blocat racitorul) prin conducta de bypass direct în admisie -> se gaureste admisia sau răcitor gaze fisurat-> glicol+depunerile de carbon din admisie-> amestec combustibil-> galeria se topește sau chiar ia foc.
    3 points
  12. Se incalzeste cu un feon sau cu un pistol cu aer cald pana cand suprafata este destul de fierbinte (abia o poti atinge cu mana). Apoi foloseste ata dentara sau fir de pescuit si il treci prin spatele placutei de inmatriculare ca sa tai banda dubla adeziva. Apoi, se curata cu mana sau cu servetele cat mai multa banda de pe masina. La final se foloseste o substanta de eliminare a rasinilor. Ultima parte e posibil sa nu te intereseze daca pui deasupra placuta ta in gaurile dedicate. Asa se scot si emblemele de pe masina. PS. Se incalzeste placuta de inmatriculare in sine, nu undeva pe alaturi. Daca poti identifica cam unde vin benzile duble adezive - atunci fix in dreptul lor se incalzeste.
    2 points
  13. Pe lângă injectoare, simptomele descrise de tine mai pot fi date și de clapeta de bypass de la racitorul de gaze blocata, galerie de admisie cu probleme sau supapa EGR care agata.
    2 points
  14. Vi se pare că ar putea să dispară așa ceva, sau să se macine ? E mai mare și mai groasă decât o monedă de 50 de bani !
    2 points
  15. Salut, Vezi te rog in imagine.
    2 points
  16. Scuze ca-ti poluez topicul dar vreau sa ajut si eu cu o mica donatie de odorizant auto BMW Energizing Tonic. 2 rezerve compatibile cu aparat original BMW. Doar cu predare personala in Pipera sau Bucuresti
    2 points
  17. Frumoasa, sa te bucuri de ea! Prima electrica mai serioasa de pe forum 😛 Cum te intelegi cu volanul ?
    2 points
  18. Stai liniștit! Dacă nu ai mai găsit claptele lipsa în canalele de admisie ale chiulasei înseamnă că au fost măcinate și aspirate în cilindru, iar ce a mai rămas apoi din ele a fost scos pe evacuare. Dacă nu a patit nimic motorul pana în faza asta, nu o sa mai ai probleme nici de acum înainte.
    2 points
  19. UP.Masina a primit azi releu bujii noi,trage de rupe,face orice 316 pe curbe.
    2 points
  20. Salut, Seria de motoare N43 ( 4 cilindri ) si N53 ( 6 cilindri )sunt singurele motoare de la BMW proiectate sa mearga in modul de injectie stratificata cu raport de compresie mare , un soi de ciclu Atkison similar motorului Diesel. Masina cand merge in modul stratificat la ralanti o sa te sperie ca suna fix ca un motor pe motorina dar exact asa este mersul corect al motorului N43 despre care spui tu, iar partea incredibila este ca folosind acest tip de functionare va consuma sub 4% extaurban si sub 7% in oras indiferent de cum vei merge cu masina,, pentru ca modul de injectie stratificata implica un amestec extrem de sarac deci economie maxima de benzina. . Pana aici toate bune si frumoase dar...... Motrul are injectoare piezzo electrice cu pompa de inalta presiune , injectoarele sunt o problema frecventa la motorul asta , pret 1700 Ron/buc, masina are un sistem de eliminare a oxizilor de azor( NOx ) foarte complex, NOx astia se formeaza din pacate in urma arederi amestecului foarte sarac in benzina=bogat in oxigen din timpul de injectie stratificata, este chimie simpla.Pentru a elimina acesti NOx , BMW a instalat la mijlocului evacuarii 1 bucata catalizator NOX ( un fel de DPF de diesel ) + un senzor de NOx fix dupa catalizatorul asta, daca masina va avea cea mai mica eroare pe sitemul de NOx calculatorul de motor adica DME va obliga masina sa treaca pe modul de injectie omogena adica la fel ca orice benzina aspirata ( 1,4 MPI de logan etc....) Modul de lucru cu injectie omogena la motorul N43 este unul de avarie/urgenta si reduce din performante si creste mult consumul. Alte probleme la motorul N43 , aprinde martorul de presiune scazuta la ulei => schimbat senzor presiune + electrovana de control presiune ulei la ralanti, aprox 1000 ron ambele Senzorul de NOx = 2300 Ron, catalizator NOx = 7000 RON , catalizator CO2 pentru ca are si din asta 4500 RON , bujii se poun doar NGK niciodata Bosch, bobine 170 RON pe bucata si le manaca pe paine....... P.S am motrul N43 pe E90 LCI 143 Cp si am trecut prin toate Mare grija la achizitie , musai diagnoza la cumparare si daca are erori pe sistemul de NOx sau pe catalizatorul de CO2 va fi de bagat bani in ea ( ex 2A26 , 30EA )
    2 points
  21. Salut, Multumesc mult. Ai avut dreptate, mufa de la antena cheii, era desfacuta. Am conectat mufa si acum merge perfect. Multumesc
    2 points
  22. S-a marit familia. Poza este de ieri, inainte de drumul spre casa.
    2 points
  23. Da, asa este, daca desfaci filtrul risti SA NU IL MAI PUI LA LOC, pardon demontezi filtrul, ... sa iti prinzi degetele.. si mai ales nasul si sa iasa treaba nasol!! Astfel mai bine mergi la cei care se pricep.👍 Mesaj pentru cei care au ISTA sub pat sau in debara.. 😉 Asa, daca ai ISTA nici nu trebuie sa il desfaci ..ca il contaminezi cu praf (cand de fapt nu poti sa il mai pui la loc ca e incapsulat). Adica desfacut, nu de motorina am vrut sa zic..🤯 Ali, te rog eu urmareste ce s-a inrtebat mai sus si nu imi raspunde indirect. Fii pe intrebari.. Mai baieti si fete, iaca eu am schimbat doua filtre in regim propriu exact cum am descris mai sus si pot sa va asigur ca pompa(masina) n-ar nici pe naiba la aproape 500k km. Asa ca nu mai exagerati. Cate pompe a-ti auzit voi ca s-au stricat de la schimbat filtre de motorina? Dara atunci cand sistemul in trecut avea aer si nu era bleedingul, picau pompele ca mustele sau acum pompele sunt mai sensibile fara bleeding? A, in filtrul ala intra vreo 150-250ml. Nu e mai usor sa bagi cat mai mult ca sistemul sa fie cat mai plin deja? Daca nu a-ti schimbat filtre asa nu aveti cum sa intelegeti.. asta e varianta de bordura, criza, daca vreti si merge fara probleme. Sa nu spunetii ca plecati ca mine in vacante cu ISTA in portbagaj pentru evenimente ca astea? 🤜🤛
    2 points
  24. Filtru de motorina vine cu un capacel din plastic pe capatul sau subtire. Se umple filtru de motorina cu motorina prin capatul celalalt cat se poate de mult. De obicei se poate destul de mult, pana la 90-95% din capacitate. Apoi se baga adaptorul de pe masina in filtrul din partea unde s-a turnat motorina. Se fixeaza clema dedicata pe corpul fitrului. Acum motorina nu are pe unde sa mai curga decat prin teava aceea subtire (care are capacel inca acum). Se scoate acum capacelul iar sanse ca motorina sa curga sunt minime pentru ca, celalalt capat este cuplat. Si oricum poti pune degetul sa opresti eventualele picaturi. Se cupleaza furtunul unde a fost capacelul si se strange clema pe furtun si teava filtrului. Se scoate acum si clema de pe furtun care strange furtunul dinspre rezervor... Se pune contactul de cateva ori sa amorzeze cat de cat prin pompa din rezervor circuitul din filtru.. si apoi se porneste motorul Sanse de functionat pompa pe uscat sunt minime asa.
    2 points
  25. Consider ca aici sunt doua probleme diferite cu acelasi efect. "Boala" motoarelor M30, de care mentionezi mai sus, se refera la slabirea in timp a suruburilor tubulare ("banjo") care fixeaza rampa de ulei. Ca urmare, nu mai ajunge suficient ulei in rampa, ceea ce conduce la uzura axelor cu came si a culbutorilor. In practica, problema are doua solutii banale: fie se verifica si se strang la cuplu suruburile respective cu ocazia fiecarui reglaj de joc cublutori, fie se asigura impotriva slabirii folosind Loctite. Aceasta problema se intampla si in anii '70 si se poate intampla si acum, atat timp cat suruburile respective nu sunt asigurate sau verificate; nu are nicio legatura cu tipul / calitatea uleiului de motor folosit. A doua problema se refera la uzura in timp a elementelor de distributie in contact direct (came, culbutori / tacheti) nu numai la M30, ci la toate motoarele la care exista frecare intensa prin alunecare intre aceste elemente, determinata de arcurile de supapa puternice. De data aceasta, cauza uzurii este uleiul necorespunzator. Primii care au observat acest fenomen au fost posesorii unor modele mai vechi de Porsche si VW, dupa ce au inceput sa utilizeze uleiuri de generatie recenta. Intrucat procentul de aditiv ZDDP din ulei a fost redus semnificativ de la API SL la SM, uzura a fost asociata cu aceasta modificare. Asa cum am spus, este un subiect de dezbatere foarte aprins. Iar din faptul ca fisele tehnice ale uleiurilor destinate motoarelor clasice precizeaza in clar nivelul inalt de ZDDP, rezulta ca nu iese fum fara sa faci foc. In principiu, pentru astfel de motoare un ulei cu un continut de aditiv ZDDP peste 1200 ppm este considerat safe, iar sub 800 ppm insuficent. Valorile sunt orientative, iar opiniile variaza.
    2 points
  26. Ne apropiem de extinctia automobilului cu motor cu combustie interna. Ma refer la automobil in forma (tehnologic, vorbind) consacrata si perfectata in ultimul secol. Deja s-au avansat termene. Astfel de automobile nu se vor mai vinde in Norvegia din 2025, in UK incepand cu 2030, in California si Uniunea Europeana din 2035. Nu va fi nicio surpriza daca unele termene vor suferi modificari – ma astept in special la UE, unde puterea de decizie la nivel central este foarte firava. Dar, cu sau fara amanari, extinctia este la orizont. Evident, aceasta nu inseamna disparitia automobilului. Dar, indiferent de forma de energie si metoda de propulsie, automobilul va fi altfel. Sunt, in mare, doua categorii de soferi: cei pentru care automobilul este un mijloc de deplasare de la A la B, si pasionatii. Pentru primii, extinctia este o veste buna; cel mai probabil nici nu o vor prea baga in seama. Pasionatii, se impart si ei in doua categorii. In prima categorie intra cei pentru care importante sunt forma si culoarea masinii, impreuna cu dotarile, confortul si tehnologia de ultima ora din interior. Acestora, disparitia motorului cu ardere interna le va lasa cel mult o vaga nostalgie. Din fericire pentru ei, unele automobile electrice pot fi echipate cu un performat sistem audio care imita fidel sunetele motorului cu combustie interna… indiferent cum s-o numi din punct de vedere medical placerea de a avea o astfel de dotare pe masina. In fine, am ajuns la cei care pretuiesc sunetul si mirosul unui motor cu combustie interna, curba de cuplu neliniara, implicarea unica pe care le-o ofera ambreiajul si cutia de viteze manuala (deja o raritate), tabloul de bord analogic (pe cale de disparitie) si altele asemenea. Cu o nota speciala pentru pasionatii de mecanica auto, cei pentru care o problema tehnica nu este un motiv de necaz, ci o sansa de a-si practica hobby-ul. Acestora din urma, automobilul clasic le va lipsi enorm. La o prima vedere, situatia nu pare iminenta. Chiar daca peste circa un deceniu nu se vor mai vinde automobile noi cu motor cu combustie interna, se afrima ca cele existente pe piata vor continua sa functioneze. Dar, facand o analogie cu alte extinctii (ex: cvasi-disparitia in scurt timp a aparatelor de fotografiat cu film, a ziarelor cotidiene tiparite, sau a Daciilor 13xx de pe strada), nu va fi o surpriza ca, imediat ce se implineste termenul, conditiile de utilizare a automobilelor clasice sa devina prohibitive (prin taxe, sau costul / calitatea combustibililor si a pieselor de schimb), iar acestea sa dispara intr-un ritm accelerat. Concluzia, pentru unii pasionati: acum este momentul sa cumparati automobilul pe care l-ati dorit mereu, dar poate nu l-ati avut niciodata. Chiar daca efortul financiar (achizitie, impozite, cost de utilizare) este semnificativ, atat timp cat pentru voi face totusi sens, acum este ultima ocazie. Mai aveti, in fata, putin peste un deceniu in care sa va bucurati de masina. Ceasul ticaie, iar extinctia este iminenta.
    2 points
  27. Din cauza prea "bunelor" materiale folosite de fabricant. Sa tina cat garantia si putin mai mult.
    2 points
  28. Omul are E46, ce fibra visati voi? Eu zic sa te duci la cineva care a mai facut asta
    2 points
  29. Se pare ca am rezolvat problema.La mine a fost trimerul exterior din partea spate a usii,se "freca" putin in partea din interior unde se imbina cu usa.Am dat cu wd40 pe interior,unde se imbina trimerul cu partea interioara a usii vreo 3 zile..Postez poza ca sa se inteleaga mai bine
    2 points
  30. Oricum, cui îi plac 6,8,12 cilindri,își va cumpăra fără sa citească ce prostii scriem noi pe aici,lol.
    2 points
  31. Atasez esys cu launcher testat si folosit de mine + baza de date. Daca nu reusiti ( patrutalex@gmail.com / 0745451976 whats) va rog urmati instructiunile https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZhxGmVZP3FjtTHObrjPxltlYt5akuI36cgy v.4.37.11_PSdZData_Lite: https://mega.nz/file/c5x1TCQB#PRFB0vJ_FlGUVXmuvyFuIjwbSxYcdPPN2lq3wZibN0I
    2 points
  32. Un astfel de swap presupune a serie de modificari, pe langa inlocuirea fizica a motorului in sine. Apoi, in afara de motor, trebuie sa iei in considerare transmisia, suspensia, franele. Chiar si atunci cand intelegi mecanica, pot fi amanunte care iti scapa. In cazul tau, vei fi in mod total la mana mecanicilor pe care ii vei angaja sa iti faca swap-ul, cu un risc semnificativ de a te alege cu o groaza de bani cheltuiti pentru un rezultat prost. Pe de alta parte, trebuie sa ai in vedere si aspectul legal. Daca intentionezi sa fii in regula cu actele, ar fi bine sa te interesezi, dinainte si in detaliu, care este procedura specifica, altfel poti ajunge intr-o situatie fara rezolvare. Daca nu intentionezi sa treci modificarea in acte, este foarte probabil sa fii respins la un ITP sau sa ti se ridice certificatul de inmatriculare la un control de rutina. In niciun caz sa nu te bazezi pe ideea ca vrei trece "cu spaga". Nu este un scenariu sustenabil. In plus, vei putea considera masina ca fiind cvasi-nevandabila. Pe scurt: nu cred ca este o idee buna.
    2 points
  33. Dar de orcii care ard milioane de barili de gaz cng pe langa norvegia mai zice cineva ceva? De milioanele de cotete exportate in africa si europa de est se stie nu? Asta ca sa nu uitam de miile de avioane charter, de vapoare .... pt unii viata asta este o petrecere endless Oare cate bombe atomice si de tot felul s-au detonat in ultimul timp? Ba eu zic ca rasa galbena va invinge, sunt cata frunza si iarba si au cele mai jmechere castele si masini top creatii, banii e maculatura pt unii, si piata dicteaza pretul si trendul Ca avem niste ratati incompetenti la conducere, si ma refer la conducere nu marionetele de la noi, pai sa vedem cum se prezinta generalii cu 4 stele ai europei in cateva luni de zile, sa vedem de unde scot ei corent electric alias strom, cand pe ei ii deranjau niste elicii pe camp sau gandul ca cineva ii fracking in dosul satului.... E o vorba romaneasca straveche, ce-mi doresti tu mie sa ti se intample tie Eu mi-am cumparat lemne de foc sa nu ma cc de frig la iarna si cotetul meu mananca motorina de 1 mil de sapt... de restul fac gratar si beau bere Ceaules Sper ca la iarna sa vina un -40 de grade si sa stea dreac acasa toti parvenitii, asa se va face economie la carburant sa nu poata sa se frece nici un jmecher de carton cu bolidu lui expirat pe toate autostrazili tarii, viscol si sa stea toti la lumanare acasa... no facebok no kk tok Welcome to eco mode , think eco, de ce sa te arzi in stouri printre mistocari cand poti sa stai in curte cu catelul la soare? Nu iti tb nici bani de bamboo nici masina de fite si nici ochelari polarizati Adica eu cred ca o ajungem in epoca madmax cat de curand, si parturile cu acadele din greieri green battery si restul sunt sefeuri expirate
    2 points
  34. am facut un grup de whatsapp cu ceilalti romani de pe i4talk, care au comandat masina, daca vreti sa va alaturati.. https://chat.whatsapp.com/JbA9hEwM9cR2eiYDe8FpZv
    2 points
  35. https://mega.nz/folder/5zhEQKQa#DWvSgz9GXTI90pKwUtCuXQ Ai aici tot ce iti trebuie cu tot cu instructiuni
    2 points
  36. Salutare. Da, am scos o noua versiune si anume FlashXTool v5 care costa 25 euro, insa pentru toti membrii BMWClub care dorest acest tool, pot sa ofer cate o licenta GRATIS. Puteti sa ma contactati in privat sau pe whatsapp +40741888845. Am nevoie doar de system information pe care puteti sa il copiati dupa ce deschideti toolul
    2 points
  37. Daca tu crezi ca un motor refacut, asa cum vrei tu o sa te tina prin prisma faptului ca faci putini km pe an, te inseli amarnic. Ala daca va tine bine, daca nu iti va pica din noua in cativa zeci hai sute de km. Pe de alta parte un alt motor SH, ti-am explicat ca-i schimbai distributia, hai si pompa de inalte daca aveai dubii, dar era calibrat, era in tolerantele in care trebuie sa fie, sa functioneze fara batai si alte artefacte.
    2 points
  38. incearca sa le vinzi pe ebay, scoti un pret mai bun decat in ro
    2 points
  39. Eu am avut vreo doi ani pe f30 și mi s-a părut o prostie. În oraș arata doar traficul pe bulevarde, iar în afara arata cate ceva pe alocuri. N-am folosit niciodată navigația mașinii, merg cu Waze.
    1 point
  40. La mine nu exista clapeta bypass ,gazele trec direct din egr prin răcitor ,apoi în galerie . Unde exista ,ai dreptate,e o problema daca e blocată .
    1 point
  41. Bravo Godini pentru analiza. @cornelb85, ASTA NU E BOALA LOR. Hai sa fim CATEGORICI SI DIRECTI; niste proiectanti idioti, condusi de ALTE INTERESE au proiectat ceva care trebuia si PUTEA FI PREVENIT! Cum sa accepti ca asta e "boala lor" cand de fapt e bataie de joc. Cat costa o galerie de admisie noua???? Asta e de recall obligatoriu! Nu ar fi rau deloc, pentru ca topicul sa fie perfect rezolvat, inainte de schimba galeria de admisie TOPITA cu alta intreaga, fa scanare dupa eroare exacta data de ISTA+ si atunci vei ajuta foarte multi care intar aici si fac topic cu eroarea gasita sau aceiasi problema. Si desigur multumim pentru revenire cu problema si ceea ce ai gasit.
    1 point
  42. Concluzia mea ,având o problema de genul asta,a fost următoarea : Găurile care apar în galeria de admisie ,se datorează exclusiv egr-ului . Mai exact , electrovalva(convertor presiune) care controlează vacuum-ul ,când se strica ,nu rămâne pe poziția închis ci pe poziția deschis . Asta duce la un egr deschis în permanenta ,atât de tare cat poate să tragă pompa de vacuum de el ,adică non stop și la maxim . E ca și cum ai conecta egr la pompa de vacuum direct . Culmea este că ecu nu detectează nicio problema la electrovalva , nu se strica partea electronică ci partea mecanica ,o membrana . Eu am găsit galeria topita la propriu din cauza asta ,exact in locul unde intra gazele direcționate de egr . Recomand schimbarea electrovalvei ,preventiv,la maxim 1 an !
    1 point
  43. Salutare! Dupa ultimul update pentru BMW G20 a apărut aplicația M Laptimer in aplicațiile mașinii. Am instalat de asemenea și pe telefon din App store și ieșeau niște filmulețe filmate cu telefonul chiar mișto, in care apărea graficul traseului viteza, treapta de viteza și RPM, ca in video. La un moment dat nu a mai funcționat aplicația pe telefon, am șters și la reinstalare mi se spune ca nu este valabilă in țara/regiunea mea. Am setat telefonul pe Germania sau US și tot nu o pot descărca pe iPhone. Știe cineva vreun workaround?
    1 point
  44. Pai asa se si scot consumurile oficiale..totul este calculat ca autoturismul sa scoata niste consumuri mici.
    1 point
  45. Mai eu am facut o calculatie in mare. Deaia am si spus ca preturile vor fi diferite. In cazul meu eu am frane de M-Performance ( nu pot pune jante mai mici de 19 inch ) deci pe mine placutele ma costa undeva in jurul a 3000 ron. La mine intra aproape 7 litrii de ulei comparativ cu un 2l unde vor intra probabil 4 jumatate. La mine ai nevoie de 6 bujii pe cand la un 2l ai nevoie de 4 s.a.m.d Daca te intereseaza strict legat de costuri poti vedea aici in aria prezentarii masinii mele cati bani m-au costat service-urile pana acum. Daca masina este buna si nu necesita investitii mari urgent probabil ca te incadrezi la suma aia pe luna dar va veni iarna si in loc sa iei o guma buna vei lua una ieftina , cand vor veni bujiile probabil ca nu le vei inlocui pentru ca sunt multe si scumpute , adica 3l benzina necesita ceva banuti la intretinere. Nu zic ca nu e destul dar tu stii ce altfel de cheltuieli ai pe luna. Daca ai 10 000 ron venit pe luna din care tu constant cheltui 7 mii atunci nu iti vor ajunge 🙂 In afara de consumabile pe an vei mai cheltui banii astia : 1 - Asigurare ( in functie de clasa bonus malus ) la mine este = 1100 ron 2 - Impozit ( in functie de zona unde stai ) la mine este = 3300 ron 3 - Casco ( aici la fel ca si la punctul 1 ) la mine este undeva la = 7000 ron Pe cand la un 2l sau o masina mai ieftina nu vei avea costuri asa mari
    1 point
  46. Depinde de ce costuri mai ai tu pe luna, teoretic ar trebui sa îți permiti la acel venit o mașina de genul.
    1 point
  47. Doar o diagnoza te poate lamuri.
    1 point
  48. Imagineaza-ti ca, dupa ce am cumparat setul asta cu vreo 850 EUR, mi-am dat seama ca trim-urile de pe spate nu se potrivesc 🤦‍♂️, asa ca am mai cumparat un set care se potriveste, cu vreo 1200 EUR 😃 plus trim-ul de la schimbator, separat, care a fost si el vreo 450. Nu-mi pare rau, arata amazing interiorul acum (mai ales daca esti carbon freak ca mine), dar nu mi-ar strica sa recuperez ceva din bani.
    1 point
  49. Presupun ca ai vazut pe mobile.de cea mai ieftina incepe de la 29k euro, si am pus doar cateva din dotari sa coincida.
    1 point
  50. New Update - FlashXCode Toolkit 3.5
    1 point
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.