Jump to content

Smokey

Members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.motociclism.ro
  • Yahoo
    tm17may

Profile Information

  • Location
    Timisoara

Smokey's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. despre cum sa da poligonul in belgia: poligonul in belgia cam despre asta e vorba:
  2. Inca o data, atentie la generalizari. Pentru ca motocicleta este mai mica dpdv fizic, este si foarte greu de apreciat viteza uni astfel de obiect - optic vorbind, ochiul uman nu poate sesiza prin focalizare viteza. Atunci, binenteles cand vezi un punct in zare, si dintr-o data trece pe langa tine "fara sa-l vezi" apare senzatia de viteza luminii. Si de aici prejudecatile: nu exista martor in vre-un accident care sa nu spuna ca motociclistul mergea cu o viteza de mama-mama, la toate stirile motociclist=vitezoman=nebun, etc. Conform unor sudii facute prin tarile Europei, cauzele accidentelor care implica motocicletele sunt grosier urmatoarele (cifrele difera in functie de tara, de gradul de civilizatie rutiera si de numarul de motociclete pe cap de vita furajera): - 60% accidente legate de neacordare de prioritate, cu impact lateral - dintre astea, in mai putin de 20% motociclistul a a avut o parte de vina stabilita de politie - 15 % accidente in curba, cauzate de lipsa de experienta - 15 % accidente cazate de depasiri, filtrare in trafic - segmentul de varsta preponderent fiind 16-20 ani - restul intra la cetegoria "diverse", gen loviri de obstacole, pietoni, etc, cu mare pondere in tarile cu trafic aglomerat (portugalia, grecia, italia, spania). Asadar si prin urmare, cand motociclistii se plang ca "soferii sunt de vina" nu o fac chiar gratuit. Niste linkuri interesante, cu poze si grafice: In Depth Study of Motorcycle Accidents Case Study: Motorcycle accidents
  3. Sunt multe probleme legate de "educatia in trafic", in primul rand pentru ca la scoala de soferi cat. A nu te invata nimic de genul asta, iar daca nu ai experienta in trafic cu cat. B ... esti victima sigura. Spre disperarea noastra, multi incepatori nu stiu cu ce sa inceapa si vor "cea mai tare cea mai mare" : Incepatori De asemenea, dezbatem fiecare accident, pentru ca fiecare sa poate citi si invata din greselile altuia. Accidente
  4. Nu MOTOCICLITII conduc lipsisti de responsabilitate, 1% dintre ei conduc asa, si probabil ca doar 1 sezon, dupa care se lasa, fie din cauza de accident, fie din cauza de 'plictiseala'. A se vedea cazul Fizz. Si noi ne chinuim in cadrul comunitatii noastre sa-i convingem sa adopte "calea ce-a dreapta", sa convingem incepatorii ca nu orice bomba e buna pentru inceput, etc..
  5. Nu despre asta e vorba, citeste cu atentie. In primul rand nu e vorba de faza lunga. Aia se foloseste doar noaptea, cand esti singur. Despre ce e vorba insa: daca o masina si o motocicleta stau la stop, ambele cu faza scurta, de partea cealalta a intersectiei se vor vedea vag 2 faruri, si unul care vrea sa faca stanga nu-si va da seama ca defapt e si o motocicleta acolo (care are un demaraj mult mai bun) si e foarte probabil sa-i taie calea - asta a fost un exemplu. Daca masinile nu vor folosi faza scurta, ci doar motocicletele, mopedele, scuterele si bicicletele, atunci va fi foarte clar ca far aprins = 2 roti. Nu am inventat eu chestia asta, e vorba de lumea civilizata - cineva a investit bani in studiile astea.
  6. ai venit sa corupi si minorii de aici? :) Marcela are dreptate, pilotii astia sunt o mare problema pentru motociclisti. Sa va dau un exemplu de "supravietuire" in trafic. - te apropii de motocileta, verifici ce butoane s-au mai miscat de cand ai plecat, dai jos scaritzele pe care s-au jucat copii cat ai fost plecat, reglezi oglinzile, etc. - pui casca, manusile, jaka - pornesti motorul -> e innecat, cineva s-a crezut rossi si s-a jucat la acceleratie - pornesti motorul, aprinzi farul - pleci si dai sa intrii in trafic - vine o masina ... atepti ... trece pleci - iti iei locul pe banda, undeva spre stanga sa-ti protejezi banda - pe dreapta se vede un taximetrist, un client tocmai urca ... daca pleaca ... incetinesti - intr-adevar, taximetristul pleaca si-ti taie calea (nu-i nimic ca l-ai prevazut) - intri intr-o coloana, mergi frumos pe banda dat.. - te uit in fata, vezi o cucoana care vorbeste la telefon ... red alert! - esti pe faza, binenteles cucoana face stanga, tu esti prevazator si o lasi - red alert again ... ar fi bine sa treci de cucoana, poate franeaza aiurea - nu apuci sa te gandesti si cucoana franeaza, ai timp sa eviti - scapi de cucoana - se apropie o intersectie ... :) - te incadrezi pe banda - vine unul si forteaza o dublare ... ce sa faci, oamenii.. - da jos geamul, se uita, te intreaba "cat baga" si accelereaza voios - nu-l bagi in seama si continui - red alert!! pata de ulei!!! faci o manevra de evitare combinand counter-steering cu target-fixation si scapi cu o volta in vant :blink: - dupa 100m vezi si camionul care scapa pata de ulei, stai in spatele lui ca-i coloana - nu mai suporti gazele, te gandesti la euro3-4 si dai dreptate lui basescu sau lu' ala ce o introdus legea si te rogi sa fie aplicata mai drastic - dai sa depasesti camionul, dar bautorul de unirea nu-l intereseaza si da sa schimbe directia, mai mai sa se urce pe tine.. noroc ca ai ceva demaraj si scapi - te uiti in oglinda si vezi un pui de shumi facand slalom, masina de firma cu multe abtibilde pe ea ... red alert - ajunge in dreptul sau, taie calea, te scoate de pe banda, clazoneaza - n-apuci bine sa te redresezi ca vezi un taxiu iti taie banda si trece de pe banda 3 pe banda 1, ca i-a facut clientul semn - semafor ... coloana .... - coloana sta, e loc, poti sa te strecori - merge ok, taxi in fata ... red alert - incetinesti si binenteles ca usa se deschide si iese clientul - ajungi la stop - da iar unu geamu jos, blonda se uita la tine languros, el turba si accelereaza voios - pleci repede cu ochii-n 4 - shit! unul a fortat galbenul, noroc ca te asteptai la asta - ajungi in sfarsit acasa, saluti nevasta si copii, care se nu inteleg de ce ranjesti asa satisfacut :) Ar merita sa filmam o data de pe casca cum arata o tura prin oras cu motorul :)
  7. Ultimele studii din lumea civilizata arata ca folosirea luminilor, in timpul zile, de catre vehiculele pe 4 roti afecteaza vizibilitatea in trafic a motociclistilor, biciclistilor si pietonilor - ceea ce poate duce la accidente nedorite. Daytime Running Lights in France and the European Union Daytime running lights and the conspicuity of vulnerable road users In Franta se ruleaza un proiect pilot pentru a stufia efectele interzicerii folosirii fazei scurte la masini in timpul zilei. La motocicletele fabricate in ultimii ani pozitiile se aprind automat la punerea contactului si nu se pot opri. Filtrarea traficului nu este inca reglementata la noi clar, in unele tari e interzisa, in altele nu. De obicei tarile in care e interzisa, aerul este foarte respirabil, si nu e o problema sa stai in spatele unei masini (cu Euro4 binenteles). La noi trebuie sa fii masochist sa stai la gazare in spatele unui autobuz sau camion. Plecatul de la semafor "in tromba" defapt nu e in tromba, e un plecat normal. Binenteles, plecatul pe o roata sunt fitze, dar la o plecare de la semafor normala treci de intersectie pana se pune in miscare prima masina. Nu e ceva "special", e demarajul normal al unei motociclete medii. Tot in tzarile civilizate, se lasa loc pentru cei cu 2 roti (motociclisti, scuteristi) in fata, pentru ca ei pleaca repede si degajaza repede intersectia, ceea ce aduce un plus de siguranta. Trebuie sa acceptam ideea ca in curand vor fi foarte multe vehicule pe 2 roti: motociclete mici (125-250), asa zisele "commutere", scutere si maxi-scutere (pana in 400cmc) si mopede. Este evolutia fireasca a unui oras aglomerat din Europa. La SMAEB se va putea face test-drive. O zi buna.
  8. Salut toti forumistii, Vreau doar sa punctez ce-au spus prietenii motociclisti de mai sus, deoarece e interesul tuturor sa imbunatatim calitatea comportamentului in trafic. Problema mare de imagine pe care o avem noi, motociclistii, e cauzata de lipsa de informare. Toate lumea ne cunoaste si ne judeca dupa ce vede cativa teribilisti pe sosea (clasicul "a trecut unul pe langa mine ca nici nu l-am vazut"), ne judeca dupa spusele unui prieten, care are un var, care are alt prieten care a avut un accident, ne judeca - si mai rau - dupa stirile de la ora 5. Ca de obicei sare in ochi ce e mai rau, iar ce e bun trece neobservat, sau e luat ca atare. Spre exemplu, pe langa stereotipul clasic cu motocilistii care trec ca vantul si nu-i vezi, exista si un stereotip cu "motocilistul neamtz", venit in concediu, incarcat de bagaje, care circula frumos. Culmea, nimeni nu blameaza astfel de oameni. La fel cum automobilisti se impart in soferi, soferi de cursa lunga, soferi de duminica, soferi-femei si schummacher wannabes, si motociclistii sunt de mai multe feluri: - incepatorii constienti (merg incet si timid) - incepatorii inconstienti cu bomba intre picioare (clienti la stiri, spitale, etc) - motociclistii care adora plimbarile, peisajele - toate la viteze mici (chopperistii) - motociclisti pe care nu-i intereseaza soseaua pentru ca au tot restul naturii la dispozitie (enduristii) - motociclistii pasionati de viteza/adrenalina, stapani pe motor si pe situatie (fac anumite teribilisme, dar stiu ce fac si sunt stapani pe ei, au ani de experienta) - motociclistii pasionati de plimbari, care merg linistit si respecta regulile de circulatie - motociclistii care nu-si permit o motocicleta mai 'serioasa' si conduc o "comunista", care face mult zgomot si fum, dar care-i face fericiti - motociclistii familisti, care nu-si permit riscuri si circula "ca pe oua" - etc Si lista nu e completa, dar ce vreau sa subliniez e ca nu trebuie sa ne judecati pe toti dupa acei 1% cu care ati avut de-a face mai mult sau mai putin direct sau sporatic. Sa nu aveti impresia ca doar in Romania exista problemele asta, ele sunt peste tot, in fiecare tzara, mai mult sau mai putin. Nu uitati, si motociclism inseamna "placerea de a conduce"... Multumesc pentru atentie, si sper sa ne intalnim in siguranta pe sosea.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.