Stimati colegi (sper sa nu supar pe nimeni folosind acest apelatv). Desi momentan nu mai sunt posesor de BMW, tin sa imi spun parerea cu privire la subiectul prezentului topic. Este clar ca dpdv al iluminarii bordului avem doua tabere: - "puritanii" adica aceia pentru care iluminarea OEM trebuie sa ramana; - si cei care doresc sa aduca un aer nou, proaspat masinii pe care o conduc. Fiecare dintre aceste doua tabere aduc argumente care sa le sustina convingerea. Intr-adevar lumina portocalie este una odihnitoare si reconfortanta in cazul conducerii pe timp de noapte. Insa variantele noi de iluminare alb/rosu/albastru aduc un look mai deosebit si o placere ma mare la conducere. De altfel, marea majoritate a modelelor actuale au iluminarea pe aceste culori (inclusiv BMW modele M). Pana acum doi ani eram posesorul unui E 46 2.0 D tunat complet ACS (aerodinamica, suspensii, frane, motor). Desi eram multumit de lumina portocalie mi-am schimbat luminile utilizand combinatia alb/rosu. Pot spune ca rezultatul a fost unul spectaculos, multi prieteni, inclusiv posesori "puritani" de BMW, apreciind schimbarea. Pentru cei care doresc sa-si schimbe iluminarea interioara,tin insa sa precizez un aspect foarte important . Iluminarea OEM se face cu led-uri SMD de foarte mica intensitate, ea trebuind sa creeze o ambianta placuta la interior. Fabricantii sunt foarte atenti ca iluminarea interioara sa nu distraga si sub nici o forma sa nu oboseasca conducatorul. Din pacate am observat ca multi dintre cei care "practica" schimbarea acestor leduri nu pun mare pret pe acest aspect. "Specialistii" care schimba lumina de bord folosesc led-uri cu intensitate mult mai mare (de chiar 5-6 ori mai mare decat echiparea originala). Majoritatea dintre ei fac asta pentru ca aceste led-uri sunt mai ieftine (China), pentru ca asa profitul lor va fi mai mare...si nu in ultimul rand pentru ca "sunt specialisti". Noaptea in trafic am vazut multi conducatori de BMW...si de alte marci auto, cu fetele "scaldate" de lumina bordurilor proprii. Cu toate ca au dimmer-ul la minim (potentiometrul de reglaj al intensitatii luminoase), lumina "emanata" de bordurile lor este de 2-3 ori mai puternica decat lumina OEM regalata la maxim. In consecinta pentru ca deja expunerea este prea lunga si poata sa para plictisitoare, va dau un sfat: - celor care doriti sa va schimbati iluminarea ...puneti cat mai multe intrebari celor care fac schimbarea inainte...dupa o sa fie prea tarziu; - "puritanilor" ...incercati sa conduceti noaptea o masina cu luminile schimbate corect...o sa fiti foarte surprinsi de noua dvs parere. Cu stima Dan Podoaba PS: Celor interesati de acest subiect le pot oferi oricand mai multe detalii (info@dxx.ro). Va rog sa vizionati...http://www.youtube.com/watch?v=qbUNNUPNoqY ....precum si celelalte filmulete postate de acelasi user...