Jump to content

Stutzy

Members
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    e90 320d

Stutzy's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-4

Reputation

  1. Pai se stie ca daca impratii apa pe intercooler acesta functioneaza mai bine, raceste aerul mai bine insa nu cred sa fie efectul atat de dramatic. Cine sti, poate simturile tale sunt mai ascutite
  2. EGR se gaseste in dezmembrari cu gramada. Nu cred ca depasesti 1000 de lei cu piesele + manopera. Poti chiar sa le schimbi tu ca nu e treaba complicata . Sau mai bine, poti sa le cureti si le refolosesti...
  3. Oare la un 320d cat e valoarea EGR la relaniu? La mine la rece sta undeva pe la 50 55% care mi se pare mult. Sa fie ceva probleme la debitmetru sa masoare gresit aerul si sa indice mai mult decat e real, iar motorul sa compenseze prin deschiderea suplimentara a egr-ului?
  4. Ah, am mai contactat o firma ce se ocupa cu reconditionat injectoare pentru a 2-a opinie. Ei mi-au spus ca daca injectoarele dau ok pe stand nu am dece sa umblu la ele si problema e altundeva. Mi-au sugerat test de compresie. Foarte dificil de diagnosticat problemele astea, cati mecanici intrebi atatea pareri primesti.
  5. Bafta! Sa ne tii la curent cu rezultatul. Nu vad sa fie ceva grav, dar fara o diagnoza e greu de spus ce are.
  6. Am inteles. Cei de la bosch mi-au spus ca au si curatat injectoarele inainte de teste dar nu mi-au spus exact in ce a constat procedura. Ce-i drept e ca valorile de compensare au scazut dupa testare + presupusa curatare, dar tot au ramas maricele. Reconditionatul injectoarelor costa 600 de lei la ei si mi se pare mult avand in vedere ca noi sunt pe la 1200 - 1300 de lei (care de altfel nu imi spune nimeni daca sunt noi sau remanufacturate ). Se merita sa le reconditionez sau mai bine le schimb? Tin la fel cele reconditionate ca si cele noi?
  7. Singurul lucru ce-l observ la rapoarte e ca injectorul 1 si 4 au valori aproape de minim la "Pre injection 2" care habar nu am ce inseamna dar ar explica valorile mai mari la compensarile pozitive de pe 1 si 4. Dupa cum ziceam, in mai toate articolele se mentioneaza ca fumul pe esapament (excluzand pierderile de ulei) e cauzat de valori prea mari la injectie, nu prea mici, iar in cazul ala compensarile pe injectoarele cu probleme au valori mari negative. La mine sunt injectoarele 2 si 3 cu valori negative dar nu foarte mari. Care injector sa-l schimb, 1 ce are valoare pozitiva mare sau 2 si 3 ce au valori negative mai mici.
  8. Chiar la ei am fost. Intamplator tocmai isi cumparasera un aparat nou de testare si mi-au facut testele de 2 ori pe ambele aparate, si pe cel vechi si pe cel nou. Am atasat rezultatele si sincer mie nici unul nu mi se pare ca iese in evidenta. Ce-i drept pe raport nu apare "spray pattern" care din cate am intelese se verifica vizual in timpul testelor deci ar trebui sa-i cred pe cuvant Cu motorul cald le-am verificat. Totusi asta imi indica oare ca injectorul 1 e problema sau celelalte? Ma gandesc ca daca am probleme cu motorina nearsa, ceva injector baga prea multa motorina si atunci ma astept la valori cu - la compensare nu cu +. Aici ar fi injectoarele 2 si 3. Asta e chestia, nici un mecanic (si am fost la 3 pana acum) nu a putut sa-mi zica, da schimba injectorul x ca de acolo e problema, singura sugestie fiind sa le schimb pe toate ... cu altele care stiu ca merg bine, fie noi fie din dezmembrari dar luate de pe o masina ce functioneaza si care poate fi verificata cu ele in functiune. Cam greu de gasit. jpg2pdf.pdf
  9. La fiecare motor este o stransa legatura intre presiunea in galeria de admisie, temperatura, turatia motorului si masa aerului ce intra in motor. Daca sti 3 dintre ele afli pe a 4-a. De aceea calculatorul foloseste MAP+Temperatura+Turatie tot pentru a masura masa aerului ce intra in motor, pentru ca presiunea in sine nu e importanta, doar cantitatea de aer e. Teoretic MAP si MAF sunt folosite pentru acelasi lucru si in unele cazuri sunt redundante. La majoritatea motoarelor pe benzina exista fie MAP fie MAF, foarte rar ambele. La motoarele diesel e nevoie de ambele pentru ca intre MAF si MAP este EGR-ul care introduce gaze aditionale in admisie fata de cele masurate de MAF. De aceea calculatorul motorului poate detecta un MAF defect, daca valoarea calculata folosind MAP difera mult fata de valoarea masurata de MAF iti apare cod de eroare. Nu le compari pentru ca nu sti formulele de corelare, in schimb calculatorul motorului le stie si face calculele pentru tine. De aceea ai in diagnoza tot timpul valoarea masurata si valoarea estimata. E suficient sa compari cele 2 ca sa vezi daca e vre-o problema. Pai e o problema la Mass Air Flow care nu e neaparat de la debitmetru ci poate fi la orice de pe admisie. Senzori de temperatura, MAP, aer fals dupa cum ziceau, egr blocat deschis. Oricum la majoritatea parametrilor exista valori masurate si valori estimate, iar daca sunt valori ce difera mult atunci indica o problema.
  10. Ok, atunci poate e o confuzie de termeni, dar cred ca 90% din mecanicii de la noi fac aceasta confuzie . P3263 e Mass Air flow sensor error. Ar trebui sa iti faca diagnoza cu valorile indicate de el la diverse turatii. Cred ca daca ar trage aer fals atat cat sa dea eroare s-ar vedea fizic pe unde ar fi asta. Poate senzorul MAP e problem pentru ca ECU verifica valorile indicate de MAF cu valorile indicate de MAP si daca sunt diferente mari da eroare.
  11. La relantiu. Cand accelerez scad valorile, pe la 2000 deja is 0 sau aproape 0.
  12. Asta e buna ). Nu exista masina diesel fara pompa de injectie: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AZ12-EUR-02-2005-E46-BMW-320d&diagId=13_0958 Doar cele pe benzina nu au toate pompe de injectie.
  13. As zice sa verifici "Camshaft position sensor". Vezi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BV51-EUR-06-2004-E46-BMW-320Cd&diagId=11_3312 . Ala pare sa fie in zona EGR-ului si exista sanse sa-l fi miscat/decuplat in operatiune. Cu senzorul decuplat motorul nu porneste, deci e destul de plauzibil sa fie ala. @Radu. Dece nu? Daca dai jos senzorul MAP cu ce poate sa afecteze faptul ca se spala cu benzina? Desigur cu galeria data jos. Eu vazusem cateva tutoriale pe net legat de asta si cam toate indicau benzina pentru operatiune. In fine, nu conteaza asta, nu pentru asta a fost deschis topicul
  14. Probabil ceva senzor miscat. Masina trebuie sa porneasca si cu egr-ul demontat deci sigur nu e ceva mecanic (incercat asta pe masina mea). Intradevar exista riscul sa se fi desprins ceva mizerie si sa fi ajuns in motor insa semnele erau altele (zgomote fum). Totusi indicat era sa dai jos si galeria de admisie sa o cureti si sa o speli pe interior cu ceva benzina. Daca asa e la intrare fi sigur ca si pe interior e la fel. Acum nu mai conteaza, ar trebui sa aduci pe cineva cu o diagnoza sa vada ce nu ii convine, ce senzor da valori aiurea. Legat de km ... un BMW din 2004 e practic imposibil sa fi avut doar 83500km. Vazand si cum arata EGR-ul, atata mizerie nu se aduna in 80k km. Aia e mizerie adunata in 200k+ km. Si eu mi-am curatat EGR-ul de curand la un e90 cu 214k km si aveam mai putina mizerie, ce-i drept nu stiu daca proprietarul anterior o curatase inainte sau nu.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.