Jump to content

Up-grade Sistem sunet e39


Recommended Posts

2 bucati: subwoofer auto DLS 10" - 560 lei

 

diametru 10" (25 cm)

putere: 180W RMS, 360W max

raspuns in frecventa: 25-2000 Hz

sensibilitate: 86,5 dB

impedanta 4 ohm

recomandat pentru instalare open air sau incinte bass reflex / bandpass

 

Filtru High-Low - 28 lei

 

Kit instalare amplificator auto (cabluri + siguranta, soclu , papuci ) - 50 lei

 

Amplificator Mac Audio MPX 4500 - 300 lei

 

amplificator 4 canale

putere RMS:

4 x 80W (4 ohmi)

4 x 120W (2 ohmi)

2 x 240W (4 ohmi, punte)

raspuns in frecventa: 5Hz - 50KHz (-3dB)

distorsiuni: 0.05% (1KHz)

raport semnal/zgomot: 100dB

filtru LPF variabil: 40 - 300Hz (12dB/oct)

filtru HPF variabil: 40 - 300Hz (12dB/oct)

Bass Boost: 0 - 12dB (45Hz)

nivel semnal intrare: 400mV - 4V

tensiune alimentare: 12V (9 - 15V)

 

Au venit toate:

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/BMW525d/DSCF0644.jpg

 

mai am de taiat 2 distantiere ca sa aiba loc cursa membranei, in manual zice ca e +- 9 mm, deci 2 distantiere de pal de 18mm 20-25mm sunt suficiente. Sper sa le tai maine sau luni dimineata.

Luni am programare :twoup: dupa ora 12 candva merg la service si impreuna cu un prieten sa le montez :twoup:, o sa vin cu poze mai multe despre fiecare etapa :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cele 2 subwoofere de 10" se vor monta in locurile proiectate din fabrica pentru asa ceva... mai jos esteo poza cu locul pentru difuzorul de pe partea stanga, se scoate capacul ce astupa gaura din poza, si se scoate izolatia.

post-6684-1214583264_thumb.jpg

 

La final ar trebui sa arate asa !

 

post-6684-1214583260_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

:twoup:

Asa, bravo! Tare sunt curios cum au sa se auda. Cum te-ai gandit sa tai "distantierele" alea, avand in vedere faptul ca tabla portbagajului e neregulata (nu-ti ofera o suprafata plana de prindere) ? Nu uita, la open air "fata" difuzorului nu trebuie sa comunice deloc cu 'spatele" lui (alta exprimare n-am gasit)

 

Oricum, sunt sigur ca, odata instalate bine, au sa sune muuult mai bine decat subwooferul OEM.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

am vazut distantiere cum sunt cele din poza... suprafata e plana... cu o mica exceptie.. "santul" ala, acolo sunt puse ca niste urechi.. de metal. pe distantier.. si intre tabla si distantier, burete din ala pentru izolatie fonica... ce a fost greu a trecut, pana la urma reusesc sa fac treaba buna, oricum se pare ca astea free air.. ar da rezultate la putine masini, printre care si bmw.. e46 , e39 datorita faptului ca au portbagajul foarte bine antifonat :twoup:).

 

Cu ceva suturi in fund.. am ajuns la DLS-uri :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Se uploadeaza pozele :twoup:, am terminat in proportie de 90%, adica mai am de izolat intre distatier si plafon, si mai trebuie reglat filtru + statia, de la ora 1 pana la 19:30 am lucrat pe masina cu un prieten, si efectiv statia este reglata .. cum a iesit din cutie, a si sa nu uit, momentan merge pe 4x80W .. deci am 2x80 W, pentru ca nu am avut 2 adaptoare ptr RCA si inca un cablu RCA , ca sa pot folosi statia in punte pe cele 4 canale.

Ca sa pot asculta muzica cat de cat cu basu in parametrii normali, am reglat faderu pe fata, aproape maxim, basu aproape minim si inaltele maxim, si tot e cam tare basul, cu tot cu lipsa de izolare intre partea superioara si partea inferioare, fac presiune foarte mare , si ca sa inchei pana se uploadeaza pozele, nota 10 la proiectantii de la BMW, gaurile alea pentru subwooferul OEM, sunt PERFECTE, efectiv nu trebuie sa decupez, sunetul se aude in habitaclu, toti din service au fost sceptici, ca e BMW si nu iese sunetul, si la sfarsit.. s-au mirat :twoup:, nu prea am medii in setarile actuale.

Link to comment
Share on other sites

Sa incep:

 

Inainte sa caut pe net culorile am demontat difu din spate da nu m-am descurcat avea 1 fir verde si unu verde cu negru, culori ce nu le-am gasit in manunchiu ala:

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/subwooferLeftrear.jpg

 

si asta e incinta

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/incintasubwooferleftrear.jpg

 

Cu spataru dat jos, am cautat dupa diagrama de culori , in manunchiu din dreapta

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Semnalamplif.jpg

 

se observa in partea dreapta un manunchi de fire, este unu identic si in stanga, dar firele de la difuzoru spate stanga si dreapta se afla pe partea dreapta, Yellow purple(+) si yellow grey (-) R, blue purple (+) si blue gray (-) L, s-au dezizolat.

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Semnalampliffire.jpg

 

Am legat firele ce duc la Filtru Hi Low, le-am "acoperit" cu banda izolatoare neagra... sunt cele orizonale ce o iau la stanga.

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Semnalamplif3.jpg

 

Am legat firele la filtru Hi Low, pe care l-am prins cu niste coliere in spate la grinda aia de fier.. , ca sa folosesc 2x240 W 4 ohmi de la statie, trebuia sa folosesc intrarile pe canalu 1 2 3 4, deci de la iesirea din filtru HI low, trebuia sa duc 2 cabluri RCA, si deci trebuia sa pun 2 adaptoare.. fiecare adaptor sa aiba 1 jack tata si 2 mama, astfel sa duc 2 cabluri RCA la statie, ceea ce urmeaza sa fac momentan am stereo 2x80 W 4 ohmi.

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/FirusemnalLRlaamplif.jpg

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/FiltruHILow.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am tras firele de alimentare si remote, de asemenea le-am izolat impreuna.

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Alimentaremasaremote.jpg

 

Le-am tras prin spate pe langa roata de rezerva pana la baterie

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/alimentaremasaremote2.jpg

 

Am legat siguranta de stalpu din stanga bateriei cu 2 coliere

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/siguranta.jpg

 

Si pe bornele de la baterie direct.

 

Remote am luat de deasupra bateriei din cablu albastru cu mov..!!, amplificatorul functioneaza doar cand cheia e in pozitia 2

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/RemoteNonDSP.jpg

 

Am legat firele la amplif, si amplifu l-am prins in suruburi in locul magaziei.

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Conectareamplif.jpg

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/DSCF0686.jpg

 

Apoi am scos capacele de pe gaurile care comunica cu interiorul, sunt 2 capace metalice care daca le lovesti putin se desprind si se pot scoate, de asemenea trebuie scoasa si izolatia aia din burete, cam asa arata capacele alea 2.

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Capaceantifonaregauri.jpg

 

Apoi a urmat partea dificila, sa potrivesc distantierele, pentru ca suprafata de montare nu e tocmai plana, sincer a fost mai dificil decat ma asteptam, si dimensiunea difuzoarelor respectiv a distantierelor a fost mai mare decat am aproximat eu ca sunt cele din pozele postate mai sus cand aratam cam cum o sa arate... Am prins cu 4 suruburi in tabla fiecare distantier..

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Distantiere1.jpg,

 

Trebuie sa izolez golurile dintre distantier si plafon, ca au ramas goluri destul de mari, si teoria spune ca partea din fata a difuzorului trebuie sa fie izolata de partea din spate , pentru ca difuzorul sa functioneze in parametrii si sa aiba randament cat mai ridicat.

Link to comment
Share on other sites

Am prins apoi difuzoarele doar in 4 suruburi, fiecare, stau foarte bine, as vrea sa folosesc toate gaurile, dar tinand cont ca oricum trebuie sa le dau jos ca sa izolez acolo momentan stau doar in 4.

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Difuzoaremontate.jpg

 

Si la final arata ceva in genul.

 

Amplifu in compartimentul de magazie

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/DSCF0686.jpg

 

Si difuzoarele montate

 

http://i45.photobucket.com/albums/f99/bigchief2/Difuzoaremontate2.jpg

 

Cam asta a fost,

 

Concluziile:

 

Difuzoarele astea sunt mai voluminoase decat cele din pozele din primele 2 posturi...

Suna foarte bine, dar trebuie sa izolez golurile , ca sa sune mai bine, izolatu o sa fie un pic de distractie.

Si momentan cu faderu dat pe fata aproape la maxim, si basu dat aproape la minim, basul este tot prea puternic, si nu am medii, deci va trebui sa le reglez, am zis ca momentan nu mai im bat capul cu reglat pana nu izolez.

Astea 2 DLS de 10".. momentan sunt alimentate cu 2x80W pana pun adaptoarele si leg si celalalt cablu, dupa care vor fi alimentate cu 2x240 W, dar acum la 2x80W suna mai bine ca tunurile de bas, mi se pare ca au randament mai bun, si la frecvente foarte joase ...

 

Total bani cheltuiti cam 1000 lei.

Link to comment
Share on other sites

Da tot este cositorit, inclusiv, firele cu papuci... sunt cositorite si apoi infasurate in proportie de 90% cu banda neagra.. ca restu firelor din masina :twoup:, imi era suficient subwoofer oem, nu era atata bataie de cap, dar acuma ala pare jucarie.... adica, subwooferu OEM, era perfect acordat cu restul masinii, acum pe langa niste difuzoare mici, am niste monstrii in portbagaj :twoup: probabil ca voi renunta sa leg in punte si sa obtin 2x240 W mono, in favoarea la 2x80W stereo ca si asa e prea mult :D

 

Prin cotiera nu vine nici un fir, prin partea dreapta, vin firele care merg la amplif LR + -... .. acuma am observat la ce te refereai, era firu de la difuzoru de pe stanga, atarna acolo inainte sa fie conectat la difuzor. prin cotiera nu merge nimic.

 

Mai fac maine niste poze cum arata la o privire generala, din afara.... oricum sunt mari... nu am economisit nustiu cat spatiu, cele din poza din al 2-lea post, sunt de jucarie.... probabil sunt subwoofere OEM cu distantier OEM... sunt mici..

Link to comment
Share on other sites

Lifestyle ampul nu este nici pe departe cea mai buna alegere !

este un amplificator ab ( randament micutz .. max 65% ) cu 4 canale , cu ajutorul caruia tu amplifici 2 subwoofere ... nui bine !

in primul rand ... nu ai reglaje identice pe cele II punti ... iti lipseste un bass bost ... astfel cele 2 suburi vor canta diferit ... ;

o alta problema este reglarea celor II punti ( lpf , gain etc ) ... o reglare identica iti va da un sunet corect ... iar reglarea corespunzatoare , identica pe cele II punti nu o vei putea face decat cu un osciloscop !

in alta ordine de idei .. ampul pe care l-ai achizitionat este creat pentru a amplifica 4 difuri ( 2 seturi ) sau 2 difuri ( 1 set ) si un subwoofer ! nu are putere mecanica pentru a-ti impinge 2 subwoofere ... ( sper ca m-am facut bine inteles ) !

 

pe parte de montaj ... lucrezi destul de curat dar ... ai cateva mici greseli care vor influenta mai mult sau mai putin rezultatul final !

1. semnalul se ia cat mai aproape de HU ... pentru a avea cat mai putine piederi pe traseul de semnal ! adaptorul high low ramanand sal amplasezi undeva in spatele HU ului !

2. cablurile de curent... incerca sa fie cat mai liniare , fara bucle prea strase , noduri .. 8 uri etc

3. incerca sa acoperi gaurile dintre tabla si inelul adaptor datorate neliniaritatii tablei deck ului .... incerca silicon ... sau incerca ceva burete cu celule inchise ... ( te descurci tu intrun fel )

 

sper sati fi fost de folos ... si sper ca nu team suparat !

Edited by shokaliptiku
Link to comment
Share on other sites

eu m-as fi indreptat catre un mono ... d class ... randament mare 90% ... consum micutz ... si perfect pentru a amplifica 2dlsuri in 2 ohmi !

deci caracteristicile ampului : un 400w la 2 ohmi ( minim ) .

 

cat despre cat de mult tiam mancat viata ... nu mai zi nik pe forumuri .. si mai ales cat dureaza finalizarea masinii tale .. co sa creada oamenii cai vina mea .. si ca la o masina ma lungesc cine stie cati ani ! :twoup:

Edited by shokaliptiku
Link to comment
Share on other sites

shokaliptiku : am mai facut un topic in care spuneam ca eu as vrea 2x 60 W.. dar nu am gasit original asa ca a trebuit sa ma multumesc cu 2x 180W DLS,referitor la amplificator.. daca le leg in punte sa am 2 x 240 W mono, am reglaje la fiecare asta nu e problema, asta vreoiam sa fac dar imi lipseau 2 adaptoare si 1 cablu RCA, ideal este cum zici tu, dar filtru hi-low, si semnalul l-am luat de unde mi-a fost comod, fara sa trag prea multe fire aiurea prin masina si fara sa desfac HU. La osciloscop am acces nu este problema, dar nu este nevoie, sunt multimit ca muzica suna In masina si nu afara..

 

Ihearto: am avut la un moment dat 3 tunuri de bas intr-un vento 2 sal si unu JBL.. si astea 2 puse asa free air ,si fara izolatia care mai trebuie pusa, au randament mai bun, asa mi se pare mie, plus ca pe mine ma incanta foarte foarte tare, ca in portbagaj basul e MINIM, vibratiile foarte reduse... si in masina, prin canalurile alea de sub luneta, obtin un bas puternic, si presiune mare, deci pe scurt Basul este peste asteptari, inaltele foarte foarte bine, medii 0, si astea sper sa fie datorita reglajului, adica faderu e puse pe fata aproape de maxim, adica daca mai dau o linie.. e mute spatele.. deci la medii vin doar cele 2 difuzoare din usa.. cu basul reglat pe 0.... , trebuie reglat amplifu adica mai redus :twoup:

 

Is foarte curios, cum de in portbagaj nu se prea aude, si in masina se aude tare :D ?

 

Inca o treaba ce vreau eu sa o fac, este sa ii pun ceva la intrare , astfel incat cand porneste sa aiba un fel de "fade in" , pentru ca porneste cam la 2 secunde dupa ce pornesc masina, si sti cum e ca pornesc dintr-o data "tare" , vreau sa faca un fade in.. e mai bine si ptr difuzoare.

 

PS: ce se vede in poze ca trebuie izolat.. poate nu e nici jumate din cat trebuie in realitate :twoup:, vreau sa merg cand o sa mai am timp liber, la cineva care lucreaza cu fibra de sticla, sa ia amprenta, si in cel mai rau caz sa "aduca la nivel" si peste sa pun distantierul, daca nu vrea sa faca tot ansamblul din fibra.

 

Ihearto: tine cont ce am zis anterior.... is prea mari ptr sistemu din masina... ala original era perfect.. calculat, pentru sistemu de pe masina, astea 2 is monstrii

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Stii ce nu inteleg? Daca ai luat semnal pentru amplificator de la firele difuzoarelor spate, si tii faderul din casetofon 90% pentru fata, cum de mai suna atat de tare suburile? Zici ca nu se mai aud mediile mai deloc...inseamna ca DLS-urile acopera chiar tot?

Eu cred ca e normal ca astea sa sune mai bine decat SAL, JBL si altele montate in tuburi... Fiind si open air, e normal sa se auda "in fata" si nu in spate, adica in portbagaj.

 

PS: Nu-ti vibreaza polita de sub luneta? Ai scos buretele ala de sub ea? Numarul vibreaza?

 

Misto e la BMW ca muzica suna inauntru, nu inafara masinii, macar asta, alaturi de situarea bateriei, sa fie un avantaj...

 

Of, nu te duci la mare? Treceai pe la Galati, sa le aud si eu.

Link to comment
Share on other sites

In portbagaj se aude un zornait general.. cam de peste tot.. dar e foarte foarte incet.

Numarul nu zornaie.

De sub luneta am scos doar dopurile de tabla si deasupra lor erau tot asa 2 dopuri de burete, in rest buretele si izolatia ce o avea tot acolo e, sunt acolo 2 canaluri sau "2 porturi" mai bine spus, pentru subwoofere.

Oglinda retrovizoare, vibreaza ... considerabil la volum de auditie normal, adica mediu spre incet :twoup:... nu stiam de ce nu vad clar.. masina din spate.

 

Din cate am vazut la amplif gain-ul e pe maxim :D), si probabil de aia, si la reglat am nevoie de inca un om, plus ca nu are rost sa reglez gainul pana nu leg in punte, ca atunci trebuie redus si mai tare... Deci la fader daca mai dau odata dreapta... "spate e pe mute" , asa e reglat acum. Nu e graba, abia mi-am facut 1 CD plin adica 19 piese.. , cu volumu "normalizat", in loc la cd-u cu 16 piese ce-l aveam inainte :D.

Surprinzator pentru mine este faptul, ca au randament mare la frecvente foarte joase.. am mai spus de presiune :D ?

 

CD-urile mele-s la saplacan in magazie :twoup:

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

"Din cate am vazut la amplif gain-ul e pe maxim". Aha, atunci se explica destule... :twoup: Du-la la jumatate, vezi sa nu ... strici amplificatorul.

 

Cred ca-ti dai seama ca am sa-mi iau si eu unul (ma gandeam la un Pioneer open air, teoretic duce mai mult ca DLS) sa-l pun in cotiera, care numa' am taiat-o, acuma ca-s asa de curios. Numa' sa nu afle shoka, decat cand e prea tarziu si deja l-am comandat. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Pioneer de 10" nu este pe stoc nicaieri si nici la comanda nu sunt oricum Pioner TS-W257F ducea 230-240 W nominal.. fata de 180W nominal la DLS , am asteptat 1 luna si nu au mai venit, de aia am luat DLS. Cu gian-u nu e problema ca oricum nu ascult tare... si am inteles ca o perioada relativa... e bine sa nu fortez difuzoarele pana "se lasa" :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.