La achizitiile de la licitatii e mai greu sa vezi masina - la unele licitatii poti trimite pe cineva la fata locului, dar ar fi costisitor sa faci asta pt mai multe masini, plus ca in felul asta te cam comiti la licitatie, si risti sa urci mai mult decat trebuie. Exista un raport detaliat despre fiecare masina -inclusiv detalii despre avarii prezente si anterioare, plus destul de multe poze; da, exista un risc ca masina sa aiba probleme tehnce ascunse, dar asta e valabil pt orice achizitie de masina SH. Am cumparat pana acum 4 masini la licitatii in ultimii 5 ani si niciodata nu am avut surprize; e adevarat, asta e prima cu avarie (si mai are inca o avarie usoara in istoric) Din punctul meu de vedere, merita sa iti asumi acest risc, pt ca masinile licitate sunt vandute de dealeri oficiali BMW/Audi/Mercedes/Etc, iar pretul este cu 15-20% mai mic fata de achizitia direct din parcul dealerului, si cu 5-10% mai mic vs mobile.de; destul de multe masini de pe mobile.de provin din asemenea licitatii. Procesul de licitatie pe scurt - nu e pt cei nerabdatori, si care vor neaparat sa vada masina inainte sa o cumpere - in fiecare vineri seara se posteaza licitatiile pt saptamana urmatoare - in general sunt masini din flote, masini de la inchiriat sau masini folosite chiar de dealeri pt prezentare, angajati sau drivetest - cauti masinile care corespund criteriilor tare si le treci la favorite; fiecare masina are trecut un target price, detalii despre dotari/rulaj/poze inclusiv seria de caroserie, daune prezente si anterioare, - la data stabilita, incepe licitatia live - pe site-ul web (trebuie sa ai cont de dealer auto, nu poti licita ca persoana privata) - sunt 15 secunde pt a fiecare bid, daca nu se liciteaza peste tine in cele 15s, ai castigat licitatia - daca pretul licitat maxim este peste target price, ai castigat sigur dreptul de a cumpara masina - daca pretul licitat maxim este sub target price, vanzatorul are cam 24h sa confirme/infirme daca accepta acel pret; cu cat masina este mai veche/rulata, cu atat mai probabill sunt acceptate bid-uri sub pretul cerut - daca ai castigat licitatia, in 2-3 zile se emite factura catre dealer-ul din Romania; ai maxim 7 zile sa platesti (catre dealerul din Ro, in Lei; apoi dealerul din Ro plateste catre site-ul de licitatii. - exista un comision de 3% al site-ului, si inca un comision pe care il platesti dealeruli din Ro care acces la site - dupa ce banii ajung in contul site-ului, ai maxim 15 zile sa preiei masina pe platforma (nu o poti aduce in Romania pe roti pt ca nu are numere, si nici nu poti scoate numere pt actele vin prin posta in Romania; probabil din motive de fiscalitate) - cauti platforma pt transport, si te inarmezi cu rabdare - practic transportul se face din minim 3 bucati - de la locul unde este masina pana la Hub-ul transportatorului in Germania, de la Hub-ul din Germania pana la Hub-ul din Romania (Arad, Sibiu, Pitesti, etc), apoi de acolo pana la destinatia finala (bucuresti in cazul meu); asa ca dureaza minim 2 saptamani, dar poate dura si 2 luni, in functie de cum se aliniaza astrele si ce transportator alegi - in sfarsit ajunge masina in Ro, si poti scoate numere rosii Despre evaluarea daunelor - preturile evaluate pt orice avarie sunt facute conform standardelor din Germania - acolo nu se indreapta elemente de tabla, ci se inlocuiesc cu totul, la fel pt orice piesa/modul/etc; iar serviciile sunt foarte scumpe, la preturile dealerilor oficiali; in cazul meu, dauna (vezi poza) era estimata la mai mult de 10k euro (1800e farul, l-am luat cu 400e, 350e proiectorul dar avea doar o ureche din 3 rupta si am refacut-o, proiectorul cu led e acelasi pt bara m sau normala; 1000e capota - m-a costat 150e maopera+vopsit, vreo 5000e bara fata + cea spate, eu am dat cam 900e pt ambele inclusiv vopsit, si am pus de M paket originale, si alte cateva nimicuri care pe deviz sareau de 1000 euro, si nu am dat mai mult de 100e pe ele, diverse cleme/prinderi/suruburi - pe deviz erau peste 500e, in realitate se putea refolosi mare majoritate); cam acelasi lucru se intampla si in Ro la daunele reparate pe asigurari - te umfla maxim la deviz, pt orice dauna oricat de mica, mai ales daca au combinatie cu inspectorul de dauna. De unde credeti ca sunt multe din piesele de pe ebay, allegro, olx? din daune care de fapt nu necesitau inlocuirea piesei; e o intreaga industrie in spate, si pana si nemtii au invatat asemenea lucruri, mai ales ca sunt destul de multi bani la mijloc - toate lumea castiga: dealerul vinde piese noi+manopera, angajatul ramane cu niste piese bune, reparatia clientului iese bine (nu mai depinde de indemanarea tinichigiului), etc Experienta per total e destul de stresanta, mai ales daca exista si o dauna - pana vezi concret cum arata in realitate; iti trebuie nervi tari, multa rabdare, si mecanic/tinichigiu de incredere, si care sa se miste repede cu reparatiile. Nu cred ca as putea face asta mai mult de o data la 4-5 ani, consumul nervos e destul de mare. Concentrat la dauna, nici macar nu am observat ca are clima simpla, pana cand a ajuns masina in Romania si m-am urcat in ea - tot 2 rotite are Prin edituri succesive a iesit un post cam lung, sper ca am raspuns la intrebare