Jump to content

E65 735i zgomot intre motor si cutie viteze


Recommended Posts

Salut,

 

Am un E65, 735i, fabricat Octombrie 2001. Am luat-o anul trecut in toamna. Masina a fost pusa pe tester cand am luat-o si a fost ok.

Dupa vreo 3 luni, am sesizat un zgomot (care ulterior a devenit destul de tare), un fel de scartait inalt. Am ridicat masina pe un elevator la un service si se aude in zona volantei, la legatura cu cutia de viteze. Se poate sa vina din cutie, de mai din interior, dar cel mai puternic se aude in acea zona.

De atunci, tot caut o solutie la problema asta. Nu am sesizat modificari ale performantelor masinii, doar ca la semafor fluiera mai tare ca SMURD-ul...

Acum, descrierea efectului ar fi urmatoarea: pornesc masina la rece, dimineata, nu se aude nimic. Am un drum de facut catre servici 4 km. Pot sa-l fac in intregime si zgomotul nu apare.

Daca trec de 3500 de ture, incepe zgomotul si toata ziua il am dupa mine, indiferent daca masina sta 8 ore, pana plec de la servici.

Tot la rece, daca plec in tromba, in primele 3 secunde apare zgomotul... La peste 1500 de ture, zgomotul pare ca inceteaza, dar mi-am dat seama ca nu dispare, dar creste in intensitate pana cand ai senzatia ca dispare, de fapt nu se mai poate auzi fiind frecventa mult mai inalta decat poate acoperi urechea omului.

 

Nu am primit nici o concluzie clara ce poate fi. Mi s-au propus, pe banii mei, vorba cuiva, sa schimbam tot felul de piese mai ieftine sau mai scumpe, de la volanta, rulmenti, desfacerea cutiei si parti din cutie, dar totul pe banuiala, nimic clar. Adica am sanse mari sa dau banul, sa platesc manopera de dat jos pus sus cutia, si sa faca la fel.

 

 

Va rog, daca stiti despre ce vorbesc, sa ma indrumati si pe mine spre o solutie tehnica clara.

Va pot da mai multe detalii la intrebari specifice pentru a lamuri cat mai bine situatia.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am un E65, 735i, fabricat Octombrie 2001. Am luat-o anul trecut in toamna. Masina a fost pusa pe tester cand am luat-o si a fost ok.

Dupa vreo 3 luni, am sesizat un zgomot (care ulterior a devenit destul de tare), un fel de scartait inalt. Am ridicat masina pe un elevator la un service si se aude in zona volantei, la legatura cu cutia de viteze. Se poate sa vina din cutie, de mai din interior, dar cel mai puternic se aude in acea zona.

De atunci, tot caut o solutie la problema asta. Nu am sesizat modificari ale performantelor masinii, doar ca la semafor fluiera mai tare ca SMURD-ul...

Acum, descrierea efectului ar fi urmatoarea: pornesc masina la rece, dimineata, nu se aude nimic. Am un drum de facut catre servici 4 km. Pot sa-l fac in intregime si zgomotul nu apare.

Daca trec de 3500 de ture, incepe zgomotul si toata ziua il am dupa mine, indiferent daca masina sta 8 ore, pana plec de la servici.

Tot la rece, daca plec in tromba, in primele 3 secunde apare zgomotul... La peste 1500 de ture, zgomotul pare ca inceteaza, dar mi-am dat seama ca nu dispare, dar creste in intensitate pana cand ai senzatia ca dispare, de fapt nu se mai poate auzi fiind frecventa mult mai inalta decat poate acoperi urechea omului.

 

Nu am primit nici o concluzie clara ce poate fi. Mi s-au propus, pe banii mei, vorba cuiva, sa schimbam tot felul de piese mai ieftine sau mai scumpe, de la volanta, rulmenti, desfacerea cutiei si parti din cutie, dar totul pe banuiala, nimic clar. Adica am sanse mari sa dau banul, sa platesc manopera de dat jos pus sus cutia, si sa faca la fel.

 

 

Va rog, daca stiti despre ce vorbesc, sa ma indrumati si pe mine spre o solutie tehnica clara.

Va pot da mai multe detalii la intrebari specifice pentru a lamuri cat mai bine situatia.

e posibil sa fie rolele de la cureaua de transmisie. ai verificat?

Link to comment
Share on other sites

e posibil sa fie rolele de la cureaua de transmisie. ai verificat?

 

Nu e de la cureaua de transmisie (motorul V8 e pe lant, mai exact 2 lanturi). Curelele de la compresor clima si restul acareturilor, alternator, pompa apa si vacuum, etc. sunt ok, la fel si intinzatoarele lor. Toate cele de mai inainte sunt in fata motorului. La mine zgomotul vine din spatele motorului, intre volanta si cutia de viteze...

Link to comment
Share on other sites

am si eu o problema asemanatoare...pornesc dimineata, motorul rece nu se aude nimik.....dupa ce fac cativa km incepe sa se auda un zgomot metalic, insa se aude doar sub 3000 d ture, si de fiecare data cand las acceleratia (la relanti nu)....ce am mai observat e ca atunci cand e rece si nu apare zgomotul imi trepideaza la pornirea de pe loc...
Link to comment
Share on other sites

am si eu o problema asemanatoare...pornesc dimineata, motorul rece nu se aude nimik.....dupa ce fac cativa km incepe sa se auda un zgomot metalic, insa se aude doar sub 3000 d ture, si de fiecare data cand las acceleratia (la relanti nu)....ce am mai observat e ca atunci cand e rece si nu apare zgomotul imi trepideaza la pornirea de pe loc...

Da-mi mai multe detalii despre masina. Am avut situatia descrisa de tine, poate fi inceputul sfarsitului fuliei. Este cu corp dublu, in unele cazuri, si intre cele 2 corpuri metalice ale fuliei exista un cauciuc, care in timp se uzeaza. Asta face ca atunci cand turezi motorul pana in 3000 ture cele 2 corpuri metalice ale fuliei sa se atinga si sa-ti dea zgomot.

 

Trepidatul tot de acolo poate sa-ti vina, gandeste-te ca in loc ca tot ansamblul sa stea intins de curea si intinzatoare, primeste joc de la fulie...

 

Nu ma duc mai adanc in problema pana nu imi dai detalii despre ce masina vorbim...

Edited by Mr. Kath
Link to comment
Share on other sites

este vorba despre un e46 318i din 2000...orice sfat e binevenit, nu vreau sa ma apuc sa desfac volanta sau motorul, care de altfel merge bine....foarte probabil sa aveti dreptate, deoarece cand foloseam ulei castrol edge 5-30 sunetul se auzea mult mai tare, cineva mi a spus ca e prea subtire pe timp de vara pt masina mea si nu mi se intinde bine lantul, am trecut la 10-40 tot castrol, sunetul a scazut in rezonanta dar nu a disparut
Link to comment
Share on other sites

este vorba despre un e46 318i din 2000...orice sfat e binevenit, nu vreau sa ma apuc sa desfac volanta sau motorul, care de altfel merge bine....foarte probabil sa aveti dreptate, deoarece cand foloseam ulei castrol edge 5-30 sunetul se auzea mult mai tare, cineva mi a spus ca e prea subtire pe timp de vara pt masina mea si nu mi se intinde bine lantul, am trecut la 10-40 tot castrol, sunetul a scazut in rezonanta dar nu a disparut

 

ok, un ulei mai gros nu rezolva problema (... ci doar iti poate vinde masina :)). In afara de fulie, din primul post, care-i usor de verificat, ar trebui sa dai jos macar capacul de pe culbutori. Se pot observa relativ usor daca exista urme de uzura pe axul cu came si eventual pe tacheti. Recomandarea mea ar fi sa dai jos _chiulasa_ si sa o duci la rectificat. Pot fi si valvele implicate, poate dau in scaunele lor sau poate ai slabite semeringurile de la valve. Tot legat de _chiulasa_, am intalnit cazuri de motoare rulate fara ulei sau cu ulei pe minim. Desi completezi ulterior sau chiar faci schimbul de ulei, nu exista ca internele din motor sa ramana neafectate (mai ales ca vorbim de BMW si "da-i talpa!"). Asta inseamna sa faci ceea ce tu nu-ti doresti, sa desfaci cam mult din motor (asta ar fi ultima alternativa).

 

Ai incercat un tester pe ea? Ar fi cea mai ieftina interventie...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

mai adaug o simptoma, uneori se blocheaza servo cand virez la maxim sau merge greu.....are treaba cu fulia??

 

Ia vezi daca acel uneori este atunci cand , virezi la maxim , si ceva forteaza roata sa vireze si mai mult ,adica cu alte cuvinte se da peste cap .

 

Cum ar fi o coborare de bordura cu rotile la stanga maxim in asa fel incat sa forteze si mai mult stanga.

 

 

 

Problema cu zgomotul pe la cutia de viteze o gasisem pe net, era vorba de un nimic, de o clema lipsa. O sa mai caut odata

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.