Jump to content

Reconditionare diferential LSD (blocant)


cristimm

Recommended Posts

Am cumparat un diferential LSD carcasa mica pentru 318is 3.45. Cu toate ca vanzatorul m-a asigurati ca este ok as vrea sa-l reconditionez putin inainte de a-l pune pe masina. Rog pe cei cu experienta sa-si dea cu parerea in legatura cu acest aspect.

 

Iata ce m-am gandit sa fac: carcasa curatata si vopsita negru.

 

Din imaginea de mai jos schimbate ambreiajele (piesele 9) si piesele 8 intoarse pe partea cealalta ca sa frece de discuri cu o fata noua.

http://www.mackovo.com/pic/spera.png

 

Din imaginea de mai jos schimbata piesa 5 (simeringul). Actualul nu curge deci nu sunt 100% sigur ca-l schimb. Verificat rulmentul (nu pare sa aiba joc).

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/r/10.png

 

Din imaginea de mai jos as schimba piesele 6 (simeringurile). Actualele nu curg deci nu sunt 100% sigur ca le schimb. Verificat rulmentii (nu par sa aiba joc).

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/w/7.png

 

Din imaginea de mai jos piesele 3, 7 si 10

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/y/260.png

 

 

Astept pareri

 

De asemenea as vrea sa-i pun pinion si coroana de 3.38 dar am citit ca e dificil de reglat cu ajutorul unor distantiere calibrate (piesa 9 din imaginea 2 si piesele 8 din imaginea 3).

 

Aceste distantiere se fabrica de diferite dimensiuni.

 

Mai jos linkurile de realoem pentru referinta:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=33_0372&hg=33&fg=10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=33_0462&hg=33&fg=10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=33_0371&hg=33&fg=10

Link to comment
Share on other sites

Am studiat si eu problema foarte intens si am ajuns la concluzia ca merita schimbate cele 3 simeringuri pentru a fi treaba buna pana la capat. Sa-ti dau asa un exemplu diferentialul meu era perfect in primul an iar in urmatorul deja curgea ca la balamuc. Deci daca tot il reconditionezi fa-o sa tina sa nu te trezesti la anul ca iar trebuie sa demontezi bostanul.

Rulmentii nu merita schimbati in special ca nu ai sculele de reglaj (torq-metru si micrometru, hai daca pe al doi-lea il mai gasesti de cumparat, pe primul nici nu cred ca a auzit cineva in Romania de asa ceva deci mai bine lasa rulmentii originali)

Daca te bagi sa-i schimbi raportul iarasi te vei afla in situatia de mai sus. Bine, poti sa-l schimbi si apoi sa speri ca la ochi + micrometru ai facut un reglaj cat de cat sa te mai tina 3 ani. Poate fi si asta o varianta dar sa nu te surprinda daca la un drift mic bubuie bostanu :D

 

Unde ai gasit de cumparat discurile de ambreiaj si dog plates-urile? Eu stiu doar un singur loc in UK iar pretul este rezonabil: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-LSD-CLUTCH-DISC-SERVICE-KIT-FOR-188mm-/150831635578?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item231e441c7a

In alta parte nu am mai vazut

 

Apropo de raport, am impresia (sau cel putin imi place mie sa sper) ca merge schimbat raportul pe treapta a 5-a din 1 in 0.83, pinionul provenind de pe Getrag 260 overdrive. In felul acesta nu mai trebuie sa-i schimbi raportul diferentialului.

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Am studiat si eu problema foarte intens si am ajuns la concluzia ca merita schimbate cele 3 simeringuri pentru a fi treaba buna pana la capat. Sa-ti dau asa un exemplu diferentialul meu era perfect in primul an iar in urmatorul deja curgea ca la balamuc. Deci daca tot il reconditionezi fa-o sa tina sa nu te trezesti la anul ca iar trebuie sa demontezi bostanul.

Rulmentii nu merita schimbati in special ca nu ai sculele de reglaj (torq-metru si micrometru, hai daca pe al doi-lea il mai gasesti de cumparat, pe primul nici nu cred ca a auzit cineva in Romania de asa ceva deci mai bine lasa rulmentii originali)

Daca te bagi sa-i schimbi raportul iarasi te vei afla in situatia de mai sus. Bine, poti sa-l schimbi si apoi sa speri ca la ochi + micrometru ai facut un reglaj cat de cat sa te mai tina 3 ani. Poate fi si asta o varianta dar sa nu te surprinda daca la un drift mic bubuie bostanu :D

 

Multumesc pentru sfaturi. Cred ca o sa schimb preventiv doar simeringurile dinspre planetare, inspre cardan as prefera sa nu umblu deloc din motivele indicate de tine.

 

 

Unde ai gasit de cumparat discurile de ambreiaj si dog plates-urile? Eu stiu doar un singur loc in UK iar pretul este rezonabil: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-LSD-CLUTCH-DISC-SERVICE-KIT-FOR-188mm-/150831635578?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item231e441c7a

In alta parte nu am mai vazut

 

Doar la ei am gasit si eu, bine macar ca se gasesc.

 

 

Apropo de raport, am impresia (sau cel putin imi place mie sa sper) ca merge schimbat raportul pe treapta a 5-a din 1 in 0.83, pinionul provenind de pe Getrag 260 overdrive. In felul acesta nu mai trebuie sa-i schimbi raportul diferentialului.

 

Ar fi nemaipomenit, pastrezi acceleratia pe treptele 1-4 si ai a 5-a pentru consum.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In sfarsit mi-am facut timp sa-l desfac si pot spune ca este relativ ok deci treaba merge inainte. :)

 

Ambreiajele (9) sunt uzate (oricum voiam sa le schimb), si piesele "cu urechi de caine" (8) sunt uzate le voi intoarce pe partea cealalta. De asemenea am mai gasit un mic sant de uzare pe piesele (6) arcurile de "preload", nu stiu daca e normal.

 

http://www.mackovo.com/pic/spera.png

 

In curand o sa comand ulei 75w140, din cate stiu trebuie 1.1 L, daca vrea cineva sa ne combinam la 3L, cate 1.5 de fiecare spuneti.

 

http://www.sculedescule.ro/products/Lichid-transmisii-universale-Castrol-Syntrax-Limited-Slip-75w140-1L.html?utm_source=shopmania&utm_medium=cpc&utm_campaign=direct_link

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa-i modific caracteristicile, ma multumesc cu el stock dar sa fie in stare buna.

 

Am facut si poze si masuratori dar nu le am aici, oricum nu se vede mare lucru din poze. Masuratorile ma duc cu gandul ca diferentialul a mai fost reconditionat o data la viata lui pentru ca: ambreiajele sunt practic noi au uzura de 0.01mm dar piesele 8 au 0.12 respectiv 0.16mm uzura pe una din parti (pe verso n-au fost folosite pana acum). In mod normal cred ca ambreiajele se tocesc primele.

Link to comment
Share on other sites

sincer am mari rezerve ca cineva l-ar fi reconditionat in Germania iar in Romania exclus, deabia daca exista o mana de mecanici care au habar sa regleze un diferential ca la mama lui. Cati Km avea masina? se vad urme pe suruburi cum ca ar fi fost desfacut? Sincer chiar imi vine foooarte greu sa cred ca cineva si-ar fi dat interesul pentru asa ceva. Oricum ce faci tu este munca de pionierat cel putin aici pe forum... :notworthy:
Link to comment
Share on other sites

Urme de desfacere nu prea se vad dar asta nu spune mare lucru, daca folosesti scule de calitate nu raman urme. In schimb unul din suruburile care prinde coroana este diferit de celelalte are o sigla cu un "B" dubios gen Bentley sau Bugati. :pardon: (pun poze mai incolo ca sunt pe celalalt laptop).
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat cu atentie la suruburi si sigur a mai fost desfacut.

 

Mai jos e o poza cu piesele din interior, un punct verde in zonele care nu se uzeaza si punct rosu unde se uzeaza (masuratorile sunt intr-un post anterior).

 

lsd-ul-meu.jpg

Link to comment
Share on other sites

cat ai dat pe Castrol? Eu daca ar fi sa ma apuc de diferential as lua Motul.

cu ce ai reusit sa desfaci suruburile de la coroana? Ca am incercat si eu si mi-am dat seama ca trebuie sa mai trec pe la sala ca nu am reusit sa ma ating de ele :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

L-am montat mai demult. Pe zapada porneste mult mai usor, cel putin la fel de bine ca o masina cu tractiune fata. :)

 

Nu prea am avut ce sa reconditionez, ambreiajele aveau uzura de 0.05mm si simeringurile erau ca noi (la partea de etansare). Practic doar l-am curatat si i-am pus ulei nou.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

LSD pentru 318 e46?

Stiam ca nu s-au fabricat LSD-uri pentru alt e46 decat M.Sau e aftermarket?Stiu ca este o firma ce face diferentiale si pentru e46 dar de la 2.5 in sus.

Mai multe detalii se poate:D?

 

A nu scuze, am citit e46 in loc de raportul lsd-ului.

Pe e36 l-ai montat, nu?

Edited by Alynex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.