Jump to content

Stiati ca...


Catalin BMW

Recommended Posts

In acest topic as vrea sa vorbim in general de auto, tot ce contine informatii,istorii automobilistice, inventii, secrete, lucruri interesante pe care nu le stie toata lumea, etc etc.

Care mai aveti stiri, link-uri, cunostinte despre tot felul de informatii legate de masini, le puteti pune aici.

P.S. Sper sa nu stricati si topicul asta :flowers: .

 

 

Am sa incep eu cu o istorie frumoasa, cu ocazia zilei de nastere a celui ce si-a pus amprenta pe automobilele de curse care gonesc si in zilele noastre pe circuite si nu numai, poate cel mai cunoscut om in domeniul auto. http://www.sport.ro/true-story/el-a-inventat-viteza-pe-circuit-a-trecut-prin-doua-razboaie-s-a-facut-frate-cu-mussolini-si-cu-calutul.html

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Astea nu sunt informatii, ci doar link-uri. Insipidele link-uri.

O chestie destul de anosta si inutila, probabil nu peste mult timp respectivele site-uri se vor reorganiza si link-urile nu vor mai duce nicaieri.

 

Pai in conditiile astea ar trebui sa dau cu copy-paste la text, ca sa ramana aici,nu?

Pe de alta parte, sunt o gramada de topicuri ce au ca baza de informare link-uri de pe diferite saituri...ar trebui sa spui acelasi lucru si despre ele,nu?

 

Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă. Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp.

 

Maşina avea un motor cu 3 cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 CP. Soluţia constructivă era “totul în spate”, motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator.

 

Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Viteza maximă era de 120 km/h si un consum de benzină de 10 l/100 km. Caroseria era montata pe sasiu cu tampoane de cauciuc de 10 cm grosime, ceea ce-i dadea un comfort in mers neegalat de alti fabricanti. S-au produs cam 800 de automobile pe an, intre 1945 si 1947.

 

Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia. (Numele acestui general- maior, era Leonid Brejnev (1906-1982) fiind insotit de colonelul Vladimir Semiciastnii (1924-2001). Generalul Brejnev a fos asa de impresionat de acel automobil incat a chemat Kremlinul la telefon si a cerut mutarea uzinei Malaxa din Resita, la Podgorye, in Urali. Asa a murit automobilul Malaxa.

 

E ok asa?happy.png

post-41315-0-12078900-1380376939_thumb.jpg

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

paul s-a referit la informatii stiute de useri :thumbsup:

 

am sa dau si eu o cautare stiati ca auto, gugal clar

 

. Fertilitatea barbatilor este in pericol cand vine vorba despre incalzirea in scaune. Conform unui studiu german de ultima ora, scaunele incalzite ar putea dauna grav prin faptul ca scrotul este incalzit peste limita la care testiculele ar putea produce sperma.

 

http://emotorsport.wordpress.com/stiati-ca/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

paul s-a referit la informatii stiute de useri :thumbsup:

 

am sa dau si eu o cautare stiati ca auto, gugal clar

 

Pai care-i problema? alea care le stiu userii, de unde le stiu oare? cumva au trait in vremurile alea? Daca nu de pe internet, de unde altundeva, din cartile de la biblioteci? pai si alea nu sunt tot o sursa de informare la fel ca goagalul?

Ideea era ca poate nu toti userii dau cu goagal sa afle nu stiu ce istorii sau secrete legate de automobilism in general, de exemplu eu nu stiam de aceasta masina romaneasca numita "malaxa", si daca nu o gaseam intamplator in link-ul ala, pe bune ca nici nu stiam sa caut pe goagal despre "malaxa", pt ca nu stiam ca a existat asa ceva....si cred ca nu sunt singurul care nu stia.

Link to comment
Share on other sites

nu vad nicio problema, nu trebuie sa existe o polemica

 

eu deja am postat link :thumbsup:

 

App de link-ul care l-ai postat, la nr 11 si 12, stiam de faza cu frana de mana si cu spalatorul cu pompa pt ca taica-miu a vrut sa cumpere o astfel de masina de la un mos, pe la inceputul anilor '90frantics.gif; mi-aduc aminte ca frana de mana era similara cu frana de mana de la camioanele saviem si raba.laugh1.gif Chiar m-am urcat in dacia aia si am si tras de maneta aia, apoi am apasat pe butonul ala dar nu stiam pe atunci ce rol avea.hyper.gif Era una din primele dacii 1300 fabricate pe la inceputul anilor '70. Intr-un final n-a cumparat-o pt ca a considerat ca e foarte veche (avea vreo 18-20 de ani, nu main retin exact) in ciuda faptului ca era intretinuta.

Link to comment
Share on other sites

Modelul Dacia 500 Lastun a fost la un pas de a deveni o masina de razboi. Armata Romana se gandea sa-i monteze o mitraliera, si sa profite de marimea redusa a masinii pentru a se strecura printre inamici. :laugh:

 

Eu stiam alta poveste despre lastun: cica ceausescu intentiona sa dea directive ca fabrica din timisoara sa faca o masina cu costuri cat mai mici posibile, astfel incat sa fabrice lastunul din tabla de conserve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.