Jump to content

Deces previzibil


neamih

Recommended Posts

Preluat de la BMW gratis in 2000, de catre grupul britanic de investitii Phoenix, Rover nu a fost decat o vaca de muls care si-a dat dupa 5 ani obstescul sfarsit, previzibil inca de la inceput.

 

Este un moment trist pt. industria britanica de automobile. MG Rover, ultimul producator britanic independent de mare serie este in faliment. Istoria ultimilor ani a fost una foarte zbuciumata pentru MG Rover. In 1995, Rover a fost preluat de BMW cu toate marcile sale: Rover, MG, Mini, Land Rover, Healey si alte marci.

Cu ajutorul catorva miliarde de marci, dar si a unui management perfect, BMW a reusit cateva miracole: revitalizarea lui Mini (165.000 de exemplare vandute in 2004, mult peste previziunile de 100.000 din 2001), revitalizarea lui Land Rover (Freelander si Range Rover au primit tehnica si motoare BMW de prima clasa) si inceputul revitalizarii lui Rover (Rover 75 este o limuzina foarte reusita, cu un confort al suspensiei si finisarii demne de un BMW). Din pacate, managementul de la BMW, in special familia Quandt, proprietara majoritara a firmei, nu a dorit sa continue investitiile in Rover dupa ce realizase o infuzie de capital de peste 6 miliarde DM. In 2000, Rover nu ajunsese la profit, lucru care l-a costat functia pe managerul geniu Bernd Pischetsrieder.

Acesta a explicat la momentul respectiv ca a preferat sa lanseze intai o limuzina de clasa medie, ca Rover 75, pentru ca Rover suferea de o lipsa de imagine si inainte de volume de productie era nevoie de aceasta imagine pentru ca in industria auto este ceea ce conteaza foarte mult. era clar de la inceput ca Rover 75 nu va putea aduce profit singur. Planurile pentru un model de mare volum, un succesor al lui Rover 25/45, erau pregatite, dar Pischetsrieder nu a mai avut sustinerea proprietarilor BMW.

Astfel, in 2000, BMW a decis sa vanda Rover pe bucati. Divizia Land Rover i-a vandut-o lui Ford pe 3 mld USD, cu tot cu proiectul lui Range Rover si motoarele BMW, Mini a ramas proprietatea sa, iar Rover si MG le-a dat gratis, cu doar 10 lire sterline grupului de investitii Phoenix. Tragand linie, BMW nu a pierdut nimic la final (bine ashea :blink: ), pentru ca a recuperat investitia, a ramas cu marca Mini, cu uzina din Oxford si - atentie - cu dreptul asupra numelor Rover, MG, Healey etc.

Vanzarea catre Phoenix a insemnat practic doar o amanare a falimentului lui Rover. Acest grup condus de John Towers nu avea decat un singur gand: cum sa "mulga" cat mai mult Rover pentru buzunarul propriu. Socotiti si dvs.: BMW le-a dat un imprumut nerambursabil de 500 mil DM, le-a lasat si stocul in valoare de peste 400 mil DM, un model foarte reusit, Rover 75, si a continuat sa livreze motoare pentru Rover 75. Grija lor nu a fost insa cum sa readuca Rover pe linia de plutire, ci cum sa-si umple buzunarele. Au adoptat o politica gresita, namailansand nici un model de volum. Proiectul succesorului lui Rover 45 a fost ingropat, iar ideea de a oferi un model sport de top pentru fiecare serie Rover 25/45/75 a fost falimentara. In schimb, si-au repartizat fonduri de pensii si bonusuri uriase pentru bunastarea lor si chiar au vandut terenul de sub halele din Longbridge. Au "meritul" ca in cinci ani au reusit sa reduca productia de la peste 200.000 de exemplare in 2000 la doar 110.000 in 2004. "Ideile" lor manageriale au fost mai mult decat stupide: au lansat Rover City, adica o Tata Indica cu badge de Rover. Rezultatul: faliment total. Au lansat MG X-Power, o masina produsa in doar cateva exemplare pe care n-a vazut-o aproape nimeni pe strada. In disperare de cauza au incercat sa gaseasca un salvator, dar grupul chinez Shanghai Automotive Industries Group (SAIG) a renuntat dupa ce se declarase interesat. Si-au dat seama ca ar fi cumparat doar niste hale, pentru ca terenul nu mai este al lui Rover si nici numele. Acum, 6.000 de oameni vor ramane pe drumuri, la care se adauga alte cateva mii din industria orizontala si din reteaua de dealeri. Vor ramane temporar 1.000 de angajati, care vor finaliza ultimele comenzi, iar guvernul britanic a oferit un ajutor pentru a plati salariile pe ultimele doua saptamani. In Romania, Automobile Bavaria, importator BMW si Rover, va onora ultimele comenzi, dupa care va lua o decizie privind destinatia centrului de pe Centura Bucurestiului de la Otopeni. Dupa cum se stie, Automobile Bavaria construieste un centru complet nou pt. BMW, chiar vizavi de Aeroportul Baneasa, foarte spatios si bine pozitionat.

Ciprian Bercea, director de marketing al A.B., ne-a declarat: "BMW are drepturile asupra numelui Rover, MG, Healey si inca opt marci. Daca vrea, maine poate produce un automobil sub marca Rover sau MG. Referitor la centrul din Otopeni, o destinatie posibila ar fi pentru dealerul Land Rover, A.B. fiind dealer Land Rover al importatorului Premium Auto, importator Jaguar Land Rover".

 

sa ne spuna cineva si noua cum e cu seria 4 si cum ca cifra 400 e marca rover si ca de aceea nu poate lansa BMW seria 4.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.