Jump to content

B38/B48/B58 EWG Actuator Wastegate Electric Turbina P123432


Recommended Posts

F20 118i B38 MY2019, Drivetrain fault mereu cand pun contactul. Dupa diagnoza:

120408 - Boost pressure control: shutdown as a subsequent reaction
123401 - Electric wastegate, stop learning, cold start: malfunction
123432 - Electric wastegate, stop learning: Stop position (wastegate closed) outside of tolerance

Am demontat actuatorul de clapetul wastegate. Clapetul wastegate mecanic functioneaza perfect, deschis inchis doar cu forta degetului. Actuatorul pe piulitele axului are threadlocker, semn de calibrare din fabrica, ce am observat dubios este actuatorul electric, axul are nevoie de ceva forta la mana ca sa fie inchis/deschis, sa pot face cursa completa.
 

Am pus inapoi actuatorul, si mereu la fiecare contact am vazut ca isi face cursa inchis deschis, problema este ca nu isi face cursa de inchis complet, cateodata lasa distanta mult mai mare decat cea marcata cu albastru in poza, practic el nu "are putere" sa inchida clapetul wastegate complet. Partea marcata cu albastru a axului niciodata nu ajunge complet in interiorul actuatorului

ISTA imi spune sa schimb actuatorul temporar, turbina recomandat. Dupa aceea am deconectat actuatorul de wastegate, si doar cu mufa pusa, ISTA a detectat -3.75mm diferenta!? Problema mea este ca axul actuatorului opereaza greu la mana, dubios de greu pentru 12V cat are conexiunea la ECU.

Pe acest tip, calibrarea s-ar face cu actuatorul deconectat de angrenaj, -3.75mm = 5 ture contrar acelor de ceas. Dar trebuia sa detecteze cu ansamblul montat..

Am scos admisia sa vad turbina pe partea de compresor, sa vad daca palele freaca, daca se roteste usor, daca sunt depuneri, daca se observa un zgomot la rulmeti etc. Nimic, normal pentru 6 ani si 140.000 km

 

Cineva care a intampinat problema asta?

 

IMG_20854.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, srb_alex said:

Din ce am citit in ISTA o tura completa ar fi 0.75 * 5 ture ar fi 3.75 cum ai calculat mai sus. Dupa ce ai facut operatiunea trebuie ajustata din tester.

Ce mi se pare dubios. De ce actuatorul electric nu trage complet axul cat poate din cursa ei mecanica. Masina este asa din fabrica cu threadlocker albastru pe piulita si filet. O sa incerc sa aduc cu 5 ture sa vad ce se intampla. Am pus niste contact cleaner pe ax sa vad daca se schimba ceva in miscare si e la fel.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Problema reaparuta, doar cu eroare 120308 charging pressure control: pressure too low. L-a inceput simteam oscilatii de putere cand acceleratia era la podea, nu mereu, nu neaparat simtibil. Dupa vreo 8000km, la talpa in manual pe la 2000rpm, eroare si masina a devenit aspirata:) Daca trag de wastegate cand e oprita isi revine, merge "normal" daca nu abuzez pedala de acceleraatie, probabil nu cere masina presiunea setata de ECU si nu se activeaza eroarea.

De ce?

Cred ca clapetul s-a indoit sau scaunul clapetului s-a deformat de la pierdea de antigel din cauza corpului filtru de ulei crapat in trecut, cel mai probabil s-a supraincalzit putin corpul turbinei (din doza de coca cola).

Am ales sa merg pe o turbina noua originala

Aceste Continental din aluminiu sunt dezastru, la primele modele, crapa si pierdea antigel, acum, se deterioreaza wastegate-ul. Sunt si video uri pe internet, retele de socializare cu probleme de genul care arata problema cu clapetul.

Am gasit la pret bun una noua originala, repararea ajungea la acelasi cost.

turbine-housing-co-09-0004 (1).jpg

turbine-housing-co-09-0004.jpg

wastegate-valve-co-49-0002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.