Jump to content

Recommended Posts

Salutari,

La cateva luni dupa ce am cumparat masina, un BMW F48 LCI din septembrie 2019, m-am trezit cu o problema: m-am trezit intr-o dimineata cu check engine-ul aprins. Pun ISTA+ si gasesc 2 erori, doua erori care cu cateva luni in urma, cand am cumparat masina, nu existau:

  • 2BBA00 – Diesel particulate sensor, temperature sensor
  • 8052B7 – SCR tank system, pressure: too low after metering break, leakage detected

    20240827_144624_optimized_100.jpg.f67b9493571cf5bbe1ac795010a39fbb.jpg

Rulez stergerea erorilor, insa din pacate acestea raman permanente.
Deci sa o iau pe rand, sa vad despre ce este vorba. M-am indreptat catre prima eroare: Diesel particulate sensor. Conform ISTA+, aveam o singura etapa de parcurs: sa verific conexiunile, iar daca senzorul este corect instalat, trebuie direct inlocuit, nefiind nevoie de alt test.

 

20240827_144732_optimized_100.jpg.1452f7c353eecd685d3c10875ec15edd.jpg
 

Zis si facut. Il caut in schite – la mine avea codul 0 281 008 472. L-am luat Bosch, nu original, pentru ca si cel de pe masina tot Bosch era – pret 677 RON la Epiesa.
S-a desfacut destul de usor si l-am schimbat. Pentru schimbare, trebuie ridicata masina si demontate o parte din scuturi.

Pun testarul, resetez eroarea. Eroarea 2BBA00 dispare, dar apare alta in locul celei vechi:

  • 80528B – Metering line heating, activation: line disconnection

    2_optimized_100.thumb.png.4eb1102c3527e93f8e76cec423732624.png

  •  

Screenshot_2024-08-27_224711_optimized.thumb.png.6dc4c5ab72bc4b878341989173915cca.png

In acel moment imi dau seama ca este clar o problema legata de AdBlue – fie senzorul NOx, fie AdBlue-ul s-a cristalizat pe injector sau undeva prin sistem. Nici eu nu stiam exact in ce directie sa o iau. Intreb la 6-7 service-uri, iar toti ma trimiteau la plimbare: „e greu de facut”, „se schimba tot sistemul AdBlue – injector, rezervor, conducte, etc.”.

Trec la pasul urmator si incep sa caut baieti care se ocupa cu testere BMW si care sunt mai cunoscuti in domeniu. Inca de la telefon imi dau seama ca, desi au notorietate, nu stapanesc prea bine problemele legate de AdBlue (parere personala). Merg mai departe si contactez doi baieti care se ocupa cu softuri auto, retrofituri, chei auto si alte lucruri similare. Teoretic, ii urmaream de ceva timp pe retelele de socializare si vazusem postari interesante la ei.

Le povestesc problema in detaliu, le raspund la toate intrebarile legate de ce vedeam pe tester, dar discutiile se terminau mereu la fel: „n-am timp acum sa te ajut, dar daca vrei, iti recomand sa il anulezi, ca e mai bine asa”. Oriunde mergeam, toata lumea imi spunea acelasi lucru: sa-l anulez.

Inteleg ca sunt pareri pro si contra sistemului AdBlue, dar eu tind sa cred ca daca l-au pus acolo, a fost cu un scop, nu doar ca sa fie anulat (parere personala).

Neavand alta solutie, ma apuc singur – ca de fiecare data – sa investighez.

ISTA imi recomanda:

  • Sa verific cablajul si mufa
  • Daca totul este in regula, sa inlocuiesc metering line

    Screenshot_2024-08-28_002349_optimized.thumb.png.a937942ed7ae5b38cbe99022c19e15bb.png

Verific conform schitei tabloului o siguranta (parca de 10A) care era pentru AdBlue – pentru metering line. Era OK.

Ce este acest metering line?
Metering line = linia de dozare in sistemul AdBlue/DEF.
Este o conducta de presiune care transporta lichidul AdBlue (ureea) de la pompa de dozare catre injectorul AdBlue din sistemul de evacuare. Rolul ei este sa livreze cantitatea corecta de AdBlue in catalizatorul SCR (Selective Catalytic Reduction), pentru a reduce oxizii de azot (NOx) din gazele de esapament. 

Intr-un document ISTA legat de metering line am vazut ca ureea ingheata la -11°C, dar metering line-ul intra in functiune de la +7°C pentru ca ureea are nevoie sa fie incalzita, chiar daca ar ingheta abia la -11°C. Deci nu era o problema in luna august, cand mi s-a intamplat, dar era clar ca trebuia rezolvata inainte de iarna.

Caut in meniul de "vehicle management → troubleshooting → text search" cuvinte ca AdBlue, metering line, etc. Ma opresc la cuvantul metering line mai exact la o functie in ABL pentru cateva teste. Aici vad un test de 20 de secunde pentru rezistenta de metering line. Pentru modelul meu, rezistenta trebuia sa fie intre 2.7A si 5.7A, dar la mine era 0.0 Ohm.

Era clar: metering line-ul era ars.

metering_line_masurat_optimized_100(1).thumb.png.1bccfb5403333e7dfb0f527283ecc7f6.png

Intr-un soft de cautare piese de la producatorul Elit (am cont acolo), gasesc codul piesei si cer oferta in piata. La Epiesa si BMW direct era undeva intre 1800 RON si 2100 RON, din cate imi amintesc. Mi s-a parut mult, asa ca am zis sa incerc la dezmembrari.

Pun cerere pe pieseauto.ro si primesc un raspuns de la un centru de dezmembrari din Galati: 600 RON cu expediere in aceeasi zi.

IMG-20240830-WA0004_optimized_100.jpg.9428c9534c7825905bf8bad162cbb7a0.jpg

Asadar, acest metering line are de fapt 6 METRI lungime

Ajunsa piesa, m-am apucat de montaj. A fost suficient sa ridic masina pe doua rampe in partea din spate si sa intru dedesubt. A trebuit sa dau jos toate scuturile pentru a avea acces la metering line. Conducta pleaca din zona centrala, cam in dreptul schimbatorului de viteze (poate chiar putin mai in fata), merge pe partea stanga a masinii, apoi traverseaza oblic spre dreapta, trecand prin spatele rezervorului de AdBlue, unde se conecteaza.

Am ales sa montez conducta noua in paralel cu cea veche, declipsand-o treptat din cleme si inlocuind-o pe masura ce inaintam – eu am inceput din partea din fata. Daca ai putina indemanare, poti face singur totul pana ajungi in zona rezervorului. Acolo insa, lucrurile se complica: rezervorul trebuie coborat putin, iar spatiul este limitat, ceea ce face foarte greu sa tii rezervorul si sa inlocuiesti conducta in acelasi timp. Asadar, pentru acea etapa ai nevoie de o a doua persoana.

Dupa ce treci de partea cu rezervorul, restul montajului decurge usor. Estimez ca, daca ai ceva indemanare, poti face toata operatiunea in 2-2.5 ore, folosind doar doua rampe cum am facut eu cu elevator totul se simplifica. Cel mai mult timp il pierzi cu scuturile, pentru ca sunt foarte multe suruburi de desfacut – efectiv m-au rupt acele suruburi de la scuturi, sunt peste tot.

IMG-20240831-WA0001_optimized_100.jpeg.304d2130b761989126104fac6f701e54.jpeg

 

Concluzii:
Daca ai o problema cu AdBlue, investigheaza cu atentie si ajuta-te de ISTA+. Poti economisi atat timp, cat si bani.

Din experienta mea si din numeroasele locuri unde am intrebat, am observat ca multi se feresc sa intervina asupra sistemului AdBlue. Recomandarea generala este sa il anulezi din soft – nimeni nu isi mai bate capul sa investigheze cauza reala, pentru ca nu au timp sau nu vor sa se complice.

Daca te confrunti cu probleme la senzorul de particule diesel sau la metering line, afla ca sunt relativ usor de rezolvat, iar costurile sunt decente. In cazul meu, am platit aproximativ 1300 RON pentru o piesa noua si una second-hand. Nu ai nevoie de cunostinte avansate – doar de putina indemanare, ISTA+ si o trusa de scule standard. Eu am folosit o trusa Yato, varianta mare, care a costat in jur de 550 RON.

Asadar, mult succes!
Sper ca ti-am fost de ajutor.

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.