Jump to content

Recommended Posts

cand e motorul rece daca apas acceleratia moare  dupa ce se incalzeste un pic da in nas

cand motorul e cald merge perfect

care ar putea fi problema?:blink:

54849[/snapback]

 

Intrucit ai dat asa multe detalii referitoare la masina, motor, de cind si cum a aparut defectul, o sa primesti nenumarate raspunsuri pertinente :)

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Intrucit ai dat asa multe detalii referitoare la masina, motor, de cind si cum a aparut defectul, o sa primesti nenumarate raspunsuri pertinente  :blink:

54851[/snapback]

 

Nu te-ai prins, e un fel de blitz-quiz. Poate se da ceva premiu castigatorului. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu te-ai prins, e un fel de blitz-quiz. Poate se da ceva premiu castigatorului. :)

54852[/snapback]

 

Probabil ! :blink:

Incep eu primul :

 

A intrat apa in procesor :) !

Cind e cald motorul apa se evapora si merge OK.

Link to comment
Share on other sites

bine dar nu stiu la ce v-ar ajuta alte detali

E21 motor cutie e30 l-jetronic masina a fost in lucru pana acum cu modificarile pt. motor cutie.....

nu am reusit sa il fac sa mearga la rece

:blink:

porneste usor in prima faza daca apas acceleratia moare se mai incalzeste un pic ajunge de da in nas dupa ce a ajuns la temperatura optima merge perfect

Link to comment
Share on other sites

Din descrierea defectului se pare ca motorul nu are suficienta benzina la rece.

De aceea cind accelerezi la rece aerul suplimentar furnizat saraceste si mai mult amestecul si motorul se opreste.

Tinind cont ca ai zis ca ai L-jetronic, cauzele cele mai probabile pot fi :

-Injectorul de pornire la rece

-Senzorul de temperatura de pe motor

 

In continuare prea putine date despre masina. E21 e sasiu, nu tip de motor, la fel si E30.

Ce motor ai, sau macar ce capacitate si ce an. Are sonda lamda ? Daca ai schimbat motorul ai pus toate componentele necesare ? Asa a mers mereu ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

topicul se numeste 2.0 l-jetronic

din asta rezulta ca e motor de 2 litri si la M10 si la M20 sunt aceeleasi componente

oricum e M20

daca e l-jetronic clar nu are sonda lamda

injectorul de pornire ajuta doar la pornire , el da benzina timp de max 8 sec.

senzor pt. temperatura motorului nu are

Link to comment
Share on other sites

topicul se numeste 2.0 l-jetronic

din asta rezulta ca e motor de 2 litri                      si la M10 si la M20 sunt aceeleasi componente

oricum e M20

daca e l-jetronic clar nu are sonda lamda

injectorul de pornire ajuta doar la pornire , el da benzina timp de max 8 sec.

senzor pt. temperatura motorului nu are

54879[/snapback]

 

L-jetronic este in 2 variante. Cu si fara sonda lambda.

 

Senzor de temperatura TREBUIE sa ai. Chiar doua.

Unul pentru temperatura apei de racire - cel de care ziceam - si un altul pentru temperatura aerului de admisie .

Daca nu-l ai inseamna ca aici e problema. ECU nu e informat de temperatura motorului.

Poate ai uitat sa-l pui cind ai schimbat motorul.

 

Injectorul de pornire funizeaza benzina pina la 30 de secunde, nu 8. Deci destul de mult ...

 

Mai departe, in functie de temperatura apei de racire si implicit a motorului ( indicata de senzorul pe care tu nu-l ai :blink: ) ECU decide daca deschide sau nu suplimentar injectoarele pentru a asigura un amestec corect.

 

Pe scurt, L-jetronic contine CEL PUTIN :

-Pompa benzina

-regulator presiune benzina

-AFM

-senzor temperatura aer

-senzor temperatura apa

-throttle - clapeta de aer - cu cele 2 switch-uri de pozitie : relanti respectiv maxim

-ECU

-injectoarele - la L-jetronic sint toate comandate simultan

-injectorul de pornire la rece

-sonda lambda - este optionala

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

oricum nu are  rost sa ne mai constazicem aiurea :blink:

la l-jetronic cred ca piesa asta se ocupa de mersul la rece al motorului pe care am si incerct-o la fiert:)

piesa incercuita

54898[/snapback]

 

Nu ne contrazicem aiurea. L-jetronic are sonda temperatura apa.

Daca nu gasesti ce e cu sonda de temperatura apa discutam degeaba. Daca sarim peste ea nu ajungem nicaieri.

Este piesa 8 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...241&hg=13&fg=15

 

Este tot un motor M20 cu L-jetronic.

Sau poate ai K-jetronic si nu L-jetronic ?

 

Piesa aia incercuita nu se ocupa de mersul la rece. Este pe aer. La rece tu nu de aer mai mult ai nevoie, ci de benzina mai multa.

 

Acea piesa este o valva care mai baga ceva aer, pentru ca impreuna cu benzina suplimentara comandata de ECU sa tina relantiul corect cind ai aerul conditionat pornit ( sau motorula are o sarcina mai mare la relanti ).

 

Ar putea totusi crea probleme daca ramine deschisa.

La motoarele mai noi exista ICV, dar la L-jetronic este o simpla valva care lucreaza tot/nimic.

 

Dar apropo, cum adica ai incercat-o la fiert ???

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Dar apropo, cum adica ai incercat-o la fiert ???

54957[/snapback]

scuze chiar uitasem de sonda aia:(

 

prin piesa aia trece aer si apa acolo in interior e o chestie in genul la termostat

nu mai stiu exact ce sa intampla cand se incalzea apa ori obtura gaura ori o lasa libera

oricum e l-jetronic:)

 

sonda aia cum se verifica ?

in poza pusa de tine se mai afla sonda 11 ce rol are?

am intalnit corpuri in care se baga sondele care aveau sunda 11 si corpuri care nu aveau gaura pentru sonda 11

Edited by DaniCSL
Link to comment
Share on other sites

Sint mai multe variante de L-jetronic.

Cold start valve e comandata fara interventia ECU de catre TEMPERATURE-TIME SWITCH.

 

08 TEMPERATURE SENSOR - masoara temperatura apei de racire. In functie de ea ECU controleaza raportul aer / benzina pentru buna functionare la rece a motorului.

 

10 TEMPERATURE-TIME SWITCH

Comanda Cold Start Valve

 

11 TEMPERATURE SWITCH

Asta nu m-am lamurit ce face inca. Nu este pe toate modelele se pare. Cum aflu iti zic.

 

Sonda de temperatura (cu nr. 8 ) este de tip NTC, adica rezistenta ei scade pe masura cresterii temperaturii. Nu sint sigur, dar la rece se pare ca are 2 - 3 kOhmi, iar la cald 200-300 Ohmi.

Sonda o masori cu un ohmetru.

Masori la temperatura ambianta, dupa care o bagi in apa din ce in ce mai fierbinte si rezistenta ei trebuie sa scada.

 

De pornit porneste usor ? Si la rece si la cald ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Am gasit ceva legat de problema.

Se pare ca poate fi chiar de valva pe care ai fierto :blink:

 

the biggest improvement came from adjusting the additional air slide

valve. This made all the difference in the world. The car used to

stall all the time when cold until I fixed this.

 

Remove the air slide valve - undo the electrical connector and the

hose clamps and it lifts right out. Look through it. There is a plate

with a slot in it. When cold, the plate should be swivelled so that

the slot lets LOTS of extra air through.

 

The valve has a spring and a bi-metallic strip inside. When the car is

running, the strip heats up and pushes the valve closed to close off

the air.

 

Put the valve in your freezer for a while. Take it out. It should be

WIDE open. If not, there is a nut on the side of the valve. Loosen it

and with a screwdriver or something poke inside the valve and open the

valve fully. Then tighten the nut.

 

Or do it warm and move the valve to *just* before the slot is visible.

 

Check to make sure the plate swivels freely. I sprayed lots of WD-40

to un-gunk mine as well as adjusting the nut. Verify that when cold

the valve is OPEN and when warmed up (run the engine for a while) the

valve is closed.

Link to comment
Share on other sites

faza e ca am fiert-o si lucra acolo:) nu stiu ce defect ar avea

54996[/snapback]

 

Cel cu recomandarea zicea ca se testeaza la rece. Ca o bagi la frigider si ca diagrama sa fie LARG deschisa.

Si ca ar fi bine sa dai cu WD40 prin ea sa se curete bine.

Link to comment
Share on other sites

prin piesa aia trece aer si apa  acolo in interior e o chestie in genul la termostat

nu mai stiu exact ce sa intampla cand se incalzea apa ori obtura gaura ori o lasa libera

oricum e l-jetronic:)

54979[/snapback]

 

Piesa aia are rol de soc automat. Cat timp sensorul de temperatura de acolo iti simte ca apa e rece, deschide clapeta mai mult la relantiu. Poate ca tie iti e dus sensorul si atunci merge cu socul tot timpul.

Link to comment
Share on other sites

Piesa aia  are rol de soc automat. Cat timp sensorul de temperatura de acolo iti simte ca apa e rece, deschide clapeta mai mult la relantiu. Poate ca tie iti e dus sensorul si atunci merge cu socul tot timpul.

55013[/snapback]

 

 

 

faza e ca aia e deschisa dupa ce se incalzeste apa obtureaza gaura prin care circula aerul si am verificat piesa si era buna

motorul a fost pe un urs pe care a stat mult timp nepornit

cam de 3 luni a inceput sa fie folosit motorul

masina cu noul motor nu cred ca are inca 50km

de la inceput facea asa la rece:( :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.