Jump to content

ulei cutie X5 ?


rhymes95

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
cum e indicat schimbul la cutie? am inteles ca in mod curent se schimba vreo 5L dar se poate schimba si complet, 10-12L (pt X5 3,0i) prin manevre mai complexe. Unele voci ar spune ca cei 5L nu ajuta prea mult si doar pe perioada limitata iar schimbul total e cu risc deoarece intr-un fel cutia s-a "adaptat" la acele conditii de functionare iar cu ulei complet nou ar putea ceda la prima cheie (in caz ca e slabita oricum dinainte). A schimbat cineva tot uleiul din cutie?
Link to comment
Share on other sites

cum e indicat schimbul la cutie? am inteles ca in mod curent se schimba vreo 5L dar se poate schimba si complet, 10-12L (pt X5 3,0i) prin manevre mai complexe. Unele voci ar spune ca cei 5L nu ajuta prea mult si doar pe perioada limitata iar schimbul total e cu risc deoarece intr-un fel cutia s-a "adaptat" la acele conditii de functionare iar cu ulei complet nou ar putea ceda la prima cheie (in caz ca e slabita oricum dinainte). A schimbat cineva tot uleiul din cutie?

Nu este recomandat sa-l dai pe tot afara doar daca ai desfacut cutia pentru ceva reparatii,deoarece tu ca sa-l schimbi pe tot fara sa desfaci cutia trebuie sa pornesti motorul ca pompa de ulei din cutie sa impinga aproape tot uleiul afara iar daca faci asta dupa 2-3 schimburi se duce pomapa de ulei din cutie deoarece merge cu putin ulei si nu e chiar ieftina.Cel mai bine schimbi uleiul doar cat curge si pui latul nou la nivel ira dupa 50.000Km il schimbi din nou si atunci e OK e aproape nou tot uleiul.Legat de partea de adatpare TREBUIE NEAPARAT stearsa dupa ce ai pus ulei nou deoarece cutia automata de autoadapteaza in functie de uzura uleiului,iar daca nu se sterg adaptarile ea practic nu stie ca s-a schimbat uleiul si intr0un timp nu foarte lung apar probleme la cutie.

O seara faina!

Link to comment
Share on other sites

cum e indicat schimbul la cutie? am inteles ca in mod curent se schimba vreo 5L dar se poate schimba si complet, 10-12L (pt X5 3,0i) prin manevre mai complexe. Unele voci ar spune ca cei 5L nu ajuta prea mult si doar pe perioada limitata iar schimbul total e cu risc deoarece intr-un fel cutia s-a "adaptat" la acele conditii de functionare iar cu ulei complet nou ar putea ceda la prima cheie (in caz ca e slabita oricum dinainte). A schimbat cineva tot uleiul din cutie?

Nu este recomandat sa-l dai pe tot afara doar daca ai desfacut cutia pentru ceva reparatii,deoarece tu ca sa-l schimbi pe tot fara sa desfaci cutia trebuie sa pornesti motorul ca pompa de ulei din cutie sa impinga aproape tot uleiul afara iar daca faci asta dupa 2-3 schimburi se duce pomapa de ulei din cutie deoarece merge cu putin ulei si nu e chiar ieftina.Cel mai bine schimbi uleiul doar cat curge si pui latul nou la nivel ira dupa 50.000Km il schimbi din nou si atunci e OK e aproape nou tot uleiul.Legat de partea de adatpare TREBUIE NEAPARAT stearsa dupa ce ai pus ulei nou deoarece cutia automata de autoadapteaza in functie de uzura uleiului,iar daca nu se sterg adaptarile ea practic nu stie ca s-a schimbat uleiul si intr0un timp nu foarte lung apar probleme la cutie.

O seara faina!

 

Ok, multumesc de info...pare f logic ceea ce ai spus

Link to comment
Share on other sites

e aproape corect. Intr-un service specializat de cutii automate sau in general unul care se respecta, au o pompa speciala, similara ca principiu cu cea pentru schimbul de lichid de frana, cu ajutorul careia se poate face schimb total. (nu e nevoie sa pornesti motorul cu cutia pe jumatate goala, etc...)

 

Exista asfel de service-uri si in Romania, poti cauta pe google "service cutii automate", dai sigur de cateva.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e aproape corect. Intr-un service specializat de cutii automate sau in general unul care se respecta, au o pompa speciala, similara ca principiu cu cea pentru schimbul de lichid de frana, cu ajutorul careia se poate face schimb total. (nu e nevoie sa pornesti motorul cu cutia pe jumatate goala, etc...)

 

Exista asfel de service-uri si in Romania, poti cauta pe google "service cutii automate", dai sigur de cateva.

 

Da, am auzit si eu ca se poate aspira cantitatea de ulei care ramane dupa schimbul celor aprox 5L...toata manevra e oricum costisitoare, cel putin in Ro si la reprezentanta (in Germania nu stiu :twoup: ). In orice caz, de preferat e cum ai zis si tu, un service specializat la asa ceva, am inceput cautarile. Tks

Link to comment
Share on other sites

manopera nu e costisitoare, uleiul si kitul de filtru da...

Daca ai ghinion sa nu gasesti un pret corect la ulei.. 10lx30 de euro litru.+plus kit filtru.. se aduna ceva..

La reprezentanta nu se schimba nimic, nici in Germania, ca oficial uleiul ala e inca "lifetime" .. :twoup: adica se schimba odata cu cutia cand moare.. :)

Link to comment
Share on other sites

Legat de partea de adatpare TREBUIE NEAPARAT stearsa dupa ce ai pus ulei nou deoarece cutia automata de autoadapteaza in functie de uzura uleiului,iar daca nu se sterg adaptarile ea practic nu stie ca s-a schimbat uleiul si intr0un timp nu foarte lung apar probleme la cutie.

O seara faina!

 

de unde ai tu informatia asta cu adaptarea ? Mai exact ce nu simte cutia ? Ca are un ulei mai bun ? Esti cumva inginer cutii automate ? Asta cu adaptarea dupa uzura uleiului imi pare cel putin sf dar poate nu sunt eu informat bine .

Link to comment
Share on other sites

Legat de partea de adatpare TREBUIE NEAPARAT stearsa dupa ce ai pus ulei nou deoarece cutia automata de autoadapteaza in functie de uzura uleiului,iar daca nu se sterg adaptarile ea practic nu stie ca s-a schimbat uleiul si intr0un timp nu foarte lung apar probleme la cutie.

O seara faina!

 

de unde ai tu informatia asta cu adaptarea ? Mai exact ce nu simte cutia ? Ca are un ulei mai bun ? Esti cumva inginer cutii automate ? Asta cu adaptarea dupa uzura uleiului imi pare cel putin sf dar poate nu sunt eu informat bine .

Am sa caut documentul oficial BMW de unde am citit si promit ca-l postez ca sa nu crezi ca vorbesc din vise si povesti.Probabil in seara asta daca apuc am sa-l postez documentul.

Link to comment
Share on other sites

Am sa caut documentul oficial BMW de unde am citit si promit ca-l postez ca sa nu crezi ca vorbesc din vise si povesti.Probabil in seara asta daca apuc am sa-l postez documentul.

 

chiar sunt interesat , e prima oara cand aud ca e nevoie de reset cutie dupa schimbul uleiului . In TIS se vorbeste doar de schimbul de ulei prin scurgere si schimbare filtru si atat .

 

. A schimbat cineva tot uleiul din cutie?

 

din 2 serviceuri vizitate , ambele profil cutii automate , am primit acelasi raspuns si anume ca se schimba doar uleiul care se scurge , cu cat sta mai mult masina sa se raceasca va curge mai mult ulei , la mine au intrat fix 5,8 l dupa ce am stat cam 2 ore . Apropos de uleiul tau e cineva pe forum care are de vanzare la un pret f bun mai exact 20 ron L . Cauta la mp . Cati km are masina ? presupun ca undeva la 200k

 

Unele voci ar spune ca cei 5L nu ajuta prea mult si doar pe perioada limitata iar schimbul total e cu risc deoarece intr-un fel cutia s-a "adaptat" la acele conditii de functionare iar cu ulei complet nou ar putea ceda la prima cheie (in caz ca e slabita oricum dinainte)

 

Astea sunt info din piata utilizatorilor care oricum nu au chef sa plateasca schimbul , citesc eticheta galbena de pe cutie cu lifetime si stau relaxati . E ca si cum ai spune ca nu ajuta sa bei o jumatate de pahar de apa cand ti-e sete ....

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Masina are 170 mii km. Momentan nu stiu ce ulei am nevoie fiindca nu m-am uitat la tipul cutiei...maine probabil ma bag sub masina si am inteles ca e trecut si vizibil tipul cutiei. Dupa ce stiu exact o sa caut persoana cu ulei la 20 ron/L. La reprezentanta mi-a facut telefonic un calcul estimativ cu 5L ulei, filtru si manopera undeva la 1200Ron, acum nu stiu ce sa zic...
Link to comment
Share on other sites

Nu erau nici un fel de service-uri profi in cutii automate daca nu aveau pompa de flush.

In Romania eu stiu doar de 2 service-uri care au asa ceva.

 

Faptul ca sunt zgarciti si nu se echipeaza corespunzator nu ii face profesionisti in cutii oricat de multe ar sti si cate cutii au desfacut. Vorbesc tampenii ca nu se schimba tot uleiul ori din cauza ca sunt ignoranti dar se dau profesionisti, ori mai grav poate, mint cu nerusinare, din cauza ca nu sunt in stare sa se echipeze corespunzator.

Si o schimbare partiala e mai buna decat de loc, dar un "profesionist" care iti zice ca nu se schimba tot uleiul vorbeste numai tampenii..

Asa in 5 minute am gasit o poza si un exemplu de pompa de flush automatizata pentru schimbul complet al uleiului in cutii automate.

 

http://billharriscdj.com/Department-Service.aspx

Exista si modele mai primitive, de tot felul de marimi.

Service-ul la care ma duc de regula are asa ceva, eu am facut schimb total si am vazut cum functioneaza.

 

Am gasit si un filmulet pe youtube, arata chiar cum functioneaza o masina dinasta..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am gasit ceva document asa rapid acum,e drept ca e de mini cu cutie automata dar promit sa-l caut si pe ala de BMW

 

 

CE SA FACAAAA????? La ce schimba astia uleiul frate?? La naveta spatiala?? Tu/(BMW) vrei sa spui ca asa se schimba uleiul intr-o cutie??

Link to comment
Share on other sites

Nu erau nici un fel de service-uri profi in cutii automate daca nu aveau pompa de flush.

In Romania eu stiu doar de 2 service-uri care au asa ceva.

 

Dupa cum vezi nu putem sa umblam dupa acele 2 serviceuri . Si atat timp cat procedura cu inlocuire filtru si scurgere ulei exista in TIS nu vad care e problema . Important e sa faca lumea macar schimbul asta uzual .Cati crezi ca o fac , nici 10 % din forumul asta , chiar daca citesc destula informatie pe aici .

Link to comment
Share on other sites

pana acum ceva vreme nu era nici o procedura in TIS ca nu se schimba de loc :twoup: , era doar o procedura de completat. Eu nu as avea incredere in TIS cand e vorba de cutii automate.... pur si simplu asocierea cutie atomata si reprezentata oficiala BMW nu se leaga..

Oricum e bine ce ai facut, un schimb fie el si partia nu poate fi decat benefic.

Link to comment
Share on other sites

pana acum ceva vreme nu era nici o procedura in TIS ca nu se schimba de loc :twoup: , era doar o procedura de completat. Eu nu as avea incredere in TIS cand e vorba de cutii automate.... pur si simplu asocierea cutie atomata si reprezentata oficiala BMW nu se leaga..

Oricum e bine ce ai facut, un schimb fie el si partia nu poate fi decat benefic.

 

imi pare rau ca nu mai am emailul de la ZF direct in care mi-a fost recomandata aceeasi procedura de schimbare ulei si tipul uleiului . Poate in ZF , fabricantul cutiei ai incredere . Dar poti trimite email la ei ca primesti raspuns in 48 ore max .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

pana acum ceva vreme nu era nici o procedura in TIS ca nu se schimba de loc :twoup: , era doar o procedura de completat. Eu nu as avea incredere in TIS cand e vorba de cutii automate.... pur si simplu asocierea cutie atomata si reprezentata oficiala BMW nu se leaga..

Oricum e bine ce ai facut, un schimb fie el si partia nu poate fi decat benefic.

100% CORECT!Rau nu i-ai facut cutiei schimband uleiul mai ales daca ai sters si adaptarile.

Link to comment
Share on other sites

Myx am si eu vreo 60 Mb de documentatie ZF. Dar poti fi de acord cu mine ca un schimb total e mai bun decat unul partial ? MAi ales daca se poate face usor si fara risc ? (fara sai jos convertizorul de cuplu s.a.m.d..

Si cum e pe la noi, nu stii cati km are masina de fapt , daca s-a facut schimbul vreodata etc...

Link to comment
Share on other sites

Myx am si eu vreo 60 Mb de documentatie ZF. Dar poti fi de acord cu mine ca un schimb total e mai bun decat unul partial ? MAi ales daca se poate face usor si fara risc ? (fara sai jos convertizorul de cuplu s.a.m.d..

Si cum e pe la noi, nu stii cati km are masina de fapt , daca s-a facut schimbul vreodata etc...

 

probabil ca da , dar cand nu ai alta optiune e mai mult decat suficient si schimbul a 6 l de ulei care reprezinta peste 60 %din continutul cutiei . Nu mai spun de filtrul de ulei care colecteaza destula mizerie in timp cand magnetii nu mai fac fata . Deja se duce la extrem problema cu schimbul de ulei si exista persoane care nu il schimba deloc tocmai pt ca se tot vorbeste de pompa de flush . Asa ca e bine sa nu mai facem atata tam tam cu ea . :twoup: parerea mea

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

am schimbat partial uleiul sapt trecuta.... 5 litri - treaba cu resetarea parametrilor cutiei mi se pare puerila si mie - adica " stie cutia " de vascozitatea cinematica a uleiului in timp ? hai sa fim seriosi

Subscriu la schimbare partiala la fiecare 100k a uleiului la cutie, la asta a mea am facut-o de amorul artei la 150k

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.