Jump to content

Recommended Posts

Salutare. Va fi o postare lunguta, inarmati-va cu rabdare. Voi incerca sa descriu experienta mea cu BMW Efficient Services si la sfarsit sa cer niste pareri/sfaturi.

 

Detin din 2012 un BMW Seria 1, model 116i din 2008. La 2-3 luni dupa ce am cumparat-o am plecat cu ea in Olanda unde am locuit un an si jumatate. Pe toata aceasta perioada am avut o singura problema recurenta - dimineata, la rece si frig afara (sub 10 grade), la relanti, masina tremura un pic daca nu plecam cu ea de pe loc. Daca mergeam cu ea 10 minute nu mai era nici o problema. Nu mi s-a parut foarte grav; oricum, am avut grija sa nu fortez si sa plec tot timpul rapid de pe loc. In timpul acestor primi 2 ani, mi s-a aprins de vreo 2-3 ori scurt martorul galben de check engine pana sa apuc sa plec de pe loc (de la tremurat).

 

In decembrie 2013 m-am intors in tara, iar cei de la Bimmer Service unde faceam de obicei reviziile mi-au zis ca ar fi "senzorul de oxigen" de vina pentru problema asta. Am intrebat daca pot sa mai merg asa si au zis ca da (mai ales ca era sesizabil doar iarna). Ceea ce am si facut, am mers fara probleme peste un an, nici vreo eroare nu mi s-a mai aprins deloc.. pana luna trecuta.

 

Fast forward to aprilie anul curent. Mi se aprinde subit in mers martorul galben de check engine si masina tragea cu intermitente (in special in plajele inferioare de turatie ale vitezelor). Trebuia sa am grija sa accelerez foarte lin, altfel mi se aprindea eroarea. Uneori eroarea imi ramanea aprinsa si trebuia sa opresc / pornesc motorul ca sa scap - altfel mergea ca intr-un mod de avarie, de parca aveam 50 de cai. Buuuun. Am stat, am citit pe net, intr-un final in urma parerilor foarte pozitive de pe forum m-am decis sa merg la Efficient Services. Sunat, facut programare, mers la testare unde Alex a spus clar ca de vina e senzorul NOx care trebuie schimbat. Cu ocazia asta, mi-a spus ca ar trebui schimbate si bujiile si bobinele (fara sa le verifice, dar a spus ca se schimba la 60k / 80k), si termostatul care dadea si el niste erori, si antigelul. Total deviz: 33 de milioane. Am intrebat daca e sigur, da, mi-a povestit in detaliu cum functioneaza senzorul, etc. Am intrebat daca n-ar fi o idee mai buna sa le schimbam macar pe rand, ca poate nu sunt toate de vina - a zis ca facem cum vreau eu, dar ca intotdeauna clientii fac asa si pe urma ajung la vorba lui. M-a frapat totusi faptul ca nu s-au uitat efectiv la nimic, nu au mers cu masina, nici macar nu au ascultat motorul - tot diagnosticul a fost computerizat.

 

M-am dus acasa, m-am tot gandit vreo cateva zile, dupa care m-am hotarat sa fac toata lucrarea, cum mi-a recomandat-o el, deci sun, comandam piesele, platesc avans, ma cheama peste o saptamana sa facem marea lucrare. Rezultat: totul in parametri, zero erori, si masina mergea perfect.. M-au pus sa fac si o desulfurizare catalizatorului sau ceva de genul, ceea ce consta in mers constant cu peste 110 km/h timp de peste 30 de minute, ceea ce am si facut imediat cum am plecat. Fericit nevoie mare ajung acasa, toate bune si frumoase.. pana doua zi. Plec cu masina si dupa 10 minute, subit in mers, mi se aprinde iar martorul galben de check engine, iarasi tremura masina, tremurat mai rau la stat sau accelerat pe loc, mers usor neregulat, toate vechile simptome.

 

Am sunat la Efficient, mi-au zis initial ca nu am facut eu desulfurarea cum trebuie, intr-un final m-au chemat azi la testare si mi-au dat verdictul. Senzor vibrochen, apoi mi-a explicat iarasi Alex cum functioneaza, ca sunt de fapt 3 senzori (asta si cei de ax cu came), ca daca pica unul vor pica si restul si trebuie schimbati toti 3. Noul verdict: vreo 16 milioane cu tot cu manopera cei 3 senzori. Am intrebat care sunt sansele ca senzorii astia sa pice fix la o zi dupa lucrarea lor, a spus ca e o coincidenta, ca n-are absolut nici o legatura cu vechea problema, care era legata de evacuare, chiar daca simptomele sunt identice.

 

Momentan simt ca nu pot sa mai am incredere in recomandarile lor si nu as mai investi bani in aceasta masina in conditiile in care nu sunt sigur ca se va rezolva problema. Mi-e frica sa nu fie total altceva, sa nu fi dat cei 33 de milioane degeaba si nu vreau sa mai dau si altii. Ma gandesc serios sa o vand acum, cu avertismentele de rigoare si facturile de service pentru viitorul cumparator, si sa termin povestea.

 

Si acum vin intrebarile mele, ca eu nu ma pricep in mod deosebit la masini:

 

1. Este ok genul asta de diagnoza total computerizata, fara sa asculti simptome, sa asculti motor, sa te uiti sub capota macar?

 

2. Este ok faptul ca am schimbat bujii, bobine, etc, la pachet? Chiar se schimba asa de des la BMW? Eu am gasit pe net ca s-ar schimbat la 100k mile, deci 160k km. Masina mea are 112k km acum.

 

3. Chiar este posibil sa fie o coincidenta si sa fie o problema total noua care a aparut la o zi dupa lucrare?

 

4. Ce optiuni am in clipa de fata? In afara de vanzare nu prea vad niciuna :(

 

Multumesc pentru rabdare si timpul acordat. Imi cer scuze fata de partile implicate daca am omis vreun detaliu.

Edited by wave84
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ia fa tu urmatorul experiment. Incearca sa umblii la capacul de la ulei sa incerci sa il strangi mai bine sau eventual chiar sa il pui in pozitia opusa fata de cum sta el acum. (ex. daca scrisul bmw de pe capcac poate fi citit din partea stanga, pune-l invers adica scrisul sa fie citit dinspre dreapta). Vezi dupa aia daca obtii vreun rezultat.

De asemenea verifica tubulatura de plastic de la admisie in special cotul care pleaca din carcasa filtrului de aer si intra in clapeta de acceleratie, acolo furtunul ala de multe ori ai impresia ca sta corect dar el are tendinta sa iasa din carcasa daca nu e prins bine.

Edited by AlexChris
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

4. Ce optiuni am in clipa de fata? In afara de vanzare nu prea vad niciuna :(

 

 

Prima optiune este sa mergi sa discuti cu cei de la service! Cum sa vinzi masina din cauza asta? Pe vremea Elei sunau clientul dupa un post mult mai scurt decat asta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut, pana la urma am rezolvat problema, daca mai intereseaza pe cineva :)

Am fost la un service unde baietii chiar se pricep si am ramas surprins sa aflu ca problema era de fapt un banal capac de ulei pe unde tragea aer fals. Au strans putin prinderea de la cap, l-au pus la loc si am scapat de problema fara nici un cost. De atunci eroarea a disparut si nu a mai reaparut (au trecut 3 luni si deocamdata nimic).

In caz ca nu se considera reclama, service-ul se numeste Evo Car Services, recomand!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ia fa tu urmatorul experiment. Incearca sa umblii la capacul de la ulei sa incerci sa il strangi mai bine sau eventual chiar sa il pui in pozitia opusa fata de cum sta el acum. (ex. daca scrisul bmw de pe capcac poate fi citit din partea stanga, pune-l invers adica scrisul sa fie citit dinspre dreapta). Vezi dupa aia daca obtii vreun rezultat.

De asemenea verifica tubulatura de plastic de la admisie in special cotul care pleaca din carcasa filtrului de aer si intra in clapeta de acceleratie, acolo furtunul ala de multe ori ai impresia ca sta corect dar el are tendinta sa iasa din carcasa daca nu e prins bine.

 

 

Vad ca ''AlexChris'' exact asta ti-a recomandat sa faci :-)

 

Bine ca s-a rezolvat!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.