Jump to content

Incep dezmembrare de un 1502


bartro2

Recommended Posts

Da, macaraua de pe usa dreapta, oglinzi exterioare daca are.

Ai un nr. de tel. sa vb?

231132[/snapback]

 

Macaraua este, oglinda nu mai este de ani de zile :-)

Oricum parca ai 1600-2, avea oglinzi altfel daca a ta e inainte de 73. Au fost cam 3 modeluri de oglinzi diferite pe 02 in functie de an de productie.

Tel meu este 072-0371057.

Link to comment
Share on other sites

Duminica incep cu dezmembrare de un BMW 1502, daca e cineva care mai are nevoie de piese, dati un reply la topic asta.

229880[/snapback]

salut!eu am un 2000 din '68 si vibreaza un pic masina si cred ca este de la cardan,cum ma poti ajuta?adresa mea:a_iordachescu@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Axul cardanic nu e la fel. Cel de 2000 e mai lung in principiu. Apoi prinderea la cutia de viteze difera, si difera prinderea la diferential. De fapt nici macar doua modele succesive de 2000 nu se poate garanta ca sunt la fel. Unele au cuplajul flexibil (guibo) la cutia de viteze, altele la diferential, altele si colo si colo. Exista si mai multe feluri de diferentiale, unele cu git scurt si unele cu git lung. La fel si cutiile de viteze. As zice ca sansele ca ceva sa se potriveasca sunt mici, dar cine poate sti? Un lucru care poate fi aflat imediat este daca flansele sunt cu trei suruburi sau cu patru, si daca masinile se potrivesc, merita verificat mai departe. Iarasi sanse mici aicea, caci seria 2002 (si derivatele) au flansa cu patru suruburi, iar seria 2000 (etc) au trei suruburi si o flansa mai mare, cam ca cea de la 520 etc (anii '70-'80). Au existat si flanse cu patru suruburi la modelele NK, dar flansa e mai mare, etc, etc.

 

Chiar si asa insa, problema cu axul cardanic este ca daca nu e echilibrat dinamic, o sa vibreze, nu conteaza cit de nou e.

 

Dar cauzele pentru care un ax cardanic vibreaza sunt multe, pe linga cele legate strict de ax (dezechilibrare, articulatii uzate, guibo rupt, rulment central uzat, suruburi desfacute-atentie asta e periculos, caci se rod suruburile si ramii fara transmisie). Eu as verifica mai intii tampoanele de cauciuc ale motorului, mai ales pe cel din partea soferului. Uita-te bine la el, si mai ales fa o incercare la relanti, pe loc. daca la accelerarea motorului pe loc motorul vibreaza excesiv, cel mai probabil ca tampoanele sunt duse. Dar asta depinde si de starea in care sunt tampoanele cutiei. Dupa testul de mai sus, deci verifica tampoanele cutiei. Dupa care mai vorbim.

 

O alta idee care imi veni chiar acuma e ca cineva o fi umblat la cardanul tau si nu l-a bagat la loc corect, adica nu a pus la loc fiecare imbinare exact in pozitia in care a fost echilibrat axul din constructie. Ca sa verifici uita-te la fiecare imbinare (guibo, articulatia cu alunecare, etc) poate vezi niste repere (marcate cu punctator, ceva de genul asta, sau vopsea, etc.). Daca nu exista, asta e.

 

Morala e ca daca umblati la imbinarile axului cardanic, marcati la fiecare imbinare o ureche a flansei de o parte a imbinarii si perechea ei la flansa cu care se imbina. Asta e valabil la toate imbinarile, sper ca e clar.

Succes.

Edited by blue charon
Link to comment
Share on other sites

Poate ne bagi si noua o poza cu axul cardanic si cutia de viteze si diferentialul. Daca ai noroc, unele imbinari sunt demontabile, adica folosesc cruci cardanice demontabile (cele mai multe sunt sudate/capsate in rulmenti si trebuie inlocuite de ateliere specializate) pentru care se pot cumpara piesele si pot fi inlocuite cu toate alea noi. Daca nu, nu. Pun pariu ca la vechimea masinii, rulmentii crucii si toate alea sunt uzate (cum erau si la mine cind am luat masina, nu e nimeni scutit), asa ca si de acolo e o sursa de vibratii. Daca te uiti la imbinari cu mare atentie (si dai mizeria jos de pe acolo, s-ar putea sa vezi sigurantele care tin in loc rulmentii cu pricina, (in capetele crucii), deasupra rulmentului. Aia ineamna ca ai o imbinare demontabila/reparabila.
Link to comment
Share on other sites

Ai cumva idee daca mecanismul de la stergatoare si sonda de benzina se potrivesc la mine (daca le mai ai)?.

bmw1600-2 '71.

merci! Aurel

post-2406-1178693211_thumb.jpg

post-2406-1178693223_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ai cumva idee daca mecanismul de la stergatoare si sonda de benzina se potrivesc la mine (daca le mai ai)?.

bmw1600-2 '71.

  merci! Aurel

232128[/snapback]

 

Mechanismu de stergatoare am, cu motoras cu tot, releu de interval, ... Tu ai cu sau fara interval?

Sonda am dar nu mai are sarma de rezistenta si indicatie de bord e aiura.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.