Jump to content

Zgomot la motor BMW 316i M43


Recommended Posts

Salutari,

Azi brusc si dintr-o data o aparut un zgomot ciudat la motor, mi se parea ca e de la capacul supapelor...dar nu m-am putut baga sub motor sa vad daca de acolo.

 

Zgomotoul o face la toate turatiile si daca accelerez e cu ceva mai tare.

 

Nu am reusit sa urc pe youtube o inregistrare, asa ca postez linkul cu ea: https://drive.google.com/file/d/0BxkwKKtkK3eRcjlQeXBDZG9sY1E/view?usp=sharing

 

Ce parere aveti, ce poate sa ii fie sursa?

 

Mersi!

Edited by Gaal Alexandru
Link to comment
Share on other sites

Cred ca in cazul cuzinetilor mai bine inlocuiesti motorul... sau stii vreun atelier de incredere care reconditioneaza vibrocheni si vreun mecanic priceput care sa o poata reasambla?

 

Totusi nu mi s-a parut ca motorul sa aiba uzura asa de grava adica compresia era aprox 14 bari la toti 4 cilindrii, iar ulei consuma aprox 500 ml / 10000 km, eu zic ca decent.

Edited by Gaal Alexandru
Link to comment
Share on other sites

@cristianro are dreptate, singura problema este cu rentabilitatea operatiei.O manopera desfacere motor costa cat un motor sh, daca mai pui si pretul componentelor(un arbore nou cu cuzineti costa aprox. 1000 de euro/ sh sau rectificat nu am idee) poti ajunge sa platesti enorm raportat la valoarea de piata a masinii.

Nasol este ca si daca nu desfaci motorul ci doar il schimbi, banii respectivi nu ii mai recuperezi daca vinzi masina.In cazul in care pastrezi masina problema poate sa reapara cu un motor sh.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu de aflat e sa dai jos doar baia de ulei, si se poate afla daca vre-o biela are joc (cuzinet uzat), oricare ar fi rezultatul, trebuie verificata cu mare atentie si presiunea uleiului (daca mai ajunge si in _chiulasa_).

Daca e vre-un cuzinet de vina, se poate afla foarte usor fara a se invarti de motor si fara se trage/impinge/misca de biele, pur si simplu se poate face un mic test de presiune al uleiului.

 

Cumva ai ramas fara ulei sau ai ramas fara antigel si a crescut foarte mult temperatura motorului? Zgomotul a aparut dupa ce ai accelerat brusc? Incearca sa dai mai multe detalii. La fel de bine ar putea bate un piston in fusta , din cauza vre-unui segment spart.. Ar trebui dat jos doar capacul de la _chiulasa_ si verificata cu atentie si axa cu came (daca mai e intreaga, deasemenea daca mai ajunge ulei pana in _chiulasa_ .(fara a porni motorul), Ar trebui cautata si cauza nu doar de inlocuit piesa defecta. Inceasrca sa dai mai multe detalii in ce conditii ti-a aparut acel zgomot. Asteptam vesti.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Am facut un drum dus - intors Campia Turzii - Cluj pe autostrada, posibil sa fi inceput sa sune deja la "dus" dar nu mi-am dat seama.

Pe autostrada am mai depasit 4000 rpm, dar ar trebui ca asta sa fie o problema?

 

La intoarcere am pornit masina si deja la relantiu suna.

 

Legat de ulei si lichid de racire, totul e OK si la nivel. Martorul de presiune de ulei nu mi-e aprins in bord.

Am dat jos capacul pe unde se toarna uleiul si usor stropea cu ulei afara, deci ma gandesc ulei ajunge in _chiulasa_.

 

Azi sper ca mecanicul sa aiba timp de o investigare mai amanuntita, daca nu in weekend dau jos capacul de culbutori si baia de ulei... apoi vedem.

 

Descrie terog un pic:

Daca e vre-un cuzinet de vina, se poate afla foarte usor fara a se invarti de motor si fara se trage/impinge/misca de biele, pur si simplu se poate face un mic test de presiune al uleiului.

 

Mersi de sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Citez aici ce am vb pe PM cu @cristianro, poate o sa fie de ajutor si pt altii:

Spune-i mecanicului sa faca asa: dupa ce da jos baia de ulei , sa dea jos capacul de la filtrul de ulei ,sa scoata filtrul de ulei, cu ceva , chiar si cu un bat de chibrit sa blocheze pe deschis supapele din interiorul filtrului de ulei( pe fundul corpului se gasesc mici supapae prin care trece uleiul spre motor, acelea trebuiesc blocate pe deschis), si apoi se inunda ( se toarna ulei permanent) pana la buza de sus a corpului, pentru ca uleiul sa se scurga spre interiorul motorului, astfel daca exista cuzineti uzati pur si simplu uleiul va curge intre cuzinet si axul motorului.

Atentie: va trebui sa pui un lighean mai mare pentru a nu curge uleiul pe jos, FOARTE IMPORTANT ca sa se toarne in continuu ulei in corpul filtrului de ulei, preferabil ca uleiul sa fie caldut, sin apoi trebuie vazut pe la care biela curge mai rau. Exista cuzineti de diferite dimensiuni de cumparat, se pot iinlocui foarte usor.

Sau poate zgomotul sa fie produs de vre-un piston care loveste in camasa(cilindrul pe care culiseaza. Se poate da jos si capacul de la _chiulasa_ , dureaza doar cateva minute, si sa se inspecteze amanuntit si axa cu came( e foarte important), fiecare supapa are arcuri care le tin ridicate in sus, posibil ca un arc poate sa fie rupt( mai putin probabil) poate vre-un tachet e decalibrat rau(posibil), oricum ar fi trebuie putina rabdare pentru a gasi piesa care te supara.

 

ATENTIE :Inainte de a da jos baia de ulei sau capacul de la _chiulasa_, neaparat mai fa inca o data testul de compresie pe fiecare piston, dar stai tu cu ochii pe manometru, nu sa-ti spuna mecanicul cat are fiecare piston

 

Cuzinetii sunt din aluminiu un material moale tocmai pentru a fi inlocuit usor, au un sistem de fixare foarte mic dar eficient care face in asa fel ca cuzinetul sa stea fix pe biela, pe blogul meu : http://bmw-roads.blogspot.ro/p/principiul-functionare.html

gasesti principiul de functionare al motorului video + descriere foarte amanuntita a motorului cat si a componentelor, important e ca mecanicul sa nu foloseasca ciocanul, leviere mari, tevi sau alte obiecte ce ar putea strica mai rau componentele.

 

 

Dupa ce dai baia de ulei jos mecanicul poate desface cele 2 suruburi de la fiecare piston, se va desface jumate din corpul bielei in care vei gasi si o jumatate de cuzinet, dupa care pistoanele se pot impinge in sus spre _chiulasa_ , si daca mecanicul are un micrometru din cel mare , poate masura cu precizie foarte mare uzura lagarului pe care sta cuzinetul, si in functie de uzura, mecanicul poate sa-ti spuna daca necesita rectificare sau nu.

Daca uzura e mica, poti pur si simplu sa inlocuiesti cuzinetii ( doar daca zgomotul e produs de un cuzinet stricat), pe acolo la testul cu uleiul, va curge mai rau decat la celelalte pistoane.

 

In primul rand vezi ce gasesti .

 

Jocul in bolt apare doar daca se sparge pistonul ( aluminiu + aliaj)

 

Cand apesi ambreiajul( cu motorul pornit) iti apare ceva zgomot ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.