Jump to content

Zgomot AC clima BMW F10


CodGun

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

Eu ma confrunt cu o problema pe care nu o pot depista.

Treaba sta in felul urmator:

- de cand a venit sezonul cald si am inceput sa folosesc butonul de AC, in momentul cand accelerez se aude un zgomot, ce creste in intensitate in timp ce acclerez si scade in intensitate in timp ce masina se decelereaza. Este ca si cum s-ar auzi un zgomot de ventilator, rulment,un barait aiurea.

- la compartimentul motot nu se aude nimic, am fost cu ea in service BMW.

- m-am gandit ca nu am destul freon ca parca nici putere de racire mare nu avea, asa ca am fost si am facut o revizie de AC cu schimb de freon si ulei. Intr-aadevar eu aveam 190 gr. in loc de 800 gr. Acum se simte diferenta la clima, insa zgomotul respectiv tot nu a disparut, doar ca nu incepe sa mai faca asa repede, ci dupa cateva minute bune de cand plec cu masina. (ma gandesc ca trebuie sa se mai plimbe prin instalatie uleiul nou si freonul, nu stiu)

- cand se manifesta: uneori face cu AC pornit, uneori nu face cu AC pornit si ca sa-l depistez, trebuie sa apas pe butonul AC si apoi sa-l inchid si incepe sa faca. Daca opresc clima de tot, nu face. Clar are o legatura cu AC-ul.

 

Aveti vreo idee, s-a mai intalnit cineva cu problema asta?

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

sigur nu face aeroterma?

ia opreste de tot cand auzi ca face.

 

 

Sigur nu face aeroterma. Pe aia o stiu cum face daca e. Daca opresc tot nu se aude. Nu aude nici daca nu am AC pornit. Daca era aeroterma trebuia sa se auda mai tare daca maream treapta de ventilatie, nu la acceleratie sau deceleratie.

Link to comment
Share on other sites

m-am gandit ca nu am destul freon ca parca nici putere de racire mare nu avea, asa ca am fost si am facut o revizie de AC cu schimb de freon si ulei. Intr-aadevar eu aveam 190 gr. in loc de 800 gr.

 

Aveai destul de putin freon in instalatie , ma mir ca mai pornea AC-ul. Ai pierdut freonul si implicit si uleiul din instalatie. Daca a functionat asa , bine nu a facut la compresor , ramanand fara ungere. Eu suspectez ca acel zogomot il face compresorul de AC.

Link to comment
Share on other sites

NU te-ai gandit oare de ce ai ramas fara aproape 80% din freon ? Dar aia de la service nu s-au gandit ? Test de presiune negativa (vacum) au facut la instalatia de clima ?

 

Iti zic eu cum este treaba ... Radiatorul de clima de la F10 este cam praf , ai o fisura in partea partea inferioara pe unde o data cu freonul a iesit si uleiui , compresorul a mers saracu fara ulei si acuma incepe sa faca ''urat'' ca este pe duca si cu siguranta o sa ai ceva span prin istalatie.

 

Mergi la un service sa inspecteze instalatia de clima kalumea, sa se uite si la radiator, daca este fisurat o sa se vada praf/mizerie amestecat cu uleiul de la clima in zona unde este fisurat , in plus de asta trebuie sa se vada cand face testul de presiune negativa.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aveai destul de putin freon in instalatie , ma mir ca mai pornea AC-ul. Ai pierdut freonul si implicit si uleiul din instalatie. Daca a functionat asa , bine nu a facut la compresor , ramanand fara ungere. Eu suspectez ca acel zogomot il face compresorul de AC.

 

 

Posibil sa fie, dar in cazul asta ce trebuie sa fac? Ulei nu a scos mult aparatul (max 10 gr) si a bagat atat ca a iesit, cica asa se face. Sa ma duc in alta parte atunci sa-mi bage ulei mai mult?

 

NU te-ai gandit oare de ce ai ramas fara aproape 80% din freon ? Dar aia de la service nu s-au gandit ? Test de presiune negativa (vacum) au facut la instalatia de clima ?

 

Iti zic eu cum este treaba ... Radiatorul de clima de la F10 este cam praf , ai o fisura in partea partea inferioara pe unde o data cu freonul a iesit si uleiui , compresorul a mers saracu fara ulei si acuma incepe sa faca ''urat'' ca este pe duca si cu siguranta o sa ai ceva span prin istalatie.

 

Mergi la un service sa inspecteze instalatia de clima kalumea, sa se uite si la radiator, daca este fisurat o sa se vada praf/mizerie amestecat cu uleiul de la clima in zona unde este fisurat , in plus de asta trebuie sa se vada cand face testul de presiune negativa.

 

 

 

Au facut testul de presiune (vacuum) si a iesit ca nu sunt scurgeri. A durat vreo 10 min testul, timp in care acul de vacuum nu s-a ridicat deloc spre 0. A stat doar pe minus.

Link to comment
Share on other sites

10 grame de ulei la 800 de freon ...nu cred ! Este foarte putin ! Sigur nu este corect .... nu pot spune exact ce cantitate ar trebuii sa ai tu in instalatie , dar sigur nu doar 10 grame. Trebuie sa mergi la un service , unde stiu sa lucreze cu instalatiile de Ac auto.

Sau exista posibilitatea ca tu sa fi inteles gresit cate grame au bagat ei ...nu te supara ...vezi pe bon/factura de service ca ai trecute acolo cantitatile .

Edited by Saylor Man
Link to comment
Share on other sites

10 grame de ulei la 800 de freon ...nu cred ! Este foarte putin ! Sigur nu este corect .... nu pot spune exact ce cantitate ar trebuii sa ai tu in instalatie , dar sigur nu doar 10 grame. Trebuie sa mergi la un service , unde stiu sa lucreze cu instalatiile de Ac auto.

Sau exista posibilitatea ca tu sa fi inteles gresit cate grame au bagat ei ...nu te supara ...vezi pe bon/factura de service ca ai trecute acolo cantitatile .

 

 

Am inteles bine, ca tot i-am repetat baiatului de acolo daca sigur este de ajuns cat a bagat la loc. Tot o tinea ca se baga atat cat iese, ceea ce mie mi se pare o aberatie. In fine, cred ca am sa ma duc la alt service specializat BMW.

Link to comment
Share on other sites

600 grame de freon nu iasa din sistem asa doar ca au trecut ceva ani , sigur este o fisura undeva ... Dar nah , daca zici ca a iesit bine testul de vacuum, asa o fii. Rolele, intinzatorul de la accesorii le-ai verificat ? Este posibil sa vina de la ele sunetul atunci cand pornesti compresorul si apare un stres in plus pe ele .
Link to comment
Share on other sites

600 grame de freon nu iasa din sistem asa doar ca au trecut ceva ani , sigur este o fisura undeva ... Dar nah , daca zici ca a iesit bine testul de vacuum, asa o fii. Rolele, intinzatorul de la accesorii le-ai verificat ? Este posibil sa vina de la ele sunetul atunci cand pornesti compresorul si apare un stres in plus pe ele .

 

Asa a iesit la vacuum ca nu pierde deloc presiune si a stat cum am zis 10 min sa testeze cat tine aparatul. La role s-a verificat, am schimbat si cureaua de accesorii, insa acolo la motor nu se aude nimic. Mentionez ca uneori face si dupa ce inchid butonul de AC, practic nu ar mai stresa nimic in plus acolo. Dubios rau. Suspectez nivelul scazut de ulei din instalatie/compresor.

Link to comment
Share on other sites

Daca inchizi compresorul si tot mai suna , atunci nu este de la compresor (teoretic , compresorul nu se mai invarte cand este decuplat , cu exceptia rolei de la ambreaj)

 

 

Da, cum spuneam, foarte dubios. Te referi la rola din capul compresorului nu?

Link to comment
Share on other sites

Mentionez ca uneori face si dupa ce inchid butonul de AC, practic nu ar mai stresa nimic in plus acolo. Dubios rau. Suspectez nivelul scazut de ulei din instalatie/compresor.

eu am zis de aeroterma pentru ca la mine face doar pe treapta 1, daca o dau mai tare nu se mai aude nimic, si are legatura si cu acceleratia/deceleratia (se aude mai tare sau mai incet), face doar pe caldura la drumuri lungi, probabil dupa ce se incalzesc bine rulmentii. niciodata pe aer rece.

daca o opresc evident nu se mai aude. face un scartait usor, niste greierasi.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine se aude ceva similar, uneori. Un zgomot ca de motoras de jucarie, rulment ceva care se accentueaza daca accelerez usor(1000-2000 ture la viteza f mica) si scade in intensitate daca scade viteza. Daca opresc clima dispare instant sunetul. Nu se aude mereu. Daca afli de la ce e, sa imi spui si mie te rog.
Link to comment
Share on other sites

Poti sa pierzi freon pe la valvele celor doua conexiuni unde se conecteaza racordurile aparatului de testare . Mi s-a intamplat la E90. Trebuiesc inlocuite valvele in cazul asta. Poti sa testezi cu o solutie de sapun pusa pe valva dupa ce inlaturi capacul de plastic. Pierderea e foarte mica dar e sesizabila de la un an la altul. Cand aparatul e conectat, normal ca nu poate sesiza ca ai o pierdere la valvele de conectare.

Clima iti mai merge partial chiar daca ai pierdut freon - compresorul va porni dar se va opri dupa scurt timp cand presiunea pe aspiratie scade , apoi va reporni din nou si tot asa. Asta in cazul in care esti undeva la limita cu cantitatea de freon.

Oricum, cand schimbi valvele alea, instalatia trebuie complet golita si apoi reumpluta cu cantitatile indicate si de freon si de ulei. Vezi ce sa intampla apoi cu zgomotul.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa pierzi freon pe la valvele celor doua conexiuni unde se conecteaza racordurile aparatului de testare . Mi s-a intamplat la E90. Trebuiesc inlocuite valvele in cazul asta. Poti sa testezi cu o solutie de sapun pusa pe valva dupa ce inlaturi capacul de plastic. Pierderea e foarte mica dar e sesizabila de la un an la altul. Cand aparatul e conectat, normal ca nu poate sesiza ca ai o pierdere la valvele de conectare.

Clima iti mai merge partial chiar daca ai pierdut freon - compresorul va porni dar se va opri dupa scurt timp cand presiunea pe aspiratie scade , apoi va reporni din nou si tot asa. Asta in cazul in care esti undeva la limita cu cantitatea de freon.

Oricum, cand schimbi valvele alea, instalatia trebuie complet golita si apoi reumpluta cu cantitatile indicate si de freon si de ulei. Vezi ce sa intampla apoi cu zgomotul.

 

 

Mersi. Am sa verific.

 

Si la mine se aude ceva similar, uneori. Un zgomot ca de motoras de jucarie, rulment ceva care se accentueaza daca accelerez usor(1000-2000 ture la viteza f mica) si scade in intensitate daca scade viteza. Daca opresc clima dispare instant sunetul. Nu se aude mereu. Daca afli de la ce e, sa imi spui si mie te rog.

 

 

Da, iti spun. La mine a inceput sa nu mai faca mereu. Am observat de fapt cand face mai exact: face imediat atunci cand se opreste AC-ul sau cand schimb in modul eco pro, dar nu pentru mult timp, ci pentru o perioada de x minute, ca si cand ar avea nevoie de o anumita pregatire sa se opreasca. Nu stiu cum sa mai explic ca e ciudat de tot.

 

Daca altcineva cunoaste problema, il rugam sa ne anunte.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai constatat ca zgomotul este inainte de oprire , as putea sa-ti explic ce se intampla , in principiu . Cand sistemul atinge temperatura sau primeste comanda de stop , o electrovalva dupa condensor inchide circuitul de freon . In timpul asta compresorul aspira pana cand presiunea pe aspiratie scade la o anumita valoare , iar compresorul este decuplat de un presostat . In regimul asta, zgomotul compresorului se schimba si e normal , cantitatea de Freon ce circula prin el scazand . De asemena se schimba zgomotul in ventilul de expandare pe acelasi motiv.

Nu stiu cum se aude zgomotul tau , dar poate explicatia te ajuta la ceva.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai constatat ca zgomotul este inainte de oprire , as putea sa-ti explic ce se intampla , in principiu . Cand sistemul atinge temperatura sau primeste comanda de stop , o electrovalva dupa condensor inchide circuitul de freon . In timpul asta compresorul aspira pana cand presiunea pe aspiratie scade la o anumita valoare , iar compresorul este decuplat de un presostat . In regimul asta, zgomotul compresorului se schimba si e normal , cantitatea de Freon ce circula prin el scazand . De asemena se schimba zgomotul in ventilul de expandare pe acelasi motiv.

Nu stiu cum se aude zgomotul tau , dar poate explicatia te ajuta la ceva.

 

 

Zgomotul apare la scurt timp dupa ce opresc butonul de AC sau schimb din confort in eco cu butonul de AC ramas aprins. Ceva se intampla atunci cand dau in eco si apare sunetul si la fel atunci cand opresc de tot AC ul. Este ca si cum trebuie sa se regleze ceva cateva minute si apoi nu mai face.

Link to comment
Share on other sites

Cand treci in ECO , masina o sa incerce sa faca economie de carburant , deci posibil sa opreasca aerul conditionat in prima instanta, sau sa-l treca in regim redus . Rezultatul e acelasi - zgomotul se schimba.

 

Acum , schimbarea asta de zgomot nu ar trebui sa fie usor sesizabila de catre utiliator . Poate e amplificata de ceva , poate pe undeva e ceva izolatie lipsa pe circuitul de Freon.

Mai e o posibilitate la care ma gandesc . Rola care angreneaza compresorul e supusa unor forte diferite in functie de regimul compresorului . Se aude zgomot in zona aia ?

Link to comment
Share on other sites

eu am zis de aeroterma pentru ca la mine face doar pe treapta 1, daca o dau mai tare nu se mai aude nimic, si are legatura si cu acceleratia/deceleratia (se aude mai tare sau mai incet), face doar pe caldura la drumuri lungi, probabil dupa ce se incalzesc bine rulmentii. niciodata pe aer rece.

daca o opresc evident nu se mai aude. face un scartait usor, niste greierasi.

 

 

S-ar putea sa-ti dau dreptate. Suspectez ca de la aeroterma vine zgomotul. La e90 pe care l-am avut inainte, facea cumva altfel fiindca era in masina sub torpedou. Aici am descoperit ca este sub capota in partea dreapta si cumva zogomotul este mai fin. Am sa o desfac sa o dau cu WD40 si revin cu detalii.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.