Nu se intampla nimic daca folosesti combustibil superior. Avantaj: poluare mai mica Dezavantaj: cost mai mare. Se vehiculeaza ideile conform carora motorina E4 sau E5, datorita continutului mic de sulf, are proprietati lubrifiante mai scazute, ceea ce ar duce la uzura prematura a elementelor pompei de injectie si a injectoarelor. Pana acum nimeni nu a demonstrat acest lucru. Din proprie experienta, eu merg pe motorul meu Euro 3 numai cu motorina Euro 5 OMV. Rezultat: consum ceva mai mic de combustibil (adica pe mediu in oras in loc de 6.2 am acum 5.9 - 6.0). E greu de spus daca este numai motorina aici. Poate fi si traficul si multi alti factori. Nu insist aici. Insa ce ma face pe mine mai "bucuros": cand merg cu E3 se simte ca motorul parca nu are viata, iar gazele de esapament au un miros mai ciudat. De cand merg cu E5, gazele de esapament miros la fel ca la motorina din Germania si Austria, iar motorul parca se infige ceva mai bine. Va dati seama ca la 64 CP se simte orice diferenta. Si inca ceva: parca e mai putin zgomotos. Dar ca sa nu fiu subiectiv, cand am inceput cu motorina E5, am trecut si pe ulei Castrol 5W40. Poate fi si de aici. La ultima revizie, de curiozitate am cerut filtrul de motorina acasa (cu E3 am mers in Ro maxim 5000 km). L-am taiat si vreau sa va spun ca nu e murdar de loc. Are culoarea aceea galbuie, in rest, fara apa si mizerie. Parca nici n-a mers. Si are 45.000 km.