Buna si multumesc
DIn cate stiu a bateria masinii fost pusa identica cu cea anterioara, originala de 11 ani. AGM cu 850 EN. A fost montata cu reinitializare de catre mecanic.
Maine ii vad datele de pe ea ca sa fiu mai precis.
Totul merge bine acum pe ea, inclusiv start stopul etc.
Doar ca la teste cu un tester de baterii pe masina ( ca nu am dat-o jos) iese 20%--30% incarcata , rezistenta interna mare etc. E pe rosu, pe moarte zice testerul dupa doar un an de folosinta.
Dar ca istoric:
Masina o am de app 4 ani. Dupa vreo 2 ani de folosire a inceput brusc sa nu se mai inteleaga cu cheile. Orice baterie de chei ii puneam mergea 1.3 zile si apoi nu mai reactiona masina la inchiderea din cheie si nici manerul la potiera nu mai raspundea cu deschidere automata. Masina pornea doar cu cheia lipita de drapta volanului.
Mi-a trecut prin cap sa iau un tester extern de baterii cu CLESTISORI , nu prin obd si am gasit bateria la app 10% viata, capacitatea foarte scazuta etc. avea si 11 ani !
Am schimbat -o si SURPRIZA : au mers instant cheile cu orice baterie slaba aruncam in ele .
Bateria noua pusa ( cea actuala ) arata la inceput in masuratori cu acelasi tester app 100% incarcare . Timp de 7-8 luni a fost trai si viata, totul mergea , dupa care in app 2 luni scadea parca treptat raza cheilor - am ajuns in stadiul sa bag o baterie de cheie NOUA , sa deschid o singura data masina si apoi gata, alta baterie de chei.
Si apoi nici o bateria noua de chei nu mai merge, doar mecanic mai pot deschide masina. Fix ca la inceput.
Am testat iar bateria masinii ( noua / actuala ) si surpriza - viata minima, capacitate minima, pe rosu.
Ii spun mecanicului treaba si i-am cerut sa o inlocuiasca pe garantie dar degeaba. NU si nu. Dupa el totul la bateria auto testat prin computerul masinii este ok, incarcare ok. Mecanicul de altfel este un tip f scolit cu experienta in bmw si spune ca nu e vina bateriei ci probabil a unui modul intern care nu receptioneaza corect semnalul cheilor.
in plus spune ca testerul meu de baterii e defect pt ca daca ar avea masina bateria asa de scazuta nu ar merge start stopul. Are dreptate aici dar prea a fost coincidenta. De doua ori baterii pe rosu si fix de atunci nu mai merge inchiderea centralizata.
De asta as vrea sa o incarc full cu un redresor si sa vad daca merge imediat inchiderea centralizata. Mi-ar verifica sau infirma teoria. Insa nu am cu ce sa resetez sistemul pt noi parametri la bateria masinii.
ca sa fiu inteles:
Am 4 copii si e un chin sa ii las pe trotuar fara supraveghere ca eu ocolesc masina apoi o deschid manual ,ma asez pe scaun, tre sa nimeresc sa bag cheia stupida in gaura din suportul de plastic ca sa refac cheia si apoi pun cheia in contact cu bordul , dau la 2 butoane ca sa reusesc sa le deshid apoi celelalte usi. Si afara eventual ploua si stau si cu un ochi pe copii sa vad daca sunt ok.
Nu mai zic cu portbagajul.
Ma irita chestia asta de as vinde-o.
Multumesc