Jump to content

eugen vrabie

Members
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW X3

eugen vrabie's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Salut, Am si eu exact aceeasi problema la x3 2.0D cu 58000 km. (mai am o postare pe tema asta, o poti cauta si citi daca vrei). La mine diagnoza a indicat probleme la filtrul de particule si presiune scazuta in turbina. Cele doua sunt legate functional, daca filtrul de particule este infundat, turbina se invarte mai incet, si alimenteaza cu mai putin aer cilindrii. Pe traseu mai este si filtrul de aer care trebuie sa fie curat. La o masina din '90 ca a ta, nu stiu daca exista filtru de particule. In plus, vad ca ai cutie automata, poate e ceva de acolo? Am cerut si eu ajutorul in problema mea. Evit pe cat posibil sa ajung la service BMW. Bafta!
  2. Cand au fost zilele alea mai reci, la pornire nu tinea relantiul, trebuia tinut din acceleratie.
  3. Salut, Am si eu un X3 2.0D, cu vreo 58000km. Merg foarte mult in oras (90%) si destul de turat. De cateva luni am inceput sa simt ca masina nu mai "trage" ca inainte. La inceput am observat ca nu puteam sa plec mai in forta imediat dupa ce porneam motorul, trebuia sa-l las 5-10 secunde, abia apoi puteam sa accelerez. Apoi am inceput sa observ ca la acceleratii sustinute, la un moment parca nu-i mai venea motorina. Am ajuns la un moment dat sa nu pot depasi 120km/h pe autostrada, si aia obtinuti cu chiu cu vai in vreo 60 de secunde. Totusi, la acel drum. dupa ce am rulat chinuit dar turat la 120km/h pana la Constanta si inapoi, pe drumul de intoarcere, pe la jumatatea autostrazii, si-a dat drumul si am reusit sa ajung la 160-170. Dar, in mai multe teste de demaraj 0-100km/h nu am mai reusit sa scot sub 14s. Si asa stau lucrurile si acum. Este interesant ca nu am Check engine din bord aprins !! In sfarsit, diagnoza mi-a dat ca posibila cauza presiune insuficienta in turbina, si filtrul de particule infundat. Inca nu am rezolvat problema, dar am de gand sa schimb filtrul de aer, care parea destul de murdar si incerc sa aflu mai multe detalii despre autocuratirea filtrului de particule. Unii spun ca este suficient un rulaj de 30-60 de minute cu turatie constanta peste 3000, altii ca este necesara si o activare din scanerul de diagnoza. Se pare ca sunt 2 procese diferite in refacerea filtrului. Unul este autocuratirea, care sa activeaza automat si se intampla destul de des, si altul regenerarea, care necesita activarea din scaner si care se face dupa 100000km. Autocuratarea se face prin modificarea parametrilor de ardere a combustibilui ducand la cresterea temperaturii gazelor arse care distrug astfel particulele acumulate in filtru si le elimina pe teava de esapament. Si regenerarea face ceva asemanator, dar inca nu am aflat exact ce anume. Aste este ce am inteles eu studiind incepand de azi dimineata (cand am facut diagnoza) pe net fenomenul. Imi spusese si mie un mecanic de la BMW ca ar putea fi si calamina o posibila cauza. Testul nu a confirmat ipoteza. Imi venea si mie greu si mie sa cred, fara sa fiu specialist totusi, ca la 60000 de km, o masina ca asta poate acumula atata calamina cat sa creeze astfel de probleme. Varianta cu filtrul de particule mi se pare foarte plauzibila. Urmarin pe net, am constatat ca multi au avut problema asta si la BMW si la alte branduri. Citind despre problema ta, la cat de fomisti sunt astia pe la service-uri, nu mi se pare imposibil sa fi dat un asemenea diagnostic ca sa umfle niste bani. Am vazut ca manifestarile descrise de tine (tremurat, intarziere la demaraj) sunt diferite de ale masinii mele.Totusi, ai vazut cu ochii tai ce coduri a dat scanerul? Pentru ca motorasul galben din bord poate insemna multe, nu neaparat probleme cu emisiile. El indica doar prezenta unei probleme, fara sa o specifice, decelarea o face scanerul OBD2, citind si interpretand codurile din calculatorul masinii prin corelarea cu baza de date. Totodata, ma poate cineva ajuta si pe mine cu informatii suplimentare privind procesul de autocuratare si regenerare a filtrului de particule ? Are cineva posibilitatea sa-mi trimita manualul in engleza sau romana pentru X3 2.0D? Va multumesc, Eugen
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.