Salutare din nou! Azi am dus masina la un service. Au pus-o dupa multe cacaieli (comunica, nu comunica, nu are baterie, nu citeste tester-ul) pe tester. Va descriu exact. Dadea o eroare commonrail pressure senzor etc. Ei au masurat mai intai pompa de sub scaunul dreapta spate, au zis ca e ok. Apoi au slabit ceva la rampa, in fata, si au scos furtunul sau ce dracu e ala pe unde ajunge motorina din pompa in rampa. Au vrut astfel sa vada daca pompa arunca motorina. Si arunca ca la balamuc, a imprastiat pe tot motorul. Au zis ca asta e treaba buna, ca pompa merge. Prin eliminare, au ajuns sa constate ca senzorul de presiune, cel din capatul rampei, exact opus locului unde au scos furtunul, (valva rail, dupa spusele cuiva) e defect si ca nu mai citeste cum trebuie, si astfel nu da voie motorinei sa treaca spre injectoare sau asa ceva. Ca sa ajunga la senzorul de presiune (aviz amatorilor) au dat jos galeria de admisie. Apoi au zis ca e senzorul stricat. Inainte sa dea senzorul jos, cu talonul in mana, cautand pe net, mi-au zis ca senzorul de presiune ar costa 7 mil. Apoi, dupa ce l-au dat jos, au cautat dupa codul piesei (piesa Bosch) si au zis ca de fapt pretul senzorului este de 11,5 milioane. Sincer, mi se pare extraordinar de mult. Dar ma rog, masina scumpa la vremea ei etc. La intrebarea daca pot sa aduc eu senzorul de presiune, ei ramanand sa faca doar manopera, sa-mi schimbe garniturile de la galeria de admisie, sa o curete, sa curete EGR-ul, patronul s-a cam ofuscat. O fi normal, in service-ul lui face ce vrea el. Dar si eu pe banii mei mi se pare la fel de normal sa fac tot ce vreau eu, plus ca nu mi-a spus dinainte ca nu se lucreaza cu piesa clientului. Eu insa am vrut sa merg la un service, nu la un magazin de piese, ori mi se pare normal si profesionist ca un mecanic sa-si faca treaba de mecanic. Ca acum service-ul traieste si din altceva decat manopera, e stiut. La fel de stiut este si ca ar vrea sa vanda ei totul clientului. Dar mi se pare de bun simt sa ma duc cu ce piesa vreau eu acolo, iar ei sa-mi ia bani pentru service, adica munca, manopera etc. Repet, sunt banii mei, service-ul lor, si probabil masina se va repara intr-un loc unde cererea se va intalni cu oferta. M-as bucura ca masina sa ramana acolo, dar in conditii agreate impreuna. Sa continui...un amic care mai vinde piese mi-a spus sec cat ma costa la el senzorul. Exact cat imi spusese si la service initial, pana sa-i citeasca codul de pe piesa. Ori de la 7 pana la 11 si ceva sunt fix 100 de euro. Nu-i vorba, daca nu as sti ca exista variante mai ieftine, as plati, neavand incotro. Buun, mai departe. Vorbesc cu un tip de pe forum la telefon, nu stiu daca aici sau de pe alt forum, si dupa ce-i citesc codul de pe senzorul de presiune Bosch dat jos de pe masina, imi spune senin ca acel cod este de pe un senzor de presiune ce vine pe anumite Alfa Romeo si Fiaturi. Mda...eu acum ce dracu sa cred? Ca sa nu mai zic ca am largit un pic discutia si aflu ca senzorul ala de presiune (repet, valva rail) se potriveste si la BMW e39 diesel de 3 litri, si la bmw x5 cu motor diesel de 3 litri, ma rog, la commonrail de 3 litri la bmw, cele de 184 sau 193 cai. Si ca ele la dezmebrari ar fi 200 de lei. Deci discutam acum de o diferenta de pret de aproape 10 milioane. Mie mi se pare notabila, in momentul in care tot mai multa lume se mira ca un astfel de senzor cade, si ma sfatuie sa iau relaxat unul second hand. Voi ce parere aveti despre cele relatate mai sus? Multumesc frumos.