Jump to content

Fandango

Members
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW X1

Fandango's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Masina vine din fabrica cu bolt. Poti face reglaje obisnuite, fara sa il distrugi, pe durata de viata, intr-o tara civilizata. Dupa o vreme, ani buni, gropi de Romania, nu mai este suficient si atunci ori pui anvelopa, flansa si amortizor nou, ori distrugi boltul. Specialisti, inclusv dealeri, vei gasi care sa spuna si ca e normal si ca e gresit sa umbli la bolt. Cate beordeie atatea obiceiuri. Ce am vrut eu sa spun este ca daca iti cumperi piesele noi ( flansa, amortizor, anvelopa) ar trebui sa poti face reglajele de geometrie in tolerantele oferite de pin. Ar fi de bun simt . Ce este important cand faci geometria si apoi proba de drum sa vezi daca mai trage stanga / dreapta, mai ales in cazul tau, este sa ai aceleasi valori de geometrie la stanga/dreapta. Mai verifica sa ai presiune identica inainte de geometrie si roti echilibrate inainte de proba de drum. In functie de unde faci geometria vei afla ca difera specificatiile de referinta. Spre exemplu specificatiile de fabrica de geometrie se dau cu balast inauntru si sunt mai agresive, pentru a pastra sportivitatea BMW. Alte setari, la ateliere independente, sunt mai conservative cu cauciucurile. Oricum, nimeni in Romania nu cred ca adauga greutate in masina. Ar mai fi deci o posibilitate - pe rotile de vara ai mers cu geometria anterioara - mai specific mai ales cu un anumit unghi de convergenta - si anvelopele poate s-au consumat putin inegal. Acum ai practic o noua geometriesi nu stii cum difera fata de cea de dinainte. Nici nu ai notat anvelopele si se poate sa fie o combinatie cu ghinion fata / spate / stanga dreapta cu uzura inegala. Daca strai cu volanul drept, pe mijloc, cu mana pe el - mai trage dreapta masina? Sau trage dreapta doar cand iei mana de pe el - gen imediat se roteste si volanul cand masina porneste spre dreapta? La viteza mare - 130 km / h - trage puternic? Alte cauze, pe care sa le elimini pe rand: capete de bara, bielete, etrier blocat pe dreapta care se deblocheaza dupa cateva frane, caseta de directie, inclinatia drumului ).
  2. Boltul de ghidaj iti spune daca ansamblul amortizor / flansa e in parametri. In mod normal trebuie sa fie centrat si iesit in afara. De regula boltul ala e distrus cand e praf flansa sau amortizorul si ai nevoie sa reglezi peste toleranta oferita de el. Daca zici ca sunt noi ... Ce ai facut pana la urma?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.