Jump to content

zyx13

Members
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    Vw Polo GTI

zyx13's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-1

Reputation

  1. Brembo Xtra... ceva aprox DS2500 de la brembo :-/
  2. ... pai din ce vad, e loc la frane: placutele iti dau o alta incredere (apropo de tupeu). DS2500 sunt fastroad si sa zicem circuit pentru masini usoare, nu 1400+ cat au ale noastre. Lasa discurile ca sunt cele mai bune pret/calitate/performante. Desigur ca e loc de mai bine, dar pentru max 1kg diferenta dai cat nu face.
  3. Stai ca m-ai cam pierdut aici: cum adica ai facut pentru fata?! BMW-urile au tubulatura oem care dupa din fata direct la frane... Tu ai mai facut suplimentar?! Ce placute de frana folosesti? si ce lichid?
  4. 2forge au 17x8. Cu 17x9 et30 clar nu cred ca atingi la interior, dar suna cam overkill pt rulmentii de la butuc. Nu iti face griji pentru franele spate - sunt destul de mari si ferite de stres ca sa se supraincalzeasca. Nu acolo sunt problemele "noastre". La 255 ma refer ca e ok daca te ajuta la tractiune/stabilitate. Poate pe M3-uri e ok unde vorbim despre masa mai mare cu 100-150kg decat la noi dar si puterea e aproximativ dubla... Nu stiu sa spun cat am castigat de la brate. Pot sa iti spun doar ca, softul si bratele m-au ajutat sa scad de la 2:08 la 2:05 complet oem in rest. Ti-am mai zis parerea mea: tie iti trebuie exercitiu, nu modificari. Masina ta ar trebui sa fie in intervalul 2:01-2:02
  5. Da, le-am vazut, le stiu, dar pt masinile noastre mi se par un pic overkill. Ok, nu zic ca nu ar fi bine sa marim pata de rulare, insa consider ca 8-8,5 e perfect pentru puterea noastra. Doar parerea mea. A vazut cazuri in care dupa un anumit prag nu se mai castiga, ci dimpotriva. Plus ca latimea de 9 posibil sa atinga fie la interior - amortizor, fie in contra aripa. Apex am mai gasit si eu ca ar intra pe franele noastre. Si din ce in ce ma mananca 8,5 ca latime... Si varinata mai aproape ar putea fi Bola sau 2forge - nu stiu daca le stii - sunt si flow form made whatever Iar raportat la OZ pe 17" (si probabil si BBS RK - la care am avut aceeasi problema cand le-am probat) anexez o comparatie intre janta mea de iarna (Borbet XR) si Ultraleggera. Cred ca se observa din diferenta de desen si de ce radial atingeau. PS: ai mai facut ceva pe partea de cadere pe fata?
  6. Da, am revenit pe subiect. Tocmai ce am testat Oz Ultraleggera 17x8 et 40 si BBS RK 17x8 et necunoscut... nici una din jante nu a intrat de frane. Si problema nu a fost la spite, la exterior, ci radial, etrierul atinge in janta. @ngl, se pare ca nu te-am crezit pe cuvant. :-/ Ideea e ca eu ma tot incapatanez sa caut varianta de jante pe 17, mai usoare si cu 8 sau 8,5 latime... asa ca sunt numai urechi PS: cumva am discutat la MuresRing noi doi?
  7. Nu mai am edit - scuze de dezacord
  8. Da, asa e, asa am cautat si eu la producatorii de jante. Cu iarna am terminat, acum incep cautarile pentru vara. Tot 17 dar latime 8 si ceva mai usoare.
  9. M-a trezit teroristul de fii-miu si m-a luat valul. Asa sunt: greu ma opresc cand e vorba despre hobby-ul meu... Daca deranjeaza acest fapt nu mai fac, insa ma gandeam ca pentru asta mai exista forumurile - sa lasam pentru “posteritate” din experienta si cunostintele noastre. Daca toate BMW-urile M ies din fabrica asa cum zici tu, cu discuri perforate, nu stiu ce ar trebui sa inteleg si, daca este sa privim la ce nivel au dus logo-ul M - pe care il regasim cu mandrie pe orice model de-al lor (!!!), inclusic pe SUV-uri sau pe un seria 2 Gran Tourier... nu pot sa trag decat o concluzie bazata pe marketingul lor si lipsa de coloana vertebrala de care dau dovada. Pe vremea E46-lui nu prea era asa. Cand vedeai un M, apai era, nu ca acum, trebuie sa faci 2 integrale plus o matrice sau sa fii cunoscator ca sa iti dai seama. Insa asta e valabil global, BMW fiind doar un exemplu. Discutia o putem purta pana la anul, nu scriu aici ca sa conving pe cineva sa faca asa cum vreau eu, asa ca repet (intr-un alt mod, dar cum am scris si in lungul mesaj de mai sus): pentru strada, pentru mers oarecum normal, pentru cine si-a luat masina din pura pasiune pentru marca, pentru emblema de M cu tot ce inseamna ea, etc, acele mirifice discuri perforate sunt bune, perfecte, cum vrei tu sa le spui. Insa, daca se exagereaza cu o iesire pe circuit sau cine stie in ce alt mod... ca sa nu spui ca sunt carcotas, cauta pe net orice varianta de M cunoscuta de tine (M2, M3, M4, etc) impreuna cu “rotor crack” sau orice fel de sintagma care te duce cu gandul la fisuri in discuri. Poate asa vei intelege ce zic. Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic ci doar sa inteleaga lumea ce se intampla la nivel de frane. Sau sa o luam altfel: cine produce sistemul de franare de pe ultimele M-uri? Vezi ce variante ai din partea respectivului producator. Ideea e ca, cred ca un maxim de 1% foloseste masina aia si pe circuit astfel incat sa rupa franele in doua. Sau... de ce marii producatori de sisteme performante de franare (PFC, ApRacing, Brembo, etc, cand e vorba de performanta, termenul de “perforat” nu mai exista (fie ca e vorba de aliaj sau de compozit)? Personal, va sugerez sa va ganditi doar ca ati luat o limuzina de clasa mica/medie cu veleitati sportive, o masina care se vrea pe podium in clasa ei. Pentru ca are puterea pe care o are, nu se poate sa aiba o suspensie moale, nu se poate sa aiba frane mici si ieftine, cum nu are cum sa aiba roti mici cu balon mare si tot asa... Sunt foarte multe de zis, dar ma opresc aici. In unele afirmatii observ ca nu m-am facut inteles (posibil sa fie greseala mea) dar ma opresc si aici pentru ca observ (poate nu in totalitate, dar cel putin la cald) ca... “pam-pam”. Uneori diferenta o face si cativa centimetri, iar cand vorbim de M, spunem viteza si performanta - si nu stiu daca Textarurile alea care scartaie uneori sunt problema...
  10. Pana la urma am mers pe o reteta care am observat ca e populara pe bmw: Borbet XR 17x7,5, ET 35. @ngl, ce zici tu acolo, cu autec si protrack e cam porno. Sincer, vreau, dar na... Totusi, legat de oz, mi-e greu sa cred ca un aleggerita sau ultraleggera nu inghite franele astea fara sa ii stea in gat...
  11. Oameni buni, sunt nou pe forum prin prisma noii achizitii, deh... insa nu la nivelul M-urilor de pe aici, ci pentru ca masina (un decent seria 1) are tot ce tine de M Performance dpdv al celor de la BMW si asta insemnand, inclusiv franele multipiston. Insa (!!!) experienta pe care o am din acest punct de vedere nu are vreo legatura cu tipul de frana folosit pe masinile voastre/naostre, nu are legatura ca e bbk aftermarket, ca e etrier monobloc sau nu, ca e floating sau nu, ca are discuri flotante sau nu etc... nu vreau sa ma iau la dispute cu nimeni insa doar va rog sa stati relaxati, sa cititi si sa ganditi (cand si daca este cazul). Am tot citit pe aici Textar ca furnizor de placute... eu, unul, nu mi-as pune asa ceva pe masina, chiar daca cei de la bmw i-au ales sa le echipeze masinile... M . Stiu ca e o firma de nivel mediocru si, totusi, BMW M cred ca e ceva mai sus... si, in plus, sunt destule variante bune si foarte bune, functie de ce vrei. Adica, aici mai e si chestia urmatoare (si aici va dau un exemplu real care mi s-a intamplat): intra un posesor de audi A8 la un amic in magazin si ii cere discuri si placute fata/spate “cele mai ieftine”... si eu, care tocmai ce comandasem un set de placute fata pentru o masina de oras, dar care costau putin sub tot ce voia respectivul pe A8. concluziile le trageti singuri si pentru voi. Nu va mai plictisesc si revin la problema: Recunosc ca nu am stat sa citesc linkurile sau sa vad clipurile puse aici. Dar, ca baza, scartaitul este generat de fracarea a doua (sau mai multe) materiale cu proprietati relativ apropiate. in caz contrar, daca diferentele de material ar fi diferite radical, e lesne de inteles ca materialul mai moale s-ar topi/ar unge/s-ar intinde/etc pe cel mai tare. In cazul nostru: placuta si disc. Totusi, este foarte adevarat si faptul ca, o placuta si un disc trebuie sa fie cat de cat compatibile. Adica discul x si placuta y posibil sa mearga mana in mana (sa franeze exemplar, sa nu scartaie, blablabla, decat placuta y si discul z saaaau, placuta q si discul x. Poate aberez pentru multi dar sper sa intelegeti unele aspecte. La fel, am tot citit aici despre vasilina dintre pistoanele etrierelor si spatele placutelor. Nu sunt mecanic, insa acea chestie nu face decat sa nu existe zgomote in functionalitatea sistemului de franare, sa nu apara clic-clacurile pe care le puteti auzi la masinile de curse (spre exemplu). Si acum, daca tot am ajuns aici, daca ati fost vreodata la o coasta, pe un circuit, poate ati auzit ce zgomote infernale au franele masinilor de acolo, mai ales in parcare, la viteze mici, cand pedala de frana nu este apasata aproape de maxim. Eee, acele scartaieli exagerate sunt generate de faptul ca placutele nu au in compozitie cauciuc sau alt material care sa diminueze sunetele. Si, cu cat e folosit mai putin cauciuc (sau, repet, orice alt component in sensul descris mai sus) cu atat placutele nu se incing - e un fel de lose/win, pentru ca acolo nu mai e vorba de confort, cu de performanta. Mergem mai departe: toti cei care aveti problema asta, nu sunteti singuri si nu tine de sistemul de frana M. Il vedeti peste tot in oras si pe toate tipuri de masini - mai ieftine sau mai scumpe. Tine doar de placuta si de “compatibilitate” pe care o are cu discul. Intrebare: mai auziti sunetele deranjante la viteza mare sau la frana puternica? Alta chestie pe care o tot intalnim - pe orice fel de masina, respectiv sistem de franare: nu exista celebra sintagma “discuri ovalizate”. Exista doar depuneri de material din placuta pe disc. Daca aveti probleme de genul asta, faceti un bedding fortat - cel mai bine si clar este descris procedeul in cauza de catre cei de la Pagid... si veti scapa in scurt timp de vibratiile suparatoare intampinate: https://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1439312&d=1465516638 Altfel, ce ar mai fi de zis... puneti-va discuri cu striatii sau partial perforate (asta daca va place sa mergeti uneori mai tare decat prevede legea sau mai ales pe circuit). P.S.: doua talpi in oras si o frana tare nu inseamna ca omori franele sau motorul. daca sunteti decenti in exploatare dar vreti sa aveti discuri cu un look mai agresiv mergeti pe discuri perforate - dar nu in combinatie cu circuitul (!!!). In scurt timp apar microfisuri pe langa gauri si in timp, din micro se transforma in macro si nu e bine. Nu stiu daca aveti idee ce diferenta exista intre o placuta normala si ceva care chiar franeaza. Din nou un exemplu: cu una din fostele masini, cu echipare cat se poate de normala (placuta/disc/anvelopa), franare de la aprox 200km/h (pe gps) pana la o viteza cu care puteam vira intr-un anumit punct - distanta de franere era de aprox 250m... Doar cu niste placute care costa cat doua discuri de M (care, daca tot veni vorba, uneori scartaiau, uneori nu) si niste cauciucuri undeva intre PSS si PSC2 (ca performanta) - aveti M-uri, sper ca stiti despre ce zic, distanta de franare de la aceeasi viteza pentru a ma incadra in acelasi viraj a scazut la... ~70-80m. Poate parea greu de crezut pentru unii, insa, cam asta se intampla cu ceva performant...
  12. Am mai vazut 380-uri peste franele in cauza. Partea nasaola dpmdv, este ca sunt latime 7. Intrebare pentru tine, Alex: ti-ai montat pe masina, pe puntea fata, bratele de M3/M4 F8x? Stii pe cineva care a facut-o?
  13. @matose, dar pe ce masina ai acest setup? E vreun sleeper sau asa e masina? Si... sunt fixe, nu floating, etrierele. Multumesc din nou pt raspunsuri si inca astept daca stiti alte modele/masini/oameni, linkuri... LE: @wolf, nu as fi crezut sa gasesc, dar zice bine site-ul - mi-a dat variante. Deci, @6inline, suntem in parametri dati de fabrica
  14. Multumesc pentru raspunsuri! @matose, stiu ca merg, dar voiam sa stiu ce au pus colegii. Din nou, daca poti sa imi spui ce jante au incaput pe ceea ce ai descris tu... @6inline, nu am spus ca vreau sa pun nu stiu ce anomalii de jante si cauciucuri si doar ca vreau sa trec pe 17. Producatorul spune de 18 pentru ca, probabil doar 10-20% din jantele pe 17 de pe piata intra de frane. Si decat sa se complice cu explicatii, spune simplu si clar: 18. @wolf, chiar daca pe spate discurile sunt ceva mai mari (pe raza cu 2,5mm , nu sunt la acelasi et comparativ cu fata, iar etrierul cu 2 pistonase, probabil ca e o idee mai mic, radial vorbind. I’m all ears, still.
  15. @wolf, pai fix asa e pachetul pe care il am pe masina: 340x30 - 4 pistoane pe fata si 345x24 - 2 pistoane pe spate. Poti sa imi spui ce model de jante ai pe a ta? Incerc totusi sa caut si variante aftermarket, nu numai oem. @6inline, de ce trebuie sa fie DOAR? Si de ce voi avea probleme cu masina? Producatorul da o lista ampla de jante si cauciucuri care se pot monta pe masina (printre care si, evident, ceea ce vreau sa pun. Ce se regaseste pe stalp sau in certificat e cam 25% in cazul meu. Aaa, ca nu trebuie deviat cu mai mult de 3% in cazul circumferintei pentru ca va arata eronat vitezometrul sau vor atinge gumele in contra aripi sau modificarea et-ului (is-ului) pentru ca se modifica roll center-ul asta e altceva...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.